LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Simlockvrij maken telefoontoestel KPN
Simlockvrij maken telefoontoestel KPN
Zijn er nog meer mensen die een probleem hebben met het simlockvrij maken van hun telefoontoestel van KPN?
Mijn verhaal:
In week 33 heb ik bij KPN een aanvraag gedaan voor een unlockcode, zodat ik mijn toestel simlockvrij kon maken. Korte tijd later ontving ik 2 codes. Na het invoeren van deze codes, bleken de codes onjuist te zijn. Ik heb hierover meteen contact gezocht met KPN. Ik kreeg toen telefonisch nieuwe codes. Echter, mijn toestel weigerde dienst.
Wederom heb ik contact opgenomen met KPN en deze verwees mij door na Sony Ericsson. Toen ik met Sony Ericsson contact opnam, werd mij verteld dat het toch bij de provider lag. Vervolgens weer contact opgenomen met KPN. Deze verwees mij door na een reparatiecentrum. En ja hoor, je kunt het raden, ook deze stuurde me terug na KPN. Nogmaals KPN gebeld (meerdere malen), om vervolgens na een Business Center verwezen te worden. Hier ben ik in totaal 3 keer langs geweest (aangezien KPN erop aan bleef dringen). Deze mensen konden mij niet helpen.
Ik heb toen op aanraden van KPN zelf (!) een brief gestuurd naar Klantenreacties (de naam zegt het al: KLANTEN REACTIES, KPN REAGEERT NIET). Wederom een week later contact opgenomen met KPN. Ik kreeg de gouden tip: stuur een fax, dan heb je namelijk ook meteen een ontvangstbevestiging. Nouja, dat dus maar gedaan, maar hier dus ook nooit meer iets van gehoord. Nu bel ik vanmorgen na KPN, krijg ik daar te horen dat ze nooit een fax hebben binnengekregen (?). Na een kort gesprek, begint de medewerkster aan mij te vragen wat ze moet doen (?) en wat ik nu wil (?). Dat lijkt me duidelijk: ik wil geholpen worden. Aangezien is dit erg lastig voor KPN (Het is immers ook de enige telecomaanbieder in Nederland, waarvan de winkels niet telefonisch bereikbaar zijn).
Ik heb vanmorgen dus nogmaals een fax gestuurd na KPN. Ben eens benieuwd of hier nu wel een reactie op komt.
Mijn verhaal:
In week 33 heb ik bij KPN een aanvraag gedaan voor een unlockcode, zodat ik mijn toestel simlockvrij kon maken. Korte tijd later ontving ik 2 codes. Na het invoeren van deze codes, bleken de codes onjuist te zijn. Ik heb hierover meteen contact gezocht met KPN. Ik kreeg toen telefonisch nieuwe codes. Echter, mijn toestel weigerde dienst.
Wederom heb ik contact opgenomen met KPN en deze verwees mij door na Sony Ericsson. Toen ik met Sony Ericsson contact opnam, werd mij verteld dat het toch bij de provider lag. Vervolgens weer contact opgenomen met KPN. Deze verwees mij door na een reparatiecentrum. En ja hoor, je kunt het raden, ook deze stuurde me terug na KPN. Nogmaals KPN gebeld (meerdere malen), om vervolgens na een Business Center verwezen te worden. Hier ben ik in totaal 3 keer langs geweest (aangezien KPN erop aan bleef dringen). Deze mensen konden mij niet helpen.
Ik heb toen op aanraden van KPN zelf (!) een brief gestuurd naar Klantenreacties (de naam zegt het al: KLANTEN REACTIES, KPN REAGEERT NIET). Wederom een week later contact opgenomen met KPN. Ik kreeg de gouden tip: stuur een fax, dan heb je namelijk ook meteen een ontvangstbevestiging. Nouja, dat dus maar gedaan, maar hier dus ook nooit meer iets van gehoord. Nu bel ik vanmorgen na KPN, krijg ik daar te horen dat ze nooit een fax hebben binnengekregen (?). Na een kort gesprek, begint de medewerkster aan mij te vragen wat ze moet doen (?) en wat ik nu wil (?). Dat lijkt me duidelijk: ik wil geholpen worden. Aangezien is dit erg lastig voor KPN (Het is immers ook de enige telecomaanbieder in Nederland, waarvan de winkels niet telefonisch bereikbaar zijn).
Ik heb vanmorgen dus nogmaals een fax gestuurd na KPN. Ben eens benieuwd of hier nu wel een reactie op komt.
Re: Simlockvrij maken telefoontoestel KPN
Tip: Zodra je de unlock-codes aan kunt vragen is meestal ook de garantie vervallen. Wandel daarom over een markt of een stad in en zoek een winkeltje/kraampje die je toestel ter plaatse sim-lock vrij maken. Dit scheelt een hoop frustratie. Kost ongeveer 10 a 15 euro maar dan ben je er wel direct van af.
