LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Senseo apparaat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
jenteromy
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 okt 2006 21:58

Senseo apparaat

Ongelezen bericht door jenteromy »

In de uitzending van vanavond, 2 oktober, was een filmpje te zien over het zoveelste debacle met een Senseo-apparaat.
Ik was met stomheid geslagen toen ik zag dat betrokkene met haar Senseo-apparaat precies dezelfde problemen had als ik met de mijne. Na lang tobben en het tweekops-houdertje er met mes/vork/lepel en macht te hebben uit gekregen was deze dus niet meer te gebruiken en hebben we hem weggegooid. De aankoopbon is allang niet meer aanwezig omdat we de eerste al twee maal hebben mogen inruilen voor een nieuw exemplaar. Deze is nu 3 jaar oud maar ik vind het niet acceptabel dat dit gebeurt. Het apparaat was destijds toch nog dik 70 euro.
Is het nu zo dat ik toch mijn apparaat vergoed kan krijgen en zo ja, bij wie? Ik heb getracht te bellen met Radar maar de lijnen waren overbezet en hier kan ik er echter niets over terugvinden!
Kan iemand mij informeren hierover?

[/b]

azwan
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2006 22:54

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door azwan »

Bekend probleem dat gewoon besproken wordt op de Philips site bij productondersteuning. Oorzaak is dat het gaatje in de houder door kalkvorming verstopt raakt en een vacuum veroorzaakt. Men moet het apparaat minimaal 12 uur uitzetten. Daarna kan de houder gewoon weer geopend worden, Gaatje even doorprikken met een speld en klaar is kees. Wij hebben 3 Senseo's en deze oplossing werkt iedere keer goed. Daarna kan men de senseo weer maandenlang probleemloos gebruiken. Dus.... bezint eer gij begint en lees de productondersteuning op de Philips site alvorens te gaan wrikken etc.

Barclay
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2006 11:04

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door Barclay »

Ik moet me geheel aansluiten bij azwan. Ook wij hebben er last van gehad en regelmatig de houder schoonmaken voorkomt dit probleem. Door de overdruk krijg je het apparaat echt niet los. Wachten dus en regelmatig schoonmaken.

e.zeilstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2006 11:52

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door e.zeilstra »

Sinds 2 jaar heb ik een senseo,het probleem bij mij apparaat is, dat ik vaak halve kopjes koffie heb.
Ik maak geregelt mijn senseo schoon en ontkalk ook regelmatig mijn apparaat, maar het probleem blijft, wat kan ik verder nog doen?
Nu heb ik op internet gekeken, of er nog meer mensen dit probleem hebben met hun senseo, er waren heel veel klachten over senseo.
Het enige wat ik kan doen, is een andere kopen.
ik vind het bizar dat zo'n apparaat maar zo kort mee gaat.

e.zeilstra

commonsence

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door commonsence »

jenteromy,

Ik vrees dat je met je mes/vork/lepel niet alleen je apparaat voorgoed hebt vernield maar de sporen daarvan zullen je leverancier niet inspireren een 3de nieuwe te geven.
Wat azwan beschreef is de enige juiste aanpak bij het vacuum probleem.
Echter wanneer Philips dat niet in de gebruiksaanwijzing zou hebben geschreven heb je juridisch wel een poot bij Philips om op te staan.
Als de 70 euro je dat waard is, altijd proberen!

liwadder
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2006 11:54

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door liwadder »

Ook wij hebben enkele malen te maken gehad met het omschreven probleem. Een verstopt gaatje, als je dit voor de eerste keer gebeurt weet je inderdaad niet hoe je hem open krijgt. De ervaring leert ons, gewoon eff wachten.
Doch wat ons is opgevallen! Elke keer als het weer eens zo ver was, hadden we een tijdje de koffiepads van C1000 gebruikt. Bij de pads van DE en AH komt het verstoppings probleem (nooit) voor! Dus misschien ligt het wel aan de kwaliteit van de pads???
Misschien hebben meer mensen deze ervaring.

sunas
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 okt 2005 19:33

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door sunas »

