Bij de Postbank kan je nu instellen of je zelf wilt beleggen of samen met de postbank of door de postbank. Mij leek het samen beleggen wel leuk, dan krijg je elke maand advies en je kunt dan zelf bepalen of je daarin meegaat of niet.
Tijdens het aanmelden gisteren kon ik de demo opstarten en dat gedaan. In de demo staan echter andere voorwaarden bij samen beleggen dan in het aanmeldingsscherm op postbank.nl De dienst lijkt namelijk gratis maar in de voorwaarden op de demo staat: eerste 12 maanden gratis daarna 4,95 per maand. Dat staat niet in het aanmeldingsscherm. Je zult wel na 12 maanden kunnen opzeggen (termijn?) maar persoonlijk vond ik het niet netjes. Het getoonde (proef)advies zou ik al niet in meegegaan zijn.
Groetjes, Lida.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] zelf-samen-laten beleggen
Re: zelf-samen-laten beleggen
tja voor niets gaat de zon tegenwoordig op.....
Je wilt gaan beleggen en struikelt dan over 4,95 per maand????
Als je wilt beleggen heb je minimaal een real-time koers abonnement nodig, dat kost een veelvoud!
Als je wilt beleggen heb je minimaal een real-time koers abonnement nodig, dat kost een veelvoud!
Ik denk niet dat jullie het begrijpen, die 4,95 wordt niet gemeld als je je gaat aanmelden, alleen als je de demo opstart kom je dat te weten.
Of ik dat er voor over heb of niet zou ik dan toch graag van te voren weten?
Lida.
Of ik dat er voor over heb of niet zou ik dan toch graag van te voren weten?
Lida.
Ik ben het met Lida eens. Het is verraderlijk.
Ik heb zojuist tegen beter weten in besloten de vrolijke blauwe demodisk van de postbank uit te proberen en ik kan het je nog sterker vertellen. De demo van de te gebruiken software wordt ondersteund met geproken text. Omdat mijn ogen nogal gevoelig zijn voor eurotekens en tarieven had ik de gewraakte text over de 4,95 na 12 maanden wel getraceerd in het op dat moment behandelde demoscherm tussen de wazige kleine lettertjes op de achtergrond. De muisaanwijzer ging er zelfs rakelings langs. De postbankstem echter maakte er verder geen woord aan vuil.
Dat het verder niet echt om een substantieel bedrag gaat vind ik minder relevant. Dit is niet zoals herhaaldelijk beweerd kostenloos.
In de folder is ook sprake van in de koers verwerkte beheerskosten. Daar zegt de demo ook niets over. Ook daar maak ik mij niet druk over. Het nieuwe geloof is immers, dat er rekening mee gehouden moet worden dat de klant dom is, en in ieder geval zo behandeld wil worden. Dat is namelijk het concept van kort, bondig en helder communiceren. (Ik zie dat het mij hier weer niet gelukt is)
. Die beheerskosten dus. Als die in de koers verwerkt zitten, wil ik ook graag die actuele koers op het scherm vermeld zien. Ik voel aan mijn water dat dat de postbank voorlopig niet gaat lukken.
Een andere instinker die ik wel leuk vond was de terloopse opmerking van de verteller dat voor het beheren van aandelen (lees: niet-postbankfondsen) wordt aangeraden een aparte girorekening aan te vragen. Er is dus niets veranderd bij de postbank:
1) Wel nieuwe software maar geen blijk van inzicht m.b.t. gebruikersvriendelijkheid.
2) Nog steeds geen vermelding van het aantal aandelen van je postbankfondsen (PBF)
3) Nog steeds een scheiding tussen handel in PBF als aandeel en als fonds. Geen totaaloverzicht van door de bank beheerd vermogen
Ik heb zojuist tegen beter weten in besloten de vrolijke blauwe demodisk van de postbank uit te proberen en ik kan het je nog sterker vertellen. De demo van de te gebruiken software wordt ondersteund met geproken text. Omdat mijn ogen nogal gevoelig zijn voor eurotekens en tarieven had ik de gewraakte text over de 4,95 na 12 maanden wel getraceerd in het op dat moment behandelde demoscherm tussen de wazige kleine lettertjes op de achtergrond. De muisaanwijzer ging er zelfs rakelings langs. De postbankstem echter maakte er verder geen woord aan vuil.
In de folder is ook sprake van in de koers verwerkte beheerskosten. Daar zegt de demo ook niets over. Ook daar maak ik mij niet druk over. Het nieuwe geloof is immers, dat er rekening mee gehouden moet worden dat de klant dom is, en in ieder geval zo behandeld wil worden. Dat is namelijk het concept van kort, bondig en helder communiceren. (Ik zie dat het mij hier weer niet gelukt is)
Een andere instinker die ik wel leuk vond was de terloopse opmerking van de verteller dat voor het beheren van aandelen (lees: niet-postbankfondsen) wordt aangeraden een aparte girorekening aan te vragen. Er is dus niets veranderd bij de postbank:
1) Wel nieuwe software maar geen blijk van inzicht m.b.t. gebruikersvriendelijkheid.
2) Nog steeds geen vermelding van het aantal aandelen van je postbankfondsen (PBF)
3) Nog steeds een scheiding tussen handel in PBF als aandeel en als fonds. Geen totaaloverzicht van door de bank beheerd vermogen