LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tempur matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
phemelrijk
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jan 2006 23:32

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door phemelrijk »

Hoi zit met bedden van dit merk? Kreeg er info van in de brievenbus, iemand ervaringen mee?

ri
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2006 19:36

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door ri »

Wij hebben sinds een paar maanden een tempur bed en vinden het geweldig.
Het kost aardig wat maar het slaapt geweldig. Ik heb rugklachten en in dit bed is het al een stuk verbeterd en het gaat nog elke dag beter. Als je in bed stapt is het even wennen omdat het dan hard is maar het vormt zich gelijk naar je lichaam en dan ligt het heerlijk.

conny72
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2006 18:49

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door conny72 »

Ruim 6 jaar geleden kochten wij tempur matrassen en ik moet zeggen ik slaap nog iedere nacht heel goed.
Geen last van kuilen, geen last van vocht.
Het waren destijds dure matrassen met een garantie van 15 jaar.
Mocht ik ooit weer een nieuw matras moeten kopen, dan wordt het weer een tempur.

toscanini
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2006 11:11

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door toscanini »

Ik ben van plan een tempurmatras aan te schaffen en ben mij op internet aan het oriënteren. Blijkt dat ook de Thuisapotheek te Antwerpen (marktplaats) deze matrassen aanbiedt en natuurlijk onder de verkoopprijs. Zij garanderen de echte te leveren met 10 jaar garantie. Geen enkele aanbetaling wordt gevraagd. Dus bij aflevering het volledige bedrag pas betalen. Vraag mij af of op dit forum mensen zijn die met deze leverancier ervaringen hebben.

jantjeklaas
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2006 16:22

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door jantjeklaas »

Hééél leuk om "gedeeltelijke "waarheden te vernemen en "zielig" te zien hoe verkopers hier zelf hun eigen produkten niet kennen.
Als je goed zoekt op het internet en aandachtig de reklame leest (én achteraf) zelf uittest zul je volgende konstateren:

1/ in thuis-situatie en met een kamertemperatuur die lager is dan ziekenhuiskamer ... is je matras uit nasa-schuim( en al zijn imitaties) meestal keihard (rond 14-16° bij u thuis in de slaapkamer?)

2/ inderdaad de druk wordt beter en over een groter oppervlak verdeeld.Testen door Amerikaanse ziekenhuizen (eenvoudig te kopieren indien je dit zelf wenst) wijzen uit dat dit inderdaad het geval is waarna na een paar extra minuten (!) de druk verhoogt op die plaatsen waar de hoogste druk gemeten wordt (os sacrum ofte uw ...achterwerk).
Bijzonder is dat de reklame zélf moi aangeeft dat u hierin ingesloten (of opgesloten)wordt.Inderdaad bij patiënten die niet zélf meer goed kunnen bewegen (één der parameters in de fameuze anti-decubitusschalen : Braden,Norton,Waterflow...) zit de patiënt dus met een ernstig probleem!

3/ Dat ziekenhuizen in Nederland,en in het bijzonder alle akademsiche ziekenhuizen deze matrassen aangeschaft hebben is logisch ; toendertijd waren alleen deze matrassen voolop gepromoot.Het tij keert evenwel.
Zich wentelen in zelfgenoegzaamheid,veel geld verdienen zonder verdere produktinnovatie keert zich steeds weer tegen de fabrikant.Men moet de wetenschappelijke onderlegdheid van verpleegkundigen niet onderschatten als het erop aan komt nieuwe produkten (snel) te ontdekken.
Trouwens, men vergeet er bij te zeggen dat de ziekenhuizen wel iets moesten doen teneinde processen te vermijden (zoals in USA)
Voor de kenners: al een "randomised clinical trial" gelezen hierover....(P.S.: er zijn er slechts 2 in de wereld op dit vlak)

4/ en voor de historische korrektheid: Nasaschuim,traagfoam is niet zoals de brochure insinueert uitgevonden via/met /door de NASA.Het gaat om "visco-elastische matrassen" die bestonden vooraleer er sprake was van Tempur.Wel mooi geënsceneerd,moiet ik toegeven...