Ik heb al een paar jaar een Senseo app. en heb nooit de klachten gehad zoals omschreven, maar ik ontkalk hem wel geregeld ook de houders, even in een beetje azijn, goed uitspoelen, het app. idem, paar keer met wat azijn, goed doorspoelen en klaar is kees. Wat de pads betreft ik gebruik C 1000, AH, Plus, nooit problemen.

commonsence

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door commonsence »

Wat liwadder beweert is ook mijn ervaring.
Heb 8 jaar geleden zo'n vastloper gehad.
Opengebroken en weggegooid. :twisted: :twisted: :twisted:
Mijn laatste nieuwe heb ik al 5 jaar en NOOIT ontkalkt maar wel uitsluitend Kanis en van Gunnik en AH pads gebruikt.
2 kopjes per dag. Doet het nog excellent.
Mogelijk dat we ook weinig kalk in ons leidingwater hebben.

bartmarle
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mar 2006 16:27

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door bartmarle »

wij hebben al 5 jaar hetzelfde Senseo apparaat. Eerst gebruikten wij DE pads, maar de laatste jaren C1000 pads. Ook wij hebben enkele keren problemen gehad, dat de boel verstopt raakte, al kookten we het apparaat 2 x per maand uit. Het probleem zit in de pads. Als je een zak open maakt moet je hem maar eens leegschudden op een schone tafel of aanrecht. Als er dan fijne koffiekorreltje op de tafel liggen, even de pads er zorgvuldig uitrapen en controleren of er geen lekke pad tussen zit, en dat ze goed schoon zijn. Wij hebben het al een keer gehad dat er maar 5 korreltjes koffie onder op de bodem van de zak lagen, maar die kunnen juist voor de problemen zorgen.
Dus even kijken of ze goed schoon en niet lek zijn, dat bespaard je een hoop narigheid.
Laatst gewijzigd door bartmarle op 11 okt 2006 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.

maganda
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2006 19:59

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door maganda »

De bakje waar de koffie pad inzitten hebt een klein gatje (1 mm) voor uitvoer. Als de gatje is verstopt met e.g. koffie granule, dan het apparaat werk niet meer. Verder, vacuum is gecreerd binnen en de deksel kunt niet meer geopend voor a paar minuten.
Zorg daarvoor dat de bakje is helemaal schoon voor gebruik.
De qualiteit van koffie pads zijn verschillen. Koop gewoon een merk met goede filter pads.

garfieldsue
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2005 13:20

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door garfieldsue »

Sinds de introduktie van de cappuccino pads van DE gebruiken wij deze in onze apparaat - na iedere pad ziet het apparaat er niet uit - de pads zijn dusdanig hard dat je de deksel behoorlijk dicht moet drukken en daarbij loopt er water uit de deksel, het apparaat gaat steevast vaccumtrekken (of wat voor andere woord er voor gebruikt wordt) - wij maken het gaatje na iedere pad weer schoon maar toch trekt het apparaat vacuum. Ik heb de Pads opgestuurd naar DE omdat zij denken dat het aan de pads liggen - Philips schuift het probleem retour naar DE en zo word ik van het kastje naar de muur gestuurd en heb eigenlijk nog steeds geen lekker bakkie cappuccino geproefd omdat ons apparaat vacuum trekt (helaas). overigens met alle andere soorten pads doet ons senso-tje het prima -

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door bot321 »

Er is geen een Senseo appie die vacuum trekt.
Doordat het gaatje verstopt raakt bouwt hij
druk op waardoor hij niet meer open gaat.
Een snelle mannier is waterbak eraf een uur
in de koelkast zetten en hij floept open.

wim-vonk
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2006 20:03

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door wim-vonk »

Inderdaad, geen vacuum.
Maar juist druk.
En meneer Philips wil niet hebben dat als de deksel
open gaat heet water in het rond vliegt.
Het apparaat heeft dus een beveiliging tot hij afgekoeld is.

Ik gebruik van alles door elkaar, DE, AH, Lidl, ALdi, C1000.
En heel soms, 1 of 2 x per jaar verstopt hij bij mij ook.

Alleen het gaatje doorprikken,

--- NA WACHTEN TOT HIJ AFGEKOELT IS ---

Er hoeft maar 1 pad niet helemaal dicht te zijn en er
zitten een paar korreltjes in je koffie doos/bus.
Moet je echt even schoonmaken, en je andere
pads 'uitkloppen', zoals anderen al vertelden.

