LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met fitness first zoetermeer

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
danny21
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2006 21:12

Problemen met fitness first zoetermeer

Ongelezen bericht door danny21 »

Afgelopen Juni heeft mijn moeder een abbonement genomen bij fitness First in Zoetermeer. Voor 60 euro per maand, maar achteraf gezien vond zij dit toch te duur en dit had ze binnen een maand opgezegd. Die opzegging hadden wij per brief gedaan maar 2 maanden later was er nog steeds geen reactie van hun gekomen. Hierbij hadden wij zelf contact opgenomen met fitness first om te vragen waarom er geen reactie van hun kant kwam, en toch geld van onze rekening afgehaald werd ondanks de opzegging. En nu komen ze met de mededeling dat mijn moeder binnen 7 dagen moest opzeggen (wat niet bij de kennismakingsles gezegd was).

In de regels van fitness first staat voor elk abbonement dat er binnen een maand opgezegd kan worden, behalve bij het abbonement die me moeder had. Volgens mij is er bij een abbonement toch altijd een maand opzegtermijn of niet? En nu verlangen zij van ons dat wij een heel jaar doorbetalen terwijl me moeder geen gebruik kan maken van het abbonement door onregelmatige werktijden. Ze willen met ons niet een regeling aangaan voor betalen en sturen gelijk een incassobureau op ons af. En op de reactie van de brief zeggen ze " we reageren nu toch terug" dat wel 2 maanden later is.

Kunnen jullie mij zeggen wat wij hieraan kunnen doen.?

En wat is de wettelijike opzegtermijn voor een abbonement?

gr danny

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Problemen met fitness first zoetermeer

Ongelezen bericht door karr-2 »

Er is volgens mij geen wettelijke termijn voor opzeggen, als zij in de regels hebben s taan dat het 7 dagen is dan is het waarschijnlijk ook zo. Vraag anders een bij een bureau voor Rechtshulp of een Juridisch Loket wat je mogelijkheden zijn.

danny21
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2006 21:12

Re: Problemen met fitness first zoetermeer

Ongelezen bericht door danny21 »

oke bedankt voor je reactie,

dan gaan we dat proberen

gr danny

Piet50
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 okt 2006 19:17

Re: Problemen met fitness first zoetermeer

Ongelezen bericht door Piet50 »

Joh al die grote sportscholen zijn hetzelfde.Alleen de een is wat moleijker dan de andere.Special sports is ook moeilijk.Ben er al een tijdje weg maar om weg te komen moet je heel ver en diep gaan.En word je niet gestimuleerd om het op een leuke manier op te lossen.
Piet

haagse kakker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 okt 2006 02:16

Re: Problemen met fitness first zoetermeer

Ongelezen bericht door haagse kakker »

Ook ik zit op sportschool Fitness First, locatie Zuiderpark te Den Haag. Mensen die willen opzeggen zitten nog een jaar vast aan hun abonnement a 60 euro per maand!!. Andere leden die een contract jaren geleden hebben afgsloten toen FF net in Nederland was, kunnen gelukkig per maand opzeggen.

Verder valt mij deze sportschool de laatste tijd tegen, want er verdwijnen steed meer groepslessen, lessen worden gegeven door ongekwalificeerd personeel, en er mag wel vaker worden schoongemaakt, de douches zijn goor.

Misschien kan Radar eens een onderwerp doen over sportscholen. 60 euro per maand is een flink bedrag, en deze prijs is hoog voor wat je krijgt!!

mennolidster
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2006 22:13

Re: Problemen met fitness first zoetermeer

Ongelezen bericht door mennolidster »

ook mijn vrouw en ik zijn helaas lid van deze sportschool tegen ons beide is nooit gezegt dat er ipv een jaar lidmaatschap een maand lidmaatschap bestond hierdoor zitten we er een jaar aan vast we zijn pas verhuisd en fitness first is nu 40 km verderop maar ja wij moesten verhuizen en dat is hun probleem niet er zit een sportschool hier in het dorp dus ik heb netjes gevraagd of ik alles kon stoppen nee was het antwoord.
ik was ook lid van meerdere dingen in bergen op zoom en dit was ook op jaarbasis contract echter heb ik deze zonder moeite kunnen beeidigen en dat het niet tegen ons verteld was vond de medewerkster heel vervelend maarja regels zijn regels je kan naar mijn mening maar op 1 manier zorgen dat het gestopt wordt en dat is ff iemand neerhoeken want dan wordt je weggestuurd staat in het regelement maar zo zit ik niet in elkaar gelukkig :P ik ben er klaar mee met die gasten ik ga morgen ff bellen met het hoofdkantoor :evil:

kim lee
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2007 12:38

Re: Problemen met fitness first zoetermeer

Ongelezen bericht door kim lee »

Hallo,

een aantal tips voordat je lid word bij fitness first of een andere club. Laat je goed informeren en VRAAG naar de voorwaarden voor het opzeggen van het abonnement. Teken niets voordat je alle informatie duidelijk hebt. Op de achterkant van je inschrijfformulier staan *de kleine lettertjes* neem deze altijd even door anders weet je niet waarvoor je nu eigenlijk tekent. In deze kleine lettertjes staat dus ook precies hoe je op kunt zeggen. Verder is het afhankelijk van je abonnement of je per maand op kunt zeggen of dat je er een heel jaar aanvast zit. Een jaar abonnement is goedkoper per maand maar daar zit je een jaar aanvast. Na een jaar moet je dit abonnement een kalendermaand tevoren opzeggen anders word het stilzwijgend verlengd, dat staat ook in die kleine lettertjes! Een maand abonnement is duurder daar zit je de eerste 3 mnd aanvast daarna kun je per maand opzeggen, dit ook weer een kalendermaand tevoren.
Er zijn wel uitzonderingen bv medische waarmee het ab. eerder beindigd kan worden.
Ik hoop dat dit wat opheldering geeft, kortom lezen, het staat er echt, en vragen!!!
Succes want ja het kost je anders veel geld!

marloes-elisabeth
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 nov 2007 00:27

Re: Problemen met fitness first zoetermeer

Ongelezen bericht door marloes-elisabeth »

Ik heb paar maanden geleden mijn telefoon nummer achter gelaten op een internetformulier van fitness first.
Eerste telefoontje was wel ok, veel vragen werden gesteld en de prijs was lastig aan te geven zeiden ze, ik moest maar langs komen.
Nadat ik een afspraak maakte verliep het einde van gesprek ineens heel raar. Wat ik voor werk deed en waar? Had ik een vriendje? Wat ik die avond zou doen? Ik heb meteen gezegd 'weet je ik heb hier toch niet zo'n zin in, laat die afspraak maar zitten'.
Meteen opgehangen.
Sindsdien word ik bijna 1x per 10 dagen gebeld door deze "anthony".
(altijd van prive nummer natuurlijjk)
Dus maar een telefoontje naar zijn supervisor dan want het werd me te veel! Die vond mijn reactie maar raar....
Dus ik sport voorlopig nog even thuis tot ik de juiste sportschool heb gevonden in Amsterdam...
Iemand tips?

Gesloten