LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vraag over transfair incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
chicky252
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 okt 2006 04:52

vraag over transfair incasso

Ongelezen bericht door chicky252 »

hoi ik had bij vodafone een achterstand opgelopen en door allerlei omstandigheden ook geen uitkering meer.
het ergste van al vcind ik nog dat mijn moeder het abonnement van vodafone op haar naam heeft afgesloten voor mij.
inmiddels is het uit handen gegeven aan transfair het bedrag waar het om ging was 436,- euro en de betaling zou 150,- euro in de maand moeten worden volgens een medewerkster van tr.fair .
daarop heb ik gereageerd dat ze niet meer dan 50,- euro in de maand konden krijgen en meer niet gewoon omdat ik niet meer kon missen.
nu heb ik vanaf mei t/m augustus iedere maand netjes 50,- euro overgemaakt en wat blijkt nu uit een schrijven van transfair dat er op 14 augustus nog een bedrag van 382,92 open staat .
nu is mijn vraag of dat zo maar kan kloppen want dan zou ik niet meer dan 143,56 hebben betaald en de rest moet dan rente zijn is dat niet een beetje veel rente wie kan mij hier een antwoord op geven aub alvast bedankt :cry: ps er staat nergens vermeld hoeveel rente er word berekend :idea:

wallybally
Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2006 07:59

Re: vraag over transfair incasso

Ongelezen bericht door wallybally »

Transfair wil ook wat centjes hebben.
Ga voor de rente maar uit van 1% per maand.
Over 4 maanden is dus al 18 euri.
Mei-aug=4mnd

Dus zal wel ongeveer kloppen.

Alida47
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2006 23:24

Re: vraag over transfair incasso

Ongelezen bericht door Alida47 »

Mijn schuld bij Tmobile was opgelopen door nare persoonlijke omstandigheden waar ik ze steeds van op de hoogte heb gehouden. Had inmiddels mijn telefoon ook al over laten zetten op een prepaid. Ondanks mijn contacten met dit bedrijf, ging de vordering toch over naar Transfair.
Het bedrag bij Tmobiel was 228,44 en toen de brief van Transfair kwam was het 540,74 .
Zij geven geen antwoord hoe ze daarbij komen. Ik vind het nogal een verschil. Heeft iemand een idee?

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: vraag over transfair incasso

Ongelezen bericht door roro25 »

dat zijn kosten voor rente, incassokosten en deurwaarderskosten. Maar ik vind ze persoonlijk wel erg hoog. Vraag om een specificatie en vraag iemand die in het incassorecht thuis is om opheldering.
Volgens mij worden de wettelijk maxima ovrschreden. Ik weet ze zo 123 niet uit mijn hoofd.

Gesloten