LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] projectkeuken nieuwbouw

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
guustlater

projectkeuken nieuwbouw

Ongelezen bericht door guustlater »

bij de aankoop van mijn nieuwbouwwoning wordt standaard een siematic keuken opgeleverd (sc10). de stelpost hiervoor bedraagt € 3000,-, bij niet afname krijg ik € 1950,- retour. Het gaat hierbij om een keuken van 2.80 bij 1.95 meter. Relatief klein dus, met een etna gaskoopplaat, afzuigkap en een kleine koelkast.
Dit vond ik wat karig dus op naar de projectkeukenzaak.

daar een offerte gekregen, waarbij de gedachtengang van de keukenverkoper is: hoe duurder de keuken die ik uitzoek, hoe hoger de korting op de keuken welke ik niet afneem :wink:

Tsja: ik heb "uitgezocht" de sc10(verder geen keuzemogelijkheid) met standaard app (kk, combimagnetron, vaatwasser, gaskookplaat (siemens), afzuiger (itho) Geen poespas, allemaal rdelijk basic. Dit gecombineerd met een kunsstof werkblad.

Na wat onderhandelingen komt de keukenprojectzaak met de volgende prijsopgave (niet gespecificeerd): kostprijs keuken € 14.100, retourbedrag voor de keuken welke ik niet afneem € 6293,-, derhalve bijbetalen € 7700,- . Daarenboven wordt nog een indicatieprijs afgegeven voor installatiewijzingen van € 1200,-. Derhalve bij elkaar zo'n € 9000,-.

Nu mijn vragen aan de geachte leden van dit forum (consumenten en keukenwizards als ik het goed begrijp :lol: )

Hoe voordelig is in het in het algemeen om bij een nieuwbouwproject in zee te gaan met de projectkeukenzaak. Mijn ervaring is dat ik door de aannemer toch behoorlijk wordt gepusht bij de projectkeukenzaak af te nemen en zo niet wordt alles standaard afgetopt, nergens is het zo goedkoop blabla bla

Hoe redelijk is de offerte welke mij is voorgehouden. En hoe verhoudt zich de teruggaveprijs van de keuken welke ik niet afneem tot de gebruikelijk korting (Ik lees in dat kader op dit forum veel over bruto en netto prijzen)

Hoe zijn de ervaringen van consumenten die niet hebben afgenomen bij een projectkeukenzaak maar gewoon op zoek zijn gegaan naar een goede keukenzaak zonder rekenkundige capriolen.

Ik zou jullie reactie bijzonder op prijs stellen

16again

Re: projectkeuken nieuwbouw

Ongelezen bericht door 16again »

de stelpost hiervoor bedraagt € 3000,-, bij niet afname krijg ik € 1950,- retour.
retourbedrag voor de keuken welke ik niet afneem € 6293,-,
Die 2 zaken kan ik niet met elkaar rijmen.

Niet afnemen van de keuken bij de aannemer kost je circa 1000,- euro.
probeer eens verder te shoppen met als budget 8000,-

sarto

Re: projectkeuken nieuwbouw

Ongelezen bericht door sarto »

bij niet afname krijg ik € 1950,- retour.
bijbetalen € 7700,- . Daarenboven wordt nog een indicatieprijs afgegeven voor installatiewijzingen van € 1200,-. Derhalve bij elkaar zo'n € 9000,-.
Volgens mij moet je gaan shoppen met € 10.850,- inclusief montage en meerwerk. Alles wat minder kost is een betere deal dan bij de projectleverancier.

Gesloten