LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CDA/VVD weigeren toegang overheidsinformatie inzake AFM

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
zirkoon

CDA/VVD weigeren toegang overheidsinformatie inzake AFM

Ongelezen bericht door zirkoon »

MOTIE VAN HET LID HEEMSKERK
Voorgesteld 21 juni 2006
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende, dat de toegang tot overheidsinformatie een essentiële
voorwaarde is voor een goed functionerende democratische samenleving;

overwegende, dat dit ook moet gelden ten aanzien van financiële toezichthouders;
overwegende, dat de reikwijdte van de Wet openbaarheid van bestuur
hiervoor moet worden uitgebreid naar de Autoriteit Financiële Markten en De Nederlandsche Bank
ten aanzien van de bevoegdheden die niet onder de Europese geheimhoudingsplicht vallen;
verzoekt de regering het Besluit bestuursorganen WNo en WOB in die zin aan te passen dat de Wet openbaarheid van bestuur van toepassing wordt op de Autoriteit Financiële Markten en De Nederlandsche Bank, wat laatstgenoemde betreft met uitzondering van werkzaamheden die voortvloeien uit dan wel verband houden met haar taken op grond van artikel 2, eerste, tweede en derde lid, en artikel 3 van de Bankwet 1998, en gaat over tot de orde van de dag.
In stemming komt de motie-Heemskerk (29708, nr. 54).

De voorzitter: Ik constateer dat de aanwezige leden van de fracties van de SP, GroenLinks, de PvdA, de ChristenUnie en de SGP voor deze motie hebben gestemd en die van de overige fracties ertegen, zodat zij is verworpen
.

Met vriendelijke groet, :wink:
Zirkoon

B-

Re: CDA/VVD weigeren toegang overheidsinformatie inzake AFM

Ongelezen bericht door B- »

Zo....dat gaat ze een hoop stemmen kosten!!!!

Joop(K)

Ongelezen bericht door Joop(K) »

B- droomt:
Zo....dat gaat ze een hoop stemmen kosten!!!!
Droom maar lekker verder. Maar vergeet vooral niet op tijd uit je droom te ontwaken. Het merendeel van de Nederlandse burgers ligt totaal niet wakker van de Wet Openbaarheid Bestuur in relatie tot de AFM. Ik vermoed eerder dat het stemgedrag van VVD en CDA juist die partijen extra stemmen zal opleveren. En, hoe jammer ook, al die aliassen op dit forum krijgen maar één stembiljet in de bus :lol:

B-

Ongelezen bericht door B- »

Gelukkig Joop(K) als jij dat vermoedt, weet ik, dat ik gelijk heb. :lol:
Ik krijg overigens altijd 7 stembiljetten in de bus

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Tja, die voor de ( financiele) ellende verantwoordelijke politici moeten ergens hun vuile was binnen c.q. in de beerput kunnen houden.......

Tijl Uilenspiegel

Ongelezen bericht door Tijl Uilenspiegel »

Zo is dat Elias hihi, pas op dat je niet zelf in die beerput valt hoor, want wij halen je er niet uit, bah die stank is niet te harden en het gaat zo in je kleren zitten, ook de koude hihi

Gesloten