LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht
Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht
Wanneer de wilsovereenstemming ontbreekt en de wederpartij redelijkerwijs moest of had moeten weten dat die wilsovereenstemming ontbrak, is er *geen* overeenkomst tot stand gekomen. Overeenkomstenrecht 101.
Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht
misschien als al die slimmeriken niet heel snel alsnog hadden besteld, nadat de fout bekend werd, dat Otto de "echte" bestellers nog wel tegemoet had gekomen.. maar je denkt toch niet dat Otto iedereen schadeloos gaat stellen die dacht een graantje mee te pikken he?
Laatst gewijzigd door Fiore op 31 okt 2006 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht
Die wilsovereenstemming geldt in ieder geval voor iedereen die een bestelling plaatste nadat het bericht op nu.nl heeft gestaan.
Iedereen die vanaf dat moment een bestelling plaatste zal eerst moeten aantonen dat hij/zij ter goeder trouw was (en dus niet van dat bericht gehoord heeft).
Iedereen die vanaf dat moment een bestelling plaatste zal eerst moeten aantonen dat hij/zij ter goeder trouw was (en dus niet van dat bericht gehoord heeft).
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 22 dec 2005 09:12
Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht
Ik vind het maar een zielige actie. Dat er van een fout sprake is is duidelijk. Dit zo te willen uitbuiten.... zielig hoor.
Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht
Zo krijgt Otto wel veel mond op mond reclame en staan ze lekker in de picture en misschien wat extra klantjes, zag wel vaker tv's laag geprijst dat ik me afvroeg klopt dit wel, ach tegen Wehkamp kunnen ze niet op hoor, die zijn marktlijder die halen droomomzetten tegenwoordig dankzij het internet;-)die verdienen heel veel centjes
Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht
Iedereen die een televisietoestel kost voor € 99,-, terwijl het toestel een verkoopwaarde heeft van zo'n € 1100,- weet dat er iets niet klopt of kan dat redelijkerwijs weten.Die wilsovereenstemming geldt in ieder geval voor iedereen die een bestelling plaatste nadat het bericht op nu.nl heeft gestaan.
Iedereen die vanaf dat moment een bestelling plaatste zal eerst moeten aantonen dat hij/zij ter goeder trouw was (en dus niet van dat bericht gehoord heeft).
Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht
nee hoor, dat zijn van die figuren die willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten (wel een mooie nieuwe tv, maar er niet voor willen betalen).. die hopen dat ze lekker kunnen profiteren van een fout van Otto.. want daar denken ze recht op te hebben.
Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht
Het gaat deze mensen niet alleen om een tv, het gaat ze om de manier waarop Otto met zijn klanten omgaat.
Overigens:
http://ottotv.nodig.nl/index.php?option ... e&Itemid=1
Ze hebben dus nog zo'n blunder gemaakt door niet af- maar op te prijzen. Deze prijs stond gisteren op de site en is vandaag al weer aangepast. Het kan dus wel snel...
Overigens:
http://ottotv.nodig.nl/index.php?option ... e&Itemid=1
Ze hebben dus nog zo'n blunder gemaakt door niet af- maar op te prijzen. Deze prijs stond gisteren op de site en is vandaag al weer aangepast. Het kan dus wel snel...
Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht
Als je naar www.otto.nl surft en je tikt in de zoekbar "PS2" in dan vind je 106 artikelen.
Wanneer je op het tweede artikel klikt dan krijg je wederom de "Set: PS2 + de games Gran Turismo 4 en Ratchet Gladiator" te zien.
Het gaat hier om dezelfde aanbieding als waar BNR Nieuwsradio vanmiddag over berichtte. Op ottotv.nodig.nl staat dat Otto de pijs inmiddels heeft aangepast, maar via bovenstaande methode kom je nog steeds op de foute 'aanbieding' uit.
