LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] computercursus voor ruim 2000 euro

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
C. Schipper
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2006 12:08

computercursus voor ruim 2000 euro

Ongelezen bericht door C. Schipper »

Kortgeleden bleek mijn moeder van 79, die al enige tijd belangstelling had voor een computercursus, een meneer van een bedrijf thuis te hebben gehad die haar voor ruim 2600 euro incl. gebruik van een laptop, een computercursus heeft verkocht. Omdat ze dat zelf ook veel geld vond, had ze ons wel verteld van de cursus maar niets over de kosten. Die vinden we belachelijk hoog. Bovendien is het cursus-programma voor haar veel te uitgebreid. Ze wil kunnen internetten en een spelletje doen, geen foto's bewerken of blind leren typen.
Ze had een dichtgeplakte envelop gekregen waarover was gezegd dat ze die bij de eerste les aan de cursusleider moest geven. Wij hebben die opengemaakt en hierin bleek het contract te zitten. Daar stond in dat ze er binnen 7 dagen vanaf kon. Maar dat is nu 4 weken te laat.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen en wat heeft u gedaan?

HvdC
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 okt 2004 14:59

Re: computercursus voor ruim 2000 euro

Ongelezen bericht door HvdC »

Schandalig dat iemand dit aansmeert bij een oude van dage.

Ik zou aangifte doen van oplichting en mooi niets betalen.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: computercursus voor ruim 2000 euro

Ongelezen bericht door Wubo »

Ga eens te raden bij de firma waar dit contract van is, of er een bepaalde maximale leeftijd aan verbonden zit.
In sommige gevallen mag je zoiets niet aanbieden boven de 75 jaar, misschien hebben ze zo'n regels of niet, je kan igg zoeken naar dat ene gaatje.

Verder... euhmm.... contact opnemen met de firma dat jij als een van de kinderen mevr. begeleid en haar helpt met de financieen, en ze zelf dus niet verantwoordelijk gesteld kan worden...
Geef mee hoe overleg en het gesprek gegaan zijn, dit is gewoon misbruik maken van goed vertrouwen.

Ik hoop dat jullie eruit komen iig, SUCCES

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: computercursus voor ruim 2000 euro

Ongelezen bericht door karr-2 »

Je moeder wil een computercursus, krijgt een computercursus en schrikt nu van de kosten. Dat is uiteraard niet leuk, maar geen reden om op te zeggen lijkt mij. Ik neem aan dat ze bij haar volle verstand getekend heeft......

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: computercursus voor ruim 2000 euro

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

"Volle verstand" is nogal relatief voor een hoogbejaarde, die laten zich van alles aansmeren (en hebben om de 1 of andere reden ook altijd het geld klaarliggen voor dit soort vreemde uitspattingen).

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: computercursus voor ruim 2000 euro

Ongelezen bericht door Walter van V »

Verder... euhmm.... contact opnemen met de firma dat jij als een van de kinderen mevr. begeleid en haar helpt met de financieen, en ze zelf dus niet verantwoordelijk gesteld kan worden...
dit kan alleen wanneer iemand door de rechtbank onder bewind gesteld is (al dan niet zelf aangevraagd..)
Dan is de handtekening namelijk niet meer rechtsgeldig bij alles wat met financien te maken heeft. Daarvoor moet de bewindvoerder tekenen.

Het hangt dus er af van de insteek van het bedrijf of zij idd rijk willen worden over de rug van ouderen, of een maatschappelijk goede instelling hebben en inzien dat degeen die met d eklant de afspraken heeft gemaakt asociaal bezig was...
En er is maar 1 manier om daar achter te komen, namelijk kontakt zoeken..!

en ik denk dat je bij een procedure goed kans maakt met aantonen dat de cursus niet voldoet aan de wensen van de klant.
EN wanner het een malafide bedrijf is zijn zij ook erg blij (maar niet heus) met een aankondiging dat dit een leuk item is in bv een plaatselijke krant. (en ook echt doen wanneer ze niet overstag gaan! mits alles klopt wat er geschreven wordt, en daar zorgt d ekrant wel voor, is het geen laster!)

