LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Inbouwapparatuur zelf bestellen?
Inbouwapparatuur zelf bestellen?
Ik heb vorige week een offerte laten maken voor een Keller keuken.
Nou zag ik op de offerte een bedrag van €7800 staan voor de diverse inbouwapparaten. Blijkt na enig zoeken op het internet dat ik dezelfde spullen voor €5000 kan krijgen en dan heb ik de bedragen nog ruim genomen! Dat is een verschil van minimaal €2800!!
Mijn vraag is;
Is het een normale gang van zaken als ik tegen de keukenleverancier zeg dat ik zelf de inbouwapparaten koop en dat zij deze wel mogen monteren? En zullen zij hiermee akkoord gaan?
Alvast bedankt.
Nou zag ik op de offerte een bedrag van €7800 staan voor de diverse inbouwapparaten. Blijkt na enig zoeken op het internet dat ik dezelfde spullen voor €5000 kan krijgen en dan heb ik de bedragen nog ruim genomen! Dat is een verschil van minimaal €2800!!
Mijn vraag is;
Is het een normale gang van zaken als ik tegen de keukenleverancier zeg dat ik zelf de inbouwapparaten koop en dat zij deze wel mogen monteren? En zullen zij hiermee akkoord gaan?
Alvast bedankt.
Re: Inbouwapparatuur zelf bestellen?
koop jij ook eeen flesje moterolie bij de hema en vraagt of de garage je olie daarmee ververst?
Re: Inbouwapparatuur zelf bestellen?
Ja, gewoon doen!!! De meeste keukenboeren besteden hun montages weer uit aan daarin gespecialiseerde bedrijven. M.a.w het zijn gewoon ordinaire dozenschuivers waarvan ze, zoals in jou geval zelf 2800 euro in de pocket stoppen. Laat je ook niet gek maken met hun zwetsverhalen over service. In geval van storing kan je gewoon de technische dienst van Siemens, Bosch, Miele, etc,etc. bellen want de keukenboer doet precies hetzelfde. En als jou keukenboer er niet mee accoord gaat ga je gewoon naar een ander of nog beter naar Duitsland daar doen ze dat maar al te graag.
Re: Inbouwapparatuur zelf bestellen?
ach hou toch op, duitse leveranciers sluiten niet eens aan.
Re: Inbouwapparatuur zelf bestellen?
De keukenboer ook niet!!! Dat doet nl. het gespecialiseerde bedrijf dat ingehuurd wordt en zo'n montage bedrijf kan je zelf ook inhuren. Maar gezien je reactie constateer ik dus dat je het met de rest van mijn stelling wel eens bent.ach hou toch op, duitse leveranciers sluiten niet eens aan.
Re: Inbouwapparatuur zelf bestellen?
Miele verleent geen service binnen de garantieperiode aan een apparaat dat buiten Nederland is gekocht.
Die zelfstandige installateur zal alleen tegen meerprijs aansluiten.
Maar goed, met 2800 euri's ken dat er wel vanaf
Die zelfstandige installateur zal alleen tegen meerprijs aansluiten.
Maar goed, met 2800 euri's ken dat er wel vanaf
Re: Inbouwapparatuur zelf bestellen?
Wat verwacht je? Als je denkt dat er op de inbouwapparatuur veel verdient wordt door een keukenspeciaalzaak, zit je er goed naast. Je wilt dus voor een dubbeltje op de 1e rij. Vraag of ze de apparatuur ook bij het internetbedrijf kunnen monteren. Ik dacht het niet....
Als je denkt dat de service verleent wordt door het betreffende merk heb je het mis. Service moet verlopen via de leverancier, de zaak waar die is aangeschaft dus. Ik durf te wedden dat je je advies ook niet hebt van de internet zaak????
Als je denkt dat de service verleent wordt door het betreffende merk heb je het mis. Service moet verlopen via de leverancier, de zaak waar die is aangeschaft dus. Ik durf te wedden dat je je advies ook niet hebt van de internet zaak????
Re: Inbouwapparatuur zelf bestellen?
Daar heb je weer zo'n bijdehandje. Ga aub. ergens anders proberen de consument onwaarheden te vertellen. Misschien dat je verstand van keukens hebt (zonder apparaten dan) maar lezen is niet je sterkste zijde maar ik zal het nog een keer voor je herhalen "Laat je ook niet gek maken met hun zwetsverhalen over service. In geval van storing kan je gewoon de technische dienst van Siemens, Bosch, Miele, etc,etc. bellen want de keukenboer doet precies hetzelfde". Probeer het maar eens een keer en je zal merken dat de fabrikant je storing gewoon in behandeling neemt.Als je denkt dat de service verleent wordt door het betreffende merk heb je het mis. Service moet verlopen via de leverancier, de zaak waar die is aangeschaft dus.
