LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prijsopgave keuken
Prijsopgave keuken
Geachte dames en heren,
Ik heb een vraag. Ik heb een keuken aangeschaft en wil deze door hetzelfde bedrijf laten plaatsen. Toen zij voor het eerst kwamen meten werd mij verteld dat plaatsing tussen de 600 en 800 euro zou kosten. Zij hebben mij gister echter gebeld en de werkelijke prijs verteld. En tot mijn grote verbazing bedroeg dit 1400 euro. Mijn vraag is nu moet ik kan ik dit pikken. Ik vind dit namelijk absurd. Zo'n groot verschil.
Ik hoop van jullie te horen.
Mr. Jones
Ik heb een vraag. Ik heb een keuken aangeschaft en wil deze door hetzelfde bedrijf laten plaatsen. Toen zij voor het eerst kwamen meten werd mij verteld dat plaatsing tussen de 600 en 800 euro zou kosten. Zij hebben mij gister echter gebeld en de werkelijke prijs verteld. En tot mijn grote verbazing bedroeg dit 1400 euro. Mijn vraag is nu moet ik kan ik dit pikken. Ik vind dit namelijk absurd. Zo'n groot verschil.
Ik hoop van jullie te horen.
Mr. Jones
Re: Prijsopgave keuken
Hebben ze u ook toegelicht waar het bedrag bijna tot helemaal het dubbele van de eerste schatting is?
Ja, is een beetje vage vraagstelling. Zal wel wat meerwerk aan vastgezeten hebben
-
het plaatsen van een keuken kost +/- 125 euro per strekende meter onder + bovenkasten.
Er van uitgaan dat een monteur 1 dag a 1,5 dag nodig is om de keuken te plaatsen. Meerwerk kan zijn leiding werk verplaatsen en aansluiten van apparatuur of extra groepen in meterkast.
Er van uitgaan dat een monteur 1 dag a 1,5 dag nodig is om de keuken te plaatsen. Meerwerk kan zijn leiding werk verplaatsen en aansluiten van apparatuur of extra groepen in meterkast.
Het berekenen van een montageprijs per strekkende meter zal al snel een verkeerde berekening opleveren. Een onderkast van 120cm met twee deuren is veel eenvoudiger en sneller te plaatsen dan twee korvenkasten van 60cm.
Een monteur zal ± € 450,- per dag kosten. Een gemiddelde keuken zal in twee dagen geplaatst kunnen worden. Al het meerwerk gaat tegen stuksprijzen.
Een monteur zal ± € 450,- per dag kosten. Een gemiddelde keuken zal in twee dagen geplaatst kunnen worden. Al het meerwerk gaat tegen stuksprijzen.
-
een keukenkast word zonder deuren geplaatst en moet dan waterpas worden gesteld.Als de hele keuken gemonteerd is worden de laden en de deuren er in en voorgeklikt.
montage keuken prijs totaal 540 euro zonder tegelen en leidingen verleggen.
Klopt! En dus kosten twee kasten van 60cm meer moeite dan één van 120cm. Zitten er in die van 120cm alleen twee doorgaande deuren, dan is het een kwestie van inklikken en afstellen. In een korvenkast moeten vaak de fronten nog worden afgesteld, wat meer moeite kost dan een deur stellen.een keukenkast word zonder deuren geplaatst en moet dan waterpas worden gesteld.Als de hele keuken gemonteerd is worden de laden en de deuren er in en voorgeklikt.
Conclusie: een meterprijs is dus nooit kloppend.
En dan heb ik het nog niet gehad over verschillende materiaalsoorten van bladen (kunststof/composiet en graniet), de aanwezigheid van achterwanden, een eilandschouw, etc.
Dus als ik het goed begrijp hoort bij het installeren van een keuken ook de hele aanleg van gas electra en watertoe- en -afvoer?
Dat zou mooi zijn - mijn leverancier beloofde de keuken geheel werkend af te leveren. Ik dacht echter dat ik zelf alle leidingwerk voor mijn rekening zou moeten nemen.
Wie weet hoe dit precies zit?
Dat zou mooi zijn - mijn leverancier beloofde de keuken geheel werkend af te leveren. Ik dacht echter dat ik zelf alle leidingwerk voor mijn rekening zou moeten nemen.
