LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ervaring met leren bank ikea???

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
majel
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 okt 2006 19:38

ervaring met leren bank ikea???

Ongelezen bericht door majel »

wie heeft ervaring met een leren bank van de ikea?
wij hebben daar een mooie bank gezien, maar zijn dus heel benieuwd naar jullie ervaring.
ze zijn dus niet al te duur en zeggen daarbij dat het leer door en door geverfd is(pluspunt)
ik begrijp dat het niet de allerbeste leersoort is wat er wordt gebruikt maar ze geven wel 10 jaar garantie! dus...........


had ik nu toch maar een bank van de ikea gekocht!
nu zijn we ergens anders geslaagd en al meteen pech
Laatst gewijzigd door majel op 05 nov 2006 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.

marnix
Berichten: 815
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: ervaring met leren bank ikea???

Ongelezen bericht door marnix »

Wij hebben vorig jaar een kramfors bank gekocht bij de ikea, bevalt nog steeds erg goed. Mijn ervaring is bij de ikea dat de verhouding prijs/kwaliteit redelijk is. Ooit kocht ik een krukje van 12 euro, dat ging snel stuk. De bank was, meen ik, rond de 1200 euro.
gr. marnix

Mroosje
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 sep 2005 10:39

Re: ervaring met leren bank ikea???

Ongelezen bericht door Mroosje »

Hallo,
ik heb al bijna 4 jaar een Karlanda bank in zwart leer. De bank bevalt nog steeds prima. het leer is inderdaad door en door geverfd......ik heb namelijk katten en die hebben niet altijd hun nagels netjes in als ze op de bank springen. Beschadigingen voel je wel enigszins, maar je ziet het nauwelijks. het is in ieder geval niet storend.
Gezien de prijs/ kwaliteit verhouding ku je gerust een leren bank bij ikea kopen.

Mroosje

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: ervaring met leren bank ikea???

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

De enige bank waar wat problemen mee zijn is een bepaalde productiereeks Kramfors (precies het ding van 2 posts hierboven). Het leer wordt ruw en breekt en de lak slijt eraf.

Verder is het prima spul, want bij Ikea hoef je tenminste niet te pingelen om een redelijke prijs te krijgen. Als je 1000 euro uitgeeft aan een keuken of een bankstel dan weet je dat het goed zit (letterlijk en figuurlijk. :))

majel
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 okt 2006 19:38

Re: ervaring met leren bank ikea???

Ongelezen bericht door majel »

bedankt voor de reakties! wij vinden de sandhem bank heel erg mooi, en durven er nu wel voor te gaan! omdat de kinderen nog klein zijn wilden we liever geen hele dure bank en ikea heeft wat dat betreft betaalbare spullen. maar dan wil je er natuurlijk wel iets langer van genieten dan de banken van poppeliers en zo waar je hier veel over leest!

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: ervaring met leren bank ikea???

Ongelezen bericht door een »

Wij hebben al 8 jaar een leren IKEA bank. En is nog steeds in prima staat. We doen 'm nu weg omdat we iets anders willen. 1 ding is zeker: we gaan weer naar IKEA!

sandram
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2006 12:27

Re: ervaring met leren bank ikea???

Ongelezen bericht door sandram »

Wij hebben in Maart 2006 een Kramfors Chaise longue en een twee zits gekocht.
De bovenlaag van het leer smelt onder invloed van o.a lichaamswarmte . Het begon met plakkerige elleboog, hand - en hielafdrukken. Nu zijn de plekken zwaar klevend. Er blijven stukken tijdschrift aanhangen, een hele laag van een pluisig kussen etc.
Het is niet alleen zwaar onhandig dat je met je lichaam of kleding blijft kleven, de plekken an sich zijn ook geen zicht. de klacht is gelukkig in behandeling. Zijn er nog meer mensen met de zelfde klacht?

Kel Sawyer
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 okt 2006 22:59

Re: ervaring met leren bank ikea???