5/ Over prijzen: zoals iedereen die iets van fabirkage afkent kan men visco-elatsiche matrassen produceren aan een prijs van ongeveer (zoek dit zelf maar uit).Gaat het om een rechte blok gekleefd op een onderlaag,dan heb je een serie-produkt,dus geodkoop + mooi verhaal en je komt tot je eindprijs.In België worden naar ik verneem 40% korting op deze matrassen aangeboden (+ 10% extra) via één der grootste ziekenfondsen.Hoe rijm je dit met de dure Nederlandse verkoopprijzen...

toscanini
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2006 11:11

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door toscanini »

Ik heb de tempurmatras 14 dagen terug ontvangen vanuit België en alles was perfect geregeld bij het afleveren pas het volledige bedrag betalen. Dus inmiddels 2 weken erop geslapen en in het begin is het inderdaad wennen. Ik ben zeer tevreden. Ligt heerlijk en ik slaap duidelijk beter met mijn gewrichtsklachten.

Ilona M
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2006 20:29

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Ilona M »

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Sinds 3 jaar slaap ik met veel plezier op een m-line matras.
Ik ben eindelijk voor een groot deel van mijn rugklachten af. Je hebt echt het gevoel dat je lekker ondersteund wordt met zo'n traagschuimmatras.
In de bijsluiter staat dat je zo'n matras niet om mag draaien om de zoveel tijd.
Toen ik laatst weer eens mijn matras ging luchten zag ik echter kleine zwarte vlekjes op de onderkant zitten. Toen ik de hoes eraf ritste, zag ik tot mijn grote schrik dat heel mijn matras beschimmeld is vanbinnen.
Na een telefoontje met de verkoper, meubelcentrum Verdegem in Oostburg, kwamen zij kijken.
Deze heer zei al te zien wat het probleem was, nog voordat hij stil stond om te kijken: de bedbodem ventileert zgn. niet goed. Het was bij het andere matras (een goedkoop pocketveringsmatras van 100 euro) ook al 'zichtbaar'.
Deze matras lag echter met de bovenkant naar boven, dus dat was ook onzin!! De twee matrassen zijn even oud, en op die van 100 euro is niks te zien en mijn dure matras van 700 euro is helemaal beschimmeld!
De bedbodem is een lattenbodem, de latten zijn wat breder, zo'n 15 cm.
Dit lijkt mij geen problemen op te mogen leveren, aangezien er nog wel slechter ventilerende bedbodems zijn.
De schimmel komt ook voor op de gedeelten die niet afgesloten liggen.

Ik heb nog telefonisch contact gehad met dbc, maar zij wilden niks voor mij doen omdat ik het matras bij het meubelcentrum had gekocht.
Lekker waardeloze service voor zo'n hoog bedrag, zeg!

Mensen, laat jullie geen poot uitrukken, koop gewoon een goedkope kloon en vervang deze om de paar jaar! Aan een dealer en een importeur heb je toch niks. Als ze je iets willen verkopen, zitten ze vol met mooie woorden, maar als ze hun geld binnen hebben, laten ze het afweten!

Heeft iemand nog tips voor mij, want ik wil het hier niet bij laten zitten!

bart1
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:46

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door bart1 »

Sinds november vorig jaar slapen wij nu op zo'n tempur matras. Hierbij mijn ervaring. De kussens zijn zéér goed. Je hoeft ze niet op te schudden, worden niet plat, geen nekklachten.

Nu het matras...

Ik slaap sinds november eigenlijk zeer slecht! Het probleem zit bij de schouders: na een minuut op tien heb ik het gevoel dat mijn schouder helemaal ingepakt wordt door het door het matras. Gevolg: tintelende vingers (!) doordat de bloedcirculatie verminderd. Gevolg: ik word om de haverklap wakker en lig steeds te draaien. Mijn partner verklaart mij voor gek en slaapt er prima op. Gezien de enorme aanschafkosten, wil ik het bed nog niet weg doen. Ik geeft het een jaar de tijd. Blijft het zo dan komt er weer een goedkoop hard latexmatras die ik gewend ben. Bij mij doet het tempur matras precies het tegenovergestelde van wat men propageert. Ik kan die tv reklame dan ook niet meer zien of horen.

