LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hetnet, 10 euro korting per maand.....

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
adrin
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:41

hetnet, 10 euro korting per maand.....

Ongelezen bericht door adrin »

In eerste kwartaal 2006 een abonnement afgesloten bij hetnet volgens de aanbieding eerste 6 maanden 9.95 i.p.v. 19.95 euro. Volgens de standaardantwoorden die door hetnet worden toegezonden als een probleem per e-mail wordt aangeboden, wordt de terugbetaling van het teveel aan KPN betaalde bedrag van 19.95, namelijk 10 euro per maand, uiterlijk 3 facturen later teruggestort. Inmiddels ben ik langer dan een half jaar aangesloten en heb nog geen cent van deze korting ontvangen.

De korting voor het modem duurde in het begin ook enige tijd, langer dan voorgespiegeld was. Vanaf het begin wordt geschermd het volgende antwoord:

Wij begrijpen het probleem en wij werken er hard aan dit probleem op te lossen. Wij zijn overgegaan naar een nieuw facturatiesysteem en wij kunnen u op dit moment geen kosten crediteren. De gemaakte kosten worden binnenkort gecrediteerd en wij verzoeken u dan ook vriendelijk nog even geduld te hebben.

Een heel merkwaardig argument, zeker indien dit na een half jaar nog steeds zou gelden. Je zou gaan denken dat iemand prive enorme renteinkomsten aan het incasseren is.

Ik begrijp ook niet dat KPN hieraan meewerkt, wat zeg ik, hetnet is van kpn. Aan de ene kant incasseren ze 2 maanden vooruit, aan de andere kant verzuimen ze de korting uit te keren.
Het laten terugstorten van de bedragen die onder het kopje kpn moeten worden voldaan om het saldo van de schuld die hetnet (ook kpn) bij mij heeft, te compenseren, zal de kpn waarschijnlijk aanzetten tot het blokkeren van al mijn diensten bij de kpn, dus dat is nu geen oplossing.

Gevolg is dat ik me gemangeld voel. Onheus bejegend. Angst dat ik wel naar dat geld kan fluiten. Er wordt misbruik gemaakt van de machtspositie van het grote bedrijf ten opzichte van de kleine burger.
Ik ben helemaal niet ontevreden over mijn ADSL-verbinding, maar de manier waarop ik ben en word behandeld, zorgen er wel voor dat ik komend jaar niet via hetnet adsl zal blijven gebruiken.

Zoals ik op dit forum heb gelezen, zal het niet gemakkelijk zijn om dit abonnement te stoppen 1 jaar na ingebruikname. Waarschijnlijk is de enige manier om verdere ellende te beperken, tegelijkertijd ook de andere kpn-diensten, zoals telefoon en tv te stoppen. Dan kun je tenminste altijd je geld laten storneren. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een rechter hetnet in het gelijk zou stellen, maar om zelf een rechter in te schakelen om 60 euro terug te krijgen lijkt me niet rendabel.

Ik kan alleen mensen adviseren om niet voor de schijnbaar aantrekkelijke aanbieding van adsl of voor wat voor dienst van hetnet dan ook te gaan.





:(

bia68
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2006 15:52

Re: hetnet, 10 euro korting per maand.....

Ongelezen bericht door bia68 »

ook ik heb al vanaf februari ADSL van Het Net en zit nog steeds op 60 euro te wachten.
De mededeling dat ze een nieuw facturatiesysteem hebben heb ik al meerdere malen te horen gekregen en gelezen.
maar nu komt het: ik kreeg van de week een iris kadobon twv 20 euro voor het ongemak!!!!!!!! ben benieuwd of ik nou die 60 euro nog terug krijg ofdat dat er 40 worden nu.
gewoon belachelijk voor woorden.
Sinds ik ook adsl ven het net heb kan ik ook niet meer op Markplaats.nl. Maar denk maar niet dat ze je kunnen helpen.
Tis gewoon kl...... met Het Net :evil:

103720
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2006 20:11

Re: hetnet, 10 euro korting per maand.....

Ongelezen bericht door 103720 »

Ook ik ben al maanden bezig om die 60 Euro terug te krijgen. Het enige wat ik krijg te horen is dat het niet mogelijk is i.v.m. een storing aan het facturatiesysteem. Dat is hun probleem, maar ze maken er nu al maanden mijn probleem van. En maar lekker rente trekken van al dat geld, en als je de helpdesk moet bellen betaal je ook nog eens 0.45 Euro per minuut. Ik had van Het Net toch wel een betere service verwacht. Als we binnen het bedrijf waar ik werk zo met onze klanten omgaan zijn we binnen 1 maand failliet. Ik begreep ook dat er heel veel mensen met dit probleem kampen dus wat dat betreft zou het best eens een onderwerp van een Radar-uitzending mogen worden.

yvonnevk
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2006 10:22

Re: hetnet, 10 euro korting per maand.....

Ongelezen bericht door yvonnevk »

Hier precies hetzelfde. Adsl bij hetnet vanaf februari 2006,. De modemkorting wel (te laat) teruggekregen).

Vandaag toevallig gebeld, nadat ik al 3x gemaild heb.
Kreeg idd dezelfde mededeling als hierboven.

Denk je lekker goedkoop internet te hebben via leuke actie........ NOT!!
Ze zeggen dan, ja mevrouw, u krijgt het echt terug, maar we kunnen niet zeggen wanneer. We hebben een enorme achterstand...........
Hier kun je toch ook niks mee???
Ik baal......
Ik ga ook mijn adsl abo opzeggen, ook mijn vaste huislijn en overstappen op kabel internet. Ik bel toch niet met de huislijn.

Moet wel zeggen dat ik de helpdesk belachelijk duur vind met EUR 0,45 cent per MINUUT...............
Je staat totaal denk toch een minuut of 10 in de wacht, dan een gesprek wat 3 minuten duurt.
Echt belachelijk.

janenjokegijsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2006 10:50

Re: hetnet, 10 euro korting per maand.....

Ongelezen bericht door janenjokegijsen »

Ik heb goede ervaring met hetnet.
2 maanden voordat ik de rekening kreeg van KPN had Hetnet mijn geld al teruggestort, zowel van het modem alswel de maandelijkse korting van 10 euro

Gesloten