LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone Samsung SGH-X660V beperkingen:

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Soli
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2006 20:22

Vodafone Samsung SGH-X660V beperkingen:

Ongelezen bericht door Soli »

Hallo,

Omdat ik nodig toe was aan een nieuwe telefoon heb ik sinds kort een Prepaid Samsung X660V aangeschaft. Opzich leuke telefoon, met daarin alle gewenste functies... althans, dat werd me in de winkel voorgespiegeld.

Ik wil graag plaatjes, ringtones, en dergelijke van mijn computer uploaden naar mijn mobiel via de infrarood poort. Maar helaas gaat dit niet, terwijl me dat wel verteld is in de winkel. Volgens commentaar op www.vergelijk.nl (zie link onderaan mijn post) is er een aparte firmware op het toestel geïnstalleerd (vandaar "660V"). Die software legt een restrictie op het gebruik van de infrarood poort, zodat je zelf geen plaatjes, ringtones kunt uploaden naar de telefoon. Het blijkt alleen mogelijk te zijn om telefoonnummers en zogenaamde "visitekaartjes" uit te wisselen via deze poort.

Misschien kun je je voorstellen dat ik me een beetje bij de poot genomen voel. Nu ben ik van plan om zeer binnenkort terug naar de winkel te gaan om een toestel te krijgen die wel alle beloofde functies heeft of mijn geld terug. Ik heb natuurlijk al zo'n vaag vermoeden dat ze hier niet mee akkoord gaan. Ten eerste kan ik nooit bewijzen dat ze hebben gezegd dat deze functies aanwezig zouden zijn op dit model, en ten tweede staat op de kassabon dat Prepaid pakketten (zoals de mijne) en dergelijke niet geruild kunnen worden... maar een kassabon krijg je pas achteraf, dat wordt van ter voren ook niet vermeld. Overigens kan ik zo 1, 2, 3 nergens in hun algemene voorwaarden of hun website vinden dat ze hun telefoons verkopen met een aangepaste firmware versie.

Wie heeft ook een dergelijk probleem, of tips voor me wanneer ik terug naar de winkel ga? Of bekijk ik het helemaal verkeerd? Opmerkingen en commentaar welkom. Alvast bedankt!

Link met daarin meer opmerkingen en klachten met betrekking tot dit model:
http://www.vergelijk.nl/mobiele_telefoo ... view.rhtml
Laatst gewijzigd door Soli op 30 sep 2006 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Vodafone Samsung SGH-X660V beperkingen:

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag soli,

WB7boek7:17

1.
De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.

2.
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

Vriendelijke groet, Maxiem.

alfatrion
Berichten: 21954
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vodafone Samsung SGH-X660V beperkingen:

Ongelezen bericht door alfatrion »

U kunt zich op dwaling beroepen. De verkoper heeft verzuimd om voor u belangrijke informatie over het product te vermelden. Had u deze informatie wel geweten dan had u dit product zeker niet gekocht.
Burgelijk Wetboek 6 Art 228

1/ Een overeenkomst die is tot stand gekomen onder invloed van dwaling en bij een juiste voorstelling van zaken niet zou zijn gesloten, is vernietigbaar:

A/ Indien de dwaling te wijten is aan een inlichting van de wederpartij, tenzij deze mocht aannemen dat de overeenkomst ook zonder deze inlichting zou worden gesloten

B/ Indien de wederpartij in verband met hetgeen zij omtrent de dwaling wist of behoorde te weten, de dwalende had behoren in te lichten

C/ Indien de wederpartij bij het sluiten van de overeenkomst van dezelfde onjuiste veronderstelling als de dwalende is uitgegaan, tenzij zij ook bij een juiste voorstelling van zaken niet had behoeven te begrijpen dat de dwalende daardoor van het sluiten van de overeenkomst zou worden afgehouden.

2/ De vernietiging kan niet worden gegrond op een dwaling die een uitsluitend toekomstige omstandigheid betreft of die in verband met de aard van de overeenkomst, de in het verkeer geldende opvattingen of de omstandigheden van het geval voor rekening van de dwalende behoort te blijven.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Vodafone Samsung SGH-X660V beperkingen:

Ongelezen bericht door ehltech »

welke winkel heb je hem gekocht dan ? en je kan toch anders een datakabel kopen,infrarood is echt niet een betrouwbare en snelle verbinding. en heb je uitdrukkelijke gevraagd of het per infrarood kon ?

Gesloten