LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer Notebook probleem

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
S.tefa.N

Acer Notebook probleem

Ongelezen bericht door S.tefa.N »

Hallo,

Op 29-06-2005 heb ik een Acer notebook (Travelmate 8104WLMI) aangeschaft incl 3 jaar garantiecertificaat. Een prima notebook, echter kwamen al snel de eerste klachten.

Nu, ondertussen ruim een jaar later is mijn notebook al drie maal naar Acer's reparatiecentrum geweest, waarvan twee keer voor hetzelfde euvel; mijn beeld raakt corrupt bij het bewegen van het scherm.

Na de derde maal opgestuurd te hebben verwachtte ik eindelijk van dit vervelende probleem af te zijn, echter toen ik hem aanzette was het beeld tot mijn verbazing hetzelfde! Hij heeft dus nogsteeds dezelfde klachten, ookal komt het (iets) minder voor.

Ik heb eigenlijk wel alle vertrouwen verloren in deze notebook en nu is dan ook mijn vraag;

Welke rechten (nieuwe notebook?) heb ik? Ik zie op de acer website dat mijn model niet meer gevoerd wordt, maar het kan toch niet zo zijn dat ze me met een ouder/nieuwer model met mindere specificaties afschepen? Wat is hier de precieze regelgeving voor?

Alvast hartstikke bedankt voor het antwoord,

Stefan.

mr T.

Re: Acer Notebook probleem

Ongelezen bericht door mr T. »

Welke rechten (nieuwe notebook?) heb ik? Ik zie op de acer website dat mijn model niet meer gevoerd wordt, maar het kan toch niet zo zijn dat ze me met een ouder/nieuwer model met mindere specificaties afschepen? Wat is hier de precieze regelgeving voor?
Nee, ik zou in uw geval aansturen op een ontbinding van de koop. Als de verkoper van het apparaat na ruim een jaar en drie reparaties verder nog niet in staat is om (in juridische termen) aan de koopovereenkomst te voldoen, dan is ontbinding van de koop voor u de beste oplossing. U computer is, in juridische termen, een niet conform produkt. U heeft na ontbinding recht op teruggaaf van het volledige aankoopbedrag.

jrabel

Ongelezen bericht door jrabel »

ik heb hetzelfde als u gehad alleen heeft het bij mij geen jaar geduurd
lees onderstaande maar eens en doe er je voordeel mee en stuur ze een nette brief.
p.s onder aan heb ik voor u een voorbeeld brief die u dan kunt gebruiken zoals ik ook gedaan heb ( alleen uw eigen gegevens en klacht(en) moet u nog invullen

hallo,

op 03-06-06 heb ik bij de mediamarkt in zwolle een haier notebook gekocht.
na ongeveer 3 weken laadde de accu niet meer op, ik heb de laptop zelf opgestuurd via thuisservice van de fabrikant en had de laptop met 1 week weer terug .( toestemming mm )
het moederbord was vervangen stond in de brief die was bijgevoegd.
na 3 dagen weer hetzelfde probleem dus weer opgestuurd naar het reparatiecentrum .
dit keer duurde het exact 2 weken voordat ik de laptop terug had en was weer het moederbord vervangen volgens bijgeleverde brief.
toen ik hem uit de doos haalde bleek dat ze het backpanel aan de onderkant niet goed hadden terugmonteerd.
hierop ben ik ermee naar de mm gegaan en zeiden ze dat ze hem moesten opsturen ( 3e keer ) want konden hem niet te plekke maken .
na 23 dagen had ik hem terug en wat bleek het backpanel was nog niet goed gemonteerd en de verpakking waar de laptop inzat in de doos was ook niet meer compleet waardoor de laptop alle kanten op kon vallen in de doos.
nadat ik dit kenbaar maakte bij de service namen ze de laptop mee naar achteren en hadden ze zelf het backpanel opnieuw gemonteerd.
heb verteld waarom dit niet de eerste keer kon want dan was ik hem ook niet 23 dagen kwijt geweest.
die betreffende medewerker zei dat hij toen op vakantie was en hij het verder niet wist .
tevens was door het verkeerd monteren van het backpanel de laptop kromgetrokken en staat de voorkant los van de grond.
hier wilden ze niets aan doen , alleen de optie weer opsturen maar daar pas ik voor want ga nu een aangetekende brief sturen naar hun hoofdkantoor .
heb hun ook kenbaar gemaakt dat dat als hij nu weer defect raakt ( zou de 4 e keer zijn ) ik het aankoopbedrag terugeis , maar dat deden ze zowieso niet , hoogstens een tegoedbon.
zelf weet ik dat ik daar geen genoegen mee hoef te nemen als ze geen deugdelijk product kunnen leveren en na herhaalde reaparaties.
heb bij de mediamarkt al verschillende producten gekocht maar dit was wel het laatste.
wordt vervolgd...

