LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] postcode loterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
idi
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 nov 2005 13:51

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door idi »

De postcodeloterij is 1 grote wassen neus en drijft op sentimenten.
Zoals eerdere reacties regeert de "angst" om een grote prijs te missen als je niet meedoet.
Dagelijks wordt geprobeerd om je over te halen mee te doen bij dit "gezellige" spel met als ondertoon dat het zo ontzettend jammer voor jou zou zijn om die hoofdprijs te missen. Oh ja, en als je per ongeluk niets zou winnen dan is je inleg goed besteed aan allerlei doelen.
Als je zo begaan bent met deze goede doelen, stort dan direct dat geld op de betreffende bankrekening ipv de volgevreten vedetten van de PCL nog vetter te maken.
Die kale van de PCL heeft er al 2 huizen aan overgehouden waarvan 1 in Spanje; hoezo goede doelen, me neus!

Marijke77
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2005 16:39

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door Marijke77 »

Loterij is kloterij wordt wel gezegd, met de staatsloterij soms je eigen geld terug en sinds we het automatisch doen is dat ook automatisch minder. De postcodeloterij: een keer wat KPN aandelen en 1 keer 2 en een keer 5 euro maar dat vanaf het begin. De postcodeloterij doet dan wel aan goede doelen maar wat en hoeveel daar van terecht komt is ook maar de vraag, het meeste geld zal wel naar de directie gaan zoals gewoonlijk. :wink:

Roosenfrans
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jun 2005 18:37

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door Roosenfrans »

Ja, éénmaal 10 gulden en verder nooit meer iets in de postcodeloterij.
Ik ben er enkele jaren geleden dan ook mee gestopt. Ik was in Amsterdam en zag daar het kantoor in de van Eeghenstraat. Als je ziet wat voor een kapitaal pand dat is (er zat voorheen het drukkersverbond in) dan weet je hoe hoog de kosten zijn welke eerst van de lotenverkoop afmoeten. Ook d ekosten van de spectaculaire uitzendiengen waar met grote bedragen wordt gesmeten en de snoepreisjes die de presentatoren maken compleet met cameraploegen om te laten zien dat de goede doelen zoveel geld kunnen gebruiken. Maar komt het geld daar ook? Wat zijn de kosten van de loterij ook al is wettelijke vastgelegd hoeveel er naar de goede doelen mag? Mij is in ieder geval wel duidelijk dat het gewoon een commercieel bedrijf is wat door inspelen op het sentiment van de mensen grof geld verdient.
Ik ben dan ook gestopt met het subsidiëren van deze club.

matvkeulen
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jun 2005 07:31

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door matvkeulen »

Een tijdje geleden kregen wij 1/5 staatslot bij een aankoop bij de DA. In grote spanning wachtten we op de trekking.
Na de trekking keek ik vol verwachting op de site van de staatsloterij. En je raadt nooit wat voor geweldige prijs op ons 1/5 staatslot viel...........wel 1 euro! Daar waren we natuurlijk heel gelukkig mee. Bij de sigarenwinkel het lot ingeleverd. Daar vroegen ze nog wat ik met het geld ging doen, maar dat wilde ik liever niet zeggen.
Binnenkort ontvangen wij weer 1/5 staatslot. Ik ben benieuwd wat we deze keer zullen winnen.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door gjvisser »

Staatsloten hebben niks met de postcodeloterij te maken 8)

matvkeulen
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jun 2005 07:31

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door matvkeulen »

euhhh, oja, dom dom dom

koningsjpc
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:29

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door koningsjpc »

Afgelopen week € 2,-- gewonnen met PCL, vroig jaar ook een keer dezelfde prijs en 2 jaar geleden ongeveer € 2000,-- (bruto). Hiervan gaat nog 25% kansspelbelasting af.

Met Staatsloterij win ik regelmatig € 20,-- of lager, nooit meer.

Jan Konings

ajdales
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jun 2006 10:25

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door ajdales »

https://www.postcodeloterij.nl/web/show ... 750dc2#top

Via deze link is het jaarverslag te van de PCL vinden, ze vermelden daar ook waar het geld naar toe gaat. zo'n 60% van de inkomsten gaat na de doelen.

Wij doen maa aan de PCL in de hoop dat we wat leuks winnen en omdat er een deel naar goede doelen gaat. Je hebt gelijk dat je dat geld ook direct aan al die doelen kunt geven, maar dan moet je zelf gaan beslissen hoeveel elk gaat krijgen. Die TV programma's kijk ik al lang niet meer na, dat is wel echt zonde van het geld. Zeker nu het bij talpa is, daar kijk ik uberhaubt nooit naar!

