Het kan allemaal veel gekker. Ik woon in de gemeente MAASSLUIS waar ik nu al een tijdje op de lijst staat voor een traject reintegratie. NU is het geval dat diverse test en onderzoeken NIETS meer hebben opgeleverd dan ervoor.
Heb nooit rapporten en uitslagen onder ogen gezien van de instanties en onderzoekburuau's voor een indicatie die mijns inziens maar magertjes is vastgesteld. In 2005 kreeg ik een psychologisch onderzoek die in oktober 2006 (NU DUS), opnieuw zou worden bekeken.
Neen hoor, de gemeente Maassluis gooit het in de prullebak en kijk er niet eens naar. "We plaatsen je voor een paar weekjes bij een Sociale Werkplaats" hoor je dan? NOu. en dan zeggen dat ik een leuke traject zou krijgen? Wat nu na die 6 weken? Weer in de wacht voor een jaar? Waar zijn we mee bezig, ga je de hele molen door en allerlei testen, kom je weer uit bij af in feitte.
Dat had ik zelf ook wel kunnen invullen en bedenken. TROS RADAR, de gemeente Maassluis is helemaal verkeerd bezig om mensen te reintegreren en gaan de verdiensten anar de reintergatiebureaus en de gemeentekas. En de persoon waar het om draait? Die staat gewoon weer in de kou.....
Sterker: in Maassluis en Naaldwijk heb je 2 SWV bedrijven. Woon ik op 100mtr van zo'n bedrijf in Maassluis, neen sturen ze me naar Naaldwijk met dezelde bedrijfseigenschappen. Ontmoedigingsbeleid? JA..dus!
NB: De FNV is van 'wanhoop' maar weer ingeschakeld, want dit kan natuurlijk niet.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reïntegratie via Sociale Werkplaats?
Re: Reïntegratie via Sociale Werkplaats?
Psychologische onderzoeken vind de uitkering leuk. Daar spekken ze de kas van onderzoeksbureautjes lekker mee, en een uitkeringstrekker is toch vaak te dom om terug te slaan. Het is maar belastinggeld, weet je, en die spygoliegen kunnen geen uitkering vangen, omdat ze te geleerd zijn.
Bastiaant heeft u tijdens uw schrijven wellicht een borreltje teveel gedronken?
Zelf loop ik ook bij een Reïntegratieproject bij de Sociale Werkplaats,
Op zich niet verkeerd zou je zeggen!, Intern werken bij de SW is tegenwoordig onmogelijk, want dan loopt de SW subsidie mis!,
Dus je wordt bij een bedrijf gezet waar je 25 uur mag werken!, leuk!,
Maar ik wil bij de Sociale dienst weg!, en dat lukt met 25 uur werk niet!,
M.a.w. diverse telefoontjes gepleegd, maar helaas no-way!, ik heb mijn financiële verplichtingen, en het banksaldo zie ik op deze manier al snel onder de rode cijfers duikelen!, zelf al flink aan het solliciteren maar ook hier 0 op het request!,
Baantjes zát!, inderdaad!, baantjes zat!, 20 uur!, 25 uur, geen probleem, een normale baan met 36 of meer uren zijn bijna niet meer te vinden!,
De SW houdt je inderdaad een "wortel" voor de neus met als reactie dat het bedrijf straks misschien wel meer uren wil geven!, terwijl je zelf wel weet dat niet nooit het geval wordt!,
Het bedrijf waar ik nu werk is klein, en zoekt naarstig naar goedkoop personeel, en een subsidie van een werknemer die maar 25 uur per week werkt, is natuurlijk mooi meegenomen, en ga je niet meer mensen aannemen die 36 uur of meer kunnen werken!, veel te duur!,
M.a.w. Reïntegratie?, Slaap verder!, het is inderdaad de mensen die wíllen werken een beetje aan het "lijntje" houden!.
Op zich niet verkeerd zou je zeggen!, Intern werken bij de SW is tegenwoordig onmogelijk, want dan loopt de SW subsidie mis!,
Dus je wordt bij een bedrijf gezet waar je 25 uur mag werken!, leuk!,
Maar ik wil bij de Sociale dienst weg!, en dat lukt met 25 uur werk niet!,
M.a.w. diverse telefoontjes gepleegd, maar helaas no-way!, ik heb mijn financiële verplichtingen, en het banksaldo zie ik op deze manier al snel onder de rode cijfers duikelen!, zelf al flink aan het solliciteren maar ook hier 0 op het request!,
Baantjes zát!, inderdaad!, baantjes zat!, 20 uur!, 25 uur, geen probleem, een normale baan met 36 of meer uren zijn bijna niet meer te vinden!,
De SW houdt je inderdaad een "wortel" voor de neus met als reactie dat het bedrijf straks misschien wel meer uren wil geven!, terwijl je zelf wel weet dat niet nooit het geval wordt!,
Het bedrijf waar ik nu werk is klein, en zoekt naarstig naar goedkoop personeel, en een subsidie van een werknemer die maar 25 uur per week werkt, is natuurlijk mooi meegenomen, en ga je niet meer mensen aannemen die 36 uur of meer kunnen werken!, veel te duur!,
M.a.w. Reïntegratie?, Slaap verder!, het is inderdaad de mensen die wíllen werken een beetje aan het "lijntje" houden!.