Re: Inbouwapparatuur zelf bestellen?
Prima als in de praktijk de klachten op deze manier zonder tussenkomst van de keukenwinkel worden opgelost.In geval van storing kan je gewoon de technische dienst van Siemens, Bosch, Miele, etc,etc. bellen
In theorie bestaat ook de mogelijkheid dat de klant er niet rechtstreeks uit komt met de technische dienst van de fabrikant, en dan blijft de keukenwinkel als verkopende partij weldegelijk verantwoordelijk voor garantieplicht.
Re: Inbouwapparatuur zelf bestellen?
Een keuken is een maatwerk. De geleverde apparatuur is een onderdeel van het eindprodukt. Een keukenleverancier neemt de verantwoording op zich dat alles past en goed functioneert.
Wanneer een klant zelf onderdelen voor de keuken gaat bestellen om voordeliger uit te zijn staat daar tegenover dat die klant ook verantwoording moet nemen, dat is de prijs die moet worden betaald!
Even een paar voorbeelden waar het FOUT kan gaan;
- wat gebeurd er wanneer er tussentijds maat of type wijzigingen zijn in de appartuur?
- wat gebeurd er als de klant een verkeerd typenummer doorgeeft en een granieten werkblad met de verkeerde sparing wordt geleverd?
-wie gaat er een installatietekening maken voor de klant die zijn apparatuur zelf elders koopt?
- wie draait er op voor extra montagekosten wanneer de apparatuur beschadigd uit de doos komt?
- wie is er verantwoordelijk voor foutieve montage?
- wie gaat de klant adviseren voor goede aansluiting afzuigkap?, diameter?, juiste afvoer ...? moet bij inmeten wel even naar gekeken worden!
- kan een eilandschouw zomaar aan het plafond worden gemonteerd?
- etc. etc. kan nog wel even doorgaan als het moet.
De keukenspecialist houdt bij het bestellen van een keuken rekening met veel zaken m.b.t. de uiteindelijke inbouwappartuur, denk aan ontluchting induktiekookplaat bij greeploze keukens in de keellijst, ontluchting koelen/vriezen, inbouwdiepte kookplaten ivm onderliggende laden of boven bijvoorbeeld een carousselkast, hoogtemaatvoering vaatwasser etc. etc.
De klant is vrij om te kopen waar hij wel, al wil een klant alle onderdelen van zijn nieuwe keuken ergens anders bestellen, veel succes een een hele lage prijs gegund.
Klanten moeten kiezen, alles heeft zijn prijs.
Uiteindelijke moeten wij, de keukenspecialisten ook gaan kiezen en dat gebeurd op dit moment nog maar veel te weinig.
Collega keukenmensen, koopt u klant elders appartuur:
- kies dat je de inbouwappartuur niet monteert
- kies dat je geen installatietekening maakt
- kies dat de klant voor verder advies over bijvoorbeeld montage en informatie over installatievoorbereiding etc. bij de internetwinkel moet zijn.
Wil je uit serviceoverweging naar je klant bepaalde zaken wel doen, reken dan bijvoorbeeld 250 euro voor een installatietekening.
Het lijkt zo simpel, een keuken in een comlpex produkt waar snel iets over het hoofd wordt gezien, fouten liggen altijd op de loer. Mag een keukenspecialist die alles voor een klant regelt ook iets meer verdienen dan een echte dozenschuiver! (internetaanbieders).
Wanneer een klant zelf onderdelen voor de keuken gaat bestellen om voordeliger uit te zijn staat daar tegenover dat die klant ook verantwoording moet nemen, dat is de prijs die moet worden betaald!
Even een paar voorbeelden waar het FOUT kan gaan;
- wat gebeurd er wanneer er tussentijds maat of type wijzigingen zijn in de appartuur?
- wat gebeurd er als de klant een verkeerd typenummer doorgeeft en een granieten werkblad met de verkeerde sparing wordt geleverd?
-wie gaat er een installatietekening maken voor de klant die zijn apparatuur zelf elders koopt?
- wie draait er op voor extra montagekosten wanneer de apparatuur beschadigd uit de doos komt?
- wie is er verantwoordelijk voor foutieve montage?
- wie gaat de klant adviseren voor goede aansluiting afzuigkap?, diameter?, juiste afvoer ...? moet bij inmeten wel even naar gekeken worden!
- kan een eilandschouw zomaar aan het plafond worden gemonteerd?
- etc. etc. kan nog wel even doorgaan als het moet.
De keukenspecialist houdt bij het bestellen van een keuken rekening met veel zaken m.b.t. de uiteindelijke inbouwappartuur, denk aan ontluchting induktiekookplaat bij greeploze keukens in de keellijst, ontluchting koelen/vriezen, inbouwdiepte kookplaten ivm onderliggende laden of boven bijvoorbeeld een carousselkast, hoogtemaatvoering vaatwasser etc. etc.