Hou er rekening mee dat een reactie op een klacht tot vier weken kan duren (ze mogen er ook vier weken de tijd voor nemen).
Overigens is de garantie op toestellen twee jaar. De unlockcode kan na één jaar worden aangevraagd. Simlockvrij maken middels de minder officiële methoden is dus niet aan te raden.
Overigens is de garantie op toestellen twee jaar. De unlockcode kan na één jaar worden aangevraagd. Simlockvrij maken middels de minder officiële methoden is dus niet aan te raden.
Als de garantie 2 jaar is inderdaad dan is het niet raadzaam alleen is sony ericsson ergens vorig jaar op 2 jaar over gegaan is het toestel voor die tijd aangeschaft dan heeft het toestel 1 jaar garantie.Corrigeer me als ik het fout heb. Maar ik neem aan dat de topicstarter weet of hij nog garantie heeft of niet.
Op dit toestel zit geen garantie meer. Ik heb hierover namelijk al contact gehad met Sony Ericsson. Helaas is het niet meer mogelijk om bij een marktkraampje het toestel simlockvrij te laten maken, aangezien hij niet meer uitgelezen kan worden (maximaal aantal pogingen bereikt). Als KPN mij juiste codes gegeven had, was niets aan de hand geweest (dan had ik het zelfs nog een goede/snelle service gevonden), maar nu dat KPN mij verkeerde codes gegeven heeft, zit ik met een probleem...
Afwachten dus maar ben ik bang.
Afwachten dus maar ben ik bang.
Bereid je maar voor: dit kon wel eens een lastig verhaal gaan worden. Verkeerde codes zijn zeer vervelend (gebeurt sporadisch) en na een x aantal pogingen blokkeert het toestel zichzelf inderdaad. Dat kan er wel vanaf worden 'gesloopt' middels een software update, maar dat moet de fabrikant doen. Je zult dus met KPN in de slag moeten over de vraag wie dat moet betalen. Verwacht wel van KPN het tegenargument dat je een x aantal pogingen hebt en dat een 'normaal' persoon na twee pogingen zal stoppen.
Vaak staat er in de brief met unlockcodes al vermeld dat als het na de eerste keer niet lukt, je contact op moet nemen met je provide rom dit soort problemen te voorkomen. Wel balen lijkt me.
Enne Kika, een unlockcode kun je altijd aanvragen, ook binnen je garantie, alleen moet je er dan rekening mee houden dat er kosten aan verbonden zijn.
Enne Kika, een unlockcode kun je altijd aanvragen, ook binnen je garantie, alleen moet je er dan rekening mee houden dat er kosten aan verbonden zijn.
@ Blaat ik bedoelde kostenloos aanvragen
Brief? KPN heeft zich hier zelfs nog niet eens de moeite voor genomen. Ik kreeg gewoon een simpele mail thuis onder het motto: zoek het je maar uit!
Toen ik 2x geprobeerd had, heb ik meteen contact opgenomen met KPN, deze hebben me vervolgens nieuwe codes gegeven. Allemaal deze codes werkte niet, vandaar dat het toestel blokkeerde. Deze codes heb ik ingevoerd terwijl ik aan het bellen was met een medewerker van KPN.
Heb vandaag wel een telefonische reactie gekregen, dat mijn eerste fax EN brief weldegelijk aangekomen waren en dat de tweede fax dus totaal overbodig was. Ze waren er mee bezig en het zou nog 2 weken duren.
Toen ik 2x geprobeerd had, heb ik meteen contact opgenomen met KPN, deze hebben me vervolgens nieuwe codes gegeven. Allemaal deze codes werkte niet, vandaar dat het toestel blokkeerde. Deze codes heb ik ingevoerd terwijl ik aan het bellen was met een medewerker van KPN.
Heb vandaag wel een telefonische reactie gekregen, dat mijn eerste fax EN brief weldegelijk aangekomen waren en dat de tweede fax dus totaal overbodig was. Ze waren er mee bezig en het zou nog 2 weken duren.
tja dat schiet dus idd niet op!
wat ik weet van andere providers is dat je het toestel naar hen kunt opsturen en dat zij het dan verder in orde maken. maar ja als ik dit eens allemaal lees zal dat wel geen optie zijn bij de kpn
wat ik weet van andere providers is dat je het toestel naar hen kunt opsturen en dat zij het dan verder in orde maken. maar ja als ik dit eens allemaal lees zal dat wel geen optie zijn bij de kpn
Bij KPN kun je dit dus inderdaad vergeten. Ik heb vandaag nog maar eens even contact met hun opgenomen of er geen snellere oplossing was. Inderdaad voorgesteld om het toestel op te sturen. Hierop werd mij keurig verteld dat dit niet nodig was, aangezien zij hier toch niets mee deden. Het enige wat ze deden was hun excuses aanbieden ivm de verkeerde informatie die gegeven is door één van hun medewerkers, maar er werd mij tegelijkertijd (tussen de regeltjes door) wel verteld dat dit mijn eigen probleem was en niet dat van KPN.
