LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vochtschade..aangetroffen bij repareteur telefoon..

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
qwendy
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2006 09:37

Vochtschade..aangetroffen bij repareteur telefoon..

Ongelezen bericht door qwendy »

Hallo,

Ik ben(was) in het bezit van een sony erricson W550I. ben 26 sept naar de winkel(tfortelecom) gegaan met de klacht dat het draai mechanisme van mijn telefoon het begeven had. Ik heb nog fabrieks garantie tot 07-02-2007. Er werd daar een beetje moeilijk gedaan en gezegd dat hij het niet zeker wist of dit garantie was. Het waren alleen de schroefjes hoor!! Werd vandaag opgebeld door de des betrefende winkel en er werd mij mede gedeeld dat hij niet meer gemaakt kon worden i.v.m vochtschade!! Hij is nog nooit in aanraking met water geweest! en ik heb hem volgens de reperateur vaak laten vallen. Mijn toestel werkte nog goed, het was dus alleen dat de schroefjes eruit waren gevallen. Ik ben direct naar de winkel toe gegaan en heb gezegd dat ik het er niet mee eens ben en wat er gebeurd gebeurd er. Ik ga me niet meer laten afschepen. Er werd door een andere medewerker naar me geluisterd en er werd een brief opgesteld en zou zaterdag gelijk weer een reactie krijgen. Wat dus niet gebeurd is.Nu wil ik morgen maar weer vanuit me werk heen gaan om verhaal te halen en te kijken wat ze gaan doen. Want vind dit gewoon schandalig!! :shock:

Want ik wil me tel terug!Maar dan wel met aangedraaide schroefjes en niet een rekening erbij. Want als ik het er niet mee eens was en me tel daar achter wilde laten koste me dat ook nog verwijderings bijdrage!!Of kon hem terug laten sturen koste me ook geld en laten maken was wel weer een optie als ik zelf betaalde..Het kost dus zo wie zo mij altijd geld.

Z'on winkel verdiend toch goud geld als er niemand tegen in gaat. Ik ben van plan niets te betalen en ik wil mijn toestel terug of een ander toestel. Zij zeggen waterschade en kunnen ook nog een foto opsturen zeggen ze maar wie zegt mij dat zij hem niet in een waterbak hebben gelegd?? Hebben wij eigenlijk ook nog rechten of kunnen ze hier zomaar mee door gaan? :?:

Vriendelijke groet Wendy Kok

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Vochtschade..aangetroffen bij repareteur telefoon..

Ongelezen bericht door karr-2 »

Vochtschade is een van de meest voorkomende problemen. Dat hoeft niet te betekenen dat je je mobiel hebt ondergedompeld, het kan ook komen door bv zweten, regenbui of een glas cola wat omgaat. Zeker gezien het feit je hem een aantal keren hebt laten vallen, waardoor er mogelijk meer ruimte is ontstaan in de behuizing.

Geld gaat het je zoiezo kosten. Jij hebt je mobiel daar afgegeven ter reparatie en zij hebben geconstateerd dat de schade niet onder de garantie valt. Dat betekend dus dat je voor reparatie zal moeten betalen. Besluit je om hem niet te laten repareren dan brengen ze je onderzoekskosten in rekening.

Wat jij wilt, niets betalen en je toestel terug of een ander toestel is dus pertinent onmogelijk.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Vochtschade..aangetroffen bij repareteur telefoon..

Ongelezen bericht door Kika29 »

Ik sluit me aan bij karr2...zowieso dat het draaimechanisme niet meer werkt en er schroefjes los zitten terwijl je zelf weet dat het toestel een aantal keer gevallen is..........

De oorzaken van de problemen kunnen dus ook door het vallen veroorzaakt zijn. Jammer dat mensen direct boos worden als niet dat gedaan wordt wat ze zouden willen...en dat is tegen beter weten in toch gratis een toestel terug verwachten.

De persoon die jou toestel ophaald hem wegbrengt naar het repaircenter...de persoon die je toestel losdraait onderzoekt...de volgende die je toestel weer netjes terug zend...Deze mensen moeten ook betaald worden toch?. Als je toestel ongerepareerd retour komt door val of vochtschade is het een beetje kortzichtig om niet te verwachten dat eventueel gemaakte kosten in rekenig gebracht worden.

Voor niks gaat de zon op. Jammer dat mensen alles wat met mobiele telefonie te maken heeft maar schuift op garantie en nog geen dubbeltje teveel uit willen geven als er dan een keer (al dan niet door eigen schuld ) iets mis is.

