Dit vond ik wat karig dus op naar de projectkeukenzaak.
daar een offerte gekregen, waarbij de gedachtengang van de keukenverkoper is: hoe duurder de keuken die ik uitzoek, hoe hoger de korting op de keuken welke ik niet afneem
Tsja: ik heb "uitgezocht" de sc10(verder geen keuzemogelijkheid) met standaard app (kk, combimagnetron, vaatwasser, gaskookplaat (siemens), afzuiger (itho) Geen poespas, allemaal rdelijk basic. Dit gecombineerd met een kunsstof werkblad.
Na wat onderhandelingen komt de keukenprojectzaak met de volgende prijsopgave (niet gespecificeerd): kostprijs keuken € 14.100, retourbedrag voor de keuken welke ik niet afneem € 6293,-, derhalve bijbetalen € 7700,- . Daarenboven wordt nog een indicatieprijs afgegeven voor installatiewijzingen van € 1200,-. Derhalve bij elkaar zo'n € 9000,-.
Nu mijn vragen aan de geachte leden van dit forum (consumenten en keukenwizards als ik het goed begrijp
Hoe voordelig is in het in het algemeen om bij een nieuwbouwproject in zee te gaan met de projectkeukenzaak. Mijn ervaring is dat ik door de aannemer toch behoorlijk wordt gepusht bij de projectkeukenzaak af te nemen en zo niet wordt alles standaard afgetopt, nergens is het zo goedkoop blabla bla
Hoe redelijk is de offerte welke mij is voorgehouden. En hoe verhoudt zich de teruggaveprijs van de keuken welke ik niet afneem tot de gebruikelijk korting (Ik lees in dat kader op dit forum veel over bruto en netto prijzen)
Hoe zijn de ervaringen van consumenten die niet hebben afgenomen bij een projectkeukenzaak maar gewoon op zoek zijn gegaan naar een goede keukenzaak zonder rekenkundige capriolen.
Ik zou jullie reactie bijzonder op prijs stellen