LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
alainbelgie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2006 14:07

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door alainbelgie »

vorig jaar werkte ik als in house verantwwordelijke in een sjieke club in marbella (5sterren-echte sterren).
Daar ik voor de club zelf werkte kwam ik met zowat alle klanten in contact, onafgezien van de manier waarop ze hun reis boekten.
Het viel me op dat er enorme verschillen waren in de kostprijs die verschillende operatoren hanteerden voor dezelfde suites en kamers, zo kwam iemand met een neckerman of pegasus pakket al snel op een 1200 euro per persoon per week. Ook timeshare klanten betaalden al snel een 2500 euro voor twee weken , echter niet per persoon.
Degenen die mij steeds met verstomming sloegen waren de DWVC leden, stel je voor 220 euro per week voor een 2 slaapkamer appartement met alle luxe en dat voor VIER personen, die mensen namen 3 tot 4 vakanties per jaar en dat naar hun zeggen voor de rest van hun leven, nou moest ik het kunnen betalen, ik stap direkt in de DWVC boot, want rekenen, dat kunnen ook de belgen.

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door Wankytan »

Helaas trappen we in deze luxe verhaaltjes niet in...................jammer leuk geprobeerd.

Ik geloof allang niet meer in Sinterklaas!

ARJOLI
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2006 22:54

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door ARJOLI »

Ook wij zijn er een paar jaar geleden "inge(tr)stapt". Ook een hoop geld erin gestoken maar........ als het goed is krijgen we het volgend jaar terug hopelijk. Ze noemen het daar een "reclaim" Je moet dan iets terugsturen naar een bank in Spanje en dat moet dan precies tussen die en die datum gedaan worden. Stom stom stom, denk ik achteraf dat we hier ingetrapt zijn. We zijn wel een paar keer op vakantie geweest via die organisatie en moet eerlijk zeggen we zijn altijd correct geholpen maar of het nu zoveel goedkoper is? Dacht het niet! Ook liggen de accomodaties vaak buiten een dorpje of stad, dus je bent verplicht een auto te huren, anders kom je nergens... Dus dit jaar besloten om geen lidmaatschapsgeld meer te betalen dat was 220 euro per jaar.

Tot onze verbazing werden wij een week geleden gebeld vanuit Tenerife. DWVC zou de spaanse belasting hebben opgelicht, en nu wilden zij (ze zeggen in opdracht van de spaanse regering") ons helpen om ons geld via die reclaim terug te krijgen. Alleen..... moeten wij wel eventjes naar Tenerife komen, met het contract, reclaim etc. en een dagdeel er aan opofferen. Het kost ons een vliegticket en 145 euro voor een appartement. Tenerife is natuurlijk geen straf om heen te moeten, we zullen er ook waarschijnlijk wel heengaan om te horen hoe zij ons kunnen helpen en voor de rest is een weekje vakantie in januari geen straf toch? Of stinken we nu weer ergens in...... :evil:

Mijn vraag, zijn er mensen hier die ook benaderd zijn vanuit Tenerife? Ik hoor het graag!

Marja

ElkeenHans
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 sep 2006 16:42

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door ElkeenHans »

Vorige week waren we in Gran Canaria op Playa del ingles en werden we aan gehouden door iemand, ook een kraskaartje.
We werden meegenomen naar dwvc en kregen daar een heel gesprek. Na uren discuseren zijn we lid geworden en alles getekend, maar ze konden niks van onze credit kaart afschrijven, deze is inmiddels ook geblokkeerd. Wij wouden geen gebruik meer maken van hun diensten en weigeren te betalen.
Nu wij terug zijn, werden we gebeld door iemand van dwvc dat we het contract niet kunnen annuleren, zij sprak engels en ik heb gevraagd of er een nederlands sprekend iemand ons wou terug bellen.
Zodra die belt zullen we voet bij stuk houden om niet te betalen.
Heeft hier iemand een tip of info voor ons? Kunnen we er nog onderuit omdat we niet betalen? Of gaan ze dan andere maatregelen nemen??

groetjes Elke

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door Frankkk »

Dat ze bellen in plaats van een brief te sturen zegt al genoeg; de kans is klein dat ze je kunnen dwingen om te betalen.

Laat ze eerst maar een brief sturen en begin gewoon niet aan een discussie over de telefoon.

Als je de brief ontvangen hebt, dan kijk je wel weer verder.

ElkeenHans
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 sep 2006 16:42

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door ElkeenHans »

Bedankt voor je reactie!

