LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanadoo overname door orange

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
peterdraw
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2006 16:36

wanadoo overname door orange

Ongelezen bericht door peterdraw »

sinds orange wanadoo heeft overgenomen is het op vele fronten een puinhoop. helpdesk medewerkers zijn van goede wil maar ze weten het zelf ook niet meer. het enige wat foutloos(?) en zonder vertraging werkt is de automatische incasso. na mijn abonnementsperiode uitgezweet te hebben ga ik op zoek naar een andere provider en enkele vrienden met mij.
draw01

izzi
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2006 11:49

Re: wanadoo overname door orange

Ongelezen bericht door izzi »

sluit ik me volledig bij aan.
De internetverbinding is een drama.
Ineens schijn ik in mijn wijk verouderde koperen bekabeling te hebben
waardoor de verbinding neit kan worden gewaarborgd.

Accutron
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 dec 2005 19:32

Re: wanadoo overname door orange

Ongelezen bericht door Accutron »

Ik heb eerlijk gezegd nog geen probleem gehad met mijn internet verbinding. Dat had ik trouwens voor de overname door Orange ook nooit.

izzi
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2006 11:49

Re: wanadoo overname door orange

Ongelezen bericht door izzi »

voor overname had ik nergens last van, met het oude modem

met de livebox is het drama

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: wanadoo overname door orange

Ongelezen bericht door ?? »

Dat kan ook wel. Family is een wide-open ADSL2+ verbinding. Dat wil zeggen dat het modem op een zo hoog mogelijke snelheid verbinding legt met het netwerk. Met slechte bekabeling tussen centrale en huis kan het best dat door het gebrek aan een limiet op de snelheid de verbinding instabiel wordt. Bij een lagere ingestelde snelheid zit je niet op het maximum, waardoor de verbinding minder vaak of in het geheel niet meer wegvalt.

Het klinkt raar, maar vermoedelijk was je hoe dan ook eens tegen dit probleem aangelopen. ADSL1 wordt uitgefaseerd (ten gunste van ADSL2+ en later VDSL) om de snelheden van de netwerken op te kunnen schroeven en ook bijvoorbeeld televisiediensten aan te kunnen bieden (waar redelijk veel bandbreedte voor nodig is).

Het advies om te downgraden naar een Starter-abo is dan ook correct. Alleen jammer dat ze er lange tijd over gedaan hebben om hier achter te komen. Nu nog proberen om Orange zo ver te krijgen dat ze coulant omgaan met de contractstermijn...

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: wanadoo overname door orange

Ongelezen bericht door Gizmo© »

De slechte verhalen zullen in de meeste gevallen voor de ADL klanten gelden. De Wanadoo/Orange kabelklanten die zitten op het netwerk en bij de helpdesk van Casema. En dat werkt redelijk tot goed.

Gaasper
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:37

Re: wanadoo overname door orange

Ongelezen bericht door Gaasper »

Heb aan deze kant tot op de dag van vandaag geen klagen, adsl fam en telefoon werken prima en dit reeds bijna 2 jaar. Lokatie Amstedam

narcishof
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2006 20:43

Re: wanadoo overname door orange

Ongelezen bericht door narcishof »

Heb sinds een jaar internet en bellen via wanadoo(orange). Alleen in het begin problemen gehad, maar dat lag aan de KPN, lijn niet goed vrijgegeven. Sindsdien nog maar 1x mijn livebox hoeven te resetten. Alles werkt perfect.
We hebben zelfs een draadloze verbinding met twee pc's er op aangesloten.

hittepitje
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2006 17:36

Re: wanadoo overname door orange

Ongelezen bericht door hittepitje »

Ik wilde ook van mijn KPN af, dus nam ik Orange familie
+ bellen.

Wat een ellende zit nu al van af juni zonder telefoon, kan wel gebeld worden maar zelf niet bellen.

Orange zou alles regelen met KPN ook de nummer overname, de ADSL werkt wel maar de telefoon dus niet, ben al maanden bezig helpdesk, telefoon fax, alles zonder resultaat.

Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd met allerhande onzin verhalen, we bellen u nou dat doen ze dus al 3 maanden echt niet, waardeloos.

Heb al 3 x een nieuwe Livebox gehad maar daar ligt het niet aan, de fout ligt bij ons we zijn er mee aan het werk??????????????
maar wel laten ze me betalen voor het gebruik van de telefoon.

En nergens iets te vinden waar je de hele zooi kunt opzeggen,
hun blijven in gebreke ik dus niet, maar je kunt nergens terecht.

