LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Harry de Vries? En dan Pelgrim of SMEG? Amerikaanse koelkast

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
catje1977
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 okt 2006 19:52

Harry de Vries? En dan Pelgrim of SMEG? Amerikaanse koelkast

Ongelezen bericht door catje1977 »

Hoi

Sorry voor deze vele vragen tegelijk maar jullie schijnen me erg deskundig toe. Wij kopen een keuken voor ons nieuwbouwhhuis en hebben al enkele offertes gehad. Dit zijn onze ervaringen tot nu toe:

-zaak 1, Keukenconcurrent. Duur, wel naar onze wens maar heel eind boven budget. Onzettend vervelende verkoopmethode waarbij ze net doen os je deboel bent (u krijgt maar liefst 50% kroting, maar dan moet ik wel mijn manager bellen) VALT DUS AF

-zaak 2, Bruynzeel. Goed en profi geholpen, budget ietsje overschreden, maar daarvoor moeten we wel goedkopere kastjes nemen die niet naar onze zin zijn, omdat die andere niet te betalen zijn voor ons. VALT DUS AF

-zaak 3; Grando. Zeer scherpe offerte en ook redelijk naar onze zin, goed geholpen. Mogelijk

-zaak 4 Harry de Vries, ook zeer scherpe offerte, goed geholpen en zeer goed meegdeacht. Hier hebben ze de kastjes en blad etc precies zoals we willen binnen ons budget, MET Amerikaanse koelkast (wat bij de andere nog meegerekend moest worden, duur)

We zijn erg onder de indruk van de Vries, maar kan er weinig over vinden op deze site. Zijn er mensen die positieve of negatieve ervaringen hebben? Nog niets getekend. Binnenkort wel vervolgafspraak om 3D te bekijken

En, als we dat doen, kunnen we dan beter voor Pelgrim of SMEG kiezen qua apparatuur? (magnetron, 90 cm fornuis met kap, vaatwasser) Ervaringen gewenst.

Iemand ook nog tips over de Amerikaanse Koelkast? Ik weet dat ie los veel goedkoper is, maar dan krijg je nep RVS dingen. Terwijl ik die van Whirlpool wel erg mooi vind. Maar misschien raden jullie zo'n ding uberhaupt af?

Groetjes en iedereen die me wil helpen alvast heel erg bedankt.
Sorry als ik iemand irriteer met deze post, bij voorbaat

Carina

Pfffff

Re: Harry de Vries? En dan Pelgrim of SMEG? Amerikaanse koelkast

Ongelezen bericht door Pfffff »

Mij irriteer je niet hoor Carina . Maar wel de zeer matige merken qua apparatuur die je noemt. zaak 1 en 3 zou ik lekker laten vallen ( maar dat zegt jou gevoel ook al )
Dus, ga eens naar Harry terug en vraag wat de meerprijs gaat worden als je voor deugdelijke apparatuur gaat ( Atag, Siemens, Bosch ) en laat je nu niet wijsmaken dat die genoemde merkjes evengoed zijn .

Amerikaan ? Kuppersbusch en LG zijn betaalbaar en redelijk te noemen.

En anders Atag, Liebheer, maar dan ge al een stuk duurder

Cincindy
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 okt 2006 23:36

Re: Harry de Vries? En dan Pelgrim of SMEG? Amerikaanse koelkast

Ongelezen bericht door Cincindy »

wat raar dat KC constant zo duur is. In hun mooie schreewerige foldertjes doen ze toch altijd voorkomen dat alles zo goedkoop is.
Je zou voor de grap eens echt met zo'n folder naar de winkel moeten gaan en zeggen, doe mij deze keuken maar, exact zoals hij hier staat afgebeeld en omschreven voor het bedrag dat erbij staat.
Ik denk zomaar dat dat een lastige kwestie wordt?

nummer 1
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 okt 2006 22:05

Re: Harry de Vries? En dan Pelgrim of SMEG? Amerikaanse koelkast

Ongelezen bericht door nummer 1 »

mij irriteer je wel indypindi,je kiest 2 zaken uit die al eens eerder in dit forum genoemd zijn,en dan blijf je hangen bij harrie potter???
Kies gewoon nog 2 andere bedrijven uit,neem je bevindingen in t achterhoofd mee,deel ze dan nog eens met ons.....

catje1977
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 okt 2006 19:52

Re: Harry de Vries? En dan Pelgrim of SMEG? Amerikaanse koelkast

Ongelezen bericht door catje1977 »

OK, Pffff bedankt voor de tip. Ik wist niet dat die merken zo slecht waren? Ik heb zelf al jaren pelgrim en dat ging eigenlijk best goed. Maar ik heb nu dan ook een redelijk eenvoudige keuken.

