Na mijn scheiding werd er in 2000 door afab geadviseerd om de lening die ik en mijn ex man hadden te halveren zodat wij beide een eigen lening hadden.
Dit kon door een krediet via afab te nemen met een koppeling van
la bouchere.
Ik heb hier mee ingestemd zodat ik onafhankelijk was van mijn ex man. In die tijd kon je nog de lening aftrekken van je belasting.
Maar sinds dat niet meer kan, is het voor mij niet meer te betalen.
Nu is mijn vraag:
1. Mochten ze mij die lening verstrekken met een laag inkomen
2. Wat zijn mijn mogelijkheden?
3. Zijn er meer mensen zoals ik die deze combinatie van een lening hebben en zijn er mensen die dit aanvechten?
[/b]
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] AFAB en Dexia
Re: AFAB en Dexia
Zonnetje45,
Je vragen, roepen alleen maar meer vragen op.
De lening zal waarschijnlijk door een andere geldgever zijn verstrekt en niet door AFAB want dat is alleen een tussenpersoon.
Je hebt blijkbaar een aandelenleaseproduct (welk product ?) afgesloten van Bank Labouchere. Dat product is in beginsel van rechtswege nietig want Bank Labouchere beschikte niet over de vereiste wettelijke vergunning. Maar dit laatste moet nog wel in rechte komen vast te staan.
AFAB, Gelink, SpaarSelect en sommige tussenpersonen behorend tot de DSB groep hadden er een handje van om dit soort gecombineerde oversluitingen (van lopende kredieten) met aandelenlease te combineren. ER zullen ongetwijfeld in ons land nog honderden soortgelijk gedupeerden rondlopen.
Ik zou direct stoppen met betalen en juridische bijstand zoeken bij een van de belangenbehartigers
Je vragen, roepen alleen maar meer vragen op.
De lening zal waarschijnlijk door een andere geldgever zijn verstrekt en niet door AFAB want dat is alleen een tussenpersoon.
Je hebt blijkbaar een aandelenleaseproduct (welk product ?) afgesloten van Bank Labouchere. Dat product is in beginsel van rechtswege nietig want Bank Labouchere beschikte niet over de vereiste wettelijke vergunning. Maar dit laatste moet nog wel in rechte komen vast te staan.
AFAB, Gelink, SpaarSelect en sommige tussenpersonen behorend tot de DSB groep hadden er een handje van om dit soort gecombineerde oversluitingen (van lopende kredieten) met aandelenlease te combineren. ER zullen ongetwijfeld in ons land nog honderden soortgelijk gedupeerden rondlopen.
Ik zou direct stoppen met betalen en juridische bijstand zoeken bij een van de belangenbehartigers
Re: AFAB en Dexia
Meestal werd er in het kader van dergelijke constructies een (aflossingvrije) kredietovereenkomst gesloten, gekoppeld aan effectenlease 'om de lening terug te verdienen'. Niet zelden werden cliënten tevens verplicht om een verzekering af te sluiten tegen de risico's van overlijden, werkloosheid en/of arbeidsongeschiktheid.krediet via afab met een koppeling van
la bouchere.
Maar sinds dat niet meer kan, is het voor mij niet meer te betalen.
Waarschijnlijk niet. Kennelijk is er als gevolg van de wetswijziging en waarschijnlijk ook door de beursdaling een wanverhouding ontstaan tussen de betalingsverplichtingen en uw inkomens- en vermogenspositie.Mochten ze mij die lening verstrekken met een laag inkomen
Laat uw situatie eens beoordelen door een ter zake kundige rechtshulpverlener.Wat zijn mijn mogelijkheden?
Het antwoord is een stellig JA.Zijn er meer mensen zoals ik die deze combinatie van een lening hebben en zijn er mensen die dit aanvechten?
Patrick Aan de Kerk