LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Administratieve wantoestanden bij NUON

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
univdoc

Administratieve wantoestanden bij NUON

Ongelezen bericht door univdoc »

Sinds enkele maanden heb (ook) ik problemen met NUON. Deze problemen zijn begonnen op het moment dat ik van NUON enkele aan mij geadresseerde herinneringen heb ontvangen (op 25 juli 2006), waarvan ik (aan de hand van het klant-, contract- en bankrekeningnummer) onmiddellijk kon zien dat deze niet voor mij bestemd waren. Ik heb hier nog dezelfde dag contact over opgenomen met de klantenservice van NUON (via 0900-0808), waarvan ik (onder andere) te horen kreeg op welk adres de herinneringen betrekking hebben. Dit adres is niet van mij en is ook nooit van mij geweest. Sindsdien heb ik van NUON een hele stapel herinneringen, aanmaningen en (via Intrum Justitia) sommeringen tot betaling ontvangen voor dit adres. Dit ondanks het feit dat ik in de betreffende periode aan NUON een hele reeks (veelal genegeerde) signalen (onder andere enkele uren aan telefonische contacten, 5 klachten via hun homepage en 2 schriftelijke klachten) heb afgegeven dat er sprake is van een fout. Belangrijker is echter dat medewerkers van NUON (na behoorlijk aandringen van mijn kant) deze zaak reeds op 4 augustus 2006 hebben uitgezocht en daarbij hebben vastgesteld dat er sprake is van een naamsverwisseling met een plaatsgenoot. Desondanks wordt ik voor deze zaak tot op de dag van vandaag (27 oktober 2006) nog steeds door NUON lastiggevallen.

Inmiddels ben ik niet alleen meer bezig om een einde aan deze ellende te maken, maar probeer ik ook de door mij gemaakte kosten (inclusief de door mij gemaakte uren) vergoed te krijgen. In totaal ben ik inmiddels bijna twee werkdagen actief met deze zaak bezig (dit nog afgezien van vele andere (passieve) uren vol gevoelens van machteloosheid, frustratie en woede) en dit alles als gevolg van onwil en/of onkunde van medewerkers van NUON (nogmaals: men weet reeds sinds 4 augustus 2006 dat er sprake is van een administratieve fout). Het kan in mijn ogen niet zo zijn dat NUON een willekeurig iemand facturen en dergelijke van een ander toestuurt, vervolgens maandenlang alle signalen (inclusief eigen bevindingen) dat er sprake is van een fout negeert (waardoor de betreffende persoon gedwongen wordt om meer en meer tijd en geld te besteden aan het herstellen van de administratieve fout) en dit vervolgens (slechts) afdoet met "Sorry" (als dit laatste ten minste ooit nog gebeurt). Mijn vraag is of iemand hier reeds ervaring heeft met het vergoed krijgen van gemaakte kosten in een situatie die (enigszins) vergelijkbaar is met die van mij en hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Raytje23

Re: Administratieve wantoestanden bij NUON

Ongelezen bericht door Raytje23 »

Een heel verhaal hierboven. Er rijzen wat vragen bij me.

1: Heb je Nuon al officieel op papier een klacht gestuurd? (Telefonische klachten willen nog wel eens aan waarde inleveren, hoe gek dit ook klinkt)

2: Stuur Nuon een uitreksel uit het bevolkingsregister. Makkelijker en duidelijker kan het niet.

3 Wat het allerbelangrijkste is is dat je een officiele klachtenprocedure start. Zonder officiele klacht is er namelijk geen druk vanuit Nuon hier iets aan te doen. Het klinkt jammer maar uit eigen ervaring weet ik gewoon dat Nuon zijn klachten strikter beheerst dan zijn eigen vragenstroom.
Wanneer je een officiele klacht stuurt telt deze mee in de DTE rapportage die Nuon elk kwartaal dient te verantwoorden. Hiermee kun je uiteindelijk sterker staan bij een eventuele gang naar de geschillencommissie danwel rechter.

Maar voor het zover is raad ik je aan een allerlaatste officieel schriftelijk aangetekende klacht te sturen met kopie van het uitkerksel bevolkingsregister.

Veel succes.

PWNL

Ongelezen bericht door PWNL »

Je bent niet de enige: www.nuonfout.nl

univdoc

Ter illustratie van de wijze waarop NUON al maanden met mijn (bovenstaande) situatie omgaat:

Ik heb de afgelopen maanden via de homepage van NUON 5 keer een klacht over mijn situatie en de wijze waarop NUON ermee omgaat, ingediend. Op slechts 1 van deze klachten heb ik tot op heden een reactie ontvangen; de andere 4 klachten zijn totaal door NUON genegeerd (de oudste hiervan dateert overigens reeds van 7 augustus 2006 en is op dit moment dus “slechts” 59 werkdagen oud; dit terwijl NUON op haar homepage een reactie binnen 10 werkdagen “garandeert”). De tekst van de betreffende reactie (ontvangen op 13 oktober 2006) luidt als volgt:

Geachte heer XXX,

Allereerst bieden wij u onze verontschuldigingen aan voor de late reactie op uw e-mail van 4 september 2006.

