LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brandstofprijzen.

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Boze burger

Brandstofprijzen.

Ongelezen bericht door Boze burger »

Shell verhoogt opnieuw prijzen benzine en diesel

Uitgegeven: 3 juni 2005 09:52

DEN HAAG - Marktleider Shell heeft donderdag de adviesprijzen voor benzine met 1,4 cent verhoogd. Een liter diesel stijgt 2 cent in prijs. Het is de vijfde prijsverhoging in een week tijd.
Shell verhoogt opnieuw prijzen benzine en diesel

Uitgegeven: 3 juni 2005 09:52

DEN HAAG - Marktleider Shell heeft donderdag de adviesprijzen voor benzine met 1,4 cent verhoogd. Een liter diesel stijgt 2 cent in prijs. Het is de vijfde prijsverhoging in een week tijd.

Dit is toch te gek voor woorden, wie let hier nou eindelijk eens op?

Shell blijft zijn prijzen verhogen, dit terwijl de ruwe olie inmiddels al weer een paar dagen in prijs is verlaagd!

De enige manier om Shell een lesje te leren is er niet meer te gaan tanken.
Ikzelf tank al jaren niet meer bij de Shell omdat ik het een grote dievenbende vind.

Laat Shell links liggen en tank elders.

Een boze burger.

Gast

Re: Brandstofprijzen.

Ongelezen bericht door Gast »

Pomp je banden een keer op, rijdt je auto ook weer zuiniger... :roll:

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Brandstofprijzen.

Ongelezen bericht door topery »

U bent wel heel boos, dat u dit plaats onder autobanden.

Gast

Re: Brandstofprijzen.

Ongelezen bericht door Gast »

ja, daarom dacht ik ook even dat hij zijn banden was vergeten op te pompen en daardoor onnodig veel brandstof verbruikt :roll:

erwin12345
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2006 23:45

Re: Brandstofprijzen.

Ongelezen bericht door erwin12345 »

Daar zal Shell wel van schrikken.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Brandstofprijzen.

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Laat Shell links liggen en tank elders.
Die tankstations elders volgen anders wel de prijzen van marktleider Shell ...

Snertjong
Berichten: 141
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:52

Re: Brandstofprijzen.

Ongelezen bericht door Snertjong »

Deze reactie komt dus eigenlijk op een posting van 03-06-2005.

Wel erg traag,bovendien kost die benzine in werkelijkheid ongeveer
55 cent (gokje) want de rest is alleen maar accijns en Btw.

dat is dus voor dit prachtige land waar we in leven. :evil:

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Brandstofprijzen.

Ongelezen bericht door Wubo »

Hmm. de prijs staat hier op 1,27.

Prijs is in tijden niet zo aantrekkelijk meer geweest, ik gooi mijn slurpie lekker vol hoor...
Met een glimlach op me gezicht, en jah...
Ik was een sloeber-die-gek-werd-van-die-1,42-op-de-borden-dus-ben nu-weer-een-blije-sloeber.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Brandstofprijzen.

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Prijzen voor de zomervakantie omhoog en daarna weer naar beneden flikt de Shell elk jaar weer. U tankt de auto toch wel vol voor de vakantie.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Brandstofprijzen.

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Laten we gezellig Shell maar weer eens de schuld geven terwijl de nederlandse overheid 300% belasting en accijns blijft heffen op de "kale" brandstofprijs.Die zelfde overheid kan daar uiteraard niets aan doen en doet vervolgens weer een extreem duur onderzoek naar prijsafspraken.Voor iedere euro die je betaalt aan de pomp gaat er dus +/- 75cent naar de overheid.Wie is er dan de schuldige? :evil: :evil:

erwin12345
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2006 23:45

Re: Brandstofprijzen.

Ongelezen bericht door erwin12345 »

Boze burger,

Ik rij op LPG, moet je ook doen. Dan kun je met mij meelachen om de benzineprijzen. :lol:

Groeten,

Erwin

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Brandstofprijzen.

Ongelezen bericht door Ulbe »

Hiep hiep Hoera!, dat wil ik ook! :P :D

"Een nieuwe G3 gasinstallatie voor uw auto mijnheer?, dat is dan € 3500,- meneer!,"

Reactie "laat u maar!, dan moet ik iedere dag Tokyo op en neer rijden voordat ik deze installatie er uit heb!" :lol:

Een gasinstallatie is in principe alleen interessant wanneer de auto al voorzien is met een G3 installatie, wanneer je de wagen koopt!,

Anders moet je aardig wat kilometers rijden voordat je het geld van de installatie er al uit hebt!, :wink:

erwin12345
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2006 23:45

Re: Brandstofprijzen.

Ongelezen bericht door erwin12345 »

Daar heb je helemaal gelijk in Ulbe.
Een installatie aan moeten schaffen is inderdaad niet zo snel terug verdiend. En een andere auto kopen, dan lever je zoveel marge in (2x) dat ook dat niet zo economisch is.
Dus de kans pakken als je aan een nieuwe auto toe bent. Ik heb een paar jaar terug een LPG G3 auto uit de lease gekocht. Alleen dan is het echt voordelig, tenzij je iedere dag naar Tokyo rijdt natuurlijk :lol: .

Ik was trouwens deze vakantie in Tsjechie, het viel me op dat daar meer LPG-tank stations waren dan hier in Nederland!

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Brandstofprijzen.

Ongelezen bericht door E-nergetix »

bij 20.000km per jaar heb je al je spiksplinter nieuwe G3 LPG terug verdient...

Bij 12.000 km per jaar heb je de kosten al verdient als je een auto koopt met al een G3 installatie ingebouwd....

Gemiddeld verdien jij per tankbeurt Euro 36,- uitgaande van 45 liter per tankbeurt... uitgaande van benzine prijs van Euro 1,30 en LPG prijs van Euro 0,50!

En als je 1 maal in de week tankt verdien je op jaar basis gemiddeld:

52 x Euro 36,- = Euro 1872,- alleen al op het tanken...

Je bent dan wel iets meer kwijt aan de houderschapsbelasting, maar dat is met een G3 allang niet meer zo hoog als vroeger toen het nog duurder was dan diesel rijden...

binnen 2 jaar heb je je gasinbouw al terugverdient..

En als men toch gaat voor een spiksplinternieuwe auto kijk dan meteen naar de mogelijkheid voor gasinbouw af fabriek.. De kosten die hiervoor extraberekend worden zijn -afhankelijk van automerk - niet meer dan Euro 1.200,- En de volgende merken hebben deze opties:

Volvo, Saab, Crysler, BMW, Renault, Opel en nog een paar.. Keuze zat...

Dus ga voor G3 en lach de staat uit!!

Eduardo56
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mei 2006 16:33

Re: Brandstofprijzen.

Ongelezen bericht door Eduardo56 »

Het bovenstaande verhaal klopt wel, mits de boel heel blijft.
Op andere auto-fora op internet sterft het van de verhalen van mensen met fikse problemen met hun LPG-auto.
Vooral de wat nieuwere auto's die stampvol elektronica zitten hebben de grootste moeite om met de elektronica van de LPG-installatie samen te werken.

Gesloten