LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Corendon vliegvakanties
Re: Corendon vliegvakanties
quote
-------
Maar ik kan me er toch wel wat bij voorstellen, dat als je met een heel gezin vlak voor vertrek te horen krijgt, dat je niet in Amsterdam, maar in Maastricht moet opstappen, dat dat niet leuk is.
------------------------------------------------------------------------------
Inderdaad, happy word je er niet van, maar niet onoverkomelijk.
Voor mij zou het zelfs zeer vervelend zijn want ik heb de parkeer garage al geboekt bij.
www.easypark2fly.nl (NB: interessante tarieven met shuttle service)
Ik hoef pas te betalen als ik er werkelijk ben, maar weet niet hoe ze zullen reageren als je 2 dagen van tevoren anulleert.
Zal is informeren.
PS:
Heb even de algemene voorwaarden bekeken, kan dus tot 24 uur voor vertrek anulleren.
-------
Maar ik kan me er toch wel wat bij voorstellen, dat als je met een heel gezin vlak voor vertrek te horen krijgt, dat je niet in Amsterdam, maar in Maastricht moet opstappen, dat dat niet leuk is.
------------------------------------------------------------------------------
Inderdaad, happy word je er niet van, maar niet onoverkomelijk.
Voor mij zou het zelfs zeer vervelend zijn want ik heb de parkeer garage al geboekt bij.
www.easypark2fly.nl (NB: interessante tarieven met shuttle service)
Ik hoef pas te betalen als ik er werkelijk ben, maar weet niet hoe ze zullen reageren als je 2 dagen van tevoren anulleert.
Zal is informeren.
PS:
Heb even de algemene voorwaarden bekeken, kan dus tot 24 uur voor vertrek anulleren.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 19 okt 2006 12:13
Re: Corendon vliegvakanties
Ik wil hier even aan toevoegen dat ik helemaal geen reis had voor een "habbekrats". Ik moest ruim 1500 euro betalen voor 8 dagen. Kijk, als ik een reis boek voor 600 euro dan kun je dit soort dingen misschien verwachten hoewel ik het dan nog niet vind kloppen. De hoogte van de reissom mag niet gerelateerd zijn aan de mate waarin Corendon zijn plichten/afspraken nakomt.
Maar ik wil dus vooral benadrukken dat het in ons geval ruim 1500 euro betrof, dat is dus bijna 200 euro per dag. En voor die 200 euro per dag vinden zij dat ze zich niet aan de ANVR voorwaarden hoeven te houden.
Ik heb ondertussen heel veel reizen gemaakt, veel vakanties gehad en nog NOOIT dit soort toestanden. Tuurlijk, je moet je aanpassen aan de maatstaven van het land en je bent op vakantie dus dan pas je je aan. Ik heb daar nog nooit over gezeurd of over geklaagd. Maar ik loop gewoon een reisburo in en meld daar dat ik naar een bepaalde bestemming wil met een datum daarbij. Dat het reisburo dit toevallig inkoopt bij Corendon kan ik niks aan doen maar ben ik wel de dupe van. Ik was dus ook helemaal niet op de hoogte van de schofterige praktijken die Corendon erop na houdt. Ik denk dat het sowieso verstandig zou zijn dat reisburo's aan de klanten melden dat als ze met Corendon vliegen, ze er rekening mee moeten houden dat Corendon lak heeft aan de ANVR oorwaarden en dat het daarnaast geen zeldzaamheid is dat Corendon de klant als een stuk vuil behandelt. Kijk, dan ben je bezig met eerlijk je klanten te informeren en ben je dus bezig met het verkopen van een stukje kwaliteit.
Ik ben vandaag bezig geweest om op dezelfde data een andere reis via een andere organisatie te boeken. Ik heb vandaag diverse reisburo's benaderd en er is er geen één die kan ontkennen dat Corendon er een gigantische teringzooi van maakt. "als je geen problemen wilt dan moet je in eider geval niet met Corendon gaan" is een beetje het standaard antwoord. Ieder resiburo is er dus van op de hoogte, maar niemand informeert de klant hier vantevoren over. Zelfs de ANWB geeft als je ze belt het advies af dat je beter NIET de reis via Corendon kan laten lopen. Hun antwoord: als er een alternatief is buiten Corendon dan die vooral pakken, ook al is dat enkele tientjes duurder.