P.S dat ze zaterdag niet gebeld hebben kan misschien gebeurd zijn omdat het te druk was???Ze hebben vast iets meer klanten dan alleen jij met je stukke draaimechanisme....

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Vochtschade..aangetroffen bij repareteur telefoon..

Ongelezen bericht door ?? »

Op het moment dat de schade kan worden bewezen heb je in principe geen poot om op te staan. Vochtschade kan worden bewezen en daarnaast heb ik het sterke vermoeden dat val- cq stootschade ook wel kan worden bewezen. Met andere woorden: er zijn TWEE redenen waarom je toestel niet onder de garantie valt.

Je kunt ook redelijkerwijs niet van een toestel verwachten dat deze het goed blijft doen als je hem telkenmale laat vallen. Je had er om die reden rekening mee moeten houden dat dit geen garantie zou zijn. Eerlijk gezegd snap ik daarom je woede niet. Ik snap dat het vervelend is dat je toestel defect is en niet (kostenloos) gerepareerd wordt, maar ik denk dat het niet eerlijk is om de schuld daarvan bij de winkelier te leggen. Je suggestie over de bak met water is overigens ronduit belachelijk.

Ik zou je aan willen raden om een nieuw toestel te kopen en daar vervolgens óf zorgvuldig mee op te gaan en/of het toestel te verzekeren.

qwendy
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2006 09:37

Re: Vochtschade..aangetroffen bij repareteur telefoon..

Ongelezen bericht door qwendy »

Alleen de schroefjes zaten los. Het toestel werkte gewoon nog goed, en nee ik heb ehm niet laten vallen! Dat draai mechanisme valt wel onder garantie. En vind het daaron krom dat ze het op waterschade gooien. Dus volgens jullie ben je dus altijd de ***. Hoef je dus ook geen verzekering af te sluiten. Als jullie op internet gaan googlen zie je dat er bij meer als 100 mensen het zelfde gevalletje wordt verteld dat ze alles op vochtschade gooien dat is wel lekker makelijk niet dan

MAXIEM

Re: Vochtschade..aangetroffen bij repareteur telefoon..

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag wendy,

Water-, val- en stootschade is dé manier van de huidige bedrijven om de reparatie NIET onder de garantie te laten vallen. Er zijn zoals jij schrijft duizenden gevallen waarbij deze diagnose gesteld wordt. Half Nederland ligt in bad met zijn mobieltje en de rest knikkert zijn mobieltje van de Vaalsterberg. Op de zogenaamde foto van je defecte mobieltje staat een pijl op de plaats waar de schade zogenaamd is gevonden. In de eerste plaats moet je je afvragen of het wel een foto is van je eigen mobieltje en op de tweede plaats is zelf door een deskundige niet te zien of er op die plaats waterschade is, daarvoor is die foto niet scherp genoeg. Je bent dus zoals je schrijft altijd de ***.

Vriendelijke groet, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 03 okt 2006 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Vochtschade..aangetroffen bij repareteur telefoon..

Ongelezen bericht door Kika29 »

Onzin van de 50 toestellen die via mij naar een repaircenter gestuurd worden komt er misschien 1 ongerepareerd retour door vloeistofschade. Kijk eens op straat en zie eens hoeveel mensen in de regen staan te bellen....Dan vind ik het nog meevallen.

qwendy
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2006 09:37

Re: Vochtschade..aangetroffen bij repareteur telefoon..

Ongelezen bericht door qwendy »

:shock: kika jij werkt zeker in z'on winkel. ?Ga is voor de gein een beetje zoeken op internet. En dan zie je het zelf. Ik heb toevallig op me werk vandaag het er over gehad en wat denk je....?nou?

Zijn er bij mij op het werk ook toevallig twee met de zelfde melding. Overgens zij hebben hun tel niet bij tfortelecom gekocht.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Vochtschade..aangetroffen bij repareteur telefoon..

Ongelezen bericht door pvd »

Vochtschade is een van de meest voorkomende problemen. Dat hoeft niet te betekenen dat je je mobiel hebt ondergedompeld, het kan ook komen door bv zweten, regenbui of een glas cola wat omgaat.

De redenen hierboven worden door de winkeliers gegeven. Ik ken iemand die is afgescheept met de volgende smoes: "Sorry mevrouwtje, vochtschade. Dat komt omdat u hem van buiten mee naar binnen heeft genomen, waardoor er condens is ontstaan."

