LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Senseo koffieapparaat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Bullie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2006 12:35

Re: Senseo koffieapparaat

Ongelezen bericht door Bullie »

apjm schreef:Ik heb nog nooit problemen met de koffiepads gehad, ik krijg alleen steeds minder koffie uit het senseo-apparaat. Komt dit omdat de pads minder gram koffie bevatten, of heeft dit een andere oorzaak??
Anders dan het eerder aangekaarte probleem dat het apparaat "vastloopt" door hoge druk, is dit probleem mij ook bekend. Ik bewaar de pads in daarvoor bestemde bewaarblikken. Als ik de pads uit de verpakking haal en in de blikken doe, deed ik altijd even met de blikken schudden zodat er meer pads in kunnen. Dat blijkt het beschreven probleem te veroorzaken. Oplossing was alvorens de pads in de padhouder te plaatsen, deze even een beetje te schudden zodat de koffie los komt. Doordat de pads tegen elkaar gedrukt zitten, wordt de koffie als een blok geperst. Hierdoor komt er te weinig water door de pads. Hierbij lijkt dus de legendarische uitspraak van toepassing:

"Even schudden voor gebruik".

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Senseo koffieapparaat

Ongelezen bericht door hharteman »

Het vastlopen van de Senseo kan door verstopte gaatjes komen maar ook door te vette koffie.
Een tijdje terug hebben met name de Perla pads hier last van gehad.
Hij kan zo vast zitten door de druk dat zelfs na 2 dagen wachten de deksel niet los te krijgen is.
Snelle oplossing is dan het apparaat open te maken aan de achterzijde (NB: 4 klemmetjes) en het trekbandje van het slangetje naar de kop los te knippen en het slangetje even te verwijderen.
Daarna laat het apparaat zich simpel openen.
Gaatjes doorprikken en klaar.
Let wel op dat door de druk de koffie eruit kan spuiten bij het verwijderen van het slangetje.

Als de koffie te slap is dan is het mogelijk dat de waterhoeveelheid te hoog is ingesteld.
Aan de onderzijde zit een gaatje.
Hier past een 6kant trimmertje (inbus) in.
Hie kan de waterhoeveelheid ingesteld worden.

Toolboy

Re: Senseo koffieapparaat

Ongelezen bericht door Toolboy »

Wat hharteman meld is helemaal juist.
Ik weet alleen niet of het verstandig is dat elke willekeurige doehetzelvert dit moet gaan proberen.
Als u het dan toch wilt proberen neem dan de veligheid in acht en wacht tot het appie afgekoeld is . door overdruk in het boilertje kunt u zich lelijk verbranden

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Senseo koffieapparaat

Ongelezen bericht door Ulbe »

Een gemakkelijker manier is het apparaat een half uur niet gebruiken en de hevel op het deksel omhoog te zetten, zodat het deksel ontgrendelt is,

Wanneer de overdruk verdwenen is, komt het deksel vanzelf los, even het gaatje in de padhouder openmaken, en de padhouder grondig schoonmaken, en het probleem is uit de wereld!. :wink:

Toolboy

Re: Senseo koffieapparaat

Ongelezen bericht door Toolboy »

Als er een pad stuk gaat gaat er vaak een korreltje in de padhouder zitten dit veroorzaakt de verstopping.
Maar doordat er toch druk onstaat en het appie gaat spuiten raakt vaak de broeizeef in de kop verstopt.
Het probleem gaat zich dus herhalen,de broeizeef zit in de kop en is middels een bronzen bout gemakkelijk los te halen controleer deze en prik de gaatjes door.
Dit is mogelijk een van de oplossingen

hanneke blom
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:46

Re: Senseo koffieapparaat

Ongelezen bericht door hanneke blom »

Natuurlijk herken ik het probleem, wie niet, maar ik denk toch echt, dat dit niet met kwaliteit papier van de pads te maken heeft, of welk merk cq. huismerk? Ik gebruik alle merken wel eens, is maar net waar er een aahbieding is of in welke winkel, b.v. de Aldi ik ben.
Ik heb de "overstroming" net weer ervaren, maar waar lag dit nu aan?
Nou, ik wilde een 2e bakkie nemen, plaatste mijn mok, deed een nieuwe pad erin, maar was dus vergeten de oude eruit te halen, die was aan de bovenkant aan de deksel blijven hangen, met het gevolg dat
de deksel niet helemaal goed sluit en het water er aan alle kanten uit liep :( . Vacuum trekken heb ik nog nooit meegemaakt, misschien heeft het ermee te maken, dat je dan in paniek de deksel open wilt doen o.i.d. Ik laat alles uitlopen en ren naar de keukenrol, om nog te redden wat er te redden valt, want bij ons staat de senseo op de hoek van het aanrecht, vlak naast een mandje met spullen, denk aan telefoon-opladers e.d. Nou ik hoop dat ik voor sommige van jullie, het raadsel heb opgelost en anders weet ik het echt niet, verstopte gaatjes of kapotte pads heb ik in ieder geval nog nooit meegemaakt. Sterkte en suk6 met SENSEO! GroetHan :D

Gesloten