Ze hebben ons een brief gestuurd op 11 september, maar toen waren wij er nog niet geweest, dus dat klopt al niet en ons adres was goed, maar de aanhef met geachte heer en mevrouw Leijzers, klopt ook niet want zo heten wij niet.
In die brief werden we verwelkomd bij de club terwijl we niet betaald hebben.
We zullen binnenkort wel gebeld worden door iemand van dwvc van Gran Canaria die nederlands spreekt, maar we blijven voet bij stuk houden.

Elke en Hans

ElkeenHans
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 sep 2006 16:42

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door ElkeenHans »

We zijn vandaag weer terug gebeld maar weer door de zelfde vrouw die alleen engels spreekt.
Ze wou een ander voorstel doen, om het contract wat we nu hebben van 5 jaar te laten vervallen en een nieuw contract aan te gaan van 1 jaar voor het bedrag van 1.500,- euro.
Het is beter dan 5 jaar voor 6.000,-.
Ik zei dat we dit niet wilde maar dan was het gevolg dat ze de 6000,- gingen opeisen.
Dus heb ik er mee ingestemd, ik heb liever een lastenpost van 1500,- ipv 6000,-

Nu ben ik de email adressen kwijt van de personen van Gran Canaria die ons geholpen hebben, zodat ik contact met hun kan opnemen.
Ik moet morgen even bellen daarheen.

Maar nu moeten we wel 1.500,- neerleggen die we niet hebben.
Wat kunnen we nu het beste doen? Ze hadden het daar over een vakantie voordeelplan bij de bank hier afsluiten maar die bestaat helemaal niet hier :?
Wat is jullie advies?

Alvast bedankt!
groetjes Elke

ElkeenHans
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 sep 2006 16:42

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door ElkeenHans »

Na veel over en weer gebel naar Gran Canaria en Malaga, moeten we toch het contract van 1 jaar aangaan van 1500,- :x
Doen we dat niet, dan gaan ze de 6000,- opeisen dus we hebben weinig keus.
Ze sturen volgende week het nieuwe contract op en het oude vervalt.
We zouden 450,- bonus krijgen zodat we die kunnen gebruiken bij een eventuele volgende vakantie die we bij dwvc kunnen boeken.
Maar zijn die vakanties wel zo betrouwbaar?? :roll:
Mochten we volgend jaar boeken niet dat we dan in een niet bestaand hotel oid aankomen, ik vetrouw het nog niet zo.

Heeft er iemand al eens een vakantie geboekt bij dwvc?

groetjes Elke

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door Frankkk »

Laat je niet bang maken over de telefoon.

Nooit meer bellen of hun telefoontjes beantwoorden; laat ze maar schriftelijk met hun dreigementjes komen, dan zie je wel weer verder.

Ennuh... niet betalen dus...

ElkeenHans
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 sep 2006 16:42

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door ElkeenHans »

Niet betalen?! Maar dan gaan ze de 6000,- opeisen via een incasso bureau of deurwaarder.
Daar zitten we zeker niet op te wachten.
Hoe weet je zo zeker dat we niet moeten betalen en op een brief moeten wachten? Volgende week komt het nieuwe contract en die moeten we ondertekenen en terug sturen, als we dat niet doen dan gaan ze weer bellen en verdere stappen ondernemen.
Ik vind het moeilijk hoor wat we nu moeten doen :?

de lucky gay
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2006 10:00

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door de lucky gay »

beste elke
laat je niet gek maken ,heb zelf lang geleden dit ook meegemaakt ik had gelijk geannuleerd en constant e-mail gestuurt .
en ik ben ervan af ze hebben bericht dat alles geannuleerd werd ook wij kregen te horen dat er een iccasso langs zou komen .
tip ben lastig ,neem de telrfoon niet aan,en volhouden en dreig met juridisch stappen

de lucky gay

ElkeenHans
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 sep 2006 16:42

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door ElkeenHans »

Bedankt voor je reactie!