Sjaak Boone
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2006 18:02

Re: wanadoo overname door orange

Ongelezen bericht door Sjaak Boone »

Op woensdag 25 oktober 2006 was er een storing van Orange die ik via Casema krijg aangeboden. Geen enkele informatie over de storing op web-sites van Casema of Orange. De volgende dag op aanraden van Casema Snelhelp gebeld naar helpdesk Casema: het zou aan Orange liggen. Pas op zaterdag 29 oktober in de loop van de middag was het Internet weer bereikbaar.
Dat Orange en Casema 4 dagen nodig hebben om een storing op te lossen doet het ergste vermoeden over de provider.

De informatieverstrekking aan de klanten is onder de maat. Een telefoonbeantwoorder met de tekst dat de storing bekend is tegen € 0.10 per minuut is niet een erg prettige wijze van communiceren.

Leuk dat Orange adverteert met snel internet in de hoop op nieuwe klanten. Zij kunnen beter de bestaande klanten bieden waarvoor zij betalen.

shiantry
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jan 2006 13:13

Re: wanadoo overname door orange

Ongelezen bericht door shiantry »

ik wil ze opzeggen, willen ze dat ik mijn hele contract periode uit zit. Foutje Orange want in het contract jaren geleden met Wanadoo, waar wij zeer tevreden over waren, staat toch echt vermeld dat na het eerste contract jaar wij Wanadoo mogen opzeggen met in acht houding van 1 hele kalender maand. Als zij zich hier niet aan houden hebben ze bij deze een proces aan hun achterwerk hangen.

ORANGE = DRAMA Ben blij is ik van die mailbommetjes af ben en vertik het om (principe kwestie) een abonnement van € 0.99 p.m. af te sluiten.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: wanadoo overname door orange

Ongelezen bericht door pvd »

@Shiantry: Zijn de voorwaarden intussen niet gewijzigd? Zijn de voorwaarden van wanadoo nog steeds geldig? Ik denk helaas van niet :?

En plaatsing van de nieuwe voorwaarden op de website is een waardeloze, maar goedgekeurde manier om nieuwe voorwaarden openbaar te maken. Na het moment van plaatsing heeft u nog wel eeen aantal weken tijd om (indien de voorwaarden in uw nadeel zijn gewijzigd) op te zeggen. Tip: Elke maand checken of er een nieuwe versie van de voorwaarden beschikbaar is.....
pvd

shiantry
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jan 2006 13:13

Re: wanadoo overname door orange

Ongelezen bericht door shiantry »

pvd:

@Shiantry: Zijn de voorwaarden intussen niet gewijzigd? Zijn de voorwaarden van wanadoo nog steeds geldig? Ik denk helaas van niet

En plaatsing van de nieuwe voorwaarden op de website is een waardeloze, maar goedgekeurde manier om nieuwe voorwaarden openbaar te maken. Na het moment van plaatsing heeft u nog wel eeen aantal weken tijd om (indien de voorwaarden in uw nadeel zijn gewijzigd) op te zeggen. Tip: Elke maand checken of er een nieuwe versie van de voorwaarden beschikbaar is.....
pvd
Thanks pvd voor de tip :) , ik heb in ieder geval opzegt en nou maar afwachten of we tot volgend jaar mei moeten betalen, best, ik zeg dan op zijn puur Hollands "steek het maar in je kanaal" 8) en zal het hele bedrag in 1 keer overmaken want ik wil niets meer met ze te maken hebben. In ieder geval hebben we een nieuw abonnement afgesloten enkelt bij de KPN (zal ook wel weer het 1 en ander mee zijn maar goed dat zien we dan wel weer) en hoeven een half jaar geen abonnements kosten te betalen, wat het weer compenseerd :wink:

wpeters
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2006 08:16

Re: wanadoo overname door orange

Ongelezen bericht door wpeters »

wat mij betreft de verbinding niets dan lof (wanadoo family).
Echter enorm veel spam, waar ik bij HCCnet totaal geen last van had.

wpeters
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2006 08:16

Re: wanadoo overname door orange

Ongelezen bericht door wpeters »

Nogmaals, Spam zoals hieronder beschreven gaat mij toch niet iets te ver. Iemand enig idee of dat zit soort zaken ergens gemeld kunnen worden.


geplakt uit mail:

Sally, Jinny, Trisha, Jennifer -
these are sweet 10-12y'o' girls.

They are posing nude for Lolita Erotic online journal.
They are innocent and beautiful, cute and sweet.

