LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
crama
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2006 17:15

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door crama »

:D Akkoord! Maar dan ook aan het werk

inekeknoeff
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2006 17:09

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door inekeknoeff »

in principe hoort niemand in de bijstand. ik zit er helaas al jaren in, heb al jaren geprobeert er uit te komen, is niet gelukt, en ben nu te oud om nog door een werkgever geaccepteerd te worden. ben blij dat de wetgeving hiervoor strenger is geworden. wat me jaren geleden overkwam zou nu niet meer kunnen, gelukkig.
Door omstandigheden is mijn dochter een half jaar van de bijstand afhankelijk geweest. ze dacht dat ze dood ging van schaamte. ook ik vond het vreselijk, maar het ging niet goed met haar.
ben blij dat ze er wel in kon meer nog dat ze er op eigen kracht uit is gekomen!!. als je uit gaat van een slechte mentaliteit denk ik moet de bijstand oipgeheven worden want dan kun je iedereen wantrouwen en profiteur noemen. in de bijstand moet net als in ALLE andere voorzieningen MAATWERK geleverd worden. kijken wat die persoon nodig heeft om een gelukkig mens te worden en goed ind de samenleving te functioneren.
we kunnennniet kinderen vanaf kort na de geboorte in opvangcentra/dagverblijven enzo plaatsen en denken dat ze er vanzelf wel komen. Kinderen hebben ouders nodig, als ze jong zijn en als ze ouder worden.zit dat niet goed, krijgen ze problemen en kunnen ze in het leven niet meer vooruit.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door antonh »

Het is wat kort door de bocht om zonder mer te stellen, "Dat moet".
Iemand die gewerkt heeft en buiten zijn schuld werkloos wordt en zelfstandig woont of een gezin heeft komt wel erg in de problemen dan.
Je kunt ook werkloos worden door bedrijfs sluiting.
En dan draait de maatschappij er weer voor op.
Het is geen slecht idee maar het moet wel met voorwaarden gebeuren

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 06 Okt 2006 16:30 door hero26


--------------------------------------------------------------------------------

dit verhaal heeft twee keerzijden, ene zijde is dat deze wetgeving valt onder de noemer, 1 van de oplossingen tegen het vergrijzingsprobleem (lasten komen wederom op de schouders van de jongeren), ouderen mogen ook best mee betalen, lang leve de pvda!!!
---------------------------------------------------------------------------------
Heb ergens gelezen dat het vergrijzingsprobleem er pas over een
jaar of 20-25 is.Dus de ouders van nu die zo aan het klagen zijn
komen er in te zitten maar doe er iets aan inplaats van te klagen.
En hoezo komen de lasten wederom op de schouders van de jongeren.
De ouderen van nu zijn ook jong geweest en hebben ook overal aan mee betaald alleen liepen ze minder te klagen over die ouderen van toen.
Overigens ben ik het er mee eens hoor.Goed plan.

Blacksheep_03
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2006 17:20

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door Blacksheep_03 »

Het wordt zo langzamerhand tijd dat men in Nederland het verstand weer op de juiste plaats krijgt. Het is hier te lang het land van melk en honing geweest, waar iedereen terecht kon zonder iets voor de maatschappij te doen. Men heeft het hier in dit land alleen maar over rechten, maar men vergeet de plichten. Die rechten krijg je pas wanneer je je plichten vervult. Dus heel simpel als je niet wilt werken dan ga je inderdaad maar terug naar je ouders, die dan naar ik hoop bepaalde regels zullen opstellen waardoor de kinderen heel snel gestimuleerd worden om iets te gaan doen. Of dit nu de school is of de baan, dat interesseert me niet. Het wordt tijd dat de personen die de kinderen krijgen, gewoon weer voor de kinderen zorgen en niet de staat of andere instanties. Ook wij hebben onze kinderen opgevoed in de sfeer van; je handen houd je niet op, je werkt voor je brood. En werk is er altijd. Ook al is het een poosje niet dat werk waar je voor opgeleid bent. De trots moet terug keren.

Mo Hier
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2006 17:22

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door Mo Hier »

Ik was zelf net 21 toen ik afstudeerde en kwam in een economisch zeer slechte tijd op de arbeidsmarkt. Veel banen gehad, alles aangepakt, maar daardoor wordt er alleen maar op je neergekeken door werkgevers. Ik ben me altijd op eigen kosten blijven scholen, heb een partij diploma's waar weinigen aan kunnen tippen, hetgeen niet wegneemt dat voor mijn 25e mijn WW was afgelopen en ik derhalve in de bijstand terecht kwam.

gvlsblm
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 mei 2006 04:59

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door gvlsblm »

Dit plan is veel te kort door de bocht. Er blijven altijd 'jongeren' die hulp nodig hebben. Trouwens waar komt de willekeurige leeftijd van 25 jaar vandaan.

viel
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2006 17:18

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door viel »

Hoe kunnen verstandioge mensen toch dom reageren.
Mensen onder de 25 jaar die noodgedwongen in de bijstand komen zullen een uitkering MOETEN hebben.
Denk daarbij alleen maar eens aan dat indien ze geen uitkering hebben zich ook niet kunnen registreren voor de ziekte kosten waarvan nu reeds vele in de problemen komen om de reden dat ze dit niet kunnen betalen van een inkomen beneden de 750 euro.
Nederland meneer Hoogervorst / Balkenende laat u niet op het verkeerde been zetten.

dansleraar
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2006 17:35

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door dansleraar »

