LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cordares

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
henriacht

Cordares

Ongelezen bericht door henriacht »

Allereerst ben ik benieuwd of er al (veel) mensen zijn die een offertevergelijking hebben gemaakt mbt overlijdensrisicoverzekering (n.a.v. de uitzending).
Ik heb in ieder geval wel een vergelijking gedaan en ik zou 65 euro per maand kunnen besparen, hetgeen voor mijn resterende looptijd zo'n 13000 euro aan premie zou schelen. Dat kun je haast niet laten lopen, maar het is zo aantrekkelijk dat je haast denkt, dat er iets niet goed zit.
En verder: ik kan bij mijn huidige verzekeraar duidelijk lezen hoe de uitkering (bij voortijdig overlijden) zou zijn. Dat kan ik bij Independer/Cordares niet.

Verder ben ik benieuwd of er mensen zijn met (positieve en negatieve) ervaringen met deze nieuwe verzekeraar Cordares.

Darkeye

Re: Cordares

Ongelezen bericht door Darkeye »

Ik heb vanmorgen net de vergelijking gedaan en zou ongeveer 9 euro per maand goedkoper zijn. Dit zou op mijn looptijd van nog 19 jaar 2112 euro zijn. Alsnog een leuk bedrag om te besparen. Maar ik ken ook Cordares niet. Nog even afwachten maar

Inge1

Ongelezen bericht door Inge1 »

Cordares is een levensverzekeraar van een van de grootste pensioenfondsen. Onder toezicht van de nederlandse bank. Niets mis mee. En als het alleen gaat om tijdelijke risicoverzekering (je bent dood of niet) loop je ook niet tegen rare voorwaarden op.

wim1956

Ongelezen bericht door wim1956 »

Cordares is de nieuwe naam voor wat voorheen de SFB Groep heette.
De SFB Groep was in het verleden een Stichting, namelijk Stichting Sociaal Fonds Bouwnijverheid. Men voerde de adminsitratie voor de Sociale Verzekeringswetten Bouw uit, maar ook een aantal CAO regelingen in de Bouw, waaronder het Bedrijfstak Pensioenfonds Bouwnijverheid.

Dit pensioenfonds was het enige grote pensioenfonds die enkele jaren geleden niet in de problemen kwam, door te weinig reserves.
Een degelijk bedrijf, dat sinds 1952 bestaat.

De naam is in Cordares veranderd, omdat men niet meer alleen in de bouw actief wil zijn. De oude naam had een 100% naamsbekendheid binnen de bouw en dardoor zou men altijd aan de bouw gelieerd blijven.
Vandaar.

Wim

Gesloten