LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ambtenaren.

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

ambtenaren.

Ongelezen bericht door Langhaar »

HENDRIK-IDO-AMBACHT - Bijstandsgerechtigden uit Hendrik-Ido-Ambacht, pas op...

FOTO ANP...met het meedoen aan prijsvragen.

Uw gemeente heeft ogen in het achterhoofd. De 34-jarige alleenstaande bijstandsmoeder Jolanda deed nietsvermoedend mee aan een actie van supermarkt Jumbo.

In afwachting van de opening van de Zwijndrechtse vestiging, liet Jumbo in juli een bus vol klanten uit Zwijndrecht en omgeving kennismaken met de Jumbo in het naburige Ridderkerk.

De gelukkige inzenders die een plekje in de bus wonnen, onder wie Jolanda, kregen aan de kassa 50 euro korting op hun boodschappen. Zij werden ook op de foto gezet. Jumbo gebruikte die foto’s in een advertentie in dagblad AD De Dordtenaar.

Jolanda was maar wat blij met de meevaller. Haar zoontje vierde kort daarop zijn vijfde verjaardag en de boodschappen voor zijn feestje drukten zodoende niet extra op haar uitkering van 960 euro per maand.

Maar de oplettende sociale dienst van Hendrik-Ido-Ambacht herkende Jolanda op de foto in de krant en riep haar op het matje.

Jolanda: ,,Ik kreeg te horen dat ik fraude pleeg als ik neveninkomsten verzwijg. Het bedrag zou worden gekort op mijn eerstvolgende uitkering.’’ Deze week ontving Jolanda inderdaad 50 euro minder dan normaal aan het begin van de maand.

Een gemeentewoordvoerster laat weten dat de ’Jumbo-bijverdienste’ nog in onderzoek is, maar wil om privacyredenen geen verdere toelichting geven.

NASCHRIFT JOLANDA:
Iedereen van harte bedankt voor alle steun,..heel lief van jullie.
Voor de mensen die andere mensen veroordelen, niet iedereen met een uitkering heeft een hennepplantage op zolder, ik ben een nette vrouw , keurig opgevoed altijd gewerkt, maar helaas doornare periode inmijn leven in de bijstand in gekomen,....Voor u iemand beledigt, denk na soms doen zulke dingen zeer....
Jolanda

Zie ook:
Jolanda krijgt 50 euro terug

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: ambtenaren.

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Nederland op zijn smalst, enne zo ene ambtenaar. Opknopen aan een hele hoge boom, wat een zielig zootje tuig.

elianne
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 aug 2006 00:01

Re: ambtenaren.

Ongelezen bericht door elianne »

Inderdaad, opknopen allemaal, kunnenze ook geen uitkeringen meer uitbetalen. :D

Waar ligt de grens voor het niet verrekenen met de uitkering van een gewonnen prijs? Bij 5 miljoen Euro? Ik geef toe dat ik het niet mee eens ben dat die 50 Euro is ingehouden op de uitkering maar de wetgeving is juridisch correct toegepast. Dus moeten ze iets aan de WWB gaan doen.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: ambtenaren.

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

maar de wetgeving is juridisch correct toegepast. Dus moeten ze iets aan de WWB gaan doen.
Juridisch gezien misschien wel, maar moreel gezien niet.
Ik ben het met je eens dat de WWB op dit soort zaken zou moeten worden aangepast.
Zou best moeten kunnen denk ik.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: ambtenaren.

Ongelezen bericht door Langhaar »

Hallo,

Zij kreeg een korting op de boodschappen.

De sociale dienst had niet het recht om de € 50,- te
korten op de uitkering.

Voorbeeld: ik ga naar de supermarkt want de koffie
is in de aanbieding.
Van € 2,69 voor € 1,50.
Heb ik dan fraude gepleegd als ik dat niet aan de sociale
dienst vertel?

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: ambtenaren.

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Zij kreeg een korting op de boodschappen.
Nalezen van het bericht geeft aan dat je inderdaad gelijk hebt Langhaar.
De sociale dienst had niet het recht om de € 50,- te
korten op de uitkering.
Ik ben het volstrekt met je eens.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: ambtenaren.

Ongelezen bericht door Langhaar »

Die ambtenaren ben ik zo ontzettend zat,
dat ze zijn nog niet klaar met me.

Dit is een belofte.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: ambtenaren.

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dit bericht is al minimaal een week oud en ze heeft het geld ook weer terug gehad. Beetje overbodig dit dus.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: ambtenaren.

Ongelezen bericht door Langhaar »

Dilbert29,

Dit berichtje ging niet over die vrouw.

J.ax
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 okt 2006 16:39

Re: ambtenaren.

Ongelezen bericht door J.ax »

@Langhaar
Die ambtenaren ben ik zo ontzettend zat,
dat ze zijn nog niet klaar met me.

Dit is een belofte.
Zo, en wat ben je van plan? Of is het alleen maar blabla?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: ambtenaren.

Ongelezen bericht door Ulbe »

Hoe vies wil je het vreten! :twisted:

Een nietsvermoedende vrouw wint € 50,- bij een supermarkt!,

Een hypo-ambtenaar leest dit in de krant, en "pikt" haar via haar uitkering die € 50,- af, terwijl dat "kreng" zelf daar met minimaal € 1700,- in de maand naar huis loopt!, :evil:

Die vrouw zal ook graag willen dat zij een normale baan heeft, de meeste mensen die bij de bijstand lopen willen maar al te graag werken!, maar helaas ligt werk nog niet voor het oprapen, en de meeste reïntegratie bedrijfjes willen je maar al te graag aan "werk" helpen, en schrik niet dat je voor 25 uur aan het werk kan als vakkenvuller of schoonmaker,

Niks mis mee, maar laat dan deze mensen 38 uur werken dat ze tenminste uit die bijstand kunnen, en zelf een toekomst op kunnen bouwen,

Oke, het smijt niks op, je zit net boven bijstandsniveau, maar dat is toch wel even beter dan in de bijstand te hangen en je hand op houden!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: ambtenaren.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ulbe


Geplaatst op 24 Okt 2006 22:10 door Ulbe


--------------------------------------------------------------------------------

Hoe vies wil je het vreten!

Een nietsvermoedende vrouw wint € 50,- bij een supermarkt!,

Een hypo-ambtenaar leest dit in de krant, en "pikt" haar via haar uitkering die € 50,- af, terwijl dat "kreng" zelf daar met minimaal € 1700,- in de maand naar huis loopt!,

Die vrouw zal ook graag willen dat zij een normale baan heeft, de meeste mensen die bij de bijstand lopen willen maar al te graag werken!, maar helaas ligt werk nog niet voor het oprapen, en de meeste reïntegratie bedrijfjes willen je maar al te graag aan "werk" helpen, en schrik niet dat je voor 25 uur aan het werk kan als vakkenvuller of schoonmaker,

Niks mis mee, maar laat dan deze mensen 38 uur werken dat ze tenminste uit die bijstand kunnen, en zelf een toekomst op kunnen bouwen,

Oke, het smijt niks op, je zit net boven bijstandsniveau, maar dat is toch wel even beter dan in de bijstand te hangen en je hand op houden!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.
Ik vind dit wel tever gaan Ulbe.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: ambtenaren.

Ongelezen bericht door Ulbe »

Verklaar een nader Chanmaster,

Gesloten