En houd ons op de hoogte!

avelden
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2006 11:05

Re: computercursus voor ruim 2000 euro

Ongelezen bericht door avelden »

Ik denk dat de gemiddelde reactie (vooral de laatste) een beetje kort dor de bocht is.
Ik werk bij zo'n (dezelfde?) organisatie, niet als verkoper maar als docent.
Ik ken de prijzen niet en wil dat graag zo houden, ik weet alleen dat ze tamelijk hoog zijn.
Wel kan ik stellen dat ik (of liever wij als docenten) proberen echt waar voor het geld te leveren. En dan maakt de leeftijd niet uit, je gaat er samen met de klant voor om dat wat de klant wil leren ook daadwerkelijk over te brengen. En of dat een jonge knul/meid van 20 is of een (zal het eens lekker denigrerend proberen te zeggen) opaatje of omaatje van in de 80 is, maakt dan niets uit.
En inderdaad als deze klanten die allemaal ondanks hun leeftijd nog goed bij de tijd zijn, voor zo'n cursus tekenen dan hebben ze (ik hoop weloverwogen) een overeenkomst gesloten.

Apropos het verhaal van die dichte enveloppe ken ik niet, ik krijg nooit een ovk onder ogen. Alleen een "persoonlijk opleidingsplan" waarin de klant (bah rot woord, cursist) aangeeft wat hij/zij wil leren, van de cursus verwacht.
Ik hoop de "andere kant van de medaille" getoond te hebben.

Anjo

Tsjikke
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2006 14:04

Re: computercursus voor ruim 2000 euro

Ongelezen bericht door Tsjikke »

Ik geef les bij seniorweb. Dat zijn cursussen voor 55+. Die kosten ongeveer beneden de €100 , en je krijgt er dan een boek bij. Je leert met een computer omgaan hoe het allemaal ongeveer werkt. De oudste was 90 jaar.Wij hebben verschillende cursussen. Wat de mensen maar willen.

Marijke77
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2005 16:39

Re: computercursus voor ruim 2000 euro

Ongelezen bericht door Marijke77 »

Ik denk dat diegene die uw moeder deze cursus heeft aangesmeert had moeten begrijpen dat iemand op die leeftijd niet meer zo`n zware cursus kan doen, volgens mij is haar dit echt aangesmeert terwijl de verkoper wist dat hij dat eigenlijk niet moest doen. Dit moest gewoon verboden worden, het is een vorm van misleiding.

Willembaardse
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 okt 2006 20:22

Re: computercursus voor ruim 2000 euro

Ongelezen bericht door Willembaardse »

Werkt als volgt, klant vult reclamefolder in. klant wordt gebeld en vraagt naar de prijs, medwerk(st)er kan of wil die niet noemen, er komt iemand langs, nou dat is geen cursusleider maar een colporteur, die gaat voor de winst. De genoemde klant is er ingeluisd. Dit bedrijf zou zich kapot moeten schamen om deze praktijken toe te laten.
Die van die dichte envelop, die wist ik nog niet.
Ga maar naar seniorweb, wij helpen u wel verder en voor wat die mevrouw wil, is minder dan 100 euries genoeg, inclusief boek.Kijk maar op www.swwb.nl ( voor de betuwe)

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: computercursus voor ruim 2000 euro

Ongelezen bericht door joopataa »

Vind de reactie van avelden echt bezopen.Ik hoor niets/ ik weet niets/ Dus er gebeurd niets. Een cursus van €2000.- is voor iemand van deze leeftijd veel te duur. Op www.seniorweb.nl kosten de meeste uitgebreide cursussen Met boek nog geen €100.-. Dus waar avelden nu dan lesgeeft vind ik het op zijn minst Veel en Veel te duur, Van oplichting zal men wel niet kunnen spreken, maar netjes om zo een oudje een dergelijke dure cursus aan te smeren is het zeker niet.

Joopataa

Gesloten