LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postcodeloterij verhoogt stiekum de prijs van de loten

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
TobiasB
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2006 21:28

Postcodeloterij verhoogt stiekum de prijs van de loten

Ongelezen bericht door TobiasB »

Bij het bekijken van m'n bankrekening is mij opgevallen dat de postcodeloterij de kosten per lot met 25 eurocent verhoogd heeft.
Voorheen betaalde ik 6.75 per lot en sinds augustus is dat opeens 7 euro per lot geworden.
Hierover ben ik niet op de hoogte gesteld!
Wat ik overigens ook vreemd vind dat bij het lezen van dit forum er mensen zijn die 8,25 euro per lot moeten betalen.
Zijn er meer mensen die dit is opgevallen?
TobiasB

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Postcodeloterij verhoogt stiekum de prijs van de loten

Ongelezen bericht door karr-2 »

Het is me wel opgevallen maar ik weet ook dat ik een tijd geleden bericht heb gehad van de Postcodeloterij (of het een brief, e-mail of krantenadvertentie was weet ik even niet meer) waarin dit aangekondigd werd.

De 8.75 mensen betalen meen ik ook voor de Jackpot mee.

TobiasB
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2006 21:28

Re: Postcodeloterij verhoogt stiekum de prijs van de loten

Ongelezen bericht door TobiasB »

Heb een e-mail naar de Postcodeloterij gestuurd met als antwoord:
We hebben toestemming van het ministerie van justitie voor deze "prijsaanpassing"en om extra geld af te schrijven hebben we geen machtiging van de leden nodig!
Komt er dus op neer dat de postcodeloterij i.s.m het betreffende ministerie denken de beschikking te hebben over mijn bankrekening!
Er is er maar 1 die bepaald of er geld van m'n rekening gehaald wordt en dat ben ik.
Het meeste van deze verhoging zou bestemd zijn voor de goede doelen, echter een gedeelte zou ook nodig zijn ivm de gestegen kosten!
Nou zolang ze bekende nederlanders naar alle uithoeken van de wereld kunnen sturen zie ik geen enkele reden tot verhoging van de kosten voor de loten.
Ik heb ze dan ook verteld dat ik vanaf nu niet langer van plan ben om eraan mee te werken om het inkomen van deze miljonairs te vergroten.

Ik heb dus per direct mijn machtiging ingetrokken, krijgen ze iig door mijn toedoen een hoop kwartjes per jaar minder.

Tobias

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Postcodeloterij verhoogt stiekum de prijs van de loten

Ongelezen bericht door gjvisser »

Pfff, net als de woningbouw, Nuon en alle andere bedrijven hebben ze recht om de prijzen te verhogen, dat jij het daarmee niet eens bent is jouw probleem en inderdaad dan moet je stoppen met lid zijn van de Postcodeloterij als je het daar niet mee eens bent.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Postcodeloterij verhoogt stiekum de prijs van de loten

Ongelezen bericht door Shareena »

Stond bij mij gewoon op mijn afschrift van de bank...

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Postcodeloterij verhoogt stiekum de prijs van de loten

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Er is er maar 1 die bepaald of er geld van m'n rekening gehaald wordt en dat ben ik.
Niet helemaal waar, als je aan dit soort loterijen meedoet, dan teken je voor het feit dat de prijzen soms aangepast kunnen worden.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Postcodeloterij verhoogt stiekum de prijs van de loten

Ongelezen bericht door SJZ »

Er is er maar 1 die bepaald of er geld van m'n rekening gehaald wordt en dat ben ik.
Voortaan dan maar niet meer je handtekening zetten onder voorwaarden die wat anders zeggen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Postcodeloterij verhoogt stiekum de prijs van de loten

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Niet helemaal waar, als je aan dit soort loterijen meedoet, dan teken je voor het feit dat de prijzen soms aangepast kunnen worden.
Nee, dit is een denkfout. Je tekent niet voor het feit dat de prijzen soms kunnen worden aangepast. Zoals jij het stelt, lijkt dat wel het hoofddoel van de loterij.

Je tekent, en geeft daarmee de loterij toestemming geld af te schrijven voor de maandelijkse trekking, en als je de voorwaarden goed leest, zie je dat ze zichzelf het recht voorbehouden 1 keer per jaar een extra trekking te organiseren, waarvoor ze dan geen expliciete toestemming voor hoeven te vragen. Wanneer je dan tekent, wordt ervan uitgegaan dat de mensen dat ook weten.

Dat ze het niet weten, dat komt door de onverschilligheid van veel mensen.

Doen ze het toch, en verwijzen ze naar die ene voorwaarde, dan gaan ze buiten hun boekje, dan zou je dat geld kunnen laten terugboeken.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Postcodeloterij verhoogt stiekum de prijs van de loten

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Ik zou wel eens een keer een prijsje willen winnen!! Doe al een aantal jaar mee maar tot op heden nog niet eens EUR 10,00 gewonnen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Postcodeloterij verhoogt stiekum de prijs van de loten

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik doe al jaren mee, maar meer dan 30 gulden heb ik nooit gewonnen. Ik hoop nog steeds op de grote klapper, maar die valt meestal in een dure villawijk waar de mensen het geld niet eens nodig hebben.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Postcodeloterij verhoogt stiekum de prijs van de loten

Ongelezen bericht door Wubo »

Ik doe helemaal nooit mee, en spaar elke maand minimaal 20 euro uit daardoor...hmmm over 10 jaar tijd...

Ca-ching!!!

Gesloten