LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kind weer bij ouders in huis

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
hirihiri123

kind weer bij ouders in huis

Ongelezen bericht door hirihiri123 »

Wie heeft ervaring met het weer in huis nemen van , in dit geval , mijn dochter van 30 jaar, GEEN INKOMEN HEEFT, is/was nog afhankelijk van het geld wat haar partner verdiende.En haar partner wil haar geen geld meer geven.............
Ik ben vanmorgen naar het gemeentehuis geweest, samen met mijn dochter, en op mijn adres inlaten schrijven.

Wij hebben haar ook in laten schrijve n voor een woning.

Maar nu is mijn vraag: Als zij bij ons in komt wonen, ikzelf heb WAO, partner werkt in loondienst, en mijn dochter zou BIJSTAND kunnen krijgen, heeft dat ook nog gevolgen voor mijn partner en mijzelf.

Of zegt de BIJSTAND: Je woont bij je ouders in huis, dus heb je nergens recht op.............................

vladja

Re: kind weer bij ouders in huis

Ongelezen bericht door vladja »

Vanaf 21 jaar bestaat er recht op bijstand. Ook voor uw dochter. Het bij u in huis wonen kan hooguit invloed hebben op de hoogte van de uitkering. Zo moet - via het CWI - de bijstand aanvragen en zich als werkzoekende laten inschrijven.

Voor uw man in loondienst en voor uw WAO uitkering verandert er iets.

Vladja

hirihiri123

verandert er iets of NIETS ?????????????????voor mijn WAO uitkering en mijn in loondienst werkende partner..........

mylo1

Ongelezen bericht door mylo1 »

hirihiri

Er varanderd niets aan jou wao uitkering en ook niet aan je man zijn salaris
Je dochter krijgt alleen een lagere bijstandsuitkering...omdat zij inwonend is
Zij zal wel op zoek moeten naar werk ..maar dat is normaal lijkt mij

mylo1

hirihiri123

Alle twee bedankt voor de tip. Vriendelijke groet NevrRs :D