Met de staatsloterij spek je in iedergeval de staats kas nog een beetje.

rogerrabbit
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 nov 2006 10:11

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door rogerrabbit »

Wij speelden ook al jaren mee met de o.a. de postcodeloterij.
Een paar keer 2 euro gewonnen. Met wel 4 loten. Het draait inderdaad
op angst dat je buurman wel wat wint en jij niet. Wel slim.
En mocht je een keer een grote prijs winnen, dan gaat er ook nog 25%
kansspelbelasting af. Dit geldt ook voor de lotto, sponsorloterij en bankloterij. Behalve de staatsloterij. Zolang je t kan betalen is het niet
erg, maar als je arm bent, moet je er niet aan beginnen.
De kans is zo ongelofelijk klein dat je een grote prijs wint,
dat je beter dat geld in je boodschappen stopt.
Dan heb je zeker wat!

Zwartvoet
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 nov 2006 12:42

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door Zwartvoet »

Hallo,

Wij spelen ook al een jaar of 15 mee en om nou te zeggen dat we veel gewonnen hebben.......nou nee niet echt.
Ik ben ooit eens een keer naar heerenveen geweest naar het schaatsen,toen moest je nog bellen na de uitzending van postcodebingo.
Ik moet zeggen het was allemaal perfect geregeld,maar daar bleef het ook wel bij.
Na die tijd niets meer gewonnen(ja okee 2 of 3 keer 5 euro ofzo).
Toen begin dit jaar ook nog eens extra geld voor een lot werdt afgeschreven was de maat vol.
Ik heb een briefje geschreven met de opzegging per 1 januari 2007,en kreeg netjes een briefje terug dat ik per 1-11-2006 niet meer mee speel.
Ik had dus geschreven per 1-1-2007 en niet per 1-11-2006,bellen ze doodleuk op 25 oktober of we niet verder zouden willen spelen omdat we zoveel kanjerpunten hadden.Hallo ik heb niet opgezegt per 1-11 dus nee dank je wel.
En ja ik speelde mee voor het geld,dus als er toch een prijs valt nu heb ik dan pech?Ik bespaar nu 25 euro per maand (plus extra afschijvingen),x12=zeg maar 300.- per jaarx15(jaar)=4500 eurox5% rente=22.500
Toch een leuk bedrag toch?

Marijke77
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2005 16:39

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door Marijke77 »

Jammer alleen dat de rente niet x = maar + het is dan 4500 euro = 5% rente is 4725 euro, = nog wel veel.

MvRens
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2006 15:31

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door MvRens »

Tenzij je Krings heet dan win je wel! http://www.postcodeloterij.nl/web/show/id=72527

Marijke77
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2005 16:39

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door Marijke77 »

Hebben we nog de verkeerde naam ook nog.

Krings
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2006 22:34

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door Krings »

Heeft niets met loterij te maken. Deze prijzen hebben wij (onze familie) gewonnen met het internetspelletje van 1 tegen 100. Door dit spelletje heel veel te spelen weet je op een gegeven moment de meeste antwoorden wel. Daarnaast moet je af en toe geluk hebben met het inzetten van de verdubbelaar. Binnen de familie proberen we elkaar steeds te verslaan. Dat we hier een aantal prijzen mee hebben gewonnen is meegenomen. Nu zijn er nogal wat mensen die denken dat ze Peter R. de Vries zijn. Sturen mailtjes naar Radar etc. dat er fraude wordt gepleegd. Gaan alle Krings-en in Nederland opzoeken en bellen. Komen dan tot de conclusie dat er van de winnaars maar 1 in het tel.boek staat. Ja, dit soort zaken zijn precies de reden waarom je een geheim tel.nummer neemt.

Zwartvoet
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 nov 2006 12:42

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door Zwartvoet »

Profi Fam Krings,
Hoop dat jullie ook eens iets winnen met de loterij zelf.

rené

MvRens
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2006 15:31

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door MvRens »

Wat een flauwekul Krings. Hoe groot is nou de kans dat de hele familie wint terwijl duizenden mensen meespelen? Een groot deel van onze familie speelt ook mee en wint nooit wat.
Tot en met aangetrouwde familieleden van je (Holterman) winnen zogenaamd. Allemaal spelletjesfanaten zeker die de hele dag 1 tegen 100 zitten te spelen? Je hebt gewoon iemand bij de postcodeloterij zitten die de prijzen keurig onder de familie Krings verdeelt.
Wat een voorzienende geest heeft de familie Krings trouwens. Allemaal een geheim nummer genomen om 'dit soort zaken', zoals je zelf schrijft. Moet ik daaruit concluderen dat de familie dit al eerder bij de hand heeft gehad en daarom, omwille van deze oplichterij, allemaal een geheim nummer hebben ?

Gesloten