Ben wel benieuwd wat er gebeurt als iemand die PS2 set met Gran Turismo games besteld en een rekening krijgt van 153,98 Euro. Het is hier immers 'overduidelijk' (nietwaar otto ???) dat het om een foutje gaat. Iedereen kan nagaan dat een bedrijf niet 'bewust' zijn aanbiedingen omhoog prijst. Dus als de originele prijs van het produkt 100.90 Euro was, dan kan ik als weldenkende consument niet anders concluderen dan dat de werkelijke afgeprijsde prijs van de set 53,98 Euro zal zijn, nietwaar ?
Of moet ik in dit geval als klant automatisch snappen dat hier de fout niet in het getal 153,98 zit maar in het getal 100.90 ?
Wanneer je op het tweede artikel klikt dan krijg je wederom de "Set: PS2 + de games Gran Turismo 4 en Ratchet Gladiator" te zien.
Het gaat hier om dezelfde aanbieding als waar BNR Nieuwsradio vanmiddag over berichtte. Op ottotv.nodig.nl staat dat Otto de pijs inmiddels heeft aangepast, maar via bovenstaande methode kom je nog steeds op de foute 'aanbieding' uit.
Ben wel benieuwd wat er gebeurt als iemand die PS2 set met Gran Turismo games besteld en een rekening krijgt van 153,98 Euro. Het is hier immers 'overduidelijk' (nietwaar otto ???) dat het om een foutje gaat. Iedereen kan nagaan dat een bedrijf niet 'bewust' zijn aanbiedingen omhoog prijst. Dus als de originele prijs van het produkt 100.90 Euro was, dan kan ik als weldenkende consument niet anders concluderen dan dat de werkelijke afgeprijsde prijs van de set 53,98 Euro zal zijn, nietwaar ?
Of moet ik in dit geval als klant automatisch snappen dat hier de fout niet in het getal 153,98 zit maar in het getal 100.90 ?
Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht
Ik ben het op zich met een hoop mensen eens die zeggen dat dit niet kan. Maar niet als Otto na diverse waarschuwingen van klanten etc. de tv nog een week op de site laat staan. Op die manier lijkt het wel degelijk een aanbieding want niemand kan mij wijsmaken dat het een week moet duren om iets te verwijderen. Dit laat alleen maar de normale houding van dit soort grote bedrijven zien ; ze zijn ervan overtuigd dat ze zich achter hun eigen regeltjes en voorwaarden kunnen verschuilen terwijl als er een foutje door een consument wordt gemaakt meteen de deurwaarder op de stoep staat.
Het gaat mij niet om de tv maar vooral om het feit dat dit soort bedrijven wel eens wat zorgvuldiger met dit soort dingen mogen omgaan.
En bovendien, als dit in een winkel had gestaan met de 99 euro prijs erop zouden ze VERPLICHT zijn geweest het artikel voor die prijs te verkopen.
Wordt het voor onze politiek niet eens tijd om internetverkoop op dezelfde manier te gaan behandelen?
Het gaat mij niet om de tv maar vooral om het feit dat dit soort bedrijven wel eens wat zorgvuldiger met dit soort dingen mogen omgaan.
En bovendien, als dit in een winkel had gestaan met de 99 euro prijs erop zouden ze VERPLICHT zijn geweest het artikel voor die prijs te verkopen.
Wordt het voor onze politiek niet eens tijd om internetverkoop op dezelfde manier te gaan behandelen?
Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht
Als 'internetshopper' heb je al meer rechten als de normale klant. Je mag zomaar dingen een week proberen en als het je niet bevalt mag je het gewoon terug sturen en je geld terug krijgen....
Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht
Ook dan had er niet geleverd hoeven worden. Hiervoor geldt hetzelfde als voor Otto.En bovendien, als dit in een winkel had gestaan met de 99 euro prijs erop zouden ze VERPLICHT zijn geweest het artikel voor die prijs te verkopen.
Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht
Zolang jij kan bedenken dat je never nooit voor die prijs zo'n tv kan kopen, is niemand verplicht te leveren, ook een winkel niet.
