LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR 2 of 5 jaar

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
rayadam
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jan 2005 17:16

BKR 2 of 5 jaar

Ongelezen bericht door rayadam »

Beste mensen,

Klopt het dat er sprake is dat de BKR noteringen worden teruggebracht van 5 jaar tot 2 jaar, ik las zoiets op de site van de Consumentenbond.

Ik sta ook bij het BKR genoteerd, onderandere met Dexia, deze heb ik reeds aangeschreven want ik ben ook ingegaan op de Duisenberg regeling en toch hebben ze mij de hoogste notering gegeven, tevens heeft de Postbank mij hoog genoteerd. Ik vind het niet fair dat als je alles op nul heb staan nog een aantal jaar moet boete voor je daden die je 5 jaar geleden heb gedaan, soort van schuldsanering.

Ik wil met iemand in contact komen die veel verstand heeft van BKR noteringen en die op de hoogte is van die overgang van 5 jaar naar 2 jaar.

FritzTheCat
Berichten: 243
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: BKR 2 of 5 jaar

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

http://www.bkr.nl/gevolgen_dexiaschikking/f01.html

Bezoekadres: Dodewaardlaan 1 Tiel
Postadres: Stichting Bureau Krediet Registratie
Postbus 6080
4000 HB Tiel

Telefoon: 0900 - 257 84 35 of 0900 - BKRTIEL (€ 0,15 per minuut)

rayadam
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jan 2005 17:16

Re: BKR 2 of 5 jaar

Ongelezen bericht door rayadam »

dit was bekend, maar ik ben meer geinteresseerd in de 2 of 5 jaar heeft iemand daar meer info

janxx
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:55

Re: BKR 2 of 5 jaar

Ongelezen bericht door janxx »

zelfs als jij een contract met de bank hebt dat je een krediet hebt op je lopende rekening, lees af en toe rood staan, dan ben je al gerigstreerd en blijf je dit ook. ook al maak je nooit gebruik van deze regeling. hetzelfde geld voor een rekening courant.. ook al sta je jaren op nul en heb je een spaarrekening dan zal die registratie niet vervallen....groet jan :P :P

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: BKR 2 of 5 jaar

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Tenzij je na afloop als je de lening of krediet niet meer hebt of de bank de vermelding bij het BKR kan laten verwijderen.
Ik heb dat ook ooit gehad. Iets gekocht via een rekening bij Primeline. Moest toen iets via de postbank regelen en zij gaven aan dat ik ook nog iets bij primeline had lopen. Dus niet, was afbetaald.
Heb toen een brief gestuurd naar primeline met het verzoek de BKR melding te laten verwijderen. Hebben ze toen netjes gedaan.

iris34
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:10

Re: BKR 2 of 5 jaar

Ongelezen bericht door iris34 »

:wink:
Laatst gewijzigd door iris34 op 01 dec 2006 02:13, 1 keer totaal gewijzigd.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: BKR 2 of 5 jaar

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Het verhaal mbt de bkr notering en de consumentenbond:

http://www.consumentenbond.nl/nieuws/ni ... w=Standard

Gesloten