Wie weet hoe dit precies zit?
De keukenleverancier sluit de keuken aan OP DE DOOR U , van te voren gereedgemaakte leidingen en dergelijke, tenzij specifiek anders is besproken en omschreven. Verkeerd aangebrachte leidingen worden U seperaat doorberekend ( Dan betaal je ook de hoofdprijs >
Wij hebben 2 weken geleden onze keuken laten plaatsen.
Toen we in januari de keuken uitzochten.,
Kostte ons het plaatsen van de keuken 300 euro.
Wij heben een hoekkeuken van 2.10x3.60, de monteurs kwamen sòchtends en zouden doorwerken tot de keuken stond.
om half 5 waren ze klaar,.
Ze hadden verdomd netjes gewerkt.
Alleen Gas en Water aansluiten mochjten ze niet( dat wisten we) want dat mag alleen gebeuren door een erkend bedrijf...
Voor de rest hebben wij nergens voor hoeven te zorgen
Toen we in januari de keuken uitzochten.,
Kostte ons het plaatsen van de keuken 300 euro.
Wij heben een hoekkeuken van 2.10x3.60, de monteurs kwamen sòchtends en zouden doorwerken tot de keuken stond.
om half 5 waren ze klaar,.
Ze hadden verdomd netjes gewerkt.
Alleen Gas en Water aansluiten mochjten ze niet( dat wisten we) want dat mag alleen gebeuren door een erkend bedrijf...
Voor de rest hebben wij nergens voor hoeven te zorgen
Voor € 300,- kan een keuken niet geplaatst worden. Zeker niet als er in de tekst wordt gesproken over monteurs (meervoud).
Ongetwijfeld is de keuken door hetzelfde bedrijf geplaatst als waar deze gekocht is. Door € 300,- te berekenen, lijken ze goedkoper dan de concurrentie, maar waarschijnlijk is de keuken net iets duurder. Onderaan de streep is het bedrag dan (±) gelijk.
Slimme truc als het al zeker is dat de klant de keuken wil laten plaatsen. Het lijkt nu alsof de klant voor hetzelfde geld een duurdere keuken krijgt.
Als de klant nog twijfelt over de montage werkt de truc niet, omdat de keuken te duur wordt (omdat een deel van het montagebedrag erin verrekend is).
Ongetwijfeld is de keuken door hetzelfde bedrijf geplaatst als waar deze gekocht is. Door € 300,- te berekenen, lijken ze goedkoper dan de concurrentie, maar waarschijnlijk is de keuken net iets duurder. Onderaan de streep is het bedrag dan (±) gelijk.
Slimme truc als het al zeker is dat de klant de keuken wil laten plaatsen. Het lijkt nu alsof de klant voor hetzelfde geld een duurdere keuken krijgt.
Als de klant nog twijfelt over de montage werkt de truc niet, omdat de keuken te duur wordt (omdat een deel van het montagebedrag erin verrekend is).
Natuurlijk is de keuken geplaatst door het zelfde bedrijf..
Ik snap echt wel hoe bedrijven werken ghoor
Maar voor mij en mijn man is KLASSE keukens gewoon een TOP bedrijf,.
Goede service, vriendelijk noem maar op.
Werkelijk niks te klagen.
Negatieve reacties komen meestal van mesnen die menen alles het beste te weten, en is dat eens niet zo tja ........
Wij hebben een super keuken met garantie, voor een hele nette prijs.
En een superservice
Ik snap echt wel hoe bedrijven werken ghoor
Maar voor mij en mijn man is KLASSE keukens gewoon een TOP bedrijf,.
Goede service, vriendelijk noem maar op.
Werkelijk niks te klagen.
Negatieve reacties komen meestal van mesnen die menen alles het beste te weten, en is dat eens niet zo tja ........
Wij hebben een super keuken met garantie, voor een hele nette prijs.
En een superservice
Mijn reactie was in het geheel niet negatief.Negatieve reacties komen meestal van mesnen die menen alles het beste te weten, en is dat eens niet zo tja ........
Ik reageerde alleen op de genoemde prijs van € 300,- voor de montage. Wat ik probeerde te zeggen is dat een montageprijs van slechts € 300,- voor zo'n grote keuken niet waarschijnlijk is.