Ongelezen bericht door Kel Sawyer »

Ik wil ook erg graag de Kramfors bank hebben. Ik lees dat de ervaringen overwegend erg goed zijn, dus ik durf er ook wel voor te gaan.

Ik heb vorig jaar trouwens ook een complete slaapkamer bij Ikea gehaald. Helemaal geweldig! Serie Malm met lattenbodem en twee afzonderlijke matrassen. Echt een tip! Ga gerust naar Ikea, ook als je meer dan 100 kilo weegt!

martinehogenelst
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2006 05:28

Re: ervaring met leren bank ikea???

Ongelezen bericht door martinehogenelst »

Mijn ervaring met de Kramfors bank is minder positief. Tot twee keer aan toe heb ik de met kussens (1x tweezit en 1x Chaise longue) problemen gehad.
Beide klachten komen ook weer terug op dit forum.
Ten eerste het af bladderen van de verf (schilfers), na vier maanden. Nahet indienen van de klacht kreeg ik van IKEA een nieuw kussen.
Het nieuwe kussen vertoonde na weer eens vier maanden plakkerigheid, zoals al eerder hier in het forum beschreven. Vervelend en vooral erg lelijk... Vervolgens begon het andere kussen (waar ik nog geen klachten over had) ook te schilferen.
Misschien had ik de pech en de verkeerde oplage, maar heb wederom een klacht ingedient bij de IKEA.
Een expertisebureau werd ingeschakeld, om bij mij thuis te bekijken wat de klachten waren en of deze gegrond waren.
Wederom kreeg ik bericht van IKEA, met hun excuses en ik mocht een geheel nieuwe bank uitzoeken. Hetzij de Kramfors óf een andere bank ik dezelfde prijsklasse.
Ik heb toch voor de tweede optie gekozen, aangezien ik naar mijn zin te veel mankementen aan de bank had gehad.

Dubbele pech blijkt uit het volgende; IKEA stond vanmorgen op de stoep om mijn nieuwe bank af te leveren... ze hadden de verkeerde bank bij zich. Hoeveel pech kan je hebben!
Ben het eigenlijk wel een beetje beu

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: ervaring met leren bank ikea???

Ongelezen bericht door een »

Heel vervelend maar ik denk dat het gewoon een serie slecht geverfde banken betreft. IKEA zal de bank heus niet blijven verkopen als de bank structureel slecht is.

En dat ze de verkeerde bank meenamen bij het omruilen: da's wel een beetje jammer maar ze zullen 't toch wel snel oplossen, IKEA kennende?

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: ervaring met leren bank ikea???

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Is inderdaad een hele slechte serie geweest, momenteel zijn er geen problemen meer mee.

elianne
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 aug 2006 00:01

Re: ervaring met leren bank ikea???

Ongelezen bericht door elianne »

Ik kan me goed voorstellen dat je het beu als ze ook nog de verkeerde bank bij zich hebben. Toch vind ik dat IKEA het erg netjes oplost, je leest hier genoeg andere verhalen.

suusvde
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jan 2007 16:50

Re: ervaring met leren bank ikea???

Ongelezen bericht door suusvde »

Ben blij dat je geen bank bij IKEA hebt gekocht. Mijn vriend en ik hadden de Kramfors bank (olijfgroene, geen leren) besteld op 2/11/2006. De bank zou 21/11/06 geleverd worden. Erg snel dachten wij, maar ja wij dachten, mooi toch?. Echter kregen we in deze week een brief dat de bank ENIGE vertraging had en geleverd zou worden in week 5 (eindjanuari, begin februari). Nu is het dus week 3/4 en ik was natuurlijk al erg verheugd op de bank die zou komen. De tuinstoelen ben ik nu wel beu. Maar wat denk je, ligt er vanmiddag weer een brief van IKEA op de stoep. Met daarin, exact dezelfde brief als de vorige.. alleen tel er nog maar 8 weken bij op. De bank wordt nu verwacht in week 13. We gaan hem annuleren, want 22 weken wachten op een bank lijkt me toch echt te gek voor worden. Excuses of uitleg hebben we niet gekregen. alleen begrip dat we onze aanbetaling terug wilden... daar heb je iets aan........ IK BAAL ER VAN, WANT HET WAS DE MOOISTE BANK DIE IK GEZIEN HEB. Maar ik kooooooop noooooooooit meer een bank bij de IKEA dat is een ding wat ik zeker weet!