Ik kreeg ook nog van een medewerker van een reisburo aan de lijn die moedeloos werd van de stapels papieren die ze nog moest doorworstelen van klanten die bij Corendon hadden geboekt en waar problemen mee waren. Volgens haar zeggen was de stapel zo groot dat ze het deze week niet eens meer af kreeg... Ik wil hier alleen maar mee benadrukken dat dit dus geen incidenten meer zijn. Corendon is gewoon moedwillig structureel bezig deze problemen te creeeren. Lees de diverse forums erover na. Het staat vol met klachten over Corendon, het aantal klachten over andere touroperators valt in het niet tegenover de mount everest aan klachten die er over Corendon worden geplaatst. Dat zegt toch genoeg ? Als je bij Corendon boekt dan kan je ervanuit gaan dat je problemen krijgt en inderdaad als je iets verwacht en het blijkt allemaal in jouw geval perfect te verlopen dan ben je blij. Dan heb je bij Corendon inderdaad meer gehad als wat je mag verwachten als je bij ze boekt en inderdaad, als je meer krijgt als je verwachtingspatroon dan kun je daar een positieve reaktie over plaatsen. Maar het is gewoon schandalig dat het verwachtingspatroon bij Corendon zo laag ligt dat het uiteindelijk alleen nog maar mee kan vallen. Het klinkt een beetje als "we verwachtten een hoop stront maar we kregen uiteindelijk andijvie".
Maar ik wil dus vooral benadrukken dat het in ons geval ruim 1500 euro betrof, dat is dus bijna 200 euro per dag. En voor die 200 euro per dag vinden zij dat ze zich niet aan de ANVR voorwaarden hoeven te houden.
Ik heb ondertussen heel veel reizen gemaakt, veel vakanties gehad en nog NOOIT dit soort toestanden. Tuurlijk, je moet je aanpassen aan de maatstaven van het land en je bent op vakantie dus dan pas je je aan. Ik heb daar nog nooit over gezeurd of over geklaagd. Maar ik loop gewoon een reisburo in en meld daar dat ik naar een bepaalde bestemming wil met een datum daarbij. Dat het reisburo dit toevallig inkoopt bij Corendon kan ik niks aan doen maar ben ik wel de dupe van. Ik was dus ook helemaal niet op de hoogte van de schofterige praktijken die Corendon erop na houdt. Ik denk dat het sowieso verstandig zou zijn dat reisburo's aan de klanten melden dat als ze met Corendon vliegen, ze er rekening mee moeten houden dat Corendon lak heeft aan de ANVR oorwaarden en dat het daarnaast geen zeldzaamheid is dat Corendon de klant als een stuk vuil behandelt. Kijk, dan ben je bezig met eerlijk je klanten te informeren en ben je dus bezig met het verkopen van een stukje kwaliteit.
Ik ben vandaag bezig geweest om op dezelfde data een andere reis via een andere organisatie te boeken. Ik heb vandaag diverse reisburo's benaderd en er is er geen één die kan ontkennen dat Corendon er een gigantische teringzooi van maakt. "als je geen problemen wilt dan moet je in eider geval niet met Corendon gaan" is een beetje het standaard antwoord. Ieder resiburo is er dus van op de hoogte, maar niemand informeert de klant hier vantevoren over. Zelfs de ANWB geeft als je ze belt het advies af dat je beter NIET de reis via Corendon kan laten lopen. Hun antwoord: als er een alternatief is buiten Corendon dan die vooral pakken, ook al is dat enkele tientjes duurder.
Ik kreeg ook nog van een medewerker van een reisburo aan de lijn die moedeloos werd van de stapels papieren die ze nog moest doorworstelen van klanten die bij Corendon hadden geboekt en waar problemen mee waren. Volgens haar zeggen was de stapel zo groot dat ze het deze week niet eens meer af kreeg... Ik wil hier alleen maar mee benadrukken dat dit dus geen incidenten meer zijn. Corendon is gewoon moedwillig structureel bezig deze problemen te creeeren. Lees de diverse forums erover na. Het staat vol met klachten over Corendon, het aantal klachten over andere touroperators valt in het niet tegenover de mount everest aan klachten die er over Corendon worden geplaatst. Dat zegt toch genoeg ? Als je bij Corendon boekt dan kan je ervanuit gaan dat je problemen krijgt en inderdaad als je iets verwacht en het blijkt allemaal in jouw geval perfect te verlopen dan ben je blij. Dan heb je bij Corendon inderdaad meer gehad als wat je mag verwachten als je bij ze boekt en inderdaad, als je meer krijgt als je verwachtingspatroon dan kun je daar een positieve reaktie over plaatsen. Maar het is gewoon schandalig dat het verwachtingspatroon bij Corendon zo laag ligt dat het uiteindelijk alleen nog maar mee kan vallen. Het klinkt een beetje als "we verwachtten een hoop stront maar we kregen uiteindelijk andijvie".