En uiteindelijk gaat het alleen om de prijs die u betaalt. En of u dan € 300,- voor de montage betaalt of (bijvoorbeeld) € 700,- en € 400,- minder voor de keuken doet niet terzake.
Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat u tevreden bent over uw keuken.
-
Onderstaande bericht geplaatst op 06 Okt 2006 17:22 door ex keukenadviseur
--------------------------------------------------------------------------------
een keukenkast word zonder deuren geplaatst en moet dan waterpas worden gesteld.Als de hele keuken gemonteerd is worden de laden en de deuren er in en voorgeklikt.
Ja ja Ex keukenadviZeur, voor € 540 komt geen fatsoenlijke monteur zijn bed uit! Maak het een ander niet zo onmogelijk moeilijk beun de beunhaas!
Zoek een goede monteur, die zal ca. € 360 per dag kosten ex leidingen e.d. em laat beun de beunhaas maar lekker aanmodderen!
--------------------------------------------------------------------------------
Ja ja Ex keukenadviZeur, voor € 540 komt geen fatsoenlijke monteur zijn bed uit! Maak het een ander niet zo onmogelijk moeilijk beun de beunhaas!
Zoek een goede monteur, die zal ca. € 360 per dag kosten ex leidingen e.d. em laat beun de beunhaas maar lekker aanmodderen!
idd een beetje monteur, uitgaande van een uurprijs van 32 euro ex btw per uur kost dus 256 per dag ex.
prijzen van o.a. 300 euro met (monteurs) zijn dus niet waarschijnlijk.
goede raad ga gewoon voor de monteur ipv de beunhaas of de jongens die zwart werken, je hebt dan een bedrijf wat aanspreekbaar is, verzekerd tegen ongevalletjes en natuurlijk je garantie.
Vaak word door beun de haas een en ander net niet goed gemonteerd en zit je later met een hoop ergernis waar niemand meer aanspreekbaar op is.
prijzen van o.a. 300 euro met (monteurs) zijn dus niet waarschijnlijk.
goede raad ga gewoon voor de monteur ipv de beunhaas of de jongens die zwart werken, je hebt dan een bedrijf wat aanspreekbaar is, verzekerd tegen ongevalletjes en natuurlijk je garantie.
Vaak word door beun de haas een en ander net niet goed gemonteerd en zit je later met een hoop ergernis waar niemand meer aanspreekbaar op is.
-
Het fijne is dat een bedrijf als Klasse Keukens een positieve noot krijgt. (gun het ze zeker; dat zijn tenminste collega's; geen concurrenten).
En 300 euro voor een keuken te plaatsen zonder aansluiten is makkelijk te doen voor een ervaren monteur ! Het is niet te doen voor monteurs die in de gouden tijden het werk voor 't kiezen hadden en telkens voor de hoogste bieder gingen. (Een stapje terug zetten in het kader van vertrouwen is voor dergelijke monteurs geen optie).
En 300 euro voor een keuken te plaatsen zonder aansluiten is makkelijk te doen voor een ervaren monteur ! Het is niet te doen voor monteurs die in de gouden tijden het werk voor 't kiezen hadden en telkens voor de hoogste bieder gingen. (Een stapje terug zetten in het kader van vertrouwen is voor dergelijke monteurs geen optie).
Dat probeerde hij zelf wel in ieder geval, vandaar dat we van de postings verlost zijnHet fijne is dat een bedrijf als Klasse Keukens een positieve noot krijgt
-
foei Pffff u vergeet weer de context. (over het collegiale in plaats van het concurrerende.....)
Pfffff.....
Van postings verlost...
Laat ik zeggen dat ik alleen reageer wanneer ik me aangesproken voel of wanneer ik een serieuze BIJDRAGE kan leveren aan dit forum.
Goede zaken Pffff..
Van postings verlost...
Laat ik zeggen dat ik alleen reageer wanneer ik me aangesproken voel of wanneer ik een serieuze BIJDRAGE kan leveren aan dit forum.
Goede zaken Pffff..
Ow, is het te pas en te oppas noemen van je eigen tokootje een serieuze bijdrage ? Tja, dan heb ik uiteraard geen recht van spreken.of wanneer ik een serieuze BIJDRAGE