LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] alsnog opzeggen verzekering
alsnog opzeggen verzekering
Door mijn onoplettendheid, is mijn gezins ongevallen verzekering sinds 21 mei van dit jaar voor 5 jaar verlengd. Dit omdat ik niet optijd op heb gezegd.
Is er mischien alsnog een manier, om deze verzekering te stoppen?
Wie weet raad?????
Is er mischien alsnog een manier, om deze verzekering te stoppen?
Wie weet raad?????
Re: alsnog opzeggen verzekering
Volgens mij zit je er nogmaals 5 jaar aan vast. De opzegtermijn is verstreken dus gaat men er vanuit dat je door wilt gaan. Je kunt hooguit beroep doen op coulance van de verzekeraar, maar die heeft geen enkele verplichting naar jou toe.
Denk dat je er voor 5 jaar weer aan vast zit.
Aan de zijde van verzekeraar zijn ongevallenverzekeringen (nagenoeg) niet opzegbaar. Alleen verzekeringnemer kan de verzekering opzeggen per contractsvervaldatum.
De premie zal waarschijnlijk niet in de papieren lopen, dus zo groot kan de ramp niet zijn om deze verzekering nog 5 jaar te hebben.
Aan de zijde van verzekeraar zijn ongevallenverzekeringen (nagenoeg) niet opzegbaar. Alleen verzekeringnemer kan de verzekering opzeggen per contractsvervaldatum.
De premie zal waarschijnlijk niet in de papieren lopen, dus zo groot kan de ramp niet zijn om deze verzekering nog 5 jaar te hebben.
Volgens mij mogen verzekeraars al enkele jaren geen contracten voor 5 jaar meer aanbieden.
Volgens mij heb je het recht om het contract om te laten zetten naar een jaar. (je hebt wel kans dat je premie hierdoor iets hoger wordt)
Misschien staat er in je voorwaarden wel dat het contract na die 5 jaar telkens voor 1 jaar stilzwijgend verlengt wordt?
Volgens mij heb je het recht om het contract om te laten zetten naar een jaar. (je hebt wel kans dat je premie hierdoor iets hoger wordt)
Misschien staat er in je voorwaarden wel dat het contract na die 5 jaar telkens voor 1 jaar stilzwijgend verlengt wordt?
Niet te snel. Sinds 1 januari is er een nieuw verzekeringsrecht. Daarin staat dat 5-jaarscontracten (nog steeds) mogen, maar ook iets over tussentijdse opzegrechten. Een van die regels zegt dat als een verzekeraar zelf tussentijds mag opzeggen, dat de klant dat dan ook mag. Dus kijk in uw polisvoorwaarden. Als uw verzekeraar zelf per premievervaldag mag opzeggen, dan mag u ook per eerstkomende premievervaldag (mei volgend jaar?) opzeggen. Als de verzekeraar na een schademelding mag opzeggen, mag u dat ook. (In dat laatste geval moet u wel eerst een schademelden. Dat is makkeliojk, want het hoeft geen gedekte schade te zijn. U meldt gewoon dat u psychisch letsel hebt na de eerste afleveringen van 'de gouden kooi'. Dat is niet gedkt, maar u kunt dan daarna wel opzeggen.)
-
Inge,
Weet je dit wel zeker? Je kunt dan wel héél makkelijk af van een verzekering. Hee, ik heb mot met mijn verzekeraar. Ik meld een knullige (nep?)schade en zeg vervolgens mijn verzekering op. Lekker dan .
Ikzelf zit in de schadeverzekeringen en geef Inge v.w.b. het eerste gedeelte gelijk; verzekeraars mogen vanaf 01-01-2006 nog maar contracten aanbieden van maximaal 5 jaar. Jaarcontracten zijn ook toegestaan uiteraard. Heb je eenmaal een verzekering voor 5 jaar afgesloten, dan kun je de 1e vijf jaar er niet van af! Je hebt immers getekend voor vijf jaar . Ná 5 jaar kun je de verzekering omzetten in een jaarcontract. De verzekeraar kan hiervoor een premietoeslag berekenen.
Voor wat betreft de opzegrechten; er is hier al eerder een topic aan gewijd: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=40090.
Echter, ik vraag mij af of deze regel ook geldt voor zorgverzekeringen. Anyone?
Weet je dit wel zeker? Je kunt dan wel héél makkelijk af van een verzekering. Hee, ik heb mot met mijn verzekeraar. Ik meld een knullige (nep?)schade en zeg vervolgens mijn verzekering op. Lekker dan .