De klant is vrij om te kopen waar hij wel, al wil een klant alle onderdelen van zijn nieuwe keuken ergens anders bestellen, veel succes een een hele lage prijs gegund.
Klanten moeten kiezen, alles heeft zijn prijs.
Uiteindelijke moeten wij, de keukenspecialisten ook gaan kiezen en dat gebeurd op dit moment nog maar veel te weinig.
Collega keukenmensen, koopt u klant elders appartuur:
- kies dat je de inbouwappartuur niet monteert
- kies dat je geen installatietekening maakt
- kies dat de klant voor verder advies over bijvoorbeeld montage en informatie over installatievoorbereiding etc. bij de internetwinkel moet zijn.
Wil je uit serviceoverweging naar je klant bepaalde zaken wel doen, reken dan bijvoorbeeld 250 euro voor een installatietekening.
Het lijkt zo simpel, een keuken in een comlpex produkt waar snel iets over het hoofd wordt gezien, fouten liggen altijd op de loer. Mag een keukenspecialist die alles voor een klant regelt ook iets meer verdienen dan een echte dozenschuiver! (internetaanbieders).
Re: Inbouwapparatuur zelf bestellen?
Ik kan mij in bovenstaande verhaal goed vinden. Ik denk ook niet dat je makkelijk aan een monteur zult komen. Die wensen zich terecht ! niet te branden aan app. die de klant elders heeft gekocht.
De garantie zal het probleem niet zijn. de aansprakelijkheid wel.
Is btw die € 2800 verschil niet veroorzaakt doordat de leverancier de adviesprijzen heeft vermeld?
Nu snap je meteen waarom veel zaken geen volledig opgemaakt offertes meegeven. Het maakt het zakendoen wel heel erg lastig. En he ze zijn een (commerciele) winkel, niet het leger des heils of de kringloop. Dus geef ze eens ongelijk.[/i]
De garantie zal het probleem niet zijn. de aansprakelijkheid wel.
Is btw die € 2800 verschil niet veroorzaakt doordat de leverancier de adviesprijzen heeft vermeld?
Nu snap je meteen waarom veel zaken geen volledig opgemaakt offertes meegeven. Het maakt het zakendoen wel heel erg lastig. En he ze zijn een (commerciele) winkel, niet het leger des heils of de kringloop. Dus geef ze eens ongelijk.[/i]
Re: Inbouwapparatuur zelf bestellen?
Ik heb gisteren apparatuur via het internet gekocht!
Het scheelt gewoon teveel. Mijn man kan aardig wat met z'n handen dus de installatie moet ook gewoon lukken.
De keukenwinkel vind het ook helemaal niet raar als je al het apparatuur ergens anders weghaald. Wij hadden bijvoorbeeld al een showroommodel combimagnetron via een tweedehands webwinkel gekocht. Nou prima, was geen probleem.
Tegenwoordig zitten we allemaal op de centen. Alles wordt duurder. Dus waarom niet 'ns kritisch kijken naar het aan te schaffen apparatuur.
Ik zou zeggen koop je apparatuur scherp in. Maar vind je het prettiger als je een persoonlijk aanspreekpunt hebt en de montage/installatie wordt verzorgt, dan is de keukenwinkel de aangewezen winkel. Succes met je keuze!
Het scheelt gewoon teveel. Mijn man kan aardig wat met z'n handen dus de installatie moet ook gewoon lukken.
De keukenwinkel vind het ook helemaal niet raar als je al het apparatuur ergens anders weghaald. Wij hadden bijvoorbeeld al een showroommodel combimagnetron via een tweedehands webwinkel gekocht. Nou prima, was geen probleem.
Tegenwoordig zitten we allemaal op de centen. Alles wordt duurder. Dus waarom niet 'ns kritisch kijken naar het aan te schaffen apparatuur.
Ik zou zeggen koop je apparatuur scherp in. Maar vind je het prettiger als je een persoonlijk aanspreekpunt hebt en de montage/installatie wordt verzorgt, dan is de keukenwinkel de aangewezen winkel. Succes met je keuze!
Re: Inbouwapparatuur zelf bestellen?
Lipmans, in een eerder topic schreef je op 24 augustus dat je een keuken inclusief apparatuur hebt aangeschaft. De apparatuur omschreef je als:
Het lijkt mij toch dat de keukenzaak in dit geval beter met de prijs van de internetzaak mee kan gaan. Dan verdient hij nog iets, dat is beter dan het gehele orderbedrag te zien zakken.
En je hebt dan waarschijnlijk ook gekozen voor andere apparatuur, want het zal niet gemakkelijk zijn Atag en Pelgrim goedkoper op internet tegen te komen dan bij de dealer.