Take a look:

http://johnfrady.com

The very sweet underage erotic content,
shocking and driving mad emotion.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: wanadoo overname door orange

Ongelezen bericht door pvd »

Het melden van spam (bron: @home)


Als iemand u spam stuurt, is het belangrijk dat u dit meldt bij onze afdeling Abuse. U moet wel eerst achterhalen waar de spam vandaan komt. In de header van de e-mail staat de informatie die voor onze afdeling Abuse nodig is om met zekerheid te kunnen achterhalen wie de verzender van de e-mail is.

Klik met de rechtermuisknop op de (spam) e-mail in uw inbox.
Kies Eigenschappen.
Ga naar het tabblad Details. De tekst die u daar aantreft is de header.
In de header ziet u verschillende IP-adressen. Een IP-adres is een reeks van 4 getallen gescheiden door een punt, bijvoorbeeld 213.51.129.38 .
Zoek in de header naar het laatstgenoemde IP-adres.
Ga naar http://geektools.com/whois.php. Hier kunt u nagaan aan welke provider het betreffende IP-adres toebehoort.
Vul bij Key de letters en cijfers in die u in het zwarte plaatje erboven ziet .
Vul bij Whois het IP-adres in dat u gevonden heeft.
Klik op de knop Whois >>.
U krijgt alle informatie over het betreffende IP-adres op uw scherm. Dit stelt u in de gelegenheid contact op te nemen met de provider.

Als het IP-adres bij @Home hoort, stuurt u de header naar [email protected].

Als het IP-adres niet bij @Home hoort, kunt u uw melding naar de desbetreffende provider sturen. Meestal is het e-mailadres van de Abuse-afdeling abuse@[de provider van het IP-adres].nl.

Behalve bij de provider kunt u ook bij OPTA een klacht indienen over spam. OPTA houdt toezicht op de naleving van de wet- en regelgeving op het gebied van post en elektronische communicatiediensten.
Of dit ook daadwerkelijk helpt........ Hoe meer mensen spam melden, des te beter het werkt, denk ik.

pvd

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: wanadoo overname door orange

Ongelezen bericht door jaywalker »

Veel mensen maken nog altijd de fout door te denken dat Wanadoo is overgenomen door Orange en worden bij deze aanname niet gehinderd door enige kennis van zaken.

De werkelijkheid zal voor velen ontnuchterend zijn: Orange is en Wandoo was een dochteronderneming van France Telecom en France Telecom heeft onderzocht dat de naam Orange werelwijd bekender is, dan Wanadoo was en gaat geleidelijk in alle landen al haar diensten (Mobiele Telefonie en Internetactiviteiten) samenvoegen onder de naam Orange, dus Wanadoo is slechts van naam veranderd en technisch gezien is er niets aan de netwerken veranderd, ook de prijzen zijn ongewijzigd gebleven en dus heeft deze naamsverandering geen nadelige gevolgen voor bestaande contractanten en kan er om deze reden dan ook nooit tussentijds worden opgezegd.

Vaak wordt er vergeten dat er op een afdeling Legal van een grote provider een heel legertje juristen heel lang van te voren alle gevolgen van een dergelijke naamsverandering onderzoekt en toetst aan de letter van de wet en een rechtzaak om deze reden aanspannen is dan ook bij voorbaat volkomen kansloos.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: wanadoo overname door orange

Ongelezen bericht door pvd »

De werkelijkheid zal voor velen ontnuchterend zijn: Orange is en Wandoo was een dochteronderneming van France Telecom en France Telecom heeft onderzocht dat de naam Orange werelwijd bekender is, dan Wanadoo was en gaat geleidelijk in alle landen al haar diensten (Mobiele Telefonie en Internetactiviteiten) samenvoegen onder de naam Orange
Dit is ook de reden dat er meer spam komt: Men tikt allerlei lettercombinaties met als toevoeging @orange.nl.

pvd

p.s. de spam die ik krijg is vooral afkomstig van klanten van wanadoo.fr.

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: wanadoo overname door orange

Ongelezen bericht door jaywalker »

Men tikt niet in @orange.nl, spammers hebben programma's die dat voor ze doen, deze genereren at random combinaties voor populaire domeinen zoals @orange.nl. @wanadoo.nl, @planet.nl, @chello.nl etc en met een grotere provider is de trefkans dan ook groter.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: wanadoo overname door orange

Ongelezen bericht door pvd »

Je hebt gelijk Jaywalker en ik wist dat al wel, maar heb het fout heengetikt. :wink:

pvd

Gesloten