Het is wat anders als de tv bijvoorbeeld voor 999, maar hij kost 1099, dan moeten ze in de winkel wel leveren, want dan kan je er niet vanuit gaan dat de prijs niet correct is.
Het is wat anders als de tv bijvoorbeeld voor 999, maar hij kost 1099, dan moeten ze in de winkel wel leveren, want dan kan je er niet vanuit gaan dat de prijs niet correct is.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01 nov 2006 10:41
Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht
Ik vind het een beetje vreemd dat er zoveel mensen zijn die negatief commentaar leveren op degenen die een breedbeeld tv voor € 99.00 euro besteld hebben en er nu hun best voor doen om deze ook te krijgen.
Inderdaad een LCD breedbeeld tv van Philips voor € 99.00 is niet heel aannemelijk. Het probleem is dat dit vaak het enige argument is dat ze geven om te beweren dat de bestellers niet in hun recht staan.
Waar de criticasters echter aan voorbijgaan is dat deze zaak niet draait om een per ongeluk gemaakte prijsfout, die vervolgens snel en accuraat is herteld en waarover de klanten snel en goed zijn geïnformeerd.
Het gaat hier om een zaak waarbij een bedrijf (een internetwinkel) het heeft verzuimd een fout, die al 5 dagen bij hen bekend was, snel en correct te herstellen. Dit bedrijf is er zich van bewust geweest dat deze fout tot een groot aantal bestellingen zou leiden (Lees: klantengegevens) Let wel bij geen een website, laat staan een internetwinkel, hoeft het zo lang te duren om een fout te herstellen. Daarnaast maken zij in de periode dat de fout bij hen bekend was geen gebruik van de mogelijkheden die zij hebben om hierover (potentiële) klanten te informeren. Al de fout vervolgens een groot probleem voor het bedrijf is geworden gebruiken ze vervolgens de algemene voorwaarden om zich achter te verschuilen en lappen zij vervolgens alle normaal geldende gedragsregels aan hun laars (Order- en persoonsgegevens worden gewijzigd, persoonlijke inlichtingen blijven achterwege en een aantal dagen later wordt een zeer slappe algemene excuusbrief verstuurd om het boeltje weer recht te breien).
Daarom vind ik het goed dat in dit geval een aantal mensen zich geroepen voelt om zich tegen een dergelijke manier van zaken doen te verzetten en er voor kiest om te proberen het bedrijf zich aan de gemaakte afspraken te laten houden.
Stel je eens voor dat meer internetbedrijven op deze verwijtbare en lakse manier zaken zouden gaan doen omdat zij zich achteraf toch altijd kunnen verschuilen achter algemene voorwaarden.
Inderdaad een LCD breedbeeld tv van Philips voor € 99.00 is niet heel aannemelijk. Het probleem is dat dit vaak het enige argument is dat ze geven om te beweren dat de bestellers niet in hun recht staan.
Waar de criticasters echter aan voorbijgaan is dat deze zaak niet draait om een per ongeluk gemaakte prijsfout, die vervolgens snel en accuraat is herteld en waarover de klanten snel en goed zijn geïnformeerd.
Het gaat hier om een zaak waarbij een bedrijf (een internetwinkel) het heeft verzuimd een fout, die al 5 dagen bij hen bekend was, snel en correct te herstellen. Dit bedrijf is er zich van bewust geweest dat deze fout tot een groot aantal bestellingen zou leiden (Lees: klantengegevens) Let wel bij geen een website, laat staan een internetwinkel, hoeft het zo lang te duren om een fout te herstellen. Daarnaast maken zij in de periode dat de fout bij hen bekend was geen gebruik van de mogelijkheden die zij hebben om hierover (potentiële) klanten te informeren. Al de fout vervolgens een groot probleem voor het bedrijf is geworden gebruiken ze vervolgens de algemene voorwaarden om zich achter te verschuilen en lappen zij vervolgens alle normaal geldende gedragsregels aan hun laars (Order- en persoonsgegevens worden gewijzigd, persoonlijke inlichtingen blijven achterwege en een aantal dagen later wordt een zeer slappe algemene excuusbrief verstuurd om het boeltje weer recht te breien).
