LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gsm stuk binnen garantietijd
gsm stuk binnen garantietijd
Mijn GSM ging op eens niet meer aan. Hij was 3.5 maanden oud.
Na 7.5 weken weg te zijn geweest kreeg ik te horen dat mijn printplaat stuk was en dat het gebruikers schade was. Door vallen of stoten. In mijn beleving is dat nooit gebeurt. Houdt hier echt de garantie op.
Na 7.5 weken weg te zijn geweest kreeg ik te horen dat mijn printplaat stuk was en dat het gebruikers schade was. Door vallen of stoten. In mijn beleving is dat nooit gebeurt. Houdt hier echt de garantie op.
Re: gsm stuk binnen garantietijd
Vraag of je de stukke GSM terug krijgt, en vraag op je hem door een ander bedrijf mag laten onderzoeken of het stukgaan van de printplaat werkelijk jouw fout is geweest.
Ja dat doe ik ook. Ik laat een second opinion doen bij GSMrepareren.nl
@Dilbert29: Hoe weet jij dat Jolan12 geen recht op garantie heeft? Volgens mij zijn daar niet genoeg feiten van bekend om dat te kunnen bepalen.
Ik meld nu even iets wat ik al vaker heb vermeldt: 90% van de consumenten met problemen zijn geen oplichter
Accepteer dat eens een keer en kom met betere adviezen of reageer niet
@Jolan12: Helaas kun je niet (of heel moeilijk) bewijzen dat bedrijf A (daar waar je toestel 7,5 week geweest is) in de tussentijd je toestel heeft laten vallen. Ik ben benieuwd naar de second opnion.
Nogmaals aan Dilbert29: Ik besef ook heel goed dat 90% van de winkeliers geen oplichters zijn.
Ik meld nu even iets wat ik al vaker heb vermeldt: 90% van de consumenten met problemen zijn geen oplichter
@Jolan12: Helaas kun je niet (of heel moeilijk) bewijzen dat bedrijf A (daar waar je toestel 7,5 week geweest is) in de tussentijd je toestel heeft laten vallen. Ik ben benieuwd naar de second opnion.
Nogmaals aan Dilbert29: Ik besef ook heel goed dat 90% van de winkeliers geen oplichters zijn.
Laatst gewijzigd door pvd op 19 okt 2006 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Je hoort het van me. Ik ben benieuwd hoe lang dat weer gaat duren.
Volgens mij is het net andersom, 90 % van de consuemten is wel een oplichter op dit gebied. Mobieltje valt of wordt nat door regen, zweet of wat dan ook en "nee hoor ik weet van niets en de maatschappij probeert mij op te lichten"90% van de consumenten met problemen zijn geen oplichter
Ga toch gauw heen.....
Nu moet je eerlijke consumenten niet gaan vergelijken met bepaalde type studenten.Dilbert29,
Volgens mij is het net andersom, 90 % van de consuemten is wel een oplichter op dit gebied.
Ik weet van me zelf wel of het gevallen is of niet. Ik ben geen tiener of student maar een vrouw van 57 jaar. En ga ik zorgvuldig met mijn spullen om. Als ik weet dat het gevallen of gestoten is dan zou ik hier niet zo moeilijk over doen. Dan is het eigen schuld. Maar dit voelt voor mij dat ik belazerd ben. Zodoende een second opinion. Zijn er misschien
nog meer mensen die zo iets meegemaakt hebben bij Bel compagny.
Toen ik de telefoon op ging halen kreeg ik het idee dat zoiets veel voorkomt. Mevr Wij kunnen u niet verder helpen. Tot ziens.
nog meer mensen die zo iets meegemaakt hebben bij Bel compagny.
Toen ik de telefoon op ging halen kreeg ik het idee dat zoiets veel voorkomt. Mevr Wij kunnen u niet verder helpen. Tot ziens.
Oh, het gebeurt zeker vaker dat toestellen niet meer onder garantie worden gerepareerd. Dat is nagenoeg altijd terecht. En Dilbert heeft een punt, in zoverre dat een deel van de mensen die stampij trapt daadwerkelijk de kluit probeert te belazeren. Een ander deel weet gewoon echt niet wat er gebeurt is en/of beseft niet hoe kwestbaar mobiele telefoons kunnen zijn. In een heel klein deel van de gevallen (maar dan ook echt een heel klein deel) is de diagnose dubieus; het gaat hier dan om fouten.
Net als mijn stelling dat 90% van de consumenten geen oplichters zijn geldt dit natuurlijk ook voor de winkelier.
Ik ben een consument en ik verwacht van een mobieltje het volgende:
- dat ik ermee kan bellen
- dat ik ermee gebeld kan worden
- dat ik ermee kan sms-en
- dat ik sms-jes kan ontvangen
- dat hij tegen mijn zweetoren kan (normaal gebruik)
- dat hij tegen mijn zweethanden en zweetvingers kan (normaal gebruik)
- dat hij geen valschade oploopt als ik hem niet laat vallen cq nergens tegen aan stoot
Volgens Dilbert mag ik bovenstaande punten helemaal niet verwachten van een mobiele telefoon!!!!! Te zot voor woorden!
Wat verwacht ik ook van een mobiele telefoon:
- dat hij (zeer waarschijnlijk) kapot gaat als ik hem op mijn parketvloer of plavuizen laat vallen.
- dat hij kapot gaat als ik ermee ga zwemmen
- dat hij kapot gaat als ik hem in de wc-pot laat vallen.
- dat hij kapot gaat als ik hem in de sloot gooi
Maar dit lijkt mij nogal logisch
pvd
Ik ben een consument en ik verwacht van een mobieltje het volgende:
- dat ik ermee kan bellen
- dat ik ermee gebeld kan worden
- dat ik ermee kan sms-en
- dat ik sms-jes kan ontvangen
- dat hij tegen mijn zweetoren kan (normaal gebruik)
- dat hij tegen mijn zweethanden en zweetvingers kan (normaal gebruik)
- dat hij geen valschade oploopt als ik hem niet laat vallen cq nergens tegen aan stoot
Volgens Dilbert mag ik bovenstaande punten helemaal niet verwachten van een mobiele telefoon!!!!! Te zot voor woorden!
Wat verwacht ik ook van een mobiele telefoon:
- dat hij (zeer waarschijnlijk) kapot gaat als ik hem op mijn parketvloer of plavuizen laat vallen.
- dat hij kapot gaat als ik ermee ga zwemmen
- dat hij kapot gaat als ik hem in de wc-pot laat vallen.
- dat hij kapot gaat als ik hem in de sloot gooi
Maar dit lijkt mij nogal logisch
pvd
@pvd: je hebt gelijk, maar wat wel eens gebeurt is dat een telefoon bijvoorbeeld in een tas zit die ergens tegenaan klapt op half geplet wordt. De eigenaar heeft dat vaak niet in de gaten of denkt er niet aan dat de telefoon daar wel eens problemen van zou kunnen ondervinden. Vervolgens gaan die mensen wel stampij trappen of de term 'oplichters' op internet knallen. 'Mijn toestel is niet gevallen / gestoten' terwijl dat wel gebeurt is maar ze het gewoon simpelweg niet in de gaten hadden. Regen is ook altijd een leuke. Mensen bellen in de regen (niet beseffende dat dat niet kan) of hebben hun toestel in een jas zitten die niet waterdicht is, enzovoorts.
My point being: veel mensen hebben gewoon simpelweg niet in de gaten dat ze hun eigen toestel naar de eeuwige belvelden hebben geholpen. Een klein deel van de consumenten weet het wel maar probeert er onderuit te komen. Ik hoop altijd maar dat die groep in de minderheid is .
My point being: veel mensen hebben gewoon simpelweg niet in de gaten dat ze hun eigen toestel naar de eeuwige belvelden hebben geholpen. Een klein deel van de consumenten weet het wel maar probeert er onderuit te komen. Ik hoop altijd maar dat die groep in de minderheid is .
Dat is die 10% die WEL bewust hun telefoon in de sloot gooien en dan net doen of ze nergens wat van weten.
Maar 90 % flest de boel niet met opzet/bewust. Ik kan me inderdaad goed indenken dat mensen er niet altijd bij stilstaan dat in hun tas die ze op de grond gooien het telefoontje nog zit.
Samenvattend:
- Ik verwacht van een telefoon dat hij (waarschijnlijk) stuk gaat als ik de tas waarin hij zit nogal ruw op de grond smijt.
Maar ook dit lijkt mij logisch
pvd
Maar 90 % flest de boel niet met opzet/bewust. Ik kan me inderdaad goed indenken dat mensen er niet altijd bij stilstaan dat in hun tas die ze op de grond gooien het telefoontje nog zit.
Samenvattend:
- Ik verwacht van een telefoon dat hij (waarschijnlijk) stuk gaat als ik de tas waarin hij zit nogal ruw op de grond smijt.
Maar ook dit lijkt mij logisch
pvd
We zijn het eens .