update :
vanmiddag een telefoontje gekregen van de zwolse vestiging van mediamarkt.
na wat bla bla werd me verteld dat ze toestemming hadden van het hoofdkantoor om me een tegoedbon te geven .
heb ze direct duidelijk gemaakt dat ik hier niet mee accoord ging zoals ik ook al had aangegeven via de aangetekende brief .
toen moesten ze het zogenaamd weer overleggen en kreeg ik 10 minuten later weer een telefoontje dat ik het volledige aankoopbedrag terug kreeg.
heb inmiddels mijn aankoopbedrag weer terug.
p.s het is me wel opgevallen dat op het servicecenter het een komen en gaan is van consumenten met klachten dat zegt genoeg , en die ze vervolgens met het zelfde kluitje in het riet proberen te sturen .
laat je niet afschepen na herhaalde reparaties ,
want als ze geen deugdelijk product kunnen of willen leveren heb je gewoon recht om je geld terug te eisen .
.................................................................................................
VOORBEELDBRIEF

Geachte ...... dagtekening: ..-..-....

Ik stuur u deze aangetekende brief naar aanleiding van het volgende:

Op ..-..-.... heb ik bij de vestiging van ...... in ....... een ....... notebook aangeschaft.
.............................................................................
.............................................................................
..............................................................................
vul hier uw klacht (en ) in, en omschrijf duidelijk wat er de afgelopen tijd is gebeurd met uw notebook.

Ik weet dat ik u de kans moet geven om het product te laten repareren.
Mijn notebook is nu onderhand ... keer weggeweest voor reparatie en aangezien het nu voor de ...e keer nog niet deugdelijk is opgelost eis ik nu ontbinding van de koopovereenkomst en verzoek ik u middels een schriftelijke tegenreactie te reageren.
Ik neem geen genoegen met een tegoed bon want heb al contact gehad met mijn rechtsbijstand verzekering en andere consumenten organisaties en deze zaak aan hun voorgelegd .
als u geen deugdelijk product kunt leveren na herhaalde reparaties ik recht heb om het volledige aankoopbedrag vergoed te krijgen, en geen genoegen hoef te nemen met een tegoed bon.
Hopende dat dit een incident betreft want heb in het verleden al meerdere producten aangeschaft bij de vestiging in ..... en ben daar over het algemeen tevreden over.
Daarom geef ik u 3 weken na dagtekening de tijd om te reageren .
In uw schriftelijke tegenreactie wil ik tevens vermeld zien dat ik het volledige aankoop bedrag terug krijg .
M v g

naam
adres
woonplaats en postcode
telefoonnummer

Suusjuh1985

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Ik heb mijn laptop sinds juli, is al 2x bij acer geweest en nu via de harense smit er alweer.. ze repareren maar niet het probleem: het beeld knippert regelmatig of word groen...

Hij is er nu dus al voor de 3e keer.. denk dat ik je record verbroken heb, helaas!

S.tefa.N

Nouja, wat het is, ik heb hem dus via een internet winkel gekocht, en denk niet dat het makkelijk wordt om volledig geld terug te krijgen.

ik heb met acer gebeld en ze willen mijn notebook omruilen tegen een nieuwe. Nu is mijn vraag; ze kunnen het toch niet maken straks een notebook met mindere specificaties aankomen? Mijn model wordt niet meer gemaakt maar de eerst volgende is 600 euri duurder, moet ik dat dan bij gaan betalen?

DennisThePennis

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

ze willen mijn notebook omruilen tegen een nieuwe
Omruilen is kostenloos, anders heet het inruilen ... laat ze eerst maar vertellen welk aanbod ze dan hebben, welk type Acer heb je nu en welk type Acer krijg je aangeboden?

Aan de hand van de specificaties kun je zo beoordelen of je erop achteruit gaat of niet. En de kans is groot dat je een moderner apparaat krijgt dan dat je nu hebt, want de ontwikkelingen op laptopgebied hebben niet stilgestaan.

