LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet alle reclame is voor u

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Zijn zorgverzegeraars pretentieus?

Ja, 100%
0
Geen stemmen
110%
0
Geen stemmen
Nee
0
Geen stemmen
Ze (zorgverzekeraars e.d.) zijn in ieder geval niet duidelijk
2
33%
Weet niet
1
17%
Valt wel mee
2
33%
Niet van toepassing
0
Geen stemmen
Ik houd me daar niet (meer) mee bezig
1
17%

Totaal aantal stemmen: 6

Bas Schoutsen

Niet alle reclame is voor u

Ongelezen bericht door Bas Schoutsen »

[Eerste keer verwijderd] (Met excuus aan de mensen van het forum, dit was per abuis geplaatst bij de Loden Louki groep. Daarmee ding ik niet af aan deze inzending, het is niet bedoeld als een losse flodder. Hopelijk is het hier wel op zijn plaats.)

[Tweede keer verwijderd] (Nou, laatste poging hoor. Maar ik wil wel graag weten waarom dit voor een tweede keer door de beheerder is verwijderd. Ik ga er nu van uit dat het de tweede keer ook in de verkeerde groep is geplaatst.)

Ik zou graag deze volgende stelling naar voren willen schuiven, uiteraard denk ik hierbij er iets uit te kunnen halen. Bas

De stelling die ik graag wilde opgeven is: 'Reclames zijn pretentieus'

Ik hoop dat u er iets mee kunt. Overigens ben ik ook van mening dat de reclames van tv of radio vaak pretentieus zijn, dat de fabrikanten veelal alle eer naar zich toeschuiven, en dat dat een belangrijk punt is ivm de gevolgen die dat met zich meebrengt.

Een gevoelige kwestie is de zorgverzekeraar. (En een makkelijke prooi :wink: )

Bor Komorovski

Re: Niet alle reclame is voor u

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Pretentieus... het enige wat ze kunnen pretenderen is dat ze de laagste polis hebben. Verder valt er niet te concurreren op een product dat je verplicht moet afnemen.

Al die reclames van zorgverzekeraars vind ik daarom ook hoogst irritant en verspilling van onze premies.

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik denk dat het verwijderd is omdat het een onzinnig onderwerp is dat hier niet thuis hoort. Dit forum is bedoeld om te discussieren en meningen te delen, niet om onderzoeken af te nemen. Daar zijn andere kanalen voor.

Martin1976

Ongelezen bericht door Martin1976 »

klopt, aan allerlei onzinnige polls en onderzoekjes hebben we niks

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Dus.......... 3 keer is scheepsrecht.

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Verwijderen incl. topicstarter????

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Me see het nut van deze poll ook niet in maar het is aan de tros om deze te verwijderen

Bas Schoutsen

Kunnen we de fabrikant danwel vertegenwoordiger niet overtuigen dat deze zich iets bescheidener moet opstellen? En als hij dat doet, er nog meer voordeel uit zou kunnen halen? Pretentieus is volgens de VanDale 'uit de hoogte', of 'zelf ingenomen' (ik heb dat later nog eens opgezocht). Samenwerking, afstemming (op één lijn zitten met), bereikbaarheid, en weet niet wat nog meer, heeft hier mee van doen, en dat wordt door zelfingenomenheid bemoeilijkt. Ik kan u verzekeren dat dat ons een hoop geld kost, als men allerlei zaken op gaat eisen, dat eigenlijk niet aan hun ten deel valt.

Kijk vooral maar naar de reclames op tv, dit heeft zeker niet te maken met alleen maar zorgverzekeraars. Kunt u daar een probleem in vinden, of kunt u daar iets uitlichten wat u kunt ontcijveren? De tv reclames is bedoeld voor u, dat u de fabrikant kunt belonen.

Ik hoopte hiermee openheid van zaken te geven, in een wereld vol patenten? Die patenten zitten hunzelf in de weg! Wat is de toegevoegde waarde van een fabrikant? Wat is een toegevoegde waarde van een adviseur? Wat is de toegevoegde waarde. Kunt u daar iets mee? Ik denk het wel.

Bas Schoutsen

de laagste polis
dat is inderdaad wel een schrale troost. Persoonlijk zou ik zorgelijk toe kijken als de winst binnenstroomt. Het is toch weinig om trots op te zijn?

Maar misschien is het aardig om het te bekijken van de kant van de minister, in de zin van 'ken uw vijand'. Hij had (en heeft) het goed met ons voor, dus waar is het misgegaan, dat mis is gegaan? Sterker nog, wat is er nodig om dit concurrentie idee, met vraag en aanbod, alsnog tot een succes te maken? Best interesant punt toch? Het gaat immers om een ingreep dat niet altijd gewaardeerd zal worden, en dat puur om die reden hoog aangeschreven staat. Rode inkt, of een strenge blik, is toegestaan.

Er valt wat voor te zeggen voor concurrentie, alleen, niet als de boel wordt tegengewerkt, en ook niet als dat betekent dat 'ze' niets aan elkaar zouden hebben. Concurrentie moet zijn: een soort samenspel dat elkaar inspireert om eer te doen aan de vondsten, ontdekkingen, dat dus vervolgens in waarde stijgt. Een computer is een prachtig fenomeen dat opgebouwd is uit een cummulatief werkend geheel, waar de mens zijn aandeel in heeft. De concurrentie kan er iets prachtigs voor maken, van maken, en wij kunnen dat waarderen, en toepassen. En ik zit niet ver weg van de zorg; deze is open voor nieuwe toepassingen. Als ik het over computers heb, kan de vraag en aanbod wat mij betreft behandelt worden.

Is de minister iets te goed geweest voor ons, door ons de zorgpremie wellicht 'goed' voor ons te regelen? Maar ik moet het misschien anders formuleren: Wat kan de minister doen om orde op zaken te stellen?

Alle suggesties zijn welkom. Als ik zo vrij mag zijn, TrosRadar kan ze misschien (en waarom niet) gebruiken om effectief te werk te gaan, en dat zeg ik als buitenstaander. Waarom is een evident probleem niet simpel op te lossen? Kan iemand planken zagen van een mooi, of 'mooi', verhaal?

Als je reclame maakt heb je iets te bieden, dat bijdraagt, waar we iets aan hebben. Een succes mag je best kenbaar maken, om zodoende nieuwe inspiratie mogelijk te maken. En waarom zou u dat laatste hardgrondig aanpakken?

Dit is eigenlijk wat ik zou moeten zeggen:
:idea:

Heeft er iemand nog tv gekeken? Het is een bijzonder 'unbiased' medium.. wie weet kunt u er nog iets van leren. Op maar weer naar de wetenschappelijke onderzoeken. Ken uw bijdragen.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Wat is de toegevoegde waarde
.
Goed zo Bas, stel deze vraag nu ook eens aan je zelf.
Ga eens voor de spiegel staan en vraag dan;
"Bas Schoutsen, wat is de toegevoegde waarde van de onzinnige polls en onderwerpen die jij op het forum van Radar plaatst?"

Ik durf te wedden dat de Bas die voor de spiegel staat het antwoord schuldig moet blijven.........

Gesloten