Daarom vind ik het goed dat in dit geval een aantal mensen zich geroepen voelt om zich tegen een dergelijke manier van zaken doen te verzetten en er voor kiest om te proberen het bedrijf zich aan de gemaakte afspraken te laten houden.
Stel je eens voor dat meer internetbedrijven op deze verwijtbare en lakse manier zaken zouden gaan doen omdat zij zich achteraf toch altijd kunnen verschuilen achter algemene voorwaarden.
Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht
Stefan1978 snapt het .......... hij snapt het helemaal.
Bij de lakse houding van OTTO ten aanzien van het verbeteren van de foutieve prijs is nog het volgende op te merken.
In de eerste dagen stond de LCD-tv te koop voor 99,90 Euro. Op een gegeven moment is deze prijs aangepast naar 99,00 Euro.
Blijkbaar is dus wel mogelijk om een foutieve prijs van 99,90 Euro te veranderen in een eveneens foutieve prijs van 99.00 Euro. Maar is het onmogelijk deze te veranderen in de juiste prijs (1199.00 Euro volgens OTTO).
Ander punt is dat OTTO nu beweert dat de foutieve prijs op de website automatisch wordt overgenomen door het winkelwagentje en dat (wanneer de bestelling is afgerond) er automatisch een bevestiging wordt gestuurd naar het emailadres van de klant. Volgens OTTO vind hierbij geen controle op de juistheid van de prijs plaats.
Het t-shirt incident van vanochtend op de site van OTTO laat echter zien dat dit onzin is. Op de site stond (staat?) namelijk een heren t-shirt waarbij de prijs "kostenlos" is. Wanneer je op dat shirt kiest en bvb kiest voor een oranje shirt van maat XXL dan is de prijs 11,95. Echter wanneer je kiest voor een zwart shirt van dezelfde maat dan is de prijs nog altijd 'kostenlos'.
Wanneer je dit zwarte XXL shirt toevoegd aan je winkelwagentje dan geeft het winkelwagentje aan dat er 1 item in zit met een totaalprijs van 0 Euro. Voeg je een tweede shirt toe dan wordt er keurig aangegeven: 2 items, totaalprijs 0 Euro.
Wanneer je dan echter deze twee shirts wil bestellen vind er we degelijk een controle op de juistheid van de prijs plaats. Ineens blijken beide shirts 13,50 Euro/stuk te kosten.
Dit vind een duidelijk voorbeeld van een druk-, zet-, of programmeerfout op de website. Echter wanneer de betelling word doorgezet wordt alles gecorrigeerd en kun je als klant niet eisen dat het shirt gratis wordt geleverd.
Aangezien ik me niet kan voorstellen dat het winkelmandje voor LCD-tv's anders werkt dan voor T-shirts kan ik niet anders dan hieruit concluderen dan de bestelling van 99 Euro voor een LCD-tv wel degelijk is gecontroleerd en is goedgekeurd alvorens er een bevestiging naar de klant is gestuurd.
Bij de lakse houding van OTTO ten aanzien van het verbeteren van de foutieve prijs is nog het volgende op te merken.
In de eerste dagen stond de LCD-tv te koop voor 99,90 Euro. Op een gegeven moment is deze prijs aangepast naar 99,00 Euro.
Blijkbaar is dus wel mogelijk om een foutieve prijs van 99,90 Euro te veranderen in een eveneens foutieve prijs van 99.00 Euro. Maar is het onmogelijk deze te veranderen in de juiste prijs (1199.00 Euro volgens OTTO).
Ander punt is dat OTTO nu beweert dat de foutieve prijs op de website automatisch wordt overgenomen door het winkelwagentje en dat (wanneer de bestelling is afgerond) er automatisch een bevestiging wordt gestuurd naar het emailadres van de klant. Volgens OTTO vind hierbij geen controle op de juistheid van de prijs plaats.
