LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC houdt zich niet aan de afspraken!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
tkrinter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2006 14:52

UPC houdt zich niet aan de afspraken!

Ongelezen bericht door tkrinter »

Na jarenlang klant te zijn geweest heb ik de volgende vervelende ervaringen met dat bedrijf opgedaan. Begin september dit jaar heb ik het radio- en tv gebeuren bij UPC opgezegd omdat het resultaat van de mediabox een grote teleurstelling was. Mij werd medegedeeld dat deze diensten per 1 oktober zouden worden beëindigd. De mediabox heb ik retour gestuurd per 29 september en was inmiddels al overgestapt op schotel. Vreemd genoeg wordt nu nog steeds het bedrag van analoog radio + tv en mediabox van mijn rekening afgeschreven. Hierop geeft UPC het volgende antwoord, omdat ik nog gebruik maak van Chello internet en telefonie tot 29 november dit jaar, blijven ook de andere diensten tot die tijd doorlopen. Dit was mij niet bekend en ook eerder niet medegedeeld. UPC bood mij vandaag hiervoor haar excuses aan, maar blijft de bedragen afschrijven tot eind november!!!
Wat kan ik hierop ondernemen??

tkrinter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2006 14:52

Re: UPC houdt zich niet aan de afspraken!

Ongelezen bericht door tkrinter »

Klopt, heb inmiddels ook al een mail naar Kassa gestuurd!
Zo ga je niet met mensen om.
Zelf fouten maken en de klant daarvoor laten bloeden.

Digidodo
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2006 17:06

Re: UPC houdt zich niet aan de afspraken!

Ongelezen bericht door Digidodo »

Je geeft zelf aan dat je alleen TV en Radio hebt opgezegd. Dan mogen ze voor internet en telefonie blijven incasseren als je dat hebt.
Maar niet voor de diensten die je hebt opgezegd. Voor TV heb je een maand opzegtermijn volgens mij. Dus wordt je abonnement per 1 okt per beeindigd en mogen ze niet over oktober en november incasseren.

Als ze hiervoor toch incasseren, dan moet je je bank bellen en de afschrijving laten storneren. Je hebt hiervoor 30 dagen nadat de afschrijving heeft plaatsgevonden.

Vanwege alle horror verhalen over UPC heb ik ze zelf overigens geen machtiging gegeven maar neem ik zelf het initiatief tot betalen als ze me een factuur sturen.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: UPC houdt zich niet aan de afspraken!

Ongelezen bericht door KPN »

Een voorwaarde om gebruik te kunnen maken van Chello en Telefonie, is dat je kabeltelevisie van UPC hebt.
Dat wordt duidelijk aangegeven als je een abonnement op Chello of telefonie gaat nemen.
Dus zo lang die diensten draaien, heb je kabeltelevisie en betaal je er natuurlijk gewoon voor.
Als ik UPC was, dan had ik dus echt niet mijn excuses aangeboden!

Gewoon een kwestie van alles even GOED lezen voordat je er aan begint.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC houdt zich niet aan de afspraken!

Ongelezen bericht door agro »

Als je niet wil dat een bepaald bedrijf of instelling geld van je rekening kan afschrijven kan je naar je bank gaan en een selectieve blokkade voor het desbetreffende bedrijf op je rekening laten leggen.

Het is dan voortaan onmogelijk dat deze nog bedragen van je rekening afschrijven totdat deze blokkade is opgeheven.

Onderstaande is al eerder vermeld:
Reeds afgeschreven bedragen kan je tot 30 dagen na afschrijving zonder problemen laten storneren (terugboeken) het is ook nog mogelijk om na deze termijn te laten storneren (maximaal 1 jaar geloof ik) maar dan zullen er wel kosten aanverbonden zijn.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: UPC houdt zich niet aan de afspraken!

Ongelezen bericht door Marssjo »

Kwestie van de Algemene Leverings Voorwaarden eerst is goed lezen:

1) Vóórdat je je ergens op abonneert en
2) Als je een abonnement wilt beeindigen ivm. opzegtermijn ed.

clau-bram
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2006 10:26

Re: UPC houdt zich niet aan de afspraken!

