Ik ben vandaag 47 minuten bezig geweest om voor de organisatie waar ik voor werk telefonisch er achter te komen wat het kost om een bestelbus voor goederen voor een week te huren. Ik heb nog steeds geen antwoord.
Het avontuur begint bij hun 0800 nummer. Uiteraard begint het daar met een telefonisch menu. Na de taalkeuze volgt de keuze: kies 1 voor personenauto's en kies 2 voor bestelauto’s. Ik kies dus 2. Dan mag ik kiezen voor een kantoor in de regio vanwaar ik bel (Den Haag) of optie 2: een ander filiaal. Wanneer ik 1 (dus locatie Den Haag kies) krijg ik een man aan de lijn die stelt geen prijsinformatie te kunnen geven over busjes, want deze verhuurt de betreffende locatie niet. Hij voelt zich niet verantwoordelijk voor andere AVIS filialen, dus zoek het maar zelf uit.
Dus ik bel opnieuw en kies voor optie 2, wat mij weer in het hoofdmenu brengt die enkel naar filiaal Den Haag zal doorverbinden. Op dit nummer schiet ik dus niets op.
Tijdens het meermaal bellen van hun 0800 nummer ben ik ook bij filiaal Emmen gekomen. Dit filiaal voelt zich helemaal niet verantwoordelijk, heeft geen begrip dat ik op dat moment al voor 30 minuten enkel prijsinformatie wil, gaat mij die informatie niet geven en gooit de telefoon erop.
Ik heb vervolgens het hoofdkantoor gebeld. Zij hebben mij doorverbonden met het 0900 nummer, wat een kantoor in Barcelona is. Mij werd gegarandeerd dat ik daar mij prijsinformatie kan krijgen.
Inmiddels zit ik op de 45 minuten en krijg in Barcelona een man aan de lijn die geen prijsinformatie kan geven en mij wil doorverbinden met filiaal Den Haag. Een filiaal dat ook geen prijsinformatie geeft over busjes. Ik wil terug worden doorverbonden naar het hoofdkantoor, maar wordt doorverbonden naar customer-services, waar ik een bandje krijg dat ze gesloten zijn.
Ik heb weer het hoofdkantoor gebeld, maar kan niet geholpen worden. Ik wordt terug gebeld door klantenservice.
Dus nu (inclusief het schrijven van dit stukje) ben ik een uur verder, weet ik nog steeds niet wat het kost om een week een busje te huren, heb ik mijn particuliere AVIS pas in stukken geknipt, gaat het bedrijf waar ik werk in zee met een ander verhuurbedrijf (voor de goede orde, het gaat in de maand december om het huren van 30 busjes voor langere periodes) en tot slot de waarschuwing aan lezers: Huur geen busjes bij AVIS, want ze weten niet wat dat moet kosten.
Dus AVIS: zorg dat uw belmenu gaat functioneren, ontsla uw personeel in Emmen en Den Haag omdat zij zich enkel verantwoordelijk voelen voor hun eigen filiaal, geef uw medewerkers in Barcelona de informatie die zij zouden moeten hebben, ach, laten we het samenvatten, start een grondige reorganisatie. Dan krijgt u ook makkelijker uw ontslagvergunningen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] AVIS autoverhuur verstrand in chaos en interne laksheid
Re: AVIS autoverhuur verstrand in chaos en interne laksheid
Zonder afbreuk te doen aan je verhaal had ik binnen 3 minuten een prijsopgave voor een Large People Carrier... of vergelijkbaar...... (Autogroep P ) - Op aanvraag
Huurprijs: 706 ,99 EUR
En dat alles via Google
Huurprijs: 706 ,99 EUR
En dat alles via Google
Re: AVIS autoverhuur verstrand in chaos en interne laksheid
Dank voor je reactie. Een large people carrier is echter voor personenvervoer (van meerdere personen). Wat ik zocht is voor goederen vervoer (planken enzo). Voor zover ik kan vinden, staat er geen weekprijs op de site van Avis voor bestelbusjes. Wel dagprijzen voor de diverse segmenten bestelbusjes.
Overigens heb ik bij Diks en Europcar een prijsopgave gevraagd en die in beide gevallen binnen enkele ogenblikken gekregen.
Ter aanvulling op mijn eerste betoog; Customer Service van Avis heeft mij gebeld. Het blijkt dat Avis vrijwel geen bestelwagentjes meer heeft rijden, ondanks dat hun website doet alsof ze een hele vloot hebben klaarstaan. Tevens vond hij het wel grappig dat ik hier mijn relaas voer, waar ik op mijn beurt uit concludeer het hem weinig boeit wanneer de naam van zijn werkgever in negatieve zin ergens gepubliceerd staat. Wel vond hij het allemaal "heel vervelend", wilde voor mij een busje regelen, wat niet lukte (gelukkig, want ik ben inmiddels elders voorzien) en zei als advies mee te nemen dat hun site (nog immer) een hele bestelbusjesvloot presenteert.
Mijn conclusie is dan ook dat de website van Avis aangaande bestelwagens een verkeerd beeld schept, filiaal houders niet op de hoogte zijn van hoe het op de website wordt aangeboden en dus vol onbegrip reageren en het telefoonmenu niet is berekend op het verstrekken van "bestelbusjes informatie". Mijns inziens een positieve eenvoudig door Avis op te volgen conclusie.
Overigens heb ik bij Diks en Europcar een prijsopgave gevraagd en die in beide gevallen binnen enkele ogenblikken gekregen.
Ter aanvulling op mijn eerste betoog; Customer Service van Avis heeft mij gebeld. Het blijkt dat Avis vrijwel geen bestelwagentjes meer heeft rijden, ondanks dat hun website doet alsof ze een hele vloot hebben klaarstaan. Tevens vond hij het wel grappig dat ik hier mijn relaas voer, waar ik op mijn beurt uit concludeer het hem weinig boeit wanneer de naam van zijn werkgever in negatieve zin ergens gepubliceerd staat. Wel vond hij het allemaal "heel vervelend", wilde voor mij een busje regelen, wat niet lukte (gelukkig, want ik ben inmiddels elders voorzien) en zei als advies mee te nemen dat hun site (nog immer) een hele bestelbusjesvloot presenteert.
Mijn conclusie is dan ook dat de website van Avis aangaande bestelwagens een verkeerd beeld schept, filiaal houders niet op de hoogte zijn van hoe het op de website wordt aangeboden en dus vol onbegrip reageren en het telefoonmenu niet is berekend op het verstrekken van "bestelbusjes informatie". Mijns inziens een positieve eenvoudig door Avis op te volgen conclusie.
Re: AVIS autoverhuur verstrand in chaos en interne laksheid
Voor de goede orde, bij deze de URL van de volgens de Avis Customer Service de in feite niet bestaande vloot bestelbusjes van Avis:
http://www.avis.nl/avisonline/nl/avis.n ... 189F_N2_N3
http://www.avis.nl/avisonline/nl/avis.n ... 189F_N2_N3