Dus we moeten niet op het nieuwe contract ingaan en die annuleren?
Hoe kunnen we dit doen? Moeten we dan een aangetekende brief o.i.d sturen? De mails, naar welk adres stuurde je deze? We hebben alleen deze: [email protected]
En de vrouw die ons steeds belt spreekt alleen engels, en daar zijn we niet zo goed in, ze belt altijd vanaf het kantoor in Malaga.
Kunnen we de mails gewoon in het nederlands schrijven?
We hebben een hoop vragen ik weet het :oops: maar we willen wel zeker weten of we daar goed aan doen om niet meer te reageren en het contract niet terug te sturen en te annuleren.
Maar met wat hulp en tips van jullie gaat het vast wel lukken :wink:

groetjes Elke

de lucky gay
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2006 10:00

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door de lucky gay »

beste elke kijk eens op deze site dan zal je een hoop duidelijk worden ,
en laat maar iets weten als je eruit bent of nog vragen hebt.
het zijn gewoon criminelen.
succes de lucky gay


http://designvacationtrustresale.web-log.nl/

de lucky gay
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2006 10:00

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door de lucky gay »

beste elke en kijk op deze site daar kun je ook naar bellen


http://www.ote-info.com/index.php?optio ... e&Itemid=1
de lucky gay

ElkeenHans
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 sep 2006 16:42

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door ElkeenHans »

Bedankt voor de tip! Ik heb net gekeken op de site en ons verhaal geschreven.
Maar ik vraag me alleen af of de koeldown periode ook geldt voor het 2e contract die we toe gestuurd gaan krijgen die 1 jaar geldig is en 1500,- kost en het oude contract van 5 jaar voor 6000,- zou dan vernietigd worden.
We hebben inmiddels al een kleine lening bij de bank aangevraagd voor het nieuwe contract maar dat zouden we liever ook niet doen.
Ik hou alles goed in de gaten al jullie tips zijn meer dan welkom!

Elke

Karinr
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:59

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door Karinr »

Hoi Elke

Ga er niet op in, gooi de telefoon neer en negeer de brieven en de daarbij behorende dreigementen.
Aandacht voedt dus geen aandacht aan schenken.
Het zijn ratten en ze intimideren, laat je niet bang maken en betaal niets.
Wij hebben iets soortgelijks meegemaakt alles genegeerd en tot nu niets meer iets vernomen.
Wij hebben gebruik gemaakt van de 10 dagen coolingdown, hebben gevraagd het contract te ontbinden, daarna kwam er een dreigbrief met advocaten ed, hebben besloten niets meer te laten horen i.o.m. een juridisch adviseur, het is in nederland nog nooit, zover bekend, tot een rechtzaak oid gekomen.
Het komt vaak niet tot een rechtzaak omdat de contracten onder druk en valse, misleidende beloften tot stand gekomen zijn.

Succes ermee

hudor
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 sep 2006 18:50

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door hudor »

DWVC, TIMELINX en EUROCOAST staan allen genoteerd op de zwartelijst van crimeshare!
Zie ook http://www.crimeshare.net/list.html#D

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat mensen in vakantielanden (maar ook aan het thuisfront trouwens) er in blijven trappen. Dringend advies dus: loop eens niet met de $tekens in je ogen en laat je onderbuikgevoel eens spreken..........

En als je toch op vakantie gaat: print de volledige lijst van crimeshare en neem deze mee. Kun je ter plaatse ff checken.

grim
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2006 21:01

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door grim »

Ben niet van de slimste geweest en heb ook een kontrakt getekend met betaling van totaal 1500€. met credit kaart maar wel in twee maal moeten doen. ben thuis gekomen en heb het kontrakt binnen de 7 dagen aangetekend opgezegd.

wacht nu op de terugbetaling van dit geld, zoniet dagvaard ik voor de rechtbank wegen frauduleuze praktijken, en laat ik het de krantenkoppen halen in Nederland en Belgie en Tenerife met begeleiding van een raadsman.

Het zijn donkere praktijken van een donkere tijdelijke firma.

Karinr
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:59

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door Karinr »

Dikke strontvliegen zijn het!!!!!!

Ik ben benieuwd hoe het afloopt.................. :wink:

ElkeenHans
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 sep 2006 16:42

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door ElkeenHans »

wij zijn inmiddels dagelijks gebeld door DWVC vanuit Malaga.
Ze hebben ons het 1 jarig contract gestuurd en we moeten 1500,- betalen. Maar we hebben een aangetekende brief opgestuurd dat we niet akkoord gaan met het contract en met de opzegging hiervan.
We nemen de telefoon niet op en weigeren te betalen.
We hebben ook veel contact met Frank die zijn eigen website heeft en hij heeft ons heel veel verder geholpen!
We wachten af wat er nu gaat gebeuren, maar we blijven volhouden.

groetjes Elke en Hans

Gesloten