LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
16again
Berichten: 16166
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Opgelicht

Ongelezen bericht door 16again »

In de uitzending van het tros-programma Opgelicht! is komende dinsdag 10 oktober een topic over de keukenbranche.
Agressieve verkoopmethodes, prijsopdrijving tot het ondertekenen van blanco opdrachtformulieren komen aan de orde.

Voor de aspirant keukenkoper een aanrader om kennis te maken met de mogelijke valkuilen in keukenland.

ex keukenadviseur
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 okt 2006 21:31

Re: Opgelicht

Ongelezen bericht door ex keukenadviseur »

ga zeker kijken. walg van deze praktijken die door veel keukenleveranciers worden gebruikt ook al zijn zij zondags in de kerk te vinden.
dit is ook een reden waarom ik gestopt ben met het keukenvak omdat mensen mij hebben gebeld dat zij onder druk ergens anders hadden moeten kopen en dat zij er eigenlijk onderuit wilde maar niet wisten hoe?

Smartguy
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 aug 2006 12:38

Re: Opgelicht

Ongelezen bericht door Smartguy »

Is er dan sprake van oplichting in de keukenbranche ?
En zou het openbaar ministerie dan in actie moeten komen ?
En lezen we dan binnenkort in de krant van "Politie pakt keukenverkopers op" ?
Ik denk het niet.
Jammer dat het grootste keukenbedrijf van Nederland weer zo negatief in de publiciteit komt.
Gaat Ben Tros Opgelicht aanpakken ?
Ik denk het niet.
Want wie geschoren wordt moet stil zitten.
Dat weet ie wel.

Artikel 326 Wetboek van Strafrecht.
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.

reja
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 sep 2006 16:13

Re: Opgelicht

Ongelezen bericht door reja »

Jammer dat het grootste keukenbedrijf van Nederland weer zo negatief in de publiciteit komt.
HOEZO JAMMER!!!!

Wie zijn kont brand moet op de blaren zitten.

16again
Berichten: 16166
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Opgelicht

Ongelezen bericht door 16again »

De uitzending is nog niet eens geweest, en smartguy weet nu al dat het het grootste keukenbedrijf DMG betreft.
Jammer dat het grootste keukenbedrijf van Nederland weer zo negatief in de publiciteit komt.
Eerder jammer voor:
-de consument die slachtoffer is van die "listige kunstgrepen."
-het imago van de gehele keukenbrache

akalichs
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 aug 2006 20:57

Re: Opgelicht

Ongelezen bericht door akalichs »

Positief zal het zeer zeker niet zijn! Het is hoogtij dat een organisatie als radar de misstanden in de keukenwereld gaat behandelen. Dat wil niet zeggen dat daarna de misstanden en leed meteen uit de wereld zijn geholpen. Als wij de verhalen en ervaringen op forum lezen draait het altijd om "vandaag koopovereenkomst ondertekenen"want u hebt een super aanbod. En wat blijkt in de praktijk! Vandaag ondertekend, morgen teleurstelling. Helaas kun je de overeenkomst niet meer kosteloos annuleren. Wat mijninziens wel zal helpen: Ieder koopovereenkomst betreffende keukens/badkamers moet een bedenktijd hebben. Zoiets als je een huis koopt. Consumenten- en ondernemersorganisaties moeten de handen inéén slaan om tot zo'n convenant te komen.
1. Ik denk dat de consument baat hierbij zal hebben.
2. De ondernemer houdt meer tervreden klanten over, waardoor weinig of geen geklaag over hem. Dus positieve verhalen op feestjes en forum.

TIP. zolang er geen convenant is adviseer ik ieder aspirant koper zo'n clausule in de koopovereenkomst te laten opnemen. Weigert de ondernemer tegen deze clausule dan ligt de keuze bij de klant. Wel kopen of niet kopen. Er zullen vast ondernemers zijn die de clausule wilt opnemen. Hij heeft toch niets te verliezen?