Re: Corendon vliegvakanties
Dit staat in hun algemene voorwaarden.
--------------------------------------------
Indien vluchten door Corendon.com worden geannuleerd wegens onvoldoende bezetting, zulks uitsluitend ter beoordeling van ons, en er geen geschikte, alternatieve vlucht voorhanden is, ontvangt u de som terug die u voor de geannuleerde vlucht had betaald. U kunt verder nergens aanspraak op maken. Corendon.com verstrekt nooit maaltijdbonnen en zorgt nooit voor hotelaccommodatie in geval van vertraagde of geannuleerde vluchten.
------------------------------------------------------------------------------
Ze kunnen zich er dus altijd uit draaien.
Leuk zijn dit soort voorwaarden niet maar maakt elk modern bedrijf zich daar niet schuldig aan?
Kijk alleen maar is in de telecom sector op dit forum.
Het lijkt wel of iedere aanbieder dit soort regeltjes heeft om zich in te dekken.
Zolang alles goed gaat alles prima, maar oh wee als je problemen hebt.
Dan vliegen de incassobureaus je om de oren om nog maar niet te spreken over de onmacht en frustraties.
Lijkt de moderne manier van zaken doen.
Leuk is het allemaal niet, maar we moeten er denk ik mee leren leven.
Aanvechten van dit soort dingen zijn slopende ervaringen en leiden meestal tot niets.
Inderdaad is de reis die je geboekt hebt goed aan de prijs.
Komt door de herfstvakantie denk ik.
Je ziet dan ineens op de factuur staan vakantie toeslag.
Je betaalt dan ineens 100 euro pp meer.
--------------------------------------------
Indien vluchten door Corendon.com worden geannuleerd wegens onvoldoende bezetting, zulks uitsluitend ter beoordeling van ons, en er geen geschikte, alternatieve vlucht voorhanden is, ontvangt u de som terug die u voor de geannuleerde vlucht had betaald. U kunt verder nergens aanspraak op maken. Corendon.com verstrekt nooit maaltijdbonnen en zorgt nooit voor hotelaccommodatie in geval van vertraagde of geannuleerde vluchten.
------------------------------------------------------------------------------
Ze kunnen zich er dus altijd uit draaien.
Leuk zijn dit soort voorwaarden niet maar maakt elk modern bedrijf zich daar niet schuldig aan?
Kijk alleen maar is in de telecom sector op dit forum.
Het lijkt wel of iedere aanbieder dit soort regeltjes heeft om zich in te dekken.
Zolang alles goed gaat alles prima, maar oh wee als je problemen hebt.
Dan vliegen de incassobureaus je om de oren om nog maar niet te spreken over de onmacht en frustraties.
Lijkt de moderne manier van zaken doen.
Leuk is het allemaal niet, maar we moeten er denk ik mee leren leven.
Aanvechten van dit soort dingen zijn slopende ervaringen en leiden meestal tot niets.
Inderdaad is de reis die je geboekt hebt goed aan de prijs.
Komt door de herfstvakantie denk ik.
Je ziet dan ineens op de factuur staan vakantie toeslag.
Je betaalt dan ineens 100 euro pp meer.
Re: Corendon vliegvakanties
Beste Dimitri 1970.
Ik zal Corendon zeer zeker nu niet meer aan anderen aanbevelen. Ik lees ook die klachten op verschillende fora. Vooral op www.klotevakanties.nl Daarom zeg ik ook, ik denk dat wij die ene keer, dat we met ze gingen, geluk hebben gehad.
En je kunt het inderdaad nog wel proberen, om via een ander te boeken, maar vaak komen die ook weer uit bij Corendon.
Ik zou als ik jou was, de volgende keer eens bij www.neckermann.nl of www.oad.nl kijken. Zijn wij ook mee geweest en ook heel goed geregeld tot nu toe en echt niet veel duurder dan Cor.
Sterkte ermee en toch ook succes gewenst.
Ik zal Corendon zeer zeker nu niet meer aan anderen aanbevelen. Ik lees ook die klachten op verschillende fora. Vooral op www.klotevakanties.nl Daarom zeg ik ook, ik denk dat wij die ene keer, dat we met ze gingen, geluk hebben gehad.
En je kunt het inderdaad nog wel proberen, om via een ander te boeken, maar vaak komen die ook weer uit bij Corendon.
Ik zou als ik jou was, de volgende keer eens bij www.neckermann.nl of www.oad.nl kijken. Zijn wij ook mee geweest en ook heel goed geregeld tot nu toe en echt niet veel duurder dan Cor.
