LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MSN VERSLAVING

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Toolboy

MSN VERSLAVING

Ongelezen bericht door Toolboy »

Gericht aan de experts met mogelijk een oplossing.

Steeds vaker verneem ik op school dat de kids niet achter msn zijn weg te krijgen zelf heb ik hier weinig last van want ik zet de compie gewoon uit als het me te veel wordt.
Is het mogelijk om een Timer aan elk account te hangen,die bv na 2 uur de verbinding verbreekt.???

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: MSN VERSLAVING

Ongelezen bericht door peukiemon »

Da's een goeie, je hebt binnen xp een shutdown commando waarbij
je geforceerd programma's kan afsluiten.
Met dit commando kan je een tijdsduur aangeven wanneer het programma
gesloten moet worden.
Ik ga het zo zelf even proberen door middel van een snelkoppeling naar msn.
Als het lukt zal ik de parameters doorgeven.
Is dit voor een groter aantal computers?

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: MSN VERSLAVING

Ongelezen bericht door peukiemon »

Ik heb al wat anders
http://www.snapfiles.com/publishers/zem ... index.html
En kies dan Chat Controller volgens mij is dit wat je zoekt.
En het is freeware

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: MSN VERSLAVING

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Je kunt je kids ook gewoon discipline bijbrengen. Of anders geen internet meer op hun kamer. Punt.

hilbrand
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 jul 2006 07:34

Re: MSN VERSLAVING

Ongelezen bericht door hilbrand »

Je kunt je kids ook gewoon discipline bijbrengen
Zo is dat.
Overal waar je komt zitten ze als een zombie naar dat stomme scherm te loeren, totaal onbereikbaar voor de buitenwereld.
Geef ze een voetbal en schop ze naar buiten. Het is mooi weer.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: MSN VERSLAVING

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Moet je ze voor de gein World of Warcraft geven. Zie je ze nooit meer :lol:

Je kunt overigens ook heel eenvoudig in de router msn blokkeren. Alleen weet ik niet of dat ook op tijd kan worden geregeld. Ik denk dat het gewoon aan of uit is en niet automatisch na een bepaalde tijd gaat.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: MSN VERSLAVING

Ongelezen bericht door ?? »

Normaliter heeft een router idd geen timingsopties, alhoewel er volgens mij wel routers zijn die het wél kunnen. Echter, slimme pubers kunnen daar omheen komen door het verkeer richting MSN te forceren over een andere poort te gaan. En die poort staat uiteraard wagenwijd open.

Programma's die een applicatie na een x periode eruit knikkeren kunnen ook werken, totdat het kroost doorheeft welke .exe het is die het doet. Et voila, probleem opgelost. Kortom: tegenhouden is heel erg moeilijk.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: MSN VERSLAVING

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Klopt, maar mijn huidige router houdt een compleet programma tegen en niet op een bepaalde poort, maar gewoon helemaal.
Moet je alleen wel je router beveiligen met een wachtwoord, want anders heb je er nog niks aan. :D

inburger
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:25

Re: MSN VERSLAVING

Ongelezen bericht door inburger »

Ik zou voor mezelf wel zo'n Timer kunnen gebruiken, :wink:
en ik ben 65+...!

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: MSN VERSLAVING

Ongelezen bericht door kiz »

Ik maak gebruik van ICS, alle netverbindingen verlopen dus via "mijn" pc, waarop alle accounts met wachtwoord beveiligd zijn. Er gaat 1 waarschuwing naar het msn'ende nageslacht "over 15 minuten wordt de verbinding verbroken". Niet automatisch maar handmatig, en meestal laten ze het zo ver niet komen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: MSN VERSLAVING

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

moderne ouders zeg: communiceren binnenshuis met hun kinderen via MSN.

Ik zou het op een andere manier gaan gebruiken: binnen 10 minuten staat er een schaal dampende frieten op tefel.

Moet je wel een spuitbus met frietengeur gaan kopen, uiteraard. Of daadwerkelijk je belofte houden kan ook........

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: MSN VERSLAVING

Ongelezen bericht door kiz »

moderne ouders zeg: communiceren binnenshuis met hun kinderen via MSN.
Wie zei dat ik via MSN waarschuw?