Dus ben toch maar enigszins blij dat je geen bank bij ikea hebt gekocht. anders had je misschien ook wel zolang moeten wachten!

22 weken op tuinstoelen zitten isgeen pretje!

(sorry voor het lange verhaal, misschien deels verkeerde topic maar moet mijn hart ergens luchten!)

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: ervaring met leren bank ikea???

Ongelezen bericht door een »

Snap best dat je hiervan baalt. Maar dit is niet de normale gang van zaken bij IKEA. Ik weet uit betrouwbare bron dat er een probleem bij de fabrikant is, iets met geplaatste orders. Als je IKEA meldt dat je op tuinstoelen zit krijg je direct een leenbank! De service is perfect bij IKEA.

Maar wel balen dat het zo lang duurt. Zou ik ook vreselijk vinden.

suusvde
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jan 2007 16:50

Re: ervaring met leren bank ikea???

Ongelezen bericht door suusvde »

Oke, een leenbank zou een goede oplossing zijn maar we willen er dan natuurlijk wel van verzekerd zijn dat de bank er dan ook wel echt is in week 13. Dat is hetgene waar we bang voor zijn.

Aangezien je zegt dat je er meer van weet, zou jij mij dan kunnen vertellen of dit te garanderen is?

Bedankt voor je reactie!

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: ervaring met leren bank ikea???

Ongelezen bericht door een »

100% garanderen kan ik je niet maar ik weet wel dat IKEA niet zomaar zo'n datum noemt. Ze zijn dan zeer zeker van hun zaak (helaas zijn ze afhankelijk van derden).

Ik zou me even melden bij de klantenservice van IKEA.

Succes ermee!

suusvde
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jan 2007 16:50

Re: ervaring met leren bank ikea???

Ongelezen bericht door suusvde »

We gaan vanavond naar de klantenservice.

Ze noemen een datum, maar ja dat hebben ze vorige keer ook gedaan vandaar dat we er niet veel vertrouwen in hebben.

We vinden de bank echter zo mooi dat als we een leenbank krijgen, de 8 weken nog wel uit willen zitten.

Bedankt voor je reactie iig.
Groetjes!

suusvde
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jan 2007 16:50

Re: ervaring met leren bank ikea???

Ongelezen bericht door suusvde »

Sorry voor late reactie.

We hebben een leenbank meegekregen. We moesten er wel zelf om vragen en zelf meenemen maar is toch wel fijn.

Ik hoop dat de bank er in week 13 wel is.

bedankt.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: ervaring met leren bank ikea???

Ongelezen bericht door een »

Da's mooi dat het gelukt is met de leenbank! Misschien kunnen ze de leenbank wel weer ophalen als ze de nieuwe bank brengen?

Veel plezier ermee!

Groeten

macdiva
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2007 19:49

Re: ervaring met leren bank ikea???

Ongelezen bericht door macdiva »

hallo,

Ik heb op 11 november 2006 een kramfors bank besteld en deze zou
op 16 februari a.s. geleverd worden. 3,5 maand later met als reden dat
de fabrikant moeite heeft met de stof te leveren.
Ik dacht oke dan zit ik wel even op mijn burostoel. Vandaag krijg
ik een brief dat de bank waarschijnlijk in week 17 geleverd kan worden,
dus nog 2,5 maand erbij. Ik heb direct gebeld, maar de medewerker
kon niets zeggen en zei dat ik maar naar de klantenservice moest gaan.
Vind dit werkelijk te gek voor woorden om dit een week van te voren te melden
en alles bijelkaar een half jaar te moeten wachten. Denk nu ook aan een leenbank,
maar heb geen vervoer om die zelf mee te nemen.

Gesloten