Het t-shirt incident van vanochtend op de site van OTTO laat echter zien dat dit onzin is. Op de site stond (staat?) namelijk een heren t-shirt waarbij de prijs "kostenlos" is. Wanneer je op dat shirt kiest en bvb kiest voor een oranje shirt van maat XXL dan is de prijs 11,95. Echter wanneer je kiest voor een zwart shirt van dezelfde maat dan is de prijs nog altijd 'kostenlos'.
Wanneer je dit zwarte XXL shirt toevoegd aan je winkelwagentje dan geeft het winkelwagentje aan dat er 1 item in zit met een totaalprijs van 0 Euro. Voeg je een tweede shirt toe dan wordt er keurig aangegeven: 2 items, totaalprijs 0 Euro.
Wanneer je dan echter deze twee shirts wil bestellen vind er we degelijk een controle op de juistheid van de prijs plaats. Ineens blijken beide shirts 13,50 Euro/stuk te kosten.
Dit vind een duidelijk voorbeeld van een druk-, zet-, of programmeerfout op de website. Echter wanneer de betelling word doorgezet wordt alles gecorrigeerd en kun je als klant niet eisen dat het shirt gratis wordt geleverd.
Aangezien ik me niet kan voorstellen dat het winkelmandje voor LCD-tv's anders werkt dan voor T-shirts kan ik niet anders dan hieruit concluderen dan de bestelling van 99 Euro voor een LCD-tv wel degelijk is gecontroleerd en is goedgekeurd alvorens er een bevestiging naar de klant is gestuurd.
Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht
Koster @ tbone:
Ik keek vandaag op de Otto site en ontdekte dit en was echt stomverbaasd en heb het meteen gemeld op het forum van Kassa. Ik heb zojuist nog gekeken en het staat er nog steeds op. Ik vind het onbegrijpelijk dat otto deze excuses gebruikt, terwijl het dus helemaal niet waar blijkt te zijn en ook nog steeds van deze "fouten" maakt.
Ik keek vandaag op de Otto site en ontdekte dit en was echt stomverbaasd en heb het meteen gemeld op het forum van Kassa. Ik heb zojuist nog gekeken en het staat er nog steeds op. Ik vind het onbegrijpelijk dat otto deze excuses gebruikt, terwijl het dus helemaal niet waar blijkt te zijn en ook nog steeds van deze "fouten" maakt.
Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht
>Ik vind het onbegrijpelijk dat otto deze excuses gebruikt, terwijl het dus helemaal niet waar blijkt te zijn en ook nog steeds van deze "fouten" maakt.
Inderdaad onbegrijpelijk dat het excuus dat OTTO gebruikt nu niet waar blijkt te zijn.
Ik vind echter dat in geval van het t-shirt er 'niets' aan de hand is. In dit geval werkt de OTTO-machine prima. Weliswaar is er een fout op de website die ze moeten verhelpen. Maar in dit geval kan ik me prima vinden in hun algemene voorwaarden. Je wil een t-shirt, je zoekt en vind er eentje die 'kostenloos' is. Maar als je besteld blijkt hij toch iets te kosten. Dat is een typisch voorbeeld van een fout die keurig wordt hersteld VOORDAT de orderbevestiging de deur uit is; in tegenstelling dus tot die LCD-tv waarbij OTTO nu probeert hun eigen fout te hersetellen NADAT de orderbevestiging verstuurd is.
Trouwens ........ is het jou ook opgevallen dat de spelling van het woord "kostenloos" veranderd wanneer je een beetje speelt met de kleur en/of de maat van het shirt ? Soms staat er KOSTENLOOS, soms KOSTENLOS en soms staat er KOSTELOOS. Niet dat dit relevant is maar vond het wel grappig.
Kostenloos, Kosteloos of kostenlos t-shirt
Om nog maar ff door te gaan met het spelletje "zoeken naar fouten op otto.nl" .... wat zou je ontvangen als je onderstaand produkt besteld ?
Een lcd tv of een home entertainment pc ?
lcd tv of home entertainment pc ?