Sterkte ermee en toch ook succes gewenst.
Re: Corendon vliegvakanties
correctie G7
http://www.klotevakantie.nl/
http://www.klotevakantie.nl/
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 19 okt 2006 12:13
Re: Corendon vliegvakanties
Klopt G7, eigenlijk ben ik altijd via deze touroperators gegaan. Ik ging er gewoon vanuit dat een reisburo je goed inlicht over dit soort dingen. Dit is voor het eerst in iets van 17 jaar dat ik dit meemaak.
Voor hharteman:
Nee dit heeft niks met toeslagen te maken. Vanaf de 24e oktober wordt er geen herfsttoeslag meer gerekend. Als we dus 1 dag eerder waren gegaan dan hadden we inderdaad helemaal de hoofdprijs betaald.
Voor hharteman:
Nee dit heeft niks met toeslagen te maken. Vanaf de 24e oktober wordt er geen herfsttoeslag meer gerekend. Als we dus 1 dag eerder waren gegaan dan hadden we inderdaad helemaal de hoofdprijs betaald.
Re: Corendon vliegvakanties
ze kunnen beter maar op rotten dit bedrijf
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 19 okt 2006 12:13
Re: Corendon vliegvakanties
Leuk dit soort algemene voorwaarden maar dit is dus helemaal in strijd met onder andere de ANVR voorwaarden. Het annuleren van vluchten vanuit bedrijfsbeleid is GEEN overmacht. Overmacht is als een vliegtuig bijvoorbeeld overboekt is of als er een defect optreed etc.Dit staat in hun algemene voorwaarden.
--------------------------------------------
Indien vluchten door Corendon.com worden geannuleerd wegens onvoldoende bezetting, zulks uitsluitend ter beoordeling van ons, en er geen geschikte, alternatieve vlucht voorhanden is, ontvangt u de som terug die u voor de geannuleerde vlucht had betaald. U kunt verder nergens aanspraak op maken. Corendon.com verstrekt nooit maaltijdbonnen en zorgt nooit voor hotelaccommodatie in geval van vertraagde of geannuleerde vluchten.
Dit is hetzelfde als dat een internetshop wel het " thuiswinkel"-keurmerk voert maar in de voorwaarden zet dat ze deze voorwaarden niet gaan hanteren. Het gaat hier dus om pure misleiding. Als een bedrijf het ANVR-keurmerk voert dan horen ze zich hieraan te houden. Als ik dat keurmerk zie staan mag ik als klant eravanuit gaan dat zij deze voorwaarden netjes hanteren, wat heb je anders aan dat hele ANVR-gedoe ?
Gisteren hebben wij bij een ander reisburo een andere reis geboekt. Ik vroeg daar nog even hoe het met Corendon zit. "Daar doen wij geen zaken meer mee meneer, want dat geeft alleen maar problemen".
Re: Corendon vliegvakanties
@Dimitri
Voor de mensen die zeker niet met Corendon willen wel handig te weten welk reisbureau dit is.
Voor de mensen die zeker niet met Corendon willen wel handig te weten welk reisbureau dit is.
Re: Corendon vliegvakanties
Ik denk dat zo'n beetje ieder (niet gespecialiseerd) reisbureau een Corendon gids op de schappen heeft liggen.
Re: Corendon vliegvakanties
het word eens tijd dat dit vlut bedrijf aan de tand word gevoeld
maar dat zal er wel eens niet van komen
maar dat zal er wel eens niet van komen
Re: Corendon vliegvakanties
Genoeg Zarina, er zijn genoeg reisburo'sie echt geen zaken doen met van die louche turkse touroperators. Ik kan me van bijv HTC nog herinneren dat ze er niet eens fatsoenlijk nederlands praatten toen we ze in het begin belde. Van de planken afgegooid toedertijd al. En Corendon kwam er niet eens op!
Re: Corendon vliegvakanties
Lol! Dus jullie hebben nog nooit een boeking gemaakt bij Corendon? Ook niet als de klant voor het welbekende dubbeltje naar Turkije wou?
Re: Corendon vliegvakanties
Ben net terug van een vakantie met corendon zonder problemen.
Drukke herfstvakantie en nog geen minuur vertragen heen en terug. Heerlijk verbleven in concorde hotel. Wat een luxe.
Het kan dus ook goed gaan bij corendon!
Drukke herfstvakantie en nog geen minuur vertragen heen en terug. Heerlijk verbleven in concorde hotel. Wat een luxe.
Het kan dus ook goed gaan bij corendon!
