LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kuppersbusch bij paul Roescher

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
naut
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2006 09:26

kuppersbusch bij paul Roescher

Ongelezen bericht door naut »

Afgelopen dagen veel naar keukens gekeken.
Veel gelezen op het forum maar het is lastig om een eenduidig beeld te krijgen.
Onder meer gekeken naar Siematic in duistland en kwam met siemens apparatuur op een offerte bij Gerwens van Euro 25000. keuken is een hoog glans gelakte SC51 met kookeiland, aparte apparatenkast etc.
Ook bij paul roescher geweest en daar kwam dezelfde keuken op ongeveer euro 19000. Alle apparatuur van kuppersbusch en hun "merk suprematie". Wie heeft ervaringen hiermee?
Wat mij opviel was dat bv de stoomoven van kuppersbusch en siemens identiek was qau binnenwerk en dat alleen de deur anders was. betekent dit nu dat kuppersbusch gelijkwaardig is aan siemens/bosch?

Daanvg
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2006 14:12

Re: kuppersbusch bij paul Roescher

Ongelezen bericht door Daanvg »

Wij hebben zelf alles van Kuppersbusch en dat bevalt uitstekend. Het is inderdaad hetzelfde als Siemens. Qua kwaliteit is het hetzelfde en soms zelfs beter. Ik zou ook zeker naar de luxere stoomoven kijken van Kuppersbusch hier zit ook een hete lucht functie op. Als ik een advies mag geven zou ik de suprematie keuken kopen met een luxe stoomoven Siematic is een merknaam maar is kwalittatief minder. We hebben zelf een TriStar keuken met Kuppersbusch apparatuur en deze koste beduidend minder dan een Siematic en heeft bv de achterwanden geschroefd ipv geniet en de achterwanden zijn van mdf ipv hardboard. Ze maken de kasten op maat wat bij b.v een koelkast en magnetron geen lelijk passtuk boven de magnetron geeft. Misschien heeft Paul Roescher ook wel Tristar vraag er maar eens na

Succes

HDV
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2006 09:18

Re: kuppersbusch bij paul Roescher

Ongelezen bericht door HDV »

Even voor alle duidelijkheid: het merk wat Paul roescher onder de naam suprematie verkoopt is een of ander goedkoop merk. Hij probeert dit met een stukje marketing hoog in de markt te zetten door een naam te kiezen wat veel lijkt op Siematic. Veel mensen vergelijken dit product dan ook met siematic. Als ik u een raad mag geven, zou ik eens gaan kijken bij de buurman van Paul Roescher, namelijk Voortman Keukens. Ze hebben daar een Siematic Studio met een verkoper die echt ALLES maar dan ook ALLES weet van Siematic. Wij hebben daar onze keuken gekocht, en hij heeft ons weten te overtuigen van het verschil van suprematie en Siematic!!!

Pfffff

Re: kuppersbusch bij paul Roescher

Ongelezen bericht door Pfffff »

Ow , het zelfde wat Voortman Keukens dus een beetje doet. Ach ja, het zijn buurtjes he :lol:

Maar HDV, wat zit jij nou steeds uit je duim te zuigen, eerst zeggen dat je een Siematic heb gekocht bij dat prachtige bedrijf om later doodleuk in een topic te melden dat je een schitterende Next keuken heb gekocht. man, wat val je door de mand.
En dan ook nog zeggen dat je keukenverkoper bent , rara , waar zou dat zijn

Jan en Ard zullen hier toch ook niet echt blij mee zijn

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: kuppersbusch bij paul Roescher

Ongelezen bericht door loesjes »

Als de verkoper hier de zaak al zit op te lichten, dan zal de voortman zaken waar hij werkt en waar hij alle keukens heeft gekocht wel niet veel beter zijn,

keukenkast
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 aug 2006 10:35

Re: kuppersbusch bij paul Roescher

Ongelezen bericht door keukenkast »

Het kan ook nog zijn dat ie zelf bij Roescher werkt en zelf 2 keukens heeft gekocht (een Next én een Siematic) Bij Voortman. In theorie dan.....? :shock: :lol:
HDV = Hij Die Valt (...door de mand..)