Ben ik nu gek of zijn er meer mensen met dit probleem?

Bart (met kringen onder de ogen).

elsas006
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2006 20:51

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door elsas006 »

Wat betekent toch vlakvro of vlavro??

slaapkop
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:25

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door slaapkop »

Hallo,

Na 7,5 jaar is mijn Ubica pocketvering matras (op Auping-bodem) aan vervanging toe.

Ik zat al helemaal te dromen over de zg. Nasa-matrassen, maar nu hier eea gelezen te hebben, denk ik daar heel anders over!

Ik ben tegen de 90 kilo en heb reuma, zowel arthritus en arthrose, vooral in mijn rug, nek, heupen en knieeen. Ik zit dus vol met ontstekingen en zweet erg 's nachts. Het is buiten het bed wel altijd koel in de slaapkamer, de verwarming is daar nooit aan en is het boven de 16 graden dan gaat de ventilator aan!

Ik draai me suf 's nachts, vanwege de pijn. Lig ik op mijn zij dan voel ik mijn heup, lig ik op mijn rug krijg ik pijn in mijn nek en ga zo maar door!
Dat dat Nasa-spul zo lang erover doet om in vorm te komen, lijkt mij dus niet prettig. Iedere 'harde bult' doet mij zeer.
Heb ooit zo'n kussen gehad waar je met je hoofd inviel als het ware, alles was dood: had last van zeer oor-kraakbeen (tsja...) en tintelende vingers. Niet geschikt om op je zij op te slapen!

Dus mensen: gezien mijn verhaal toch maar niet aan beginnen?
Graag zou ik willen weten waar mensen met soortgelijke klachten op slapen!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat betekent toch vlakvro of vlavro??
Een Vlavro bodem is een niet verende bodem gemaakt van hardboard met gaatjes voor de ventilatie.

Eigenlijk alleen geschikt voor logeerbedden wanneer u een pesthekel heeft aan uw gasten...
(Slechte ondersteuning en ventilatie)

wndywendy
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2006 00:25

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door wndywendy »

Ik slaap nu een jaar op een Tempur matras en vind het heerlijk!! Mijn vriend daarintegen vindt het vreselijk. Over 4 weken gaan we sammenwonen en hij slaapt echt niet goed op het Tempur... hij heeft nu de hardste versie van een Auping-matras... dus dat is ook niet echt een vergelijk. Nou wil hij een ander matras kopen... het punt is dat de schotelbodems + matrassen van 15 cm dikte heb... op de schotelbodem kunnen we wel een ander matras leggen, maar dat is een stuk dikker en dan zit je met een hoogteverschil. Na heel lang wikken en wegen heb ik besloten om de 2 schotelbodems met matrassen (2 stuks 90 x 200 cm) weg te doen. Misschien heeft iemand in dit forum belangstelling? De nieuwprijs was 2660 euro, voor de helft van de nieuwprijs mag je het ophalen. Eventueel zijn ook alleen de matrassen te kop. Reageren kan via [email protected]

zaza
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2006 20:55

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door zaza »

Mijn ouders hebben onlangs een Tempur matras gekocht, hebben er eerst 2 weken op proef geslapen, ze zijn vol lof over het matras!
Je bent tot geen aankoop verplicht bij het proef slapen!

Omdat ik al enkele weken pijn in mijn rug en nek heb, heb ik de matras van ons eens bekeken..een pocket opaal de luxe van beter bed.
Echter deze blijkt nu na 2 jaar al stuk te zijn, met pijn en moeite krijg ik de helft van het geld in tegoed bonnen terug.

Omdat mijn ouders erg blij zijn met hun matrassen, overweeg ik om een tempur te kopen, deze zijn trouwens niet meer bij beter bed te verkrijgen! alleen m-liners!

Maar ik lees veel negatieve reacties, niet vocht doorlatend, na verloop van zouden er chemische stoffen vrij komen, en dat het niet goed zou zijn voor de huid!