Re: Corendon vliegvakanties
@Zarine
Jammer genoeg zijn er nog veel meer reisburo's (je hebt dus toch gelijk) die dit soort producten wèl aanbieden maar hier gaat het alleen om de centjes en veel minder om het vakantieplezier van de klant.
Bij mijn oude, vertrouwde "dorpsreisburo" zijn alleen de bekende reisorganisaties te boeken; het kan heel goed zijn dat ik niet echt "goedkoop" uit ben maar tot op heden zijn mijn vakanties altijd zonder noemenswaardige problemen verlopen!
Oneens; er zijn nog steeds behoorlijk wat reisburo's die kwaliteit voor kwantiteit laten gaan! Een beetje onder het motto "koopt Hollandsche waar" liggen de brochures van allerhande vage (veelal Turkse) organisaties daar niet op de plank.Ik denk dat zo'n beetje ieder (niet gespecialiseerd) reisbureau een Corendon gids op de schappen heeft liggen.
Jammer genoeg zijn er nog veel meer reisburo's (je hebt dus toch gelijk) die dit soort producten wèl aanbieden maar hier gaat het alleen om de centjes en veel minder om het vakantieplezier van de klant.
Bij mijn oude, vertrouwde "dorpsreisburo" zijn alleen de bekende reisorganisaties te boeken; het kan heel goed zijn dat ik niet echt "goedkoop" uit ben maar tot op heden zijn mijn vakanties altijd zonder noemenswaardige problemen verlopen!
Re: Corendon vliegvakanties
Ik heb vanmiddag in 4 van de 5 reisburo,s de folder van Corendon zien liggen,
Bij D-reizen vertelde een jongedame mij dat D-reizen aandeelhouder van Corendon is, vandaar hun scherpe aanbiedingen. Klopt dat ?..
Bij D-reizen vertelde een jongedame mij dat D-reizen aandeelhouder van Corendon is, vandaar hun scherpe aanbiedingen. Klopt dat ?..
Re: Corendon vliegvakanties
wat denk je nou zelf d reizen en aandeel houder van corendon
ik den het niet maar hebben ze zo veel winkels van dreizen bij jou
d reizen huurd aleen maar viegtuigen van ze maar dat doet dreizen ook bij martinair transvertragia en onuair en ga zo nog maar even door
ik den het niet maar hebben ze zo veel winkels van dreizen bij jou
d reizen huurd aleen maar viegtuigen van ze maar dat doet dreizen ook bij martinair transvertragia en onuair en ga zo nog maar even door
Re: Corendon vliegvakanties
Wat ik niet begrijp, als je het hele forum langs gaat, valt er over elke luchtvaartmaatschappij/reisorganisatie wel wat te klagen.
Corendon, klm, martinair, transavia, onurair, skyair en ga zo maar door. Volgens jullie allemaal zou je dan bijna met geen enkele maatschappij op vakantie kunnen gaan.
Zoals ik al eerder vermelde, ik heb 2 maal een goede ervaring met conrendon gehad. Ik zat in een fantastisch hotel.
Tegenwoordig is het normaal als je met mensen in gesprek komt dat ze vragen wat je voor de reis hebt betaald.
De topper was € 500,00 dat wij goedkoper zaten op de gehele reis.
Nou je zou wel gek zijn als je dan om de naam met een andere maatschappij gaat.
Mocht ik volgende keer nogmaals met conrendon gaan en er zou iets niet naar mijn zin zijn dan heb ik mooi mijn korting er al uit.
Zo zie ik dat.
Corendon, klm, martinair, transavia, onurair, skyair en ga zo maar door. Volgens jullie allemaal zou je dan bijna met geen enkele maatschappij op vakantie kunnen gaan.
Zoals ik al eerder vermelde, ik heb 2 maal een goede ervaring met conrendon gehad. Ik zat in een fantastisch hotel.
Tegenwoordig is het normaal als je met mensen in gesprek komt dat ze vragen wat je voor de reis hebt betaald.
De topper was € 500,00 dat wij goedkoper zaten op de gehele reis.
Nou je zou wel gek zijn als je dan om de naam met een andere maatschappij gaat.
Mocht ik volgende keer nogmaals met conrendon gaan en er zou iets niet naar mijn zin zijn dan heb ik mooi mijn korting er al uit.
Zo zie ik dat.
Re: Corendon vliegvakanties
Vlieg nooit met een TURKSE vliegmij. geeft bijna altijd problemen. Zelf ervaring mee gehad en iedereen die ik ken en dat zijn er veel.
Re: Corendon vliegvakanties
wel ga jij met een toepulev dan nou sterkte dan