Inderdaad onbegrijpelijk dat het excuus dat OTTO gebruikt nu niet waar blijkt te zijn.
Ik vind echter dat in geval van het t-shirt er 'niets' aan de hand is. In dit geval werkt de OTTO-machine prima. Weliswaar is er een fout op de website die ze moeten verhelpen. Maar in dit geval kan ik me prima vinden in hun algemene voorwaarden. Je wil een t-shirt, je zoekt en vind er eentje die 'kostenloos' is. Maar als je besteld blijkt hij toch iets te kosten. Dat is een typisch voorbeeld van een fout die keurig wordt hersteld VOORDAT de orderbevestiging de deur uit is; in tegenstelling dus tot die LCD-tv waarbij OTTO nu probeert hun eigen fout te hersetellen NADAT de orderbevestiging verstuurd is.
Trouwens ........ is het jou ook opgevallen dat de spelling van het woord "kostenloos" veranderd wanneer je een beetje speelt met de kleur en/of de maat van het shirt ? Soms staat er KOSTENLOOS, soms KOSTENLOS en soms staat er KOSTELOOS. Niet dat dit relevant is maar vond het wel grappig.
Kostenloos, Kosteloos of kostenlos t-shirt
Om nog maar ff door te gaan met het spelletje "zoeken naar fouten op otto.nl" .... wat zou je ontvangen als je onderstaand produkt besteld ?
Een lcd tv of een home entertainment pc ?
lcd tv of home entertainment pc ?
Laatst gewijzigd door tbone op 01 nov 2006 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 01 nov 2006 14:22
Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht
Doe toch allemaal niet zo belachelijk. Waar slaat dit allemaal op? Stelletje uitzuigers. Welke idioot begrijpt niet dat wanneer er een dergelijk scherm voor zo weinig geld aangeboden wordt, het gaat om een fout?
Hoe dom kan je zijn? Wat een losers om zelfs een website op te richten!!! Spaar gewoon het geld bij elkaar en verlies je gezicht en je trots niet. Waardeloze kneuzen zijn jullie allemaal!!!!
Jullie zouden beter een site oprichten voor domme idioten die te lomp zijn om te begrijpen wat echt is en wat niet. Dromers.
En die handelaren die er meerdere besteld hebben zijn helemaal triest.
Hoe dom kan je zijn? Wat een losers om zelfs een website op te richten!!! Spaar gewoon het geld bij elkaar en verlies je gezicht en je trots niet. Waardeloze kneuzen zijn jullie allemaal!!!!
Jullie zouden beter een site oprichten voor domme idioten die te lomp zijn om te begrijpen wat echt is en wat niet. Dromers.
En die handelaren die er meerdere besteld hebben zijn helemaal triest.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 01 nov 2006 14:22
Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht
Stefan1978 en Tbone loopt toch niet zo slap te lullen joh. Het gaat de bestellers puur en alleen om een goedkoop scherm en helemaal niet om zulk slap gelul als wat jullie hier produceren. Misselijkmakend gewoon.
Als Otto in staat was geweest de fout snel te herstellen hadden ze dit wel gedaan stelletje betweters! Ga gewoon werken en zit niet te kutten. Profiteurs zijn jullie. Heb er geen woorden voor. Hoop dat het jullie allemaal geld gaat kosten en het uiteindelijk niks opleverd!!
Als Otto in staat was geweest de fout snel te herstellen hadden ze dit wel gedaan stelletje betweters! Ga gewoon werken en zit niet te kutten. Profiteurs zijn jullie. Heb er geen woorden voor. Hoop dat het jullie allemaal geld gaat kosten en het uiteindelijk niks opleverd!!
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01 nov 2006 10:41
Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht
@Belachelijk, je woorden zijn net als je naam.
Als je niets inhoudelijks te vertellen hebt post dan niets.
Daarnaast moet je wellicht nog eens de gedragsregels lezen.
Als je niets inhoudelijks te vertellen hebt post dan niets.
Daarnaast moet je wellicht nog eens de gedragsregels lezen.