Nu weet ik het dus helemaal niet meer wat ik moet doen!
We krijgen binnekort de matrassen om te proef slapen.....
Wat moet ik doen?
Een pocket vering matras is voor ons geen uikomst!!!

huntertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2006 23:44

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door huntertje »

Tja, kennelijk is een goed matras voor iedereen anders. Wij hebben zelf ruim 3 jaar een Tempur matras. In eerste instantie (1 maand) wilde mijn man het matras wel het raam uitgooien, maar nu zouden we niet anders meer willen.Wij zijn 50 + en wij hadden rugklachten, heupklachten, pijn bij het opstaan etc.
En nu, wij zouden niet anders willen. Goed uitgerust, geen rugklachten, geen heupklachten.Minder kramp en geen pijn bij het opstaan.
Ik heb nog niet naar de onderkant gekeken (doe ik morgen meteen) en misschien ligt het matras wel wat warm, maar wij hebben dat eigenlijk nooit als een nadeel beschouwd. Overigens hebben wij geen Tempur spiraal, maar een Auping.

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door henkgeluk »

hallo allemaal,

ook ik heb rugklachten en slaap geen nacht normaal.
heb de tempur als proef gehad,idem kussen.

het kussen heb ik gekocht maar is inmiddels versleten(6jaar oud)
binnenin gaat het zweet zitten,je kunt er verder niets mee doen.
kloppen e.d .

de matras hebben we niet gekocht,wegens de prijs,ik kan het geld niet missen.maar weet van anderen dat het toch lekker ligt.

echter.. men moet de juiste onder bodem hebben met losliggende schotels
anders krijgt men uitslag wegens ventilatie problemen.

en inderdaad kunnen oudere mensen met oa rheuma en artrose e.d
niet uit de kuil komen om zich om te draaien.

je moet dan een combi nemen van 6 cm traagschuim met een normale matras die zitten aan elkaar vast.

allen veel succes.

Rogiervh
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 dec 2005 19:04

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Rogiervh »

Beste henkgeluk,

Misschien kan je eens bij RHF kijken...deze zijn zeer vergelijkbaar als Tempur en echt een stuk goedkoper.

Succes

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Mijn vrouw heeft Fybromyalgie en we hebben al vele matrassen en waterbedden uitgeprobeerd, doch enkel op een Tempur matras kan zij een pijnloze nacht doorbrengen en daar kan geen enkel negatief advies verandering in brengen. Bij ons is het een positief feit!

EllenJ
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:42

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door EllenJ »

Mijn 15 jarige dochter heeft eczeem en heeft last van vele allergien en kan moeilijk slapen

Wij denken om een temput matras te kopen en een aronde ombouw.

Wij hebben de goede en slechte reacties van mensen gelezen.

Waar kan ik deze matrassen het voordeligst kopen en op 14 dagen op proef? En is de service echt zo slecht als je klachten hebt? En hoe kan je schimmel aan de onderkant voorkomen?]

Bedankt

Cynthiav
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2006 12:47

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Cynthiav »

Bij eczeem en allergie klachten lijkt het mij niet verstandig om geschuimde matrassen aan te schaffen.
Geschuimde matrassen zoals, traagschuim, koudschuim, latex veroorzaken broeieffecten, het zijn lichaamsvreemde materialen, worden met chemische processen gemaakt en voeren erg slecht vocht af. Vandaar dat schimmelvorming onderaan de matrassen niet te voorkomen is, wat niet ten bate van allergie is.
Door de zouten in het lichaamsvocht 'lossen' alle soorten schuimmaterialen op en verandert in korreltjes. De beruchte kuilvorming is een welbekend fenomeen hiervan.
Laat u dus bijzonder goed informeren en stel kritische vragen indien u ter orientatie voor een matras gaat en vraag wat garantie exact inhoudt en waarop u garantie krijgt. Dit voorkomt problemen die velen reeds hebben.
Zie ook het Kassa Vara forum, wat betreft de traagschuimmatrassen van een ander merk.

EllenJ
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:42

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door EllenJ »

N.a.v. bericht Cynthiav - Bedankt - wat voor een matras is goed voor iemand met allergie/eczeem problemen? Welk merk is goed voor iemand met eczeem.

De verkoopster zei tegen ons dat tempur matrassen goed zijn want ze zijn anti-allergeen.

Gesloten