schampers
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 okt 2006 16:26

Re: kuppersbusch bij paul Roescher

Ongelezen bericht door schampers »

er zijn honderden merken inbouwapparatuur er zijn echter maar een handvol producenten van inbouwapparatuur, dus hiermee heb ik uw vraag beantwoord. Wat bent u bereid te betalen, wilt u per se een marketingmerk zoals Siematic of Siemens of wilt u een goed apparaat voor een lage prijs. Küppersbusch is goede apparatuur maar de service van Küppersbusch is belabbert.

ex keukenadviseur
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 okt 2006 21:31

Re: kuppersbusch bij paul Roescher

Ongelezen bericht door ex keukenadviseur »

HDV moet wel bij voortman werken aangezien hij zo vel reageert op dit bericht. en dat hij weet wat de ander verkoopt.

ex keukenadviseur
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 okt 2006 21:31

Re: kuppersbusch bij paul Roescher

Ongelezen bericht door ex keukenadviseur »

kuppersbusch is een zeer goed product lijkt met veel apparaten op Siemens maar heeft ook hele luxe line.

keukenartiest
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 okt 2006 12:03

Re: kuppersbusch bij paul Roescher

Ongelezen bericht door keukenartiest »

dit is zeer goede apparatuur wat perfect functioneerd en ik graag in mijn zaak verkoop

keukenartiest
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 okt 2006 12:03

Re: kuppersbusch bij paul Roescher

Ongelezen bericht door keukenartiest »

ik adviseer altijd dat je een goed gevoel moet hebben voor je bij wie dan ook iets koopt. als je dat niet doet moet je niet kopen.
dit houd in dat je ook op het advies af kan gaan van een verkoper. het is vaak zo dat een andere keukenkoper andere ervaringen heeft maar dat wil niet altijd iets zeggen, vroeger waren er ook zat tevreden klanten bij verkerk terwijl ik het daar nog niet gratis wilde hebben

Pfffff

Re: kuppersbusch bij paul Roescher

Ongelezen bericht door Pfffff »

Hm, alleen de afwerking is niet optimaal

sarto
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 okt 2006 16:58

Re: kuppersbusch bij paul Roescher

Ongelezen bericht door sarto »

Scherp opgemerkt Pffff, die HDV loopt de boel te flessen.

keukenartiest
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 okt 2006 12:03

Re: kuppersbusch bij paul Roescher

Ongelezen bericht door keukenartiest »

beste mensen , de aanbetaling is geen slecht ding het is voor veel kleinere zaken noodzaak om te kunnen werken er wordt voor u een keuken op maat besteld die ze nergens anders kunnen plaatsen.
het heikele punt zit hem in het nakomen van de afspraken zorg dus dat alles op papier staat.je kan altijd de montage aan het einde apart afrekenen.
een andere kant is dat er ook klanten zijn die voor een kitnaatje 1600 euro achter houden dit staat niet in verhouding en je kan als kleine zaak dan niet overleven en moet dan stoppen of verkopen aan....

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: kuppersbusch bij paul Roescher

Ongelezen bericht door loesjes »

Sorrie hoor, maar ik denk dat heel veel kleinere keukenzaken helemaal niet aan aanbetaling doen, omdat ze vaak veel sterker zijn dan de grotere alleen bewust klein willen blijven om zo persoonlijk te kunnen blijven.
geen wonder dat de grote juist "bang"zijn voor de kleinere zaken.de kosten van een kleinere keukenzaak liggen beduidend lager en doordat ze zich bundelen bij inkoopsverenigingen kunnen ze met elkaar wel een hele goeie concurerende inkoopsprijs afdwingen.

je hoort ( tenminste ik) dat ook meestal de grotere zaken aan aanbetaling doen, die staan denk ik vaak financieel er vaak veel slechter voor en daarom juist die aanbetaling nodig hebben.

tja en als je zorgt dat je een goed contact hebt met je klant, netjes je produkt neerzet en aflevert en monteert dan zal je niet vaak te maken krijgen met een niet betalende klant. en juist door het kleinschalige en het persoonlijke zal het denk ik meevallen met het niet betalen van werkzaamheden

Iz
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mar 2006 12:49

Re: kuppersbusch bij paul Roescher

Ongelezen bericht door Iz »

Waar is HDV nu gebleven?

Gesloten