LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitale tv, wat moet ik ermee?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
william1
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 okt 2006 16:09

Digitale tv, wat moet ik ermee?

Ongelezen bericht door william1 »

Hallo allemaal,

Een maand geleden de box ontvangen, digi tv van UPC.
- Half jaar gratis, terwijl via een Veronica dat een jaar is.
Dit wel gemeld maar is niet aangepast, wel beloofd.

- Wanneer is de box aanzet zwart beeld wel het menu balk, stekker in en uit doen en dat ding doet het.
Gebeld, is software probleem, wordt in december opgelost.

- Teletekst doet het niet, gebeld, moet de mijn vinger voor de tv houden bij de ontvanger, helpt niet, software probleem in december de oplossing.

- Beeld en geluid zijn niet echt beter als anoloog, heb huiscinemaset, waardoor ik ook nog een extra scart kabel moest kopen 9,95 euro!

Dat extra pakket is tijdelijk gratis, klopt, maar is niet de moeite waard, verstaat de taal van die zenders niet.
In de voorwaarden staat als je dat extra pakket neemt, je er een jaar aan vast zit, heb ik dus niet gedaan :lol:

- Andere functies als opnemen van programmas werken nog niet.
Raar, als je met iets nieuws komt hoor toch alles te werken?
En als dat ding zou werken, is het overbodige luxe.

Kortom heeft telefoonkosten opgeleverd en scart kabel en ben er niets wijzer van geworden.

Lijkt een comedy te worden maar eigenlijk diep triest :cry:

Wie kan mij goede raad geven van dat ding af te komen, ik heb er alleen maar last van!
Heb de box 6 weken en de doos nog.

Eerst brief sturen of bellen, die box versturen?

Wie geeft mij goede raad.

Bij voorbaat hartelijk dank

Groet William

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Digitale tv, wat moet ik ermee?

Ongelezen bericht door Walter van V »

aangetekend retour zenden (met ontvangstbevestiging) met briefje dat u geen interesse heeft. Tja kost even geld maar dan kunnen ze niet ontkennen dat ze het moeten weten...

Handiger was geweest hem helemaal niet aan te nemen...

Digidodo
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2006 17:06

Re: Digitale tv, wat moet ik ermee?

Ongelezen bericht door Digidodo »

Je zit nog nergens aan vast. Als je de box hebt ontvangen zonder daar zelf om gevraagd te hebben, kun je hem volgens mij gewoon terugsturen. Zou ik wel dan na overleg met de helpdesk van UPC.

Ik kreeg na 6 maanden een brief van UPC of ik gebruik wilde blijven maken van de Mediabox. Dan hoefde ik niets te doen en anders kon ik hem terugsturen.

Kijk eens op: http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=15647.0
Hier zitten regelmatig medewerkers van UPC mee te praten. Scheelt weer een telefoontje naar de helpdesk.

De opnamemogelijkheid komt eraan (nieuwe decoder) en gaat 9,99 per maand extra kosten.

Overigens ben ik een zeer tevreden gebruiker.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Digitale tv, wat moet ik ermee?

Ongelezen bericht door Ron 2 »

De opnamemogelijkheid komt eraan (nieuwe decoder) en gaat 9,99 per maand extra kosten.
Nou dat wordt leuk, als we straks niet meer onder digitale tv uitkunnen (daar worden we uiteindelijk toch een keer heengetreiterd) en toch op de slaapkamers van de kinderen ook tv willen houden en iets op kunnen nemen gaan we dus vele tientallen euro's per maand meer betalen.

Wanneer gaat die k....club nu eens naar de k.....???

Digidodo
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2006 17:06

Re: Digitale tv, wat moet ik ermee?

Ongelezen bericht door Digidodo »

Zodra de kabel wordt opengesteld voor concurrenten. :D
Kunnen we zelf kiezen of met Casema, UPC, @Home of weet ik veel welke aanbieder in zee willen geen.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Digitale tv, wat moet ik ermee?

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Zodra de kabel wordt opengesteld voor concurrenten. Very Happy
Kunnen we zelf kiezen of met Casema, UPC, @Home of weet ik veel welke aanbieder in zee willen geen.
Als je dan niet de pech hebt dat ze gaan fuseren, net als b.v. NUON/Essent

Het vrijgeven van de energiemarkt heeft ook geen noemsenswaardig financieel voordeel opgeleverd en al helemaal niet minder ergernis :cry:

william1
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 okt 2006 16:09

Re: Digitale tv, wat moet ik ermee?

Ongelezen bericht door william1 »

Had het kunnen weten, UPC, is altijd ellende, telefoon was in begin ook probleem geval.

Inderdaad dat er nu concurrentie gaat komen, hopen dat er wel een bedrijf komt die klantvriendelijk is.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Digitale tv, wat moet ik ermee?

Ongelezen bericht door KPN »

Ron 2 Quote:
De opnamemogelijkheid komt eraan (nieuwe decoder) en gaat 9,99 per maand extra kosten.

Nou dat wordt leuk, als we straks niet meer onder digitale tv uitkunnen (daar worden we uiteindelijk toch een keer heengetreiterd) en toch op de slaapkamers van de kinderen ook tv willen houden en iets op kunnen nemen gaan we dus vele tientallen euro's per maand meer betalen.

Wanneer gaat die k....club nu eens naar de k.....???
Het analoge pakket blijft voorlopig nog wel bestaan.
De opneemdecoder is een keuze die je zelf maakt.
Als jij je kinderen zo'n ding op hun slaapkamer wil geven, dan is dat jouw eigen vrije keuze. Laat ze kranten bezorgen als ze zo'n ding op hun eigen kamer willen.
Voor veel mensen is zo'n opneemdecoder misschien een prima keuze, anderen vinden dat misschien stom en duur en nemen bijvoorbeeld satellietontvangers met ingebouwde harde schijven, waarvan maar 1x per apparaat een bedrag neergeteld hoeft te worden en niet de rest van je leven.
Kortom: vrijheid blijheid, leven en laten leven.
Alles wordt duurder. Alleen bij televisie krijg je er ook echt iets extra's voor terug. Bij huur, gas en elektra is dat anders.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Digitale tv, wat moet ik ermee?

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Als jij je kinderen zo'n ding op hun slaapkamer wil geven, dan is dat jouw eigen vrije keuze. Laat ze kranten bezorgen als ze zo'n ding op hun eigen kamer willen.
We hebben nu een voor ons goed genoeg functionerend systeem in de verschillende kamers voor 15 euro per maand (is onlangs al "geharmoniseerd" met 40% verhoging).
Als we dit willen behouden met digitale tv (van UPC) dan zouden we dus volgens de huidige stand van zaken 1 abonnement á 17 euro en 5 extra decoders (want ook de kinderen willen wel eens iets opnemen) á 9,99 moeten hebben, dus gaan we naar 67 euro per maand. Plus bergen van die stomme kastjes en aanschaf van even zo veel scartkabels en aansluitproblemen met apparaten die maar 1 scart hebben.

Hopelijk blijft het analoge signaal lang genoeg tot alle apparatuur standaard voorzien is van ingebouwde decoders, net als ze nu een analoge tuner hebben.

Zoals UPC nu al te werk gaat met het door de strot duwen van digitale tv voospel ik dat binnen zeer korte tijd de analoge signalen afgeknepen, of het zenderaanbod verminderd, of gewoon beeindigd wordt.
De klanten die dan weglopen worden wel gecompenseerd met 3 keer zo hoge kosten bij diegenen die blijven.

Gesloten