Ikzelf zit in de schadeverzekeringen en geef Inge v.w.b. het eerste gedeelte gelijk; verzekeraars mogen vanaf 01-01-2006 nog maar contracten aanbieden van maximaal 5 jaar. Jaarcontracten zijn ook toegestaan uiteraard. Heb je eenmaal een verzekering voor 5 jaar afgesloten, dan kun je de 1e vijf jaar er niet van af! Je hebt immers getekend voor vijf jaar . Ná 5 jaar kun je de verzekering omzetten in een jaarcontract. De verzekeraar kan hiervoor een premietoeslag berekenen.
Voor wat betreft de opzegrechten; er is hier al eerder een topic aan gewijd: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=40090.
Echter, ik vraag mij af of deze regel ook geldt voor zorgverzekeringen. Anyone?
yep, weet ik zeker.
Let wel: er moet natuurlijk wel in de polis staan dat (tenminste de verzekeraar) een opzegrecht na schademelding heeft.
En als je voor een 5 jaarscontract tekent zit je er 5 jaar aan vast, BEHALVE als er in de polis tussentijdse opzegmogelijkheden staan en die staan er bijna altijd.
Let wel: er moet natuurlijk wel in de polis staan dat (tenminste de verzekeraar) een opzegrecht na schademelding heeft.
En als je voor een 5 jaarscontract tekent zit je er 5 jaar aan vast, BEHALVE als er in de polis tussentijdse opzegmogelijkheden staan en die staan er bijna altijd.
@Inge1:
Ongevallenverzekeringen zijn van de zijde van verzekeraar niet opzegbaar.
Behalve bij wanbetaling en dat soort dingen.
Verhaal van het nieuwe verzekeringsrecht gaat voor de ongevallenverzekering dus niet op.
In het algemeen hebben de meeste verzekeraars hun voorwaarden al "en bloc" aangepast aan het nieuwe verzekeringsrecht en hebben ze er voor gezorgd dat "zomaar" opzeggen er niet meer bij is.
Ongevallenverzekeringen zijn van de zijde van verzekeraar niet opzegbaar.
Behalve bij wanbetaling en dat soort dingen.
Verhaal van het nieuwe verzekeringsrecht gaat voor de ongevallenverzekering dus niet op.
In het algemeen hebben de meeste verzekeraars hun voorwaarden al "en bloc" aangepast aan het nieuwe verzekeringsrecht en hebben ze er voor gezorgd dat "zomaar" opzeggen er niet meer bij is.
Laatst gewijzigd door rednax op 11 okt 2006 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
zodra verzekeraars voorwaarden aanpassen (aan het nieuwe recht of om andere reden) heb je ook een opzeggingsrecht.
Mijn reactie wordt mischien een beetje eentonig op dit forum, maar het helpt wel.
Win informatie in bij de ombudsman van het Klachteninstituut voor Verzekeringen. Zij hebben een eigen site. Dit instituut weet precies wat de opzegtermijnen zijn en welke maatregelen er kunnen worden genomen tegen een verzekeraar. Er is denk ik wel een grote kans dat ze het contract om moeten zetten in een eenjarig contract. Als dit inderdaad zo is kan je een klacht indienen bij de ombudsman en gaan zij gratis voor je bemiddelen met de verzekeringsmaatschappij.
Win informatie in bij de ombudsman van het Klachteninstituut voor Verzekeringen. Zij hebben een eigen site. Dit instituut weet precies wat de opzegtermijnen zijn en welke maatregelen er kunnen worden genomen tegen een verzekeraar. Er is denk ik wel een grote kans dat ze het contract om moeten zetten in een eenjarig contract. Als dit inderdaad zo is kan je een klacht indienen bij de ombudsman en gaan zij gratis voor je bemiddelen met de verzekeringsmaatschappij.
Niet per definitie.zodra verzekeraars voorwaarden aanpassen (aan het nieuwe recht of om andere reden) heb je ook een opzeggingsrecht.
Vele verzekeraars hebben bepaald in hun voorwaarden dat het opzegrecht bij wijziging van voorwaarden niet geldt indien deze wijzigingen voortvloeien uit (veranderingen in) wettelijke bepalingen of regelingen of als de voorwaarden verbeteren t.o.v. de vorige versie.
Hi hi, omaatje heeft ook psychisch letsel na het zien van de gouden kooi.