Hoe zit dat nu? Heb je de apparatuur bij de keukenleverancier geannuleerd? En die had daar geen problemen mee (lijkt me sterk)?Het ging om een atag glas-gas-kookplaat. Pelgrim koelkast (een grote), een pelgrim schouwkap met randafzuiging. Een combimagnetron hebben we zelf nog.
Het lijkt mij toch dat de keukenzaak in dit geval beter met de prijs van de internetzaak mee kan gaan. Dan verdient hij nog iets, dat is beter dan het gehele orderbedrag te zien zakken.
En je hebt dan waarschijnlijk ook gekozen voor andere apparatuur, want het zal niet gemakkelijk zijn Atag en Pelgrim goedkoper op internet tegen te komen dan bij de dealer.
Re: Inbouwapparatuur zelf bestellen?
Hoi,
nee we hadden nog geen apparatuur gekocht toen. Dat was een offerte. Die inbouw combimagnetron die hadden we al wel. Ik kon de drie apparaten (van atag en pelgrim) kopen via de internetwinkel voor een hele goede prijs. Inderdaad die merken zijn straks niet zo goedkoop meer te krijgen dus heb ik ze nu al besteld. Een nieuwe keuken volgt nog maar dat zal nog voor het einde van dit jaar gaan lukken. Dus zijn wij nu al blij!
nee we hadden nog geen apparatuur gekocht toen. Dat was een offerte. Die inbouw combimagnetron die hadden we al wel. Ik kon de drie apparaten (van atag en pelgrim) kopen via de internetwinkel voor een hele goede prijs. Inderdaad die merken zijn straks niet zo goedkoop meer te krijgen dus heb ik ze nu al besteld. Een nieuwe keuken volgt nog maar dat zal nog voor het einde van dit jaar gaan lukken. Dus zijn wij nu al blij!
Re: Inbouwapparatuur zelf bestellen?
Showroom model via een 2de hands webwinkel.
Leg me dat eens uit
Een showroommodel kan gewoon via de reguliere manier als nieuw worden verkocht met korting.
Dus in mijn opinie heeft u geen showroom model maar gewoon gebruikte spullen gekocht.
Correct me if i`m wrong
Leg me dat eens uit
Een showroommodel kan gewoon via de reguliere manier als nieuw worden verkocht met korting.
Dus in mijn opinie heeft u geen showroom model maar gewoon gebruikte spullen gekocht.
Correct me if i`m wrong
Re: Inbouwapparatuur zelf bestellen?
Hoi,
ja het was toch echt een showroommodel.
De keukenzaak hield op met bestaan. Maar deze apparatuur was al besteld voor een nog te plaatsen schowroomkeuken. Dat ging niet door en dus te koop op *****plaats. De eigenaar v/d keukenzaak was overleden, vandaar.
ja het was toch echt een showroommodel.
De keukenzaak hield op met bestaan. Maar deze apparatuur was al besteld voor een nog te plaatsen schowroomkeuken. Dat ging niet door en dus te koop op *****plaats. De eigenaar v/d keukenzaak was overleden, vandaar.
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 11 okt 2006 07:59
Re: Inbouwapparatuur zelf bestellen?
Wat ik mij nu af vraag is wat er met je "korting" op je keuken gebeurd die je op de offerte had staan. Moet je voor de gein nog eens opvragen. Dezelfde keuken, maar dan zonder apparatuur. Ik ben benieuwd of die nu naar benee gaat, waardoor het gat van € 2.800 een stuk kleiner zal worden.
Re: Inbouwapparatuur zelf bestellen?
Er zitten wel redelijk marges op apparatuur.
Consumenten worden ook lekker gemaakt met
"koop 4 apparaten van 1 merk, en u krijgt 5 jaar garantie"
Voor de keukenleverancier betekend dit
"Zorg ervoor dat je 4 apparaten van hetzelfde merk aan een klant verkoopt, want dan krijg je de 4 apparaten voor de prijs van 3"
Consumenten worden ook lekker gemaakt met
"koop 4 apparaten van 1 merk, en u krijgt 5 jaar garantie"
Voor de keukenleverancier betekend dit
"Zorg ervoor dat je 4 apparaten van hetzelfde merk aan een klant verkoopt, want dan krijg je de 4 apparaten voor de prijs van 3"
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 11 okt 2006 00:22
Re: Inbouwapparatuur zelf bestellen?
Fijn een verkoper uren aan zijn kop zeuren met je mekkerende kinderen op de achtergrond, die overigens in een paar minuten tijd de hele winkel slopen, en dan vertellen dat je lekker op internet apparatuur gaat shoppen....?
Denk toch eens na mensen... dit durf je toch niet eens aan een ander voor te leggen man!
Denk toch eens na mensen... dit durf je toch niet eens aan een ander voor te leggen man!