Ongelezen bericht door clau-bram »

wij hebben ook erg veel problemen gehad met UPC over opzeggingen en diensten van hen die niet werken.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar bij UPC is men erg traag van bergip en voor je iets echt hebt geregeld of voordat ze hun fouten toegeven, gaat er een hele poos overheen! Wij zijn uiteindelijk met alles opgestapt (behalve kabeltv, dat kan NOG niet, maar dat komt eraan) en naar een andere aanbieder gegaan, contract of niet. Ik denk dat zij uiteindelijk ook blij waren dat wij bij hen weggingen, want uiteindelijk is alles toch opgelost en terugbetaald aan ons waar we recht op hadden.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: UPC houdt zich niet aan de afspraken!

Ongelezen bericht door Marssjo »

@tkrinter: eigenlijk mag je blij zijn dat je nu nog kan bellen via UPC en internetten via Chello..... UPC had op 1 oktober ook alles kunnen afsluiten.

@clau-bram: tegenwoordig genoeg alternatieven voor kabel-tv

robocop
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 dec 2004 16:51

Re: UPC houdt zich niet aan de afspraken!

Ongelezen bericht door robocop »

Mensen ik snap iets.
kijk ten eerste, die diensten van upc als we kijken naar het tv-aanbod.
Dat is ten eerste bar weinig. Dus ik heb maar een conclusie, doe die rotzooi de deur uit en schaf een sattelite schotel met receiver aan, dat is toch veel beter.
je hebt de beschikking over 3000 zenders .
de maandelijkse prijs bij upc is ook veel te hoog.

obywan
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2006 10:32

Re: UPC houdt zich niet aan de afspraken!

Ongelezen bericht door obywan »

JA ALWEER UPC

Wat is upc toch een apart bedrijf als het gaat op producten die ze aan bieden aan de concument.
Want per 1 januari 2007 heeft UPC het radio\tv pakket overgenomen van Eneco NV.
Daar is niets mis mee, waren het niet dat UPC eerst voor drie maanden afschrijft en vervolgens laat weten via 0900-1580 10cent\pm dat ze niet in staat zijn geweest de bewonners van vlaardingen en omgeving per brief te informeren over deze overname.
Tevens vind ik het vreemd dat UPC zonder toestemming afschrijft van bank en of girorekening.
Ze vermelden bij de kwartaal afschrijving je klant en factuur nummer en als je die informatie wild opvragen via hun site dat kom je gewoon niet voor in hen database.

obywan
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2006 10:32

Re: UPC houdt zich niet aan de afspraken!

Ongelezen bericht door obywan »

tv kijken is allang niet een kwestie van kijk en aanbod wel nee je kunt maar beter over gaan op een schotel heb je gelijk de hele wereld binnen je bereik.
Kijk daar kan UPC je ook wel aan helpen moet er wel flink voor betalen ook nog is.
En daar ik in het verleden ook al internet van UPC had, die € 49,95 per maand koste voor een slechte verbinding en over je mail ontvangst maar te zwijgen.

:evil: :twisted: :twisted: :evil: Ik ben dan ook ronduit boos en geef dit bedrijf dan ook het cijfer 0 als waardering.
kort om weg met UPC

Ernie-UPC
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2006 15:16

Re: UPC houdt zich niet aan de afspraken!

Ongelezen bericht door Ernie-UPC »

@obywan

UPC heeft in 2001 het regionale kabelbedrijf in de regio Rijnmond gekocht van Eneco. Tot voor kort verzorgde Eneco nog steeds de facturering en het incasso van het analoge kabeltelevisie-abonnement.

Stapsgewijs neemt UPC deze facturering en incasso van Eneco volledig over. Klanten worden voordien per brief geïnformeerd.

UPC mag in dit geval de automatische incasso overnemen. Daarnaast wordt er bij de begeleidende brief een kaart meegestuurd waarmee je de mogelijkheid hebt om de automatische incasso stop te zetten.

Per abuis heeft een kleine groep klanten verspreid over enkele gemeenten de brief pas ontvangen nadat UPC het verschuldigde kwartaalbedrag per automatisch incasso had geind. UPC betreurt dit ten zeerste.

Mocht je na ontvangst van de brief nog specifieke vragen hebben, dan kan je kijken op http://www.upc.nl/eneco voor meer informatie.

Groet,

Ernie
UPC Medewerker

cvp
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 jun 2006 18:57

Re: UPC houdt zich niet aan de afspraken!