67 jaar geleden werd ik geboren met een visuele handicap. Tot mijn 30e jaar leefde ik in een dikke mist. Met moeite heb ik de lagere school kunnen afmaken waar ik nog een jaar langer over deed dan anderen. Geen instanties die mij van geld voorzagen; geen medelijden; het was de tijd van wie niet werkt zal niet eten. Daar ben ik het nog steeds mee eens.

woutera
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2006 17:31

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door woutera »

ik weet niet of jullie wel weten waar je het over hebt.
Mijn dochter had werk en woonruimte. niks aan de had zou je zeggen. Totdat ze ziek werd , haarcontract liep af en er werd haar verzocht om de flat die ze deelde te verlaten binnen 2 weken.
Gelukkig kwam er via vrienden wat woonruimte vrij maar geen werk, dan heb je dus best een probleem en we waren maar wat blij dat ze aanvullende bijstand kreeg. wat hadden we zonder gemoeten ?
Het gaat nu gelukkig beter en ze heeft ook weer werk dus geen uitkering meer. Maar wat ik al zei, Wij en zij natuurlijk ook waren ontzettend blij met de uitkering. Dat wou'k maar ff kwijt. en zeker niet afschaffen dus.

gerans49
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jul 2005 09:33

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door gerans49 »

Volkomen onzinnige maatregel die wordt voorgesteld. Hier gebeurt hetzelfde als bij de WAO en de WW. In plaats de uitvoering van de wetten te verbeteren, dus mensen hebben plichten wordt nu gewoon gezegd < 25 jaar geen bijstand meer. Geen bijstand meer ja, maar alleen wanneer mensen geen kant uit willen en niet wanneer zij geen kant uit kunnen. Men denkt dat mensen die niet kunnen door hen geen bijstand te verlenen ineens wel kunnen.
Maar ja met dit kabinet ( je weet wel normen en waarden) en niet meer opkomen voor de zwakkeren zal het wel weer doorgaan.

mreuser
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2004 14:45

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door mreuser »

Geweldeig plan want er loopt zoveel spul op straat dat we dus buitenlanders laten komen uit het oostblok. Te gek voor woorden. Hup of naar school of je gaat maar werken wat wij op onze 14e al deden. Er zijn genoeg mogelijkheden die wij niet hadden. Studeren daar waren de ouders van mijn generatie te arm voor en de jeugd van nu wil geld maar er niets voor doen. Ben je niet gezond genoeg om te werken dan gewoon betalen maar alles wat kan aan de slag. En niks geen begeleiding op kosten van de werkende. Als ouders hun kinderen goed opvoeden is er geen begeleiding nodig. Al dat slappe gedoe is nergens voor nodig. En als die jongere inderdaad te lui is om te leren of te werken dan draaine de ouders daar maar voor op maar niet de gemeenschap.

mestreech123
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 aug 2006 19:24

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door mestreech123 »

belachelijk plan ,niet iedereen kan er iets aan doen als men thuis zit . En banen zijn er ook zoveel he :twisted: .Vraag me af waar nederland mee bezig is . Je mag het niet zeggen ,maar toch doe ik het . Doe deze regel voor die buitenlanders die niets uit voeren en rotzooi trappen :twisted:

alkamare
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 nov 2005 16:40

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door alkamare »

Alleen indien een lichamelijke handicap het onmogelijk maakt te werken c.q. te studeren moet aanspraak gemaakt kunnen worden op de bijstandswet. Is men gezond van lijf en leden dan lijkt mij werken c.q. studeren een prima alternatief.

dansleraar
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2006 17:35

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door dansleraar »

:twisted: De jeugd van tegenwoordig kent kennelijk alleen rechten maar van plichten nooit gehoord.

mestreech123
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 aug 2006 19:24

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door mestreech123 »

ja werken als je ook een baan vind ,en dat is niet zo makkelijk .en hoe studeren als je geen geld krijgt .nee ik vind dit een belachelijke wet die ze willen doen ,maar zo zijn wel meer dingen van het kabinet waar ik niet goed van word . de armen worden steeds aan gepakt ,neem eens iets van de rijke ,die hebben genoeg ,en andere zitten in de problemen ,en doen iedere maand hun best om alles te betalen .

chris1958
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:37

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door chris1958 »

Vraag me toch echt af waar de regering de ruim 300.000 werkloze mensen wil neerzetten. De staat zal dan toch ergens hulp moeten verlenen. Stel je voor dat die groep geen geld krijgt en er is geen werk zoals in de regio waar ik woon? Leuke boel zal dat worden, en maar teren op pa en ma hun geld? Die hebben vast ook maar een laag inkomen. Of nee, laat de groep tweeverdieners zich eens van hun goede kant zien en hun werk opzeggen zodat er weer een eenverdiener, jong of oud aan het werk kan. Ach nee doen ze toch niet, de centjes oeiii die zijn heilig maar het werk voor mij allang niet meer als oudere die op 47 jarige leeftijd allang is afgeschreven.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door inxsnl »

Gewoon met je tengels van die bijstands voorzieningen afblijven.
Het is een slecht voorstel zoals het omschreven word.
En niet iedereen over 1 kam scheren er zijn er voldoende die niets anders hebben noodgedwongen

ajtimmer
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2006 17:49

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door ajtimmer »

Ik vind dat moeders met kleine kinderen wel recht op bijstand hebben totdat de kinderen naar school gaan dan kunnen de moeders ook gaan werken.
Anders moet de regering de kinder opvang gratis gaan maken is ook een optie
[/i]

dansleraar
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2006 17:35

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door dansleraar »

Net als bij andere forums blijft iedereen voor zich uit schrijven en verkondigd zijn of haar eigen standpunt. Ingaan op een inhoudelijke discussie is er niet bij.

Gesloten