LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON afrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Chrispy

NUON afrekening

Ongelezen bericht door Chrispy »

Ik heb voor het eerst sinds jaren mijn energienota eens goed bekeken. Altijd braaf betaald maar het is best wel een hoop geld!
Ik heb een laag en hoogtarief en heb op de laatste afrekening (en alle voorgaande) bijna net zoveel verbruikt overdag als 's nachts???
Dat lijkt me toch vreemd? We leven voornamelijk overdag en 's avonds en zetten dan vaak na 23:00 de vaatwasser aan. Verder draait er 's nachts niets bijzonders. Laagtarief 3223 KwH en Hoogtarief 3676 KwH. Samen bijna 7000 KwH toch? Is dat niet wat veel voor een gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen?

Paula de Mol

Re: NUON afrekening

Ongelezen bericht door Paula de Mol »

Wat denk je wat een vaatwasser verbruikt ? Jullie verbruik is normaal.

Ron 2

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Wat denk je wat een vaatwasser verbruikt ? Jullie verbruik is normaal.
Dat kan wel zijn maar absoluut niet door een vaatwasser.

Wij zijn een even groot gezin met in huis een wasmachine, droger, vaatwasser, waterbed, twee pc's, volwassen kinderen die elke avond op eigen kamer tv kijken.
Toen de kinderen klein waren verbruikten we rond de 4200 per jaar, tot anderhalf jaar geleden schommelde het verbruik tussen de 5500 en 6000kw/h, daarna was het waterbed weg en zijn we gezakt naar 4800, het waterbed was dus een behoorlijke gebruiker. (het verschil is zelfs nog iets groter omdat we van gas op inductiekoken zijn overgestapt)

Een dubbele meter hebben we ook gehad en weer weggedaan (kon gratis toen we van leverancier switchten) omdat het niets oplevert.
Met echt heel veel moeite, het waterbed op een tijdklok in de goekope uren, 's nachts de vaatwasser, in het weekend wassen, etc etc.. kwamen we op een ongeveer 50/50 verdeling in hoog en laag tarief.
Toen ik uitrekende dat door het hogere kosten voor een dubbele meter de besparing voor al die extra moeite slechts een aantal tientjes op jaarbasis was hadden we die moeite er niet meer voor over.
Het is wel prettig weer te kunnen wassen/afwassen waneer het nodig is en niet te hoeven wachten tot het iets goedkoper (wat dus erg tegenvalt) is.

Jullie verhouding van hoog/laag lijkt me redelijk normaal, maar besparen ermee doe je pas als de helft of meer in het laag tarief valt, ik denk dat jullie niets besparen. Sommige energieleveranciers hebben hier een calculator voor op internet staan.

7000kw/h is wel een redelijk hoog verbruik, maar kan best door jullie zelf veroorzaakt worden.
Wij hebben redelijk wat spaarlampen, laten weinig onnodig licht branden en niets op standby staan, etc etc., kortom, alle tips voor energiebesparing volgen wij redlijk goed op.

Hoe is dat bij jullie?

Overigens, een LCD of plasmascherm schijnt de meter ook redelijk op te kunnen jagen, wij hebben het niet, misschien jullie wel?

De medewerker

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste Chrispy,

Uit uw bericht op dit forum kan ik opmaken dat u enkele vragen over uw verbruik heeft.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om uw verbruik en de verdeling tussen de beide telwerken met u te bespreken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer(s) kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

Gesloten