LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door sprokkel »

janssen,
Toen hadden wij bedrijven in onze adminstratie die alleen Nederlandse chauffeurs in dienst hadden.
Wat doen de Polen nu. Zij laten zich inschrijven bij KVK. als zelfstandig ondernemer.
Gaan als zelfstandig ondernemer in dienst bij het transport bedrijf voor 12.50 euro per uur.
Daar krijg je geen Nderlandse chauffeur voor met alle sociale lasten.
En de Polen zijn gewoon zelfstandig ondernemer.
Strakt de Bulgaren er nog bij, en wie worden er werkloos. ???????
Zo is het, maar daarom zijn ook alle verslechterde sociale vangnetten ingevoerd.

naatje29
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:29

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door naatje29 »

Ik moet zeggen dat ik het de grootste onzin vind dat ze de bijstand onder de 25 jaar af willen schaffen. Ik ben nu 21 en bijna klaar met mijn studie. Hierna moet ik een baan gaan zoeken en daar ook echt hard mee bezig zijn, maar stel dat je geen baan kan vinden? En nee bij de supermarkt nemen ze je niet meer aan als je 21 bent, want dan ben je te duur.
Tuurlijk mag er goed gekeken worden en mogen de eisen om een uitkering te krijgen best streng zijn. En ja, ook ik vind dat je moeite moet doen om aan een baan te komen en daar ook echt naar moet gaan zoeken, ook al is het dan helaas niet in jouw opleidingsrichting. Om maar aan een vast inkomen te komen. Iets wat bijna altijd meer is dan een uitkering.
Maar om mensen tot 25 jaar geen uitkering te geven vind ik echt te ver gaan, want er zijn zat mensen die heel veel moeite doen om aan een baan te komen, maar deze niet vinden. En ja dan gaat het over dat je niet genoeg werkervaring hebt of je bent te duur.
En ik kan er niet over uit dat mensen zeggen dat de jongeren van deze tijd alleen maar profiteurs zijn van deze maatschappij, want dat zijn mensen die echt niet weten hoe de arbeidsmarkt en de jeugd van tegenwoordig in elkaar zitten.
En ja wat er in de media komt zijn altijd de slechte berichten, want dat lezen mensen nu eenmaal graag. De media geeft ook maar een vertekend beeld van de werkelijkheid.
Dus ik vraag iedereen om eens op te passen met wat die zegt. Ja als je boven de 25 bent heb je makkelijk praten dat mensen tot 25 geen uitkering hoeven te krijgen, want onder die categorie val je zelf niet meer. En waar moeten jongeren dan van leven als ze geen werk kunnen krijgen of plotseling op straat komen te staan? Van hun ouders? Nou denk maar niet dat het daarvoor in deze tijd allemaal zo goed staat, dat ze ook nog in alle financien voor hun kinderen kunnen voorzien. Er zijn zat jongeren die echt heel graag willen werken en daar echt heel veel voor willen doen, maar waarom wordt het altijd verpest voor de rest door een kleine minderheid die inderdaad graag van de staat wil profiteren? laat de staat eerst maar zorgen voor een betere werkgelegenheid voor jongeren en daarna mogen ze verder praten.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door SJZ »

maar om voor woningen van 6 tot 8 ton volldige rente aftrek 52 % . In welk lamnd binnen de EU bestaat dit systeem.

Ik zou geen enkel ander land weten dat een belastingpercentage van 52% kent, jij wel? In Duitsland heeft het constitutionele hof zelf bepaald dat belastingtarieven van meer dan 50% een schending zijn van het eigendomsrecht.

saefcu
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door saefcu »

Ik denk dat het een betere oplossing is als de hoogte van bepaalde uitkeringen zoals bijstand, WW en AOW gekoppeld wordt aan een arbeidsverleden in Nederland. Vanaf 18 jaar heb je dan wel recht op bepaalde uitkeringen, maar slechts op een zeer gering bedrag.
Met de toename van het aantal daadwerkelijke arbeidsjaren, neemt ook de hoogte van de uitkering waar je recht op hebt toe.
Op die manier kan je pas profiteren van een uitkering als je door middel van premie in redelijke mate hebt bijgedragen aan de tot stand koming en de in stand houding van dit sociale stelsel.

Voor mensen die een hogere uitkering wensen moet de mogelijkheid geboden worden zich via de assuradeurs bij te verzekeren.

polka
Berichten: 131
Lid geworden op: 23 jul 2006 11:02

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door polka »

Ik vind het afschaffen van de bijstand voor jongeren onder de 25 jaar een slecht plan,ik vind dat iedereen recht heeft op financiele ondersteuning ook als de jongeren niet willen werken.
Want er zijn veel werkgevers die alleen goedkope werknemers aannemen doen.
Ook zijn er veel oudere werknemers die geen ruimte maken voor de jongeren,en ook het meeste productiewerk is saai eentonig vermoeiend en vervelend

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door SJZ »

ik vind dat iedereen recht heeft op financiele ondersteuning ook als de jongeren niet willen werken.
Tja, daar zit een groot meningsverschil. Veel mensen vinden dat als je begin 20 bent en je niet WILT werken dat je dan niet lekker met een uitkering naar huis gestuurd moet worden.

doet er niet toe
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2006 12:27

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door doet er niet toe »

Dus,als mijn dochter bijv.zwanger wordt voor haar 25ste moet ik haar en het kind van MIJN uitkering onderhouden terwijl ik dan ook nog eens gekort wordt??????

Bespottelijk voor woorden!!!!!

Mensen die zo dom kunnen praten zitten zelf goed in de slappe was,en hebben geen idee hoe de "gewone"bevolking leeft!!!!!

Laten ze zelf maar eens een jaar met een laag uitkering leven dan voelen ze het zelf(misschien)wel hoe moeilijk alles al is!!!

mariskadehaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2006 12:55

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door mariskadehaan »

Ik heb altlijd geleerd dat bijstand een regeling is waar je pas in terecht komt als alle andere regelingen niet op jou van toepassing zijn. Dus een vangnet. Ik ben nog maar 24, maar heb al wel in de bijstand gezeten. Dat was niet omdat ik te lui was om te werken/studeren, maar door psychische problemen. Ik heb ondanks dat ik het niet leuk vond wel bijstand gekregen. Daardoor kon ik in ieder geval in mijn levensbehoeften voorzien. Als dit niet zo was geweest had ikbij mijn moeder moeten aankloppen, die het ook niet breed heeft. Dit lijkt mij niet de bedoeling. Binnenkort ga ik weer aan de slag in een baan, en ik zie er echt naar uit om zelf mijn geld te verdienen. Dus soms kan het zijn dat je ondanks al je goede intenties niet kan werken/studeren.
Nu zit ik nog in de wajong (wachttijd van 12 maanden, toen zat ik in de bijstand). Dus helaas kan het soms ook voor jongeren nodig zijn om bijstand aan te vragen.

zegmaarliesje
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2006 18:05

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door zegmaarliesje »

Ben verbaasd over het voorstel, of eigenlijk toch ook niet;het is tenslotte verkiezingstijd. Ben ook verbaasd over de reacties tot dusver, doorspekt van (voor-)oordelen, of toch ook niet want hoe kun je anders discusieren?
WWB (bijstand) is voor alle leeftijdscategorien, boven de 18, bedoeld als vangnet, als er geen andere manier is om in je eigen levensonderhoud te voorzien. Op het moment dat er dus werk is, wordt je tegenwoordig al geacht om te gaan werken. Er zijn gemeentes waar je de eerste paar maanden als je klaar bent met studeren al geen WWB krijgt (ga eerste maar zoeken naar werk, kun je aantonen dat je dit echt serieus hebt gedaaan en het is niet gelukt, dan pas kun je na 3 of 6 maanden aanspraak maken op wwb). Is dit een goede manier?
Hoe wordt in die tijd de huur betaald (van huis/kamer)? Hoe moet het als je geen geld hebt om te eten en uitzendbureaus je te hoog opgeleid vinden?
(Er zijn ook niet altijd ouders die kunnen of willen bijspringen.)Tegelijkertijd zijn er ook ex-studenten die alleen willen werken in het vak waarin ze zijn opgeleid... (en wel ondersteund worden door hun ouders, onder tafel, dit geld is dus niet traceerbaar voor de gemeente die de wwb uitvoert).
Toch vind ik het een slecht plan. Want WWB is en blijft een vangnetregeling. Ga dan beter cq.(nog) strenger optreden bij kladloperij.

henny.v
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2006 23:33

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door henny.v »

een heel goed plan de ouders zijn verantwoordelijk voor hun eigen kinderen,het wordt alleen maar gekker hier de ouderen die soms al 40 jaar werken moeten gewoon doorgaan en die snotneuzen kunnen doen en laten wat ze willen afschaften die handel.er is werk zat hier mijn kinderen werken ook 70 uur per week en ze weten niet beter nooit anders gezien en worden door die klaplopers uitgelachen.het is net zo als de kinderbijslag ook een rare instelling als je 1 kind kunt onderhouden moet je dat doen en als je 6 kinderen kunt onderhouden moet je dat zeker niet laten, maar dat dan wel lekker zelf doen. :evil:

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door Henrice »

Dus,als mijn dochter bijv.zwanger wordt voor haar 25ste moet ik haar en het kind van MIJN uitkering onderhouden
Nee hoor , dat hoort die kerel te doen die hem erin gestopt heeft.

Niet de gemeenschap hoort voor de kosten op te draaien voor kinderen van vrouwen die een beetje onverstandig zijn.

Heb ook zo'n nichtje. Eens in de paar jaar een kind van wie dan ook,zijn er inmiddels vijf.

Heeft ze wat te doen.
maar werken daar is ze altijd te lui (of te dom) voor geweest.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door SJZ »

Dus,als mijn dochter bijv.zwanger wordt voor haar 25ste moet ik haar en het kind van MIJN uitkering onderhouden terwijl ik dan ook nog eens gekort wordt??????
Misschien kun je je dochter leren niet iedereen zomaar te wippen zonder voorbehoedsmiddelen?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door G7 »

Ik zal niet zeggen, dat iedereen recht heeft op een uitkering, maar als iemand om welke reden en hoe oud dan ook, niet aan de bak kan komen, mag die van mij een uitkering krijgen om in ieder geval in zijn/haar onderhoud te voorzien.

En dat mag van mij zoveel zijn, dat die persoon in ieder geval NIET naar een voedselbank hoeft.

Ninc
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:39

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door Ninc »

SJZ

Geplaatst op 11 Okt 2006 20:28 door SJZ

Misschien kun je je dochter leren niet iedereen zomaar te wippen zonder voorbehoedsmiddelen?
1-weet jij of ze wel of geen voorbehoedsmiddelen gebruikte?
2-is een moment van onverstandig zijn reden om iemand te laten stikken?
3-vind je het echt nodig de opvoedkundigheid van deze forumgast, ongegrond, in twijfel te trekken?
4-moet dat taalgebruik??

Ninc
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:39

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door Ninc »

Henrice

Geplaatst op 11 Okt 2006 18:21 door Henrice

Nee hoor , dat hoort die kerel te doen die hem erin gestopt heeft.
Kan je een man verplichten zijn verantwoordelijkheid te nemen?

Prettige Feestdagen
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 nov 2004 12:44

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door Prettige Feestdagen »

Wat heeft dat nou met wippen te maken....de vrouw is en blijft verantwoordelijk voor de daad :shock:

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door kiz »

de vrouw is en blijft verantwoordelijk voor de daad
wat een flauwekul... it takes two to tango... alleen de kerel is met de noorderzon vertrokken en de vrouw blijft er mee zitten. Zo'n kerel zou inderdaad verplicht moeten worden z'n eigen kroost te onderhouden.

Prettige Feestdagen
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 nov 2004 12:44

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door Prettige Feestdagen »

Wel nee die vrouwtjes van tegenwoordig....willen nog maar 1 ding en leuke dingen doen.

Laat ze maar gaan werken de wet zorgt voor de rest mensen die het echt nodig hebben, worden geholpen.

KLAAR TOCH.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door tienepien »

Kunnen deze reacties net als die vorige misplaatste ook verwijderd worden?

Ninc
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:39

Re: 'Geen bijstand onder de vijfentwintig'

Ongelezen bericht door Ninc »

tienepien

Geplaatst op 11 Okt 2006 23:43 door tienepien

Kunnen deze reacties net als die vorige misplaatste ook verwijderd worden?
ik steun deze motie :wink:

Gesloten