LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ferienpark Frankenau, Duitsland

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Arjan S.
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 aug 2006 13:47

Ferienpark Frankenau, Duitsland

Ongelezen bericht door Arjan S. »

Absolute afrader. Huisjes zijn oud, smerig en slecht onderhouden. De website belooft veel mooie dingen, maar die worden niet waargemaakt.

Huisjes oud en smerig.
Extra geld betaald om dichtbij faciliteiten te zitten -> we zaten er anderhalve kilometer vanaf.
Stroom viel uit telkens als je ging koken.
Tuinstel was smerig en niet meer schoon te krijgen.
WC stonk.
Midgetgolfbaan was kapot.
Waterfietsen waren lek, tevens moest je in een modderpoel fietsen, vol met dode vissen.
Zwembad was veel te klein (wel als een van de weinige dingen schoon)
Omgeving viel erg tegen (kan het park niets aan doen, maar bomen zijn op een gegeven moment ook alleen maar bomen)

Een echte rampvakantie dus, en dat voor 700 euro :(

Ferienpark Frankenau - nooit weer!

markyboy
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2006 20:33

Re: Ferienpark Frankenau, Duitsland

Ongelezen bericht door markyboy »

Wij zijn er afgelopen dagen geweest. Ons huisje was zeer netjes en voorzien van allerlei faciliteiten (openhaard, vaatwasser, digitale schotel met nl zenders)


De omgeving is prachtig. Het park zelf ziet er goed uit. Er staan wel oudere huisjes die een opknapbuurt kunnen gebruiken.

Parkfaciliteiten goed. De contacten met het personeel waren erg prettig.

Onze ervaringen zijn dus goed op dit park.

Arjan S.
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 aug 2006 13:47

Re: Ferienpark Frankenau, Duitsland

Ongelezen bericht door Arjan S. »

Beste Markyboy,

wat bedoel je met "het park zag er goed uit"?

Was het receptie/restaurantgebouw voorzien van een dekkende verflaag? Waren de waterfietsen gerepareerd? Was de midgetgolfbaan opgeknapt? Waren de gaten in de weg gevuld? Was het gras/onkruid netjes gemaaid?

markyboy
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2006 20:33

Re: Ferienpark Frankenau, Duitsland

Ongelezen bericht door markyboy »

Ik weet niet of het de bedoeling is hier een discussie op te starten. Ik heb onze ervaring opgeschreven.

Maar het gras was inderdaad gemaaid. De omgeving is onze ogen prachtig. Maar dat is smaak. Wij houden van natuur en die heb je daar volop.

Of een receptie wel of niet voorzien is van een dekkende verflaag is voor mij overigens geen graadmeter om een park wel of niet te adviseren.

De gaten in het wegdek (asvalt) waren er inderdaad wel. Maar dat is iets wat meer voorkomt in gebieden waar het 's winters sneeuwt.

Het huisjes welke wij hebben gehuurd (particulier) was zeer goed. Eveneens gold dit voor omliggende.

Kortom hebben wij genoten.

Arjan S.
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 aug 2006 13:47

Re: Ferienpark Frankenau, Duitsland

Ongelezen bericht door Arjan S. »

De natuur daar is inderdaad prachtig, zij het wat eentonig.

De opmerking over de verflaag was niet zozeer als concreet punt bedoeld, meer om aan te geven hoe de algehele staat van onderhoud was toen wij er waren.

Ons was ook al opgevallen dat de particuliere huisjes stukken beter waren dan de parkhuisjes. Mocht je toch naar dit park willen, dan zou ik zeker aanraden om dan in ieder geval een particulier huisje te boeken.

Overigens hadden wij enorm wisselende ervaringen met het personeel. Het receptiepersoneel was over het algemeen erg onbeleefd en ongeinteresseerd (typ kauwgom kauwende kassiere), echter was de man die probeerde ons stroomprobleem op te lossen weer erg vriendelijk.

Arjan

vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

Re: Ferienpark Frankenau, Duitsland

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

wel een jaar later,maar voor wie interesse heeft: in de omgeving is ontzettend veel te doen! onze kinderen herrineren het als 1 van de leukste vakantie daar! je moet je wel even orienteren op internet en dan vindt je er erg veel te doen.aan en rondom de edersee is het erg mooi,en leuk voor de kinderen,rodelbanen,musea.grote wildparken met leuke speeltuinen.het park zelf was erg stijl.maar je kon zovanuit het park het natuurgebied in,waar je heerlijk kon wandelen of paardrijden.
zwembad is wel wat klein,maar lekker warm en schoon.de buffetten waren lekker en niet duur.leuk recreatieprogramma. ons appartement was simpel,maar schoon,helemaal bovenaan,op het balkon heel mooi uitzicht.

