LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zwaar teleurgesteld in de nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
taxians

zwaar teleurgesteld in de nuon

Ongelezen bericht door taxians »

Ongeveer de derde week van september krijg ik twee keurige heren aan de deur. Eentje laat ze pasje van de nuon zien. Ze beginnen te praten over een vaste stroomprijs bij de nuon. Ze willen graag hun klanten behouden en bieden daar en vaste stroom prijs voor aan.
In eerste instantie vond ik het vreemd dat ze daar voor aan de deur kwamen. Maar ze wisten hun verhaal prima te onderbouwen. Ik wilde met mijn stroom gewoon bij de nuon blijven dus ik zag de ernst niet van alles in. Ze hebben het alleen over stroom gehad. Ze vragen uiteindelijk of mijn gegevens kloppen en ik moest dat dan onderteken.
Ik zeg nog dat ik van de oude stempel ben en dat ik alles wil laten zoals het is stroom bij de nuon en gas bij de eneco. En de heren waren het daar met mij eens. Na 2 weken krijg ik post van de nuon met daarin de brief van de actie stroomprijs. En er was ook een tweede envolop bij en tot mijn grote verbazing was dat een contract voor een actie GASprijs. Ik heb daar dus voor getekend zonder dat die 2 heren daar iets van verteld hebben. Ik heb de nuon gebeld daar ik daar ontzettend kwaad over was. Ik ben dus er gewoon op een smerige ingeluisd. De telefooniste gaf toe dat er veel klachten waren binnen gekomen dat er op deze manier contracten waren afgesloten, en dat de
mensen die aan de deur komen op provisie basis werken. Ze hadden zelfs een kopietje moeten afgeven aan mij, die ik getekend had. Maar dat hebben ze niet gedaan zodat ik niet kan aangeven aan de nuon wie die verkopers waren. Ik heb dus een klacht neergelegd en een annulering voor het gas. Maar helaas hebben ze me al bij de eneco afgemeld. Ik heb weer gebeld met de nuon en ze beloven mij dat het rechtgezet word met eneco. Ik hoop dat dat dus ook gebeurd.
Maar dit ..... geintje heb me geld gekost voor de telefoon en misschien ook nog bij de eneco maar dat is afwachten. Maar alle ergenis die er bij komt vind ik het ergste. Ik had niet verwacht dat mij dit zou overkomen. Maar dit is een goede leer voor mij.
Dus mensen die dit lezen KIJK UIT VOOR MENSEN DIE IETS AAN DE DEUR WILLEN VERKOPEN.

Raytje23

Re: zwaar teleurgesteld in de nuon

Ongelezen bericht door Raytje23 »

Je kunt een contract laten ontbinden als je aantoonbaar kunt maken dat er sprake is van misleiding.

In ieder geval zou ik je klacht onmiddelijk melden bij de DTE!
www.dte.nl

Veel succes

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Mr Ray, heb jij dat zelf ook gedaan ?

tjoektjoek

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Flauw Henri,

natuurlijk is het fout dat het gedaan wordt en ik denk dat dit soort colporteurs op een "banlijst" moeten komen. Helaas geven dit soort colporteurs het bedrijf waarvoor ze zijn ingehuurd een slechte naam. Nuon zelf kan er op dit gebied weinig aan doen, behalve dan de klant te helpen, het "misverstand" op lossen en de betreffende colporteur met een rotschop de laan uit te laten sturen (laten sturen, want zij werken meestal weer via een ander bedrijf en worden ingehuurd door Nuon).

Taxians, ik kan je er verder niet mee helpen, maar wel suc6 met het oplossen :wink:

Gesloten