S.tefa.N

dat klopt ook wel, aangezien het eerst volgende apparaat (waar ik dus niet op achteruit ga) een flinke stap hoger is. Maar kunnen ze mij hier wettelijk gezien voor laten bij betalen?

mr T.

dat klopt ook wel, aangezien het eerst volgende apparaat (waar ik dus niet op achteruit ga) een flinke stap hoger is. Maar kunnen ze mij hier wettelijk gezien voor laten bij betalen?
In beginsel niet. Het gaat in dat geval om kosten die de leverancier moet maken om alsnog aan de koopovereenkomst te voldoen. De leverancier had er immers ook voor kunnen kiezen om het aankoopbedrag retour te kunnen doen. Strikt genomen is de rechtstreekse bemoeienis van de fabrikant in dit geval een vorm van coulance. De fabrikant hoeft dit in een dergelijk geval niet te doen.
Nouja, wat het is, ik heb hem dus via een internet winkel gekocht, en denk niet dat het makkelijk wordt om volledig geld terug te krijgen.
Wat ook uitmaakt is de plaats waar deze winkel is gevestigd. Is dit ergens in het buitenland, dan kan er in juridisch opzicht een heel andere situatie ontstaan.

S.tefa.N

nee, deze winkel is wel gewoon in Nederland gevestigd.

MXMCE

Ongelezen bericht door MXMCE »

Strikt genomen is de rechtstreekse bemoeienis van de fabrikant in dit geval een vorm van coulance.
De 'extra' garantie in deze, is een overeenkomst tussen consument
en in dit geval acer, de fabrikant.
Nu, ondertussen ruim een jaar later
Acer is dan nu degene die een oplossing moet verzinnen, en het uit moet
'vechten' met de consument.

S.tefa.N

dat klopt. Acer heeft mij de volgende oplossing geboden (mondeling)

Ik heb mijn notebook vandaag opgestuurd zoals normaal de procedure. Wanneer de klacht in hun reparatiecentrum wordt waargenomen (waarvan ik behoorlijk zeker ben dat dit zal gebeuren) gaat de supervisor van degene die ik gesproken heb zich volledig inzetten dat ik een nieuwe laptop krijg (omdat dit al de 4e keer wordt dattie opgestuurd is.)

Na navraag welk model ik dan zou krijgen kreeg ik het antwoord dat mijn model uit de roulatie is en dat ik de opvolger krijg. Een nette oplossing zover. Ik hoop dat het allemaal zo voorspoedig loopt als men mij voorhoudt.

Ik hou jullie zeker op de hoogte.

ps. Mocht de klacht daar niet geconstateerd worden, dan heb ik foto's gemaakt incl tijd en datum stamp erin waarin duidelijk zichtbaar mijn beeldscherm corrupt is. Kan ik dit zien als bewijs?

jrabel

Ongelezen bericht door jrabel »

ik had je al een advies gegeven .
je laat je mooi aan het lijntje houden door acer is mijn mening.
wees verstandig en eis je geld terug en laat de koop ontbinden dan ben je van alle gezeik af.
Laatst gewijzigd door jrabel op 18 nov 2008 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

S.tefa.N

Fabrikant moet dus verantwoordelijkheid nemen.

Dit klopt toch?

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

je laat je mooi aan het lijntje houden door acer is mijn mening.
wees verstandig en eis je geld terug en laat de koop ontbinden dan ben je van alle gezeik af.
Bij de winkelier kun je de koop niet ontbinden, omdat de garantieuitbreiding door de fabrikant verstrekt wordt.

In dit geval is de winkelier geen partij meer.
Dus de zaak gaat tussen de consument en de fabrikant.

Dus moet de fabrikant met een oplossing komen.

Zo zou het altijd moeten. De degene die een product produceerd en steken laat vallen, moet dan ook zelf voor de kosten opdraaien.
En hiermee niet de winkelier mee lastig vallen en de winkelier voor de kosten op laten draaien, terwijl de fabrikant steken laat vallen.

mr T.

Er is geen extra garantie. De koopovereenkomst is in eerste instantie niet nagekomen door levering van een niet conform produkt.
In dit geval is de winkelier geen partij meer. Dus de zaak gaat tussen de consument en de fabrikant.
Dat zou de winkel wel willen, het is alleen niet het geval. De winkelier blijft partij.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als de consument rechtstreeks naar de fabrikant gaat zonder tussenkomst en medeweten van de winkelier, dan is de winkelier géén partij.
Dus als de fabrikant schade veroorzaakt is de winkelier hiervoor niet aansprakelijk.

Daarom wil ik als winkelier ook dat de klant als eerste naar mij toekomt.

Gesloten