Ongelezen bericht door cvp »

Per abuis heeft een kleine groep klanten verspreid over enkele gemeenten de brief pas ontvangen nadat UPC het verschuldigde kwartaalbedrag per automatisch incasso had geind. UPC betreurt dit ten zeerste.
Vandaag de factuur gehad gelijk met de brief.
Het is vandaag 8 Dec. Brief stond gedateerd op 5 Dec.
6 Dec. hebben ze het maar van mijn rekening afgeschreven.
Ook weer een abuisje ????????
UPC mag in dit geval de automatische incasso overnemen. Daarnaast wordt er bij de begeleidende brief een kaart meegestuurd waarmee je de mogelijkheid hebt om de automatische incasso stop te zetten.
Welke kaart ?????
Ook voor het gemak maar even vergeten.

Het is en blijft een brutaal ***bedrijf.

Fijne avond verder Ernie

cvp

cvp
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 jun 2006 18:57

Re: UPC houdt zich niet aan de afspraken!

Ongelezen bericht door cvp »

Weet je wat ook zo fijn is bij UPC : het contactformulier.
Ik heb er mijn grieven kenbaar gemaakt (zie vorige bericht)
en op dit formulier wordt ook buiten je naam e.d. even naar je telefoonnummer en mobiele nummer gevraagd.
Deze velden zijn niet verplicht, het is alleen zo dat je dan het formulier niet kan versturen.
Mijn nummers krijgen ze echt niet, ik heb geen zin in allerlei ***telefoontjes van UPC.
Ze sturen maar een mail terug dan heb ik gelijk een schriftelijke bevestiging.
Vul dus gewoon een 3cijferig netnummer in en daarna allemaal nullen.
Dan doet hij het wel.

UPC weg ermee.
:evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted:

cvp

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: UPC houdt zich niet aan de afspraken!

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Onbegrijpelijk dat iemand bij UPC wil werken.
Dit bedrijf zet ook zijn eigen medewerkers in hun hemd, een simpel voorbeeld is de kaart die zoals hierboven omschreven niet meegestuurd is.

"Ernie-UPC" hoe lang zal het duren voor hij opgebrand en gefrustreerd opstapt??

De enige oplossing voor een bedrijf met de mentaliteit van UPC is opheffing, faillissement of verkoop, alhoewel ik betwijfel of er wel fatsoenlijke bedrijven zijn die UPC over kunnen nemen om het beter te doen.
De naam UPC is inmiddels zo besmet geraakt dat veel mensen de rest van hun leven over hun nek gaan van die naam.
Persoonlijk ga ik over mijn nek van al die miljoenen verslindende reclamespotjes van ze, waarin ze glashard liegen dat overstappen niet eng is, die betaal ik ook nog eens zelf, d.m.v. de 50% tariefsverhoging die ze een poosje terug ongestraft door konden voeren, het is me nu duidelijk waar ze het geld voor nodig hadden.

idaenaad
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:58

Re: UPC houdt zich niet aan de afspraken!

Ongelezen bericht door idaenaad »

5 december werd ongevraagd onaangecondigd € 48 .50 van de rekening afgehaald. Onmiddellijk bij de Rabo ongedaan laten maken. UPC gebeld. Ja men wilde de regels van ENECO aanhouden. Bij ENECO was € 12,-- p.m in de gas en licht rek verdisconteerd. 1ste een verhoging van 25%. 2de betaling op 5.12.06 voor de levering die op 1.1.07 ingaat en op 31.3.07 is afgelopen. Uiteengezet dat ik eerst een aut. incasso zou ondertekenen en men dan pas kon incasseren. Op 11.12 ontving ik het formuliertje, gelijk opgezonden. In de brief nog zo'n onaangename grap bij verznding per accgiro € 1,- extra Voor de goede orde op 2.1.07 gebeld. Oh alles was prima geregeld. Maazkt U zich vooral geen zorgen. 18.01 valt er een herrinnering op de mat. Men was niet in staat geweest voor 31.12. te incasseren de € 1,- was inmiddels 1,30 geworden en als ik niet voor 23.1. had betaald zouden de incassokosten € 15.50 zijn. Inmiddels vers chillende e mails verder nog streeds niet gehoord. Ze rfeageren gewoon niet. De dames aan de telf zijn netjes/gladjes. dus ja die schel;d je uit. Maar hoe ik ook vriendelijk blijf het juiste telefoonnummer is niet te vinden
Kortom ik ben boos. en zie om naarf een betere leverancier.
dag hoor

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: UPC houdt zich niet aan de afspraken!

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Gezien alle ervaringen op dit forum hoef je ook niet te verwachten dat dit gedrag ooit beter wordt

Gesloten