LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Red Uw beleggingsverzekering.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
johanmulder

Red Uw beleggingsverzekering.

Ongelezen bericht door johanmulder »

"SPAART" u ook elke maand voor later?

Betaalt u ook elke maand een vast bedrag voor later aan een verzekeringsmaatschappij? Dit kan bijvoorbeeld uw maandelijks gespaarde geld zijn, om voor later een "kapitaaltje" achter de hand te hebben. Zo ja, dan is de kans groot, dat u maximaal het geld dat u gedurende de contractperiode heeft betaald terugkrijgt. In het slechtste geval krijgt u nog minder terug dan u totaal heeft betaald.
Kijk op www.platformaandelenlease.nl onder de menuknop "sparen voor later".
Johan Mulder.
Laatst gewijzigd door johanmulder op 21 okt 2006 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.

angel12

Re: Red Uw beleggingsverzekering.

Ongelezen bericht door angel12 »

Dit is een zeer goed initiatief en heeft totaal niets te maken met zieltjes winnen. Ikzelf heb al langer een klacht lopen bij het Klachteninstituut voor Verzekeringen waarbij de ombudsman is aangesloten. De klacht loopt al voordat hat rapport is uitgelekt en is gericht tegen de RVS. Ik ben er inderdaad achtergekomen dat mijn levensverzekering die al 16 jaar loopt bij de RVS en waarvoor ik 45 euro in de maand betaal veel te weinig oplevert. Ik had het achteraf beter op een spaarrekening kunnen zetten dan had ik in ieder geval nog winst gehad. Ik ben er ondertussen vanaf, met verlies. Ik heb wel alle gegevens doorgestuurd naar het klachteninstituut, de RVS heeft veel te hoge kosten doorberekend en bovendien is er iets fout gegaan bij het oversluiten van de verzekering 9 jaar geleden. De ombudsman adviseerde mij telefonisch al nooit een verzekering over te sluiten daar dit alleen verlies voor de klant oplevert, en de verzekeraar en vooral de tussenpersoon worden er beter van. Dit had wel eens veel eerder nar buiten mogen komen. Daarom waarschuw ik mensen nu ook: doe wat met de informatie die nu naar buiten is gekomen en betaal niet als een kip zonder kop gewoon door maar check je verzekering. Dit kan een hoop ergernis voorkomen.

tinas

Re: Red Uw beleggingsverzekering.

Ongelezen bericht door tinas »

Hallo

Helaas heb ik ook en polis lopen bij NN ( verzekerd beleggen ) en na informatie gekregen te hebben over waarde en kosten van NN kom ik tot de conclusie dat ik getild ben met vooraf zeer onduidelijke en summiere informatie.
Vanaf 1994 stort ik elk jaar E 1362 dit is totaal tot 28 oktober 2006 nu E 16350
De kosten die NN heeft berekend to 28 oktober 2006 zijn als volgt.

De eerste kosten ( o.a. reclame, verkoopkosten ,inbreng in de adm. en provisie ) E 3265,92

De doorlopende kosten ( incasso en administratie kosten ) E 1225,20

De heheerkosten ca.0,50% per maand zal denk ik ca. E 940,32 bedragen

De overlijdings risico verzekering E 1,18 per maand is totaal ca.169,92

Dan kom ik totaal aan kosten ca. E 6724 en dat van een inleg van
E 16.350 over 12 jaar

Daar buiten heb ik nog geinformeerd over een vergoeding i.v.m. het software foutje van NN, maar daar had ik vogens NN geen recht op terwijl deze verzekering al loop vanaf 1994. Het is mij een raadsel hoe ze daar bij komen

Tot slot wat ik zelf belangrijk vind zijn de bedragen die zij voorschotelen aan een leek bij een offerte. In mij geval was dat in 2016 een bedrag van Ca. 90.000 euries en in het slechtste geval Ca. E 70.000 euries

Volgens mij mag ik mij gellukkig prijzen als ik in 2016 mijn inleg mag terug ontvangen

Gesloten