khoog
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 aug 2006 09:13

Re: Ferienpark Frankenau, Duitsland

Ongelezen bericht door khoog »

Vwb de kwaliteit van de huisjes klopt het dat de particuliere woningen goedkoper zijn en van veel beter kwaliteit zijn vwb inrichting en onderhoud.
Ongeveer 50% van de woningen op dit park wordt overigens maar verhuurd door de Ferienpark gmbh, en wel onder een wurgcontract voor de eigenaren. (Alle woningen op het park zijn namelijk eigendom van particulieren). Dus ... huur hier altijd particulier en niet via het park! Hebben zelf op Am Sternberg 32 gezeten en genoten.

Vwb de omgeving ... niet geschikt voor tieners die van een bruisend uitgaansleven houden. Dit is namelijk binnen een straal van 30km niet of nauwelijks te vinden.
Wel te vinden: een schitterende natuur, veel historische steden in de omgeving, zwembaden, het vogelpark, en ga zo maar door. Ook voor mensen met honden mijns inziens een absolute aanrader!

Eddie Lindhout
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2008 14:57

Re: Ferienpark Frankenau, Duitsland

Ongelezen bericht door Eddie Lindhout »

@CHoog: de opmerking "maar verhuurd door de Ferienpark gmbh, en wel onder een wurgcontract voor de eigenaren" lijkt me weinig relevant voor het met elkaar delen van vakantie-ervaringen. Het zou me niets verbazen als u eigenaar bent van een huisje op dat park en misschien wel met het nummer 32. In dat geval: het lijkt me niet de bedoeling reklame te maken voor uw huisje op dit forum.

khoog
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 aug 2006 09:13

Re: Ferienpark Frankenau, Duitsland

Ongelezen bericht door khoog »

Eddie,

Wat een gefrustreerde reaktie. Ik zou haast denken dat je mede-eigenaar bent van het Feriendpark-Frankenau of er wellicht andere belangen in dit park hebt.

Als je wilt weten hoe mijn commentaar en dat van andere verhoudt tot wat op dat Ferienpark plaatsvindt moet je maar eens op Zoover kijken.

amstertijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2008 13:27

Re: Ferienpark Frankenau, Duitsland

Ongelezen bericht door amstertijn »

Beste Arjan,

Vervelend die rampvakantie van je.. Ik schrijf een artikel voor weekblad aktueel over ervaringen zoals jij die beleefd hebt. Zou je me erbij willen helpen en meer over je rampvakantie willen vertellen?

je kunt me bereiken op ' tynster at gmail.com'

Hartelijk dank, bij voorbaat!

Martijn

Arjan S.
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 aug 2006 13:47

Re: Ferienpark Frankenau, Duitsland

Ongelezen bericht door Arjan S. »

Hoi Martijn,

is lees je reactie nu pas. Ik heb 2 jaar na dato eigenlijk niet zoveel zin om nog een keer dat hele verhaal op te rakelen, het was gewoon een grote teleurstelling. Wat me achteraf vooral steekt is ten eerste het feit dat ondanks mijn research op internet er niets negatiefs te vinden viel over dit park, terwijl het toch in erbarmelijke staat verkeerde (misschien nog wel steeds). Dat is nu in ieder geval veranderd, dit topic staat op 1 in Google als je zoekt.

Ten tweede vond ik het vervelend dat mensen het meteen weer bagatelliseerden. Ik kan me niet voorstellen dat je in zo'n park een mooie vakantie beleeft (slechte staat van het huisje, de receptie, kapotte midgetgolfbaan, ga zo maar door), maar misschien ben ik wel heel erg verwend met spullen die gewoon werken.

Succes met je artikel nog (voor zover dat al niet geschreven is)!

Groeten Arjan

barres
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2009 09:14

Re: Ferienpark Frankenau, Duitsland

Ongelezen bericht door barres »

:lol:
wij hebben met ons gezin al 3x een huisje op het park gehuurd en is ons prima bevallen, elk huisje was prima, geboekt via het park, en touroperator. wij zaten halverwege in een punthuisje, met 3 sl.kamers, niks op aan te merken.
het park zelf is heerlijk, de kids (8 en 10) zaten veelal in het zwembad. er zijn ook georganiseerde wandelingen met de boswachter, een aanrader voor de natuurliefhebber. je kunt er ook mountainbikes huren en ook al wil je niks doen, lekker in het zonnetje op het terras is daar zeker niet verkeerd. er is voor ieder wat wils, tennissen, was er de 1e keer niet en nu wel, paardrijden, wandelen, lekker eten (de griek in het dorp is een aanrader) midgetgolfen, naar de edersee. in de buurt is er van alles te doen, maar kom je met kids die van uitgaan houden dan ben je hier niet op het juiste adres.
kortom, zoek je de rust en hou je van natuur, kom dan hier naar toe.
voor degene die veel dingen wil bekijken en wil sporten dan ben je hier ook op het juiste adres.
wij gaan dit jaar in ieder geval weer.

