de laagste polis
dat is inderdaad wel een schrale troost. Persoonlijk zou ik zorgelijk toe kijken als de winst binnenstroomt. Het is toch weinig om trots op te zijn?
Maar misschien is het aardig om het te bekijken van de kant van de minister, in de zin van 'ken uw vijand'. Hij had (en heeft) het goed met ons voor, dus waar is het misgegaan, dat mis is gegaan? Sterker nog, wat is er nodig om dit concurrentie idee, met vraag en aanbod, alsnog tot een succes te maken? Best interesant punt toch? Het gaat immers om een ingreep dat niet altijd gewaardeerd zal worden, en dat puur om die reden hoog aangeschreven staat. Rode inkt, of een strenge blik, is toegestaan.
Er valt wat voor te zeggen voor concurrentie, alleen, niet als de boel wordt tegengewerkt, en ook niet als dat betekent dat 'ze' niets aan elkaar zouden hebben. Concurrentie moet zijn: een soort samenspel dat elkaar inspireert om eer te doen aan de vondsten, ontdekkingen, dat dus vervolgens in waarde stijgt. Een computer is een prachtig fenomeen dat opgebouwd is uit een cummulatief werkend geheel, waar de mens zijn aandeel in heeft. De concurrentie kan er iets prachtigs voor maken, van maken, en wij kunnen dat waarderen, en toepassen. En ik zit niet ver weg van de zorg; deze is open voor nieuwe toepassingen. Als ik het over computers heb, kan de vraag en aanbod wat mij betreft behandelt worden.
Is de minister iets te goed geweest voor ons, door ons de zorgpremie wellicht 'goed' voor ons te regelen? Maar ik moet het misschien anders formuleren: Wat kan de minister doen om orde op zaken te stellen?
Alle suggesties zijn welkom. Als ik zo vrij mag zijn, TrosRadar kan ze misschien (en waarom niet) gebruiken om effectief te werk te gaan, en dat zeg ik als buitenstaander. Waarom is een evident probleem niet simpel op te lossen? Kan iemand planken zagen van een mooi, of 'mooi', verhaal?
Als je reclame maakt heb je iets te bieden, dat bijdraagt, waar we iets aan hebben. Een succes mag je best kenbaar maken, om zodoende nieuwe inspiratie mogelijk te maken. En waarom zou u dat laatste hardgrondig aanpakken?
Dit is eigenlijk wat ik zou moeten zeggen:
Heeft er iemand nog tv gekeken? Het is een bijzonder 'unbiased' medium.. wie weet kunt u er nog iets van leren. Op maar weer naar de wetenschappelijke onderzoeken. Ken uw bijdragen.