Pas op voor de navulbare pads, kan goed werken,
maar veel risico op problemen met verstopping.

Valt me van RADAR een beetje tegen dat ze dit echt
als probleem zien, en er een filmpje maken.

Als je CV het niet doet ga je toch ook niet met
breekijzers aan de gang om het probleem op te lossen.

Bright
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 jun 2005 16:00

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door Bright »

Hmm... nooit problemen gehad, na jarenlang senseo-gebruik.
Ook hebben we allerlei soorten pads gebruikt en is het apparaat nog nooit ontkalkt.
Wat we wel altijd doen, is na het koffiezetten (bij ELK pad) even het houdertje omspoelen (apparaat staat toch bij de kraan), dus nooit met koffiepad of koffiedruppels op het hjoudertje laten staan.

Ik vond de uitzending dan ook weer bijzonder eenzijdig, zoals Radar de laatste tijd steeds meer schijnt te doen - zwelgend in hun eigen succes slechts een halve kant van een onderwerp beschijnen... Jammer hoor!

Bullie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2006 12:35

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door Bullie »

Ik heb dezelfde problemen gehad. Nu hoorde ik in de uitzending van afgelopen maandag dat het probleem werd afgedaan door het apparaat goed schoon te houden. Natuurlijk is dat belangrijk, maar het is niet dé oplossing. Bij mij was duidelijk bij het ene merk pads het probleem vaker aanwezig dan het andere merk. Het ene apparaat is ook gevoeliger dan het andere. Ik heb bij mensen die nooit problemen hadden ook de pads geprobeerd die bij mij wel problemen gaven. Bij de ene gaf dit ook problemen terwijl er bij de ander nog altijd zonder probleem een heerlijk kopje koffie werd geproduceerd. Om een heel lang verhaal kort te maken, ik heb uiteindelijk van de leverancier andere padhouders meegekregen. Sindsdien géén problemen meer gehad. Bij de nieuwe padhouders zit een grotere tuit aan de onderkant van de houder en er is een gaasje voor het uitstroomgaatje geplaatst. Ik heb het vermoeden dat het uitstroomgaatje zelf ook een fractie groter is.

Mocht u nog steeds problemen houden na het schoonmaken, is dit wellicht nog een optie om te proberen, voordat het apparaat roemloos in de kast verdwijnt.

Dirkie
Berichten: 2940
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door Dirkie »

Op 3 oktober 2006 schreef e.zeilstra
Sinds 2 jaar heb ik een senseo,het probleem bij mij apparaat is, dat ik vaak halve kopjes koffie heb.
....
Het enige wat ik kan doen, is een andere kopen.
ik vind het bizar dat zo'n apparaat maar zo kort mee gaat.
Dit probleem had ik ook met mijn Senseo. Het genoemde probleem komt vaker voor en is, in tegenstelling tot wat beweerd wordt, wel degelijk op te lossen en zelfs binnen een paar minuten!

De handleiding hiervoor is te vinden op http://members.lycos.nl/senseocrema/menu.html. Ik heb dit gisteren zelf geprobeerd en het klopt inderdaad. Het apparaat levert weer goed gevulde kopjes!
Laatst gewijzigd door Dirkie op 12 okt 2006 07:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Wij hebben nog een Senseo-apperaat uit het aller eerste begin. We hebben er nog nooit problemen mee gehad.
Vermoed dat de problemen die opgenoemd worden komen, omdat ze bij de latere versie's de deksel hebben aangepast.
Neem trouwens zo nog ff een bakkie.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door Henri42 »

Halve kopjes senseo ligt aan de instelling van het apparaat.

Mijn vrouw vindt senseo koffie lekker en vlug gereed, ik kan het spul niet drinken :)

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Niet ieder merk om smaak is te drinken. Misschien heeft ze verkeerde pads. :wink:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door Henri42 »

Gizmo,

zo moeilijk is het niet.

met z,n 2 zetten we de koffie en als ze alleen kofie drinkt zet ze een bakje senseo koffie

Gesloten