PY48VG2003
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:15

Re: Opgelicht

Ongelezen bericht door PY48VG2003 »

Bij de twee Duitse zaken, waar ik ben geweest, werdt dit door de verkoper zelf aangegeven, dat dit kon, dus in Nederland ook?

Iz
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mar 2006 12:49

Re: Opgelicht

Ongelezen bericht door Iz »

Ik ga lekker naar huis.

Ik heb nu al zin in vanavond. in plaats van een goede pot voetbal, lekker naar een uitzending over al die oplichters kijken.

Groeten,

Iz

Nikon
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 okt 2006 22:11

Re: Opgelicht

Ongelezen bericht door Nikon »

helamaal mee eens IZ, ik wordt er alleen niet vrolijk van..je bent bezig met het inrichten van een huis, iets wat leuk zou moeten zijn. Het loopt echter vaak uit op een achterdochtige pot schaken.

Tis eigenlijk te triest voor woorden.., maar goed ik zit zeker voor de buis...misschien steek ik er nog wat van op..

rosboer
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 mar 2006 21:19

Re: Opgelicht

Ongelezen bericht door rosboer »

Wat er deze avond te zien was bij Opgelicht is absoluut niet verassend. Dit in tegenstelling wat de voorzitter van het CBW meldde. Wij vonden zijn verhaal bijzonder zwak. Zo kwam dit ook over bij hen die vreemd zijn met de keukenwereld.

Alles wijst er ook op dat de persoon in kwestie niets durft te zeggen. Dit om het feit dat het bedrijf wat hieronder de loep genomen werd het grootste keukenbedrijf van Nederland is. Dit bedrijf heeft naar eigen zeggen 1/3 van de keukenmarkt in handen, en vormt daarmee tevens een (of wellicht "de") grote inkomstenbron voor het CBW.

Het is zwak dat deze organisatie, welke beweert te handelen in het belang van kopers, dit niet durft te verwoorden. Dit kan haar immers veel geld kosten.

Wat voor waarde hechten wij nu nog aan het CBW?
Voor ons een reden om het lidmaatschap op te zeggen?

nummer 1
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 okt 2006 22:05

Re: Opgelicht

Ongelezen bericht door nummer 1 »

beste rosboer,is deze reactie niet wat overdreven,gezien het feit dat de consument zelf accoord gaat met een zakelijk voorstel.

rosboer
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 mar 2006 21:19

Re: Opgelicht

Ongelezen bericht door rosboer »

hehe, zeker werkzaam bij DMG

nummer 1
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 okt 2006 22:05

Re: Opgelicht

Ongelezen bericht door nummer 1 »

Gewoon een kwestie van gezond boeren verstand,verkoop is emotie,een volwassen mens is zelf koopman,alle verhalen op dit forum over mensen die spijt hebben van een aankoop keuken of ander produkt eten de mosterd na de maaltijd. ps rosboertje jaloers op dmg?

rosboer
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 mar 2006 21:19

Re: Opgelicht

Ongelezen bericht door rosboer »

Jaloers? nee hoor. Hierbij ons gezonde concurrentie

nummer 1
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 okt 2006 22:05

Re: Opgelicht

Ongelezen bericht door nummer 1 »

teveel gezonde concurrentie is ongezond

16again
Berichten: 16166
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Opgelicht

Ongelezen bericht door 16again »

....gezien het feit dat de consument zelf accoord gaat met een zakelijk voorstel.
Zonder slachtoffers bestaan er geen inderdaad oplichters meer, maar het gaat te ver de schuld van oplichting bij het slachtoffer te leggen.

nummer 1
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 okt 2006 22:05

Re: Opgelicht

Ongelezen bericht door nummer 1 »

16again, je koopt een pak melk bij de supermarkt,een dag later is de melk afgeprijsd,is dat oplichting?Dream on.....

Gesloten