LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] philips tv nu al 2X kapot

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
romei

philips tv nu al 2X kapot

Ongelezen bericht door romei »

Hallo,
Inmiddels ben ik nu al 5 weken zonder tv, want voor de 2e X is de beeldbuis met een flinke knal ermee opgehouden. Ik heb de hele procedure doorlopen, inclusief voorbeeldbrieven van Radar. Megapool is failliet, Harense Smid zegt geen verplichtingen te hebben, omdat ik "maar 1 jaar garantie" heb, Philips Consumer Care, mogen het woord "CARE" ook wel uit hun woordenlijst schrappen, want ook zij verlenen geen enkele "zorg"!
Philips geeft vantevoren geen enkele garantie. Zeggen alleen dat mijn toestel weer prima zal functioneren na reparatie. Mocht ik in aanmerking komen voor een tegemoetkoming, dan zal dit automatisch in de reparatienota verwerkt worden.
Philips doet niks en ik vind nog steeds dat ik volledig in m'n recht sta, omdat de tv. al 2x binnen 3 jaar kapot is. Welke mogelijkheden zijn er nu nog over om mee aan de slag te gaan, voordat ik er een rechtzaak van moet maken?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Onderstaande brief heb ik naar Philips gestuurd:
Philips Nederland
Afd. Consumentenbelangen
Postbus 102
5600 AC Eindhoven

Geachte meneer/mevrouw,

Wederom is mijn televisie met productnummer 28PW8506 kapot. Via de servicetelefoon van de Philips ben ik doorverwezen naar de officiële dealer waar ik mijn televisie heb gekocht.
In dit geval nu de Harense Smid, daar de firma megapool failliet is gegaan.

Nu heb ik op 4 augustus een brief gestuurd naar de Harense Smid, omdat ik er niet mee akkoord kan gaan, dat wij de volledige onderzoeks-/reparatiekosten zullen moeten gaan betalen. In hun reactie laten zij weten dat zij niet alle rechten en plichten van Megapool hebben overgenomen en mijn voorstel afwijzen.

Dus wend ik me tot Philips Consumentenbelangen, omdat ik het onterecht vind, dat wij de volledige onderzoeks-/reparatiekosten moeten betalen. Vanwege het feit dat de tv slechts drie jaar oud is en dat dit de tweede reparatie zal zijn in deze korte periode. Conform het Burgerlijk Wetboek heb ik ook na afloop van de garantietermijn nog recht op een goed functionerende televisie. Ik mag verwachten dat een televisie langer meegaat dan DRIE jaar. U als fabrikant weet hoe lang de geachte economische levensduur van deze televisie is. Daarom doen wij het volgende voorstel: wij zullen u 30% van de onderzoeks-/reparatie-kosten betalen. Dat is een redelijk percentage, ervan uitgaande dat de levensduur van mijn televisie tien jaar is.

Ik wil u hierbij verzoeken mij zo spoedig mogelijk hierover schriftelijk te berichten (sinds 3 augustus zijn we al tv-loos) of u dit voorstel wel of niet kunt garanderen, alvorens wij de tv aanbieden bij een door u erkende officiële dealer/ reparateur.

Mocht u het niet eens zijn met ons voorstel, dan zullen wij ons beraden op verdere juridische stappen.

In afwachting van uw reactie.
Met vriendelijke groet,

Romei

Bijlage: Kopie aankoopbon Megapool en reparatierapport Technorep
Kopie brief aan de Harense Smid en reactie

Dilbert29

Re: philips tv nu al 2X kapot

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Als je inderdaad maar voor 1 jaar garantie hebt gehad, zou je na dat jaar nergens meer recht op hebben. Omdat een tv onder normale omstandigheden langer mee moet gaan dan 1 jaar, zou het redelijk zijn als de fabrikant in ieder geval een deel van de kosten zou betalen. Dit deel wordt kleiner naarmate de tv ouder wordt.

Ik denk dus niet dat je ontkomt aan (een gedeelte) zelf betalen.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Juist Dilbert.
10 jaar min het aantal gebruikers jaren is uw deel van de rekening

romei

Ongelezen bericht door romei »

Hallo,

Inmiddels de t.v. bij een reparateur (erkend door philips) laten onderzoeken. het gaat maar liefst 175,- Euro kosten.
Zelfs al in de brief naar philips gemeld, dat ik 30% wil betalen van de reparatiekosten, maar daar reageren ze niet op. Nu ga ik philips nogmaals het verzoek doen, om mij tegemoet te komen in de kosten(de overige 70%).
want het is dezelfde reparatie als vorige keer, namelijk de hoogspanningssectie. Vorige keer was het "nicotineaanslag". het zou nu een beetje ongeloofwaardig zijn als het dezelfde oorzaak heeft, want ik rook namelijk niet.

Groet
Romei

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

U zit met een lastig probleem. Phillips hoeft niet op uw aanbod in te gaan omdat u geen overeenkomst met hen heeft, maar met Megapool. Deze is echter failliet.

De enige mogelijkheid die ik zie is om te onderzoeken of het om het zelfde defect gaat als dat waarmee het binnen de garantie periode kapot is gegaan. Geschillencommissie hebben diverse malen geoordeeld dat in dat geval het defect ook onder de garantie valt.

corriej

Ongelezen bericht door corriej »

hallo allemaal

ik heb 4 maanden geleden een LCD tv gekocht. bij thuis komst van die tv heb ik het de de programma's ingesteld.wat blijk dat op alle zenders ''behalve nld2''' voor de helft van het beeld sneeuw aanwezig was en een ingebranden kring in het beeld. de andere dag te tv terug gebracht. daar hebben ze eerst zelf nagekeken.later hebben ze het naar de reparateur van dat merk gestuurt bijde konden ze het niet repareren.nu is de tv naar amerika gestuurd ''zegge ze''dat is nu al 1.1/2 maand geleden.en nog niets gehoord.vanaf de dag dat wij de tv terug heeft gebracht en tot nu toe houden zij ons nooit op de hoogte
wij moeten zelf iedere keer erheen om te vragen hoe het met de tv ging. en komen dan ze met allelei excuus aanwaaien.ik kon een andere tv uitzoeken MAAR ze hadden niet de breedte van de tv die ik wil.dus kon ik een leen tv krijgen van 55cm.en dat wil ik niet. ik heb NIET 1 dag plezier van die tv gehad.en is nog steeds weg.ik wil me geld terug. en dat krijg ik niet..inmiddels heb ik een nieuwe tv gekocht want je kan niet 4 maanden zonder zitten TOCH.
help mij wat moet ik doen. zij geven zich geen gehoor.
IK WIL MIJN GELD TERUG :cry: :cry:

ps de tv is van pack en bell

WatEenGelul.nl

Ongelezen bericht door WatEenGelul.nl »

Bij mijn weten is Packard Bell/NEC gevestigd in Wijchen, en laten zij elders in Nederland het apparaat repareren. Dat verhaal over opsturen naar Amerika is lulkoek. Al zou u het hele bedrag zelf betalen, doen ze dat nog niet, want dat kost per saldo meer dan een nieuw toestel.

De verkopende partij is ook hier aansprakelijk en dient voor een goede vervanging te zorgen. Indien zij dit weigeren, kunt u een advocaat inschakelen.

Gesloten