U ontvangt aankomende week een brief van ons waarin wij u een duidelijke uitleg geven met betrekking tot de onjuiste registratie voor XXX.Wij hopen hiermee eventuele onduidelijkheden, vragen en klachten voor u weg te nemen.

Wij willen u in deze e-mail wel aangeven dat u geen post meer gaat ontvangen van GGN en Nuon voor XXX.En wij u niet meer als contractant voor XXX hebben geregistreerd in ons systeem.

Met vriendelijke groet,
Nuon Klantenservice

Met andere woorden, er wordt mij een brief met uitleg toegezegd die ik uiterlijk 20 oktober 2006 zal ontvangen, en er wordt mij toegezegd dat ik geen herinneringen, aanmaningen en dergelijke meer zal ontvangen voor het verkeerde adres. In werkelijkheid heb ik tot op de dag van vandaag (29 oktober 2006) de brief met uitleg nog niet ontvangen, terwijl ik op 18 oktober 2006 wel weer een aanmaning voor het verkeerde adres heb ontvangen en op 28 oktober 2006 weer een herinnering (kortom, ik sta nog steeds als contractant voor het verkeerde adres geregistreerd in het systeem van NUON)…

Op vergelijkbare wijze zijn aan mij tot op heden in telefonische contacten, alsmede in een schriftelijke reactie op een door mij op 9 september 2006 aangetekend verstuurde, schriftelijke klacht, een hele reeks toezeggingen gedaan waar NUON zich vervolgens nooit aan heeft gehouden… Waardoor ik tot op de dag van vandaag wordt lastiggevallen met herinneringen, aanmaningen en dergelijke die bedoeld zijn voor een ander...

PWNL

Ongelezen bericht door PWNL »

Beste Univdoc,

Scan die brief even en wij plaatsen 'm met een verkorte versie van je verhaal (stuur ff mee) op www.nuonfout.nl (ook te bereiken via www.administratiefouten.nl).

Mail aan: [email protected]

Groet,
Peter

PS. Kijk daar nog even niet naar lay-out, wordt aan gewerkt!

De medewerker

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste Univdoc,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat de door u beschreven kwestie niet naar uw tevredenheid is afgehandeld.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

telefonisch contact met u op willen nemen. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen?

Kan iedereen op basis van een nummer achter je prive gegevens komen???. Daar zou ik niet blij mee zijn. :?

Ron 2

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Kan iedereen op basis van een nummer achter je prive gegevens komen???. Daar zou ik niet blij mee zijn.
Nee, natuurlijk niet, alleen een echte medewerker van Nuon kan dit.

univdoc

Beste De medewerker,

Uw constatering dat “de door [mij] beschreven kwestie niet naar [mijn] tevredenheid is afgehandeld” is nogal een understatement. In de eerste plaats had deze kwestie nooit mogen ontstaan. Op één of andere wijze zijn mijn NAW-gegevens enkele maanden geleden in het administratieve systeem van NUON gekoppeld aan een klant-, contract- en bankrekeningnummer van een ander. Vooral dit laatste (de koppeling aan een bankrekeningnummer van een ander) is wat mij betreft onbegrijpelijk. In een behoorlijk functionerend administratief systeem moet dit niet mogelijk zijn. In de tweede plaats had deze kwestie, gegeven dat hij is ontstaan, reeds maanden geleden opgelost moeten worden. Zoals ik eerder heb aangegeven, heb ik sinds 25 juli 2006 aan NUON een hele reeks (veelal genegeerde) signalen (onder andere enkele uren aan telefonische contacten, 5 klachten via de homepage en 2 schriftelijke klachten) afgegeven dat er sprake is van een fout. Bovendien hebben medewerkers van NUON (na behoorlijk aandringen van mijn kant) deze kwestie reeds op 4 augustus 2006 uitgezocht en daarbij vastgesteld dat er sprake is van een naamsverwisseling met een plaatsgenoot. Het is voor mij dan ook onbegrijpelijk dat ik voor deze kwestie tot op de dag van vandaag nog steeds door NUON wordt lastiggevallen.