Arjan S.
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 aug 2006 13:47

Re: Ferienpark Frankenau, Duitsland

Ongelezen bericht door Arjan S. »

barres: kun je voor de grap eens foto's maken van de receptie, de midgetgolfbaan en andere zaken die in en om het park aanwezig zijn? Dan kunnen we voor eens en altijd bepalen of het park nu in goede staat is of niet, misschien is er in 2 jaar wel heel veel veranderd. De omgeving is namelijk wel heel mooi.

Billyboy2
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2009 15:29

Re: Ferienpark Frankenau, Duitsland

Ongelezen bericht door Billyboy2 »

We hebben een heerlijke week gehad in vakantiepark Frankenau. Mooi en comfortabel huisje. Keuken ruim uitgerust. Bedden prima. Nederlandse zenders te ontvangen en dvd speler (wel hierom bij het reserveren expliciet naar vragen! :idea: ). Met de kinderen praktisch elke dag naar het zwembad geweest. Overigens kindjes van een ander huisje mochten geen gebruikmaken van het zwembad, bleek te komen omdat ze niet via het park hadden gehuurd :cry: . Dus let daarop bij het boeken :idea: . Wel even wat problemen gehad met de verwarming. Werd binnen een half uurtje prima opgelost door de technische dienst van het park (alleen beschikbaar voor huisjes gehuurd via het park). Verder heerlijk gewandeld in de omgeving. Ook het Kellerwald bezoekerscentrum bezocht. Was interessant voor de ouderen en leuk voor de kinderen. Heb ook gezien dat het park golfarrangenten biedt voor zeer schappelijke prijzen (voor de liefhebbers: 3X greenfee, logies met ontbijt voor €110,--!!!!). Inmiddels met een paar collega's afgesproken dit over een paar maanden te gaan doen. Onze ervaringen laat ik tzt. weten.
Kortom we zien terug op een prima week die naar meer smaakt.

p/s de minigolfbaan was prima in orde :-) en voor foto's van het park zou ik zeggen: kijk eens op zoover.nl

jlaumen
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2009 21:59

Re: Ferienpark Frankenau, Duitsland

Ongelezen bericht door jlaumen »

Je kunt zien, dat er op dit moment veel gerenoveerd wordt aan de huisjes. het park is heelrijk, wij hebben er althans een heerlijke vakantie gehad. het personeel is vriendelijk en ons huisje was prima in orde. Er stonden bijna nieuwe meubels, een flatscreen met een satellietverbinding. Heel veel keuze uit tv-progamma's dus en gewoon even het nederlandse nieuws zien. Verder stodn er een radio-cd speler en een dvd-speler. Heel gastvrij stond er een mand met lektuur. Altijd leuk om even in te bladeren.
Wij gaan zeker terug. De omgeving is prachtig. Je kunt een leuke huifkartocht maken. Kids kunnen met een soor tboswachter het bos in en leren dan van alles over het bos.
Ons huisje? nr 97, gewoon via het park gehuurd.
En last but not least, voor niet veel geld lekker eten in het restaurant!
Een dag slechter weer? Geen probleem, we gingen het overdekte zwembad in en daarna lekker poolen.
kortom, wij verveelden ons hier niet.

jhazenberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2009 15:16

Re: Ferienpark Frankenau, Duitsland

Ongelezen bericht door jhazenberg »

huisjes park slecht particuliere huisje beter

2 weken in het park. Na 1 nacht in huisje 42 waarvan alles zón beetje stuk was naar huisje 111 gegaan, hier was het uitzicht schitterend. beide huisjes haden problemen met de warmwater voorziening, normaal douchen was niet mogelijk omdat het water niet in te stellen was van heet tot ijskoud. De verwarming in beide huisjes niet naar verwachting, 's nachts waren de kachels warm overdag wanneer het koud was waren de kachels niet warm. huisje lag achterin het park wat een hele klim is. de kinderen moesten een flink stuk lopen om bij de speel toestellen te komen. er was de eerste week geen animatie. broodjes service van het park ging vaak fout. het park licht net te ver van alles. de omgeving is voor wandelaars wel mooi, als je het juiste huisje treft.

Gesloten