Riantje
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2006 19:15

Re: MSN VERSLAVING

Ongelezen bericht door Riantje »

Enkele jaren geleden ben ik zelf fors chatverslaafd geweest. Toen ik me er eindelijk van bewust werd hoe slecht ik functioneerde op mijn werk, dat al mijn vrije tijd in het chatten ging zitten, en dat ik alles en iedereen verwaarloosde om maar aan de pc te kunnen zitten, heb ik op een gegeven moment mijn chatvrienden meegedeeld dat ik ermee stopte en dat ze, als ze wilden, mij per email konden bereiken. (Kom je er meteen achter hoeveel mensen daadwerkelijk bereid zijn om moeite te doen om met je in contact te komen.) Daarna resoluut de pc uitgezet en alleen op vaste tijdstippen weer aan voor "nuttig" gebruik. Heeft me letterlijk afkickverschijnselen gegeven, maar na een paar weken raak je er weer aan gewend zonder pc te doen en heb ik zowaar het lezen herontdekt :D

Inmiddels heeft mijn zoon de MSN-leeftijd bereikt en op hem pas ik dezelfde strategie toe. Pc pas aan als het huiswerk af is en dan niet langer dan een bepaalde tijd. Als de schoolcijfers te slecht zijn of hij houdt zich niet aan deze afspraak, gaat letterlijk de stekker uit de pc.

Ouders aan het werk en kind(eren) alleen thuis, MSN'en ongewenst en geen vertrouwen dat kind zich aan de afspraak houdt? Neem de voedingskabel of een ander onderdeel van de pc mee naar je werk.

Kortom: kwestie van discipline en afspraken. Geen gezeur met blokprogramma's en timers.

Toolboy

Re: MSN VERSLAVING

Ongelezen bericht door Toolboy »

Het was mijn bedoeling om wat info te krijgen over een Timer.
Niet voor mezelf(als u allen het goed gelezen heeft)
Dit blijk een groot probleem te zijn in computerland de msn verslaving.
En er zijn ook gescheiden ouders waarvan de kids van beide woningen een sleutel hebben daarom lijkt mij een timer een praktische oplossing.
Dat het een probleem is of mensen intrigeerd blijkt wel uit het aantal kijkers sinds dit topic is gestart

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: MSN VERSLAVING

Ongelezen bericht door kiz »

@Toolboy:
Het is voor mij (en ons gezin) geen probleem... als de ouders er niet zijn (komt soms in de vakantie voor) hebben de kinderen (11 en 13) geen internettoegang; en wanneer wij er wel bij zijn houden we dit zelf in de gaten zonder timer maar gewoon met afgesproken tijden.

Toolboy

Re: MSN VERSLAVING

Ongelezen bericht door Toolboy »

@kiz

Okay dat begrijp ik want zo gaat het bij mij ook.
Maar de vraag die ik stelde terwijl ik dit topic starte is of het mogelijk is om er een timer aan te koppelen.
Elke keer als ik m`n jongste kids van school haal hoor ik ouders beppen/kletsen over de msn verslaving.
Vandaar dat m`n vraag was/is of daar een oplossing voor is.
De strijd aangaan met je kids is ook niet altijd wenselijk denk ik.
wat me het meeste verbaast is zoveel kijkers naar dit topic en zo weinig reacties.
Iniedergeval degene met een mogelijke oplossing bedankt

gehaatje
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2006 13:30

Re: MSN VERSLAVING

Ongelezen bericht door gehaatje »

Bij ons thuis hadden we ook last van computer verslaafden.
Ik heb toen het programma "time boss" aangeschaft en nu kan ik voor elke gebruiker de hoeveelheid computer tijd aangeven.
Bovendien kan je met dat programma ook nog beperkingen opleggen voor bepaalde programma's op je pc.
Heb je een handige puber in huis dan mag hij dus niet in het register kunnen komen !
Je kunt het programma gratis een maand proberen: www.nicekit.com

Jannievw
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2007 10:55

Re: MSN VERSLAVING

Ongelezen bericht door Jannievw »

Steeds hebben we het over de kinderen maar wat denken jullie van de volwassen mensen ? Ik ken veel ouders die zodra ze uit bed komen msn al aanzetten en zo de hele dag online zijn terwijl de kinderen thuis zijn. En het zijn niet alleen de vrouwen maar ook de mannen die dat doen. Ik vraag me af wat ze missen als ze al zo vroeg msn aan zetten. Zijn ze bang dat ze iets missen ? of dat ze niet meer belangrijk zijn / Ik vind het echt niet normaal en ik denk dat toch de volwassen mensen het goede voorbeeld moeten geven.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: MSN VERSLAVING

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik ben ook computer verslaafd, verschil is dat ik er mijn werk van wil gaan maken
Eerst opleiding systeem beheerder en dan programmeur
ik kan gerust tot half 2 achter de computer zitten en heb ook een extra toetsenbord muis en enkele kabels (en een computer die aan alle kanten vast aan mijn buro zit) zodat ik gevrijwaard ben van blokkeringen ed.
Mijn ouders hebben geen mogelijkheid timers aan te sluiten ivm dat alles is beveiligd met een fingerprint reader.
Aldoor zit ik gewoon op de havo en gaat het prima

Gesloten