Indien u een poging wilt wagen om (op een passende wijze) nu eindelijk eens een einde aan de door mij ervaren ellende te maken, dan kunt u mijn contactgegevens bijvoorbeeld achterhalen via de door mij via de homepage van NUON ingediende klacht #1667131 (degene waar ik bovenstaande reactie van 13 oktober 2006 op heb gekregen). Ik wacht uw reactie af…

N.B. Zojuist weer een brief van NUON bij de post… Altijd weer “spannend” waar ze me nu weer mee lastigvallen… Het blijkt (meer dan 2,5 week na bovenstaande e-mail waarin mij wordt toegezegd dat ik niet meer als contractant voor het verkeerde adres in het systeem van NUON sta geregistreerd) de jaarafrekening voor dit adres te zijn… Ongelofelijk, wat moet het administratieve systeem van NUON een puinhoop zijn…

Raytje23

Meteen een klacht indienen bij de DTE of Geschillencommissie. Dan leren ze het wel af.

Henri42

Nee, natuurlijk niet, alleen een echte medewerker van Nuon kan dit.

en zo,n echte medewerker werkt tegen zijn werkgever.????, een dikke reden voor onslag en m.i ook terrecht. Loyaal blijven is een vereiste voor een werknemer,

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

en zo,n echte medewerker werkt tegen zijn werkgever.????,

Hoezo tegen ???
medewerker probeert een klacht/probleem op te lossen. Dat lijkt mij juist in het belang van de NUON in plaats van er tegenin. Of de uiteindelijke oplossing positief danwel negatief voor NUON uitpakt is in 1e instantie natuurlijk niet relevant.

middels het contractnummer gekoppeld aan het systeem intern bij NUON kunnen de NAW-gegevens achterhaald worden en is een medewerker van NUON instaat contact op te nemen. Lijkt mij een prima oplossing.

Raytje23 gewoon negeren, die l*l alleen maar uit zijn nek !

Ron 2

Ongelezen bericht door Ron 2 »

en zo,n echte medewerker werkt tegen zijn werkgever.
Nee, hij/zij doet dit m.i. zelfs in opdracht van zijn werkgever als een soort laatste vangnet om slechte publiciteit of gang naar de rechter te voorkomen.

Henri42

Ron toch, denk jij dat Nuon bang voor het gerecht is ???.

Publiciteit hebben ze ook al voldoende met het bonus gedoe van hun directie.

Ali Bensalah

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

zou dat nou kosten; zo'n juridisch medewerker hele dagen bij de rechtbank?
Of 1 of 2 CCC medewerkers die gewoon hun reguliere werk doen maar dan op internet.
(daarmee wil ik niet zeggen dat de rest van de 2500? medewerkers hun werk helemaal niet doen; gaat alleen wel eens fout)

elsie

Ongelezen bericht door elsie »

Nee, hij/zij doet dit m.i. zelfs in opdracht van zijn werkgever als een soort laatste vangnet om slechte publiciteit of gang naar de rechter te voorkomen.
klopt: afdeling NUON en Media :) speciaal in t leven geroepen niet per se om klachten op te lossen, wel om slechte publiciteit te voorkomen

Ali Bensalah

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

niet per se om klachten op te lossen, wel om slechte publiciteit te voorkomen
het 1 is een logisch gevolg van het ander nietwaar ;-)
Is weer het voordeel van marktwerking. In de situatie van voor de vrije energiemarkt hoefden bedrijven zich helemaal niet te bekommeren om de klanten; die konden immers toch niet weglopen.
Situatie bestaat natuurlijk nog wel bij Continuon maar slechte publiciteit voor dit bedrijf straalt weer af op de rest van Nuon.

Raytje23

Angel1978: ZUllen we afspreken met iets meer respect hier op t forum deel te nemen? Als ik jou geen reden geef om te schelden en aantijgingen te doen, doe dat dan ook gewoon niet.
Fatsoen moet je doen, of niet soms? Of win je er iets mee om mij, nadat ik 1 keer een fout heb begaan, de rest van je tijd hier te besteden aan mij???
Of zeg iets inhoudelijks waarmee je anderen helpt of blijf gewoon lekker weg.
En jij bent 28jr, je gedraagd je als een puber.

Alvast bedankt en dat we nog maar met respect hier mogen deelnemen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Fatsoen moet je doen, of niet soms? Of win je er iets mee om mij, nadat ik 1 keer een fout heb begaan, de rest van je tijd hier te besteden aan mij???
Die fout zij je vergeven. No hard feelings, maar houd eerst eens op met allerlei dingen roepen die nergens op slaan en we praten verder... Je brief aan het CPB vind ik heel ok en eindelijk een inhoudelijk statement. Helaas voor jou geeft die je geen houvast t.o.v. de beweringen die je doet daar zij je terugverwijzen naar NUON.
En jij bent 28jr, je gedraagd je als een puber.
Tja, jammer dat je je nu zelf weer verlaagd tot het niveau waarvan je ander beticht. Houdt a.u.b. je conclusie's voor je tenzij ze ergens op gebaseerd zijn ! Of denk je nu ook al dingen over mij te weten a.d.h.v. contractgegevens misschien ????

angel1978

Gesloten