LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Planet Internet & KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Ingrid78

Klacht Planet Internet & KPN

Ongelezen bericht door Ingrid78 »

In 2001 ben ik overgestapt van een Internet abonnement bij Het Net van KPN naar Internet van Essent (Twinner). De service van Essent dat ze je oude abonnement compleet opzeggen, is ook zonder problemen verlopen. Tot ik vorig jaar bij toeval ontdekte dat er maandelijks steeds een bedrag van mijn rekening wordt afgeschreven van € 3,95, waarbij staat kosten voor Internet (zonder Provider).

Na wat onderzoek blijkt dit van Planet Internet te zijn en maar liefst sinds 2001. :shock: Dit is me nooit opgevallen, en noem het maar dom van mij, maar omdat er gewoon geen provider bij stond, ik gewoon aangenomen heb, dat dit voor mijn toenmalig abonnement bij Essent was. Ook was ik er niet van op de hoogte dat Planet Internet samenwerkt met KPN. Ik heb gebeld met KPN, zij stuurden me door naar Planet Internet, waar zo'n ellenlange wachttijd en is en niet het juiste menu gekozen kan worden wat ik nodig had, heb ik tenslotte gemaild naar Planet Internet. Zij wilden me weer terug verwijzen naar KPN. Maar omdat ik, enigzins geirriteerd, aangaf dat ik van het kastje van de muur wordt gestuurd, werd me aangeraden via de mail mijn klacht op papier te zetten.

Na een flinke tijd kreeg ik hierop antwoord van Planet Internet, ik zou mijn abonnement nooit hebben opgezegd, dus dit is stilzwijgend doorgelopen. Dit verwonderde mij ten zeerste, omdat ik naar mijn weten een abonnement had bij Het Net bij KPN en niet bij Planet Internet en bovendien alles wat bij mijn "oude" abonnement hoorde is opgezegd door Essent destijds... Ik heb dus gevraagd aan Planet Internet dat ik dus eigenlijk voor niets steeds betaald heb, omdat ik bij hen nooit een abonnement heb of heb gehad. Ja, daar kwam het in principe wel op neer, werd me doodleuk gemeldt! :x Ik vind dit allemaal maar raar, te meer omdat mij nooit, op welke manier dan ook heeft laten weten dat dit apart opgezegd zou moeten worden... Bovendien had ik niets met Planet Internet, dus me hier ook nooit bewust van geweest, dat dit er op één of andere manier bij elkaar hoorde.

Op mijn wens om het abonnement per direct dan te beeindigen werd geantwoord dat dit nu niet kon, omdat dit stilzwijgend per jaar doorloopt. Dus ik zou tot eind dit jaar gewoon het maandbedrag van € 3,95 moeten betalen en naar het geld van de afgelopen jaren kan ik fluiten, denk ik. Door toeval had ik het er met een collega over en die vertelde me dat zij het exact hetzelfde heeft meegemaakt! :o Mijn vraag is dus: zijn er meer mensen met deze ervaringen en zo ja, hoe is dit opgelost? Want na al het contact wat ik nu allemaal heb gehad, weet ik niet meer, hoe ik dit aan kan pakken... :cry:

Kan dit allemaal zomaar?! :?

01klaas

Re: Klacht Planet Internet & KPN

Ongelezen bericht door 01klaas »

Na een flinke tijd kreeg ik hierop antwoord van Planet Internet, ik zou mijn abonnement nooit hebben opgezegd, dus dit is stilzwijgend doorgelopen.

Mijn vraag is aan u is dit aangetekend gebeurd gezien dat de ontvanger moet ondertekend voor ontvangst. Gezien dat bij aangetekende brieven altijd het getekende ontvangst bewijs terug wordt gestuurd naar de verzender.

Indien dit het geval is dat u als verzender een ontvangst bewijs heeft terug ontvangen staat u namelijk stevig in uw schoenen. Met de eerder verzonden aangetekende brief en een nieuwe brief die u dan straks opnieuw zal moeten schrijven naar wellicht beide partijen zal u nogmaals duidelijk aan moeten geven uw klacht. Tevens bent u ook als klant verplicht om opnieuw een herstel termijn te vermelden in deze aangetekende brief van 10 dagen. Mocht na die 10 dagen geen schriftelijke reactie van één van de partijen terug komen, dan raad ik u aan om hoe spijtig dit ook zal klinken een advocaat in handen te nemen.

Veel geluk

Ingrid78

Ongelezen bericht door Ingrid78 »

Hallo Klaas,

Bedankt voor uw reactie!
Nee, het punt is juist dat ik niets bij Planet Internet had lopen, althans niet bewust.. Ik ben op een gegeven moment overgestapt van Het Net naar Twinner van Essent. De procedure was dan dat Essent de afhandeling van je oude abonnement deed. Dit is naarmijn idee ook gebeurd, maar schijnbaar hoorde Planet Internet hier ook bij, hoewel ik niet op de hoogte ben, van dat daar ook iets liep... :? Schijnbaar hoorde dit bij Het Net? Ik weet het echt niet, alleen dat er dus al een hele tijd stilzwijgend een abonnement loopt, zelfs met een klantnummer! :shock: En het mooie is, het is mij nooit opgevallen op mijn afschrift omdat er nooit daadwerkelijk bij de afschrijving Planet Internet staat, iedere keer iets anders in de trant van "Internetkosten". Dus ik ben hier nooit (onnozel misschien :oops: ) bewust van geweest.

En als ik dan tenslotte het abonnement ten einde raad per direct op wil zeggen, wordt me doodleuk gemeldt, dat dit niet kan, omdat het per jaar loopt. Dus pas aan het einde van het jaar. :x
Ik ben bang dat ik gewoon het geld van afgelopen jaren kwijt ben, zo'n slordige € 200,-. :cry: Ik zal in ieder geval blij zijn als ik er vanaf ben. Bah, dat stiekeme gedoe en dan de slechte telefonische bereikbaarheid van Planet Internet daarbij, heb het helemaal gehad!! :evil:

01klaas

Ongelezen bericht door 01klaas »

halli ingrid ik kan je wel helpen om te achter halen dat bij welke provider je aangesloten bent. Stuur mij maar een email en ik kan binnen 3 minuten nazien welke provider jij zit.

stuur een email naar dit adres [email protected]

Ik stuur je dan direct de gegevens dan kan jij stappen onder nemen.

vriendelijk groet van Klaas

Gesloten