Maar de smoes van Karr-2 is nog beter: "sorry meneer, vochtschade. Ik kan het ook niet helpen. U heeft uw telefoon zeker te lang tegen uw zweterige oor gehouden" Laat me niet lachen :evil:

Ammahoela. Daar moet een fatsoenlijke mobiele telefoon tegen kunnen :twisted:


@Qwendy: Wikkel je mobiel voortaan in plastic....Kan er ook geen vochtschade meer ontstaan :lol:
Laatst gewijzigd door pvd op 04 okt 2006 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Vochtschade..aangetroffen bij repareteur telefoon..

Ongelezen bericht door Kika29 »

Koop een telefooncondoom....die zijn tegenwoordig ook op de markt.

Inderdaad ik werk in "zo'n"winkel en geloof me wij worden vaker opgelicht door consumenten dan andersom...

Als je er zo aan twijfeld vraag je een second opinion aan.

Morrigan
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 nov 2005 20:15

Re: Vochtschade..aangetroffen bij repareteur telefoon..

Ongelezen bericht door Morrigan »

Tja, ik bel sinds 1994 mobiel en heb in de tussentijd al heel wat mobieltjes gehad. De enige reden dat ik steeds een andere mobiel had, was omdat die weer mooier en beter was. Maar ik heb (gelukkig) nog nooit een kapotte mobiel gehad in al die jaren. En ik zou in mijn omgeving eigenlijk ook niemand weten die met een kapotte mobiel zit.
En geloof mij nou, ik gebruik het ding elke dag. Maar ik ga er zeker niet in de regen mee bellen of het ding met natte handen aanpakken.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Vochtschade..aangetroffen bij repareteur telefoon..

Ongelezen bericht door ehltech »

beste qwendy

ik snap je probleem,maar aangezien je niet 100 % zeker van het feit bent dat het geen vochtschade is,kun vragen om foto´s of ga naar een lokale winkel die toestel ter plekke repareert ,deze kan dan direcht bevestigen of het wel of geen waterschade is. het is te kort door de bocht door direct ervan uit te gaan dat het geen waterschade hebt. succes

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Vochtschade..aangetroffen bij repareteur telefoon..

Ongelezen bericht door ?? »

Dan erbij, al die verhalen op internet... Ten eerste worden er jaarlijks enkele miljoenen toestellen verkocht. Dat valt het nog wel mee als er enkele tientallen tot honderden verhalen op het internet zijn te vinden. Nog even afgezien van het feit dat in zeker 50% van de gevallen die verhalen zwaar overdreven cq keihard gelogen zijn (mensen gaan heel ver om een leverancier te belazeren) is zeg 50 klachten op zeg 20 miljoen verkochte toestellen totaal verwaarloosbaar.

Het verhaal van Maxiem / Read heb ik inmiddels al tientallen keren voorbij zien komen. Ze vergeet echter dat veel mensen daadwerkelijk in de regen bellen of een toestel echt in de badkamer leggen. En het dan nog gek vinden dat 'ie kapot gaat. Ik geloof inmiddels eigenlijk helemaal niemand meer die beweert dat zijn / haar toestel nooit met vocht in aanraking is geweest en toch met vochtschade zit.

Ik heb zelf trouwens hier ook een toestel liggen dat aan vochtschade is overleden die ik niet eens heb opgestuurd. Had het zelf al gezien (batterij is bol gaan staan, wat genoeg zegt). Heb geen idee wanneer het is gebeurt, maar het toestel is duidelijk nat geworden. Toestel van mijn zusje is om dezelfde reden naar de eeuwige telefoonvelden gegaan. Die wist echter wel wanneer het toestel nat is geworden.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Vochtschade..aangetroffen bij repareteur telefoon..

Ongelezen bericht door Wubo »

Whuhahahaa, wat een giller. vochtschade. tis idd ***.
kanner insluipen zonder dat je er erg in hebt.
Ik heb gelukkie zoveel mobieltjes gehad die daar tegen konden.

FF je Sony in een glas bier, doet het vervolgens nog een paar jaar zonder mokken. FF je Nokia in de w.c. laten vallen (ja het is echt waar,floepte uit mijn briekzak) Hop! doet het nog steeds 3 jaar later.

En dat ding mee naar buiten nemen en dat moet dan de reden zijn van die vochtschade, lame niet lache, tis niet voor niets een MOBIEL.

Maar joh, als ze het er al bij zeggen, dat het niet onder de garantie valt... kan je springen tot je een ons weegt, maar je bereikt er niet veel mee. Ik hoop dat je uberhaubt je mobieltje terugkrijgt en niet kwijtraakt... Dat soort verhalen heb ik ook welles meegemaakt.

Gesloten