ga naar de markt en voor 10 euro is ie simlok vrij
dat geld voor alle telefoons
dat geld voor alle telefoons
Normaal zou je inderdaad naar de markt kunnen gaan, maar aangezien er helemaal geen codes e.d. meer ingegeven kunnen worden, gaat dit dus niet meer. Ze konden me zelfs bij het Business Center van KPN niet helpen met het uitlezen van het toestel. Dus dan gaat dit op de markt ook niet.
ik ben bang dat je het toestel moet opsturen naar de toestelfabrikant om de software te deblokkeren
-
Ik heb hetzelfde heb een samsung telefoon gekregen bij een 2 jarig abbonement van Hi (KPN) Dit abbonement is nu afgelopen en ik heb toen een code aangevraagd bij Hi om het toestel simlock vrij te maken, Ik heb de code toegestuurd gekregen maar deze werkt niet. Dus ben ik naar een winkel van de KPN gegaan en daar kreeg ik gelijk al te horen bel/mail maar de klantenservice. Dit heb ik gedaan. Het mailtje dat ik terug kreeg gaf aan dat ze het niet wisten en het kon nog wel 14 dagen duren voordat ze meer zouden weten. Uiteindelijk kreeg ik een mail met dat er een brief naar me toe gestuurd zou worden met de oplossing. Deze heb ik gekregen en hierin stond dat ze het probleem niet konden oplossen. Ik moest de telefoon maar op sturen naar een bedrijf waar ze dat wel kunnen. Ik weer een mail naar Hi gestuurd met de vraag of de kosten dan voor mij zijn en als antwoord kreeg ik ja. Ik ben daarna weer naar een KPN winkel gegaan en gevraagd of zij me konden helpen en het enigste wat de medewerker zij bel maar naar de klantenservice en ging toen verder met internetten. Dit mag toch niet? Hi is toch verplicht om de telefoon simlock vrij te maken en niet ik? Weet iemand hoe dit aan te pakken? De telefoon is in prima staat en het is zonde om hem nu hierom weg te doen en ik wil absoluut geen kpn abbonement meer! Ik ben trouwens al op zoek geweest naar markten waar ze hem simlock vrij maken maar zelfs op de Albert Cuyp kon ik er geen vinden
-
Hallo ik had dus hetzelfde probleem maar heb nu op een ander forum de gouden tip gekregen! zie onderstaande
Hallo,
Unlocken gaat op de volgende wijze:
1. Toestel aanzetten.
2. De functie SIM blokkeren uit zetten.
(In mijn geval bij een Samsung SGH-X450 in menu 5.5.5.) (je menu instellingen en dan beveiliging dus)
3. Met eigen of andere SIM kaart intoetsen #0111*(????????)#.
(????????) is de van HI/KPN ontvangen NCK code.
4. De tekst "Personaliization opgeheven" of soortgelijke tekst verschijnt kortstondig in beeld. als dit niet gebeurd zoals bij mij moet je toestel uitzetten en een ander kaartje erin doen en dan doet tie het (bij mij althans)
5. Het toestel is unlocked.
suc6 ermee
Hallo,
Unlocken gaat op de volgende wijze:
1. Toestel aanzetten.
2. De functie SIM blokkeren uit zetten.
(In mijn geval bij een Samsung SGH-X450 in menu 5.5.5.) (je menu instellingen en dan beveiliging dus)
3. Met eigen of andere SIM kaart intoetsen #0111*(????????)#.
(????????) is de van HI/KPN ontvangen NCK code.
4. De tekst "Personaliization opgeheven" of soortgelijke tekst verschijnt kortstondig in beeld. als dit niet gebeurd zoals bij mij moet je toestel uitzetten en een ander kaartje erin doen en dan doet tie het (bij mij althans)
5. Het toestel is unlocked.
suc6 ermee
ik ben al maanden bezig om bij hi mijn unlockcode van mijn samsung d500 te krijgen maar hi beweert deze code niet te hebben en nu moet ik mijn toestel opsturen naar een bedrijf in rijswijk heb al div emails en brieven hierover geschreven dat ik mijn toestel NIET opstuur want ik behoor volgens de wet mijn unlockcode gewoon van hi te krijgen het is ene kleine moeite om deze vrij te laten maken op de markt maar het is nu een principekwestie geworden en hi wil absoluut niet meewerken ze reageren zelfs niet eens meer op mijn emails heb ook al naar de klachtenservice geschreven en gebeld maar geen reactie hun enigste antwoord is opsturen de winkel heeft ook al van alles geprobeerd en ze beloven dan de unlockcode te sturen maar helaas geen unlockcode maar weer dezelfde brief dat ik hem moet opsturen. wie heeft de gouden tip dat ik toch mijn unlockcode krijg ZONDER dat ik de telefoon uit handen geef ( wel van hi want zo hoort ik hem te krijgen)want dit is toch een vorm van contractbreuk???