Nummer 1, dit soort reacties was ik dus al bang voor. GEEF ME DAN een reden waarom NIET bij Harry te kopen, want DAT kon ik dus niet vinden in dit forum. Wel genoeg over KC en Grando etc maar daar doe ik alleen maar mededelingen over ter andermans informatie en daar vraag ik niks over. Mijn vraag gaat over Harry de Vires, de keuze tussen pelgrim en SMEG en ervaringen daarmee, en daar staat nog niks over in het forum!
En ik heet geen indypindy. Als jij je zo snel irriteert moet je misschien dit soort posts maar overlsaan, het is een vrij land.

Vandaag nog een bezoekje aan MHK Keukenexpert te brengen, ben benieuwd wat die kunnen doen voor ons

Tot zover bedankt. Ik zal mijn bevindingen nog plaatsen voor mensen die zich er NIET aan irriteren. En tips en ervaringen blijven welkom!

wallybally
Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2006 07:59

Re: Harry de Vries? En dan Pelgrim of SMEG? Amerikaanse koelkast

Ongelezen bericht door wallybally »

Ga ook eens bij je projectkeukenboer kijken en dan een beetje goed onderhandelen.

Verder zou ik ook beter apparatuur nemen.

Denk ook verder dan een bepaald budget. Denk er aan dat je met je keuken een hele lange periode wilt/gaat/moet doen. Denk dus ook aan kwaliteit en niet alleen aan prijs.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Harry de Vries? En dan Pelgrim of SMEG? Amerikaanse koelkast

Ongelezen bericht door joost28 »

Cincindy:

"schreewerige foldertjes"

Dit is de juiste term! :)

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Harry de Vries? En dan Pelgrim of SMEG? Amerikaanse koelkast

Ongelezen bericht door Flipipo »

Tja, over apparatuur gesproken.... we kochten huis met pelgrims spullen! En waarempel, ze werken na 10 jaar allemaal nog steeds 100%.. Vaatwasser, oven/keramisch kookplaat en koelkast! Echt na 10 jaar nog steeds spuer, de keuken zelf helaas wat minder, daarom vervangen we keuken niet gezien apparatuur allemaal nog goed werken. ik weet dat sommigen hier voor status vallen.

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Harry de Vries? En dan Pelgrim of SMEG? Amerikaanse koelkast

Ongelezen bericht door hera »

Ik kocht ook een huis met Pelgrim app. Het huis was 1 jr oud, ik verkocht het bij 4 jaar. Zowel de keramische kookplaat, de vaatwasser en de afzuigkap waren als eens kapot gegaan... voor mij dus geen Pelgrim.

catje1977
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 okt 2006 19:52

Re: Harry de Vries? En dan Pelgrim of SMEG? Amerikaanse koelkast

Ongelezen bericht door catje1977 »

hoi!
we hebben geen projectkeukenboer, want het huis wordt standaard zonder keuken geleverd.
MHK had ook een redelijk dure offerte evenals Kookwereld.
Nu neig ik toch wel naar Harry de Vries. Zou het dan een siematic zijn? Vast niet, want ze verkopen nog meer merken.

Iemand nog een goede reden waarom ik NIET bij Harry de Vries moet kopen? Het lijkt mij een goede zaak, de offerte is scherp.

Je kunt wel zeggen: Kijk verder dan je budget, maar bij een nieuwbouwhuis krijg je veel kosten. Dit budget wat we nu hebben is al 2000 hoger dan ons oude budget dus ik wil er eigenlijk niet overheen gaan (en dat hoeft ook niet getuige Harry de Vires, mits ik het bij SMEG of Pelgrim hou.)

Pelgrim ervaringen zijn dus wisselend, ik hoor niemand over Smeg?

Groetjes
Carina

Gesloten