LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Becam

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.

Bent u tevreden over uw Scheeringa contract?

nee
3
100%
ja
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 3

gelukzoekerNL
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2006 17:29

Becam

Ongelezen bericht door gelukzoekerNL »

Ik heb een 2de hypotheek bij Becam voor 6,2 %. Nu belden ze mij dat ze mij een voorstel kunnen doen tegen "voordeligere" rente.
Immers Scheeringa heeft de rente weer eens verhoogd. Wat ik niet snap is het volgende:

2de hypotheek biedt meer zekerheid voor de leningverstrekker, terwijl ik een lagere rente krijg aangeboden (10 jaar vast) als ik de huidige (2de hypotheek)lening omzet naar een persoonlijke lening tegen 4,4 % (weer een nieuw contract, dus opnieuw provisie betalen !). Op mijn huidige hypotheek is een variabele rente (6,2%) van toepassing, dus die zou zowiezo lager moet liggen dan 10 jaar vast. Immers zekerheid kost geld, maar bij de toko van Scheeringa werkt dit waarschijnlijk heel anders. Een 2de hypotheek is altijd goedkoper (rente technisch) dan een doorlopend krediet of persoonlijke lening ivm het onderpand.
Wie kan mij dit uileggen ??

De variabele rente momenteel ligt +/- 4,7 % (dit rekenen de banken). Dit betekent een verschil van 6,4 - 4,7 = 1,7 % !!! Lenen doe je goedkoper bij Becam, ik dacht het dus niet.

Ik heb dus een variabele rente. Dit betekent dat ik ook kan profiteren indien de rente zakt. In de afgelopen 4 jaar heb ik dit helaas nog nooit meegemaakt, alleen maar verhogingen (van 5,4 naar 6,4 %)

Ik ben benieuwd, of iemand op zijn huidige contract (variabele rente) wel